Køb af Kawa ZXR 750
Fra : Martin Christiansen

Dato : 02-11-05 22:44

Hej med jer!

Jeg overvejer at investere i en ZXR 750 fra 89..

Jeg har fået tilbudt en der har gået ca. 35.000 km, med original lak, flot
stand og rigtigt godt vedligeholdt.
Den blev hentet til DK for et par år siden..

Hvad bør prisen være for så'n en fætter..? Og er den værd at købe..? (jeg
har desværre et begrænset budget!)

Det er min første mc, men har "øvet" mig lidt på en lånt GPZ 900 fra '87 de
sidste par år.... Kan man sammenligne de to maskiner mht. køreegenskaber
osv...?

Alle input om modellen og årgangen er meget velkomne.

---
Mvh

Martin Christiansen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-11-05 09:27

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> writes:

> Jeg overvejer at investere i en ZXR 750 fra 89..

En klassisk badboy af en motorcykel :)

> [...]
> Den blev hentet til DK for et par år siden..
>
> Hvad bør prisen være for så'n en fætter..? Og er den værd at købe..? (jeg

Tjah, dba foreslår en pris mellem 55-70K, men det er jo svært at sige hvad
du synes den er værd. Men generelt skal man købe billigt og sælge dyrt :)

> Alle input om modellen og årgangen er meget velkomne.

Well, affjedringen var originalt, for nu at sige det pænt, alt for hård.
Dette kombineret med den meget fremadlænede kørestiling gør at du ikke
behøver at bekymre dig om komforten - for hvorfor bekymre sig om noget
der ikke er der? Den er en bitch at køre på i byen og egner sig faktisk
bedst til en racerbane (eller en Autobahn hvis man ikke gider svinge)

Med lidt tålmodighed på eBay har jeg skiftet affjedringen på min og det
gør en verden til forskel. Kørestillingen er der ikke meget at gøre ved, så
'Spænd dunken' ((C)(TM) Bager)

http://www.zxr750.de nævner desuden som svage punkter: utætte
forgaffelpakninger, vibrationsskader på udstødning og at de forreste bremse-
skiver gerne vil blive skæve. Alt det kan naturligvis løses, men vær da
ekstra opmærksom på det.

Motoren ved jeg ikke meget om - der er lavet meget om mellem 'din' H og min J
model, men i vanlig Kawasaki stil kan det vel ikke være helt skidt.

Når alt det er sagt så har den noget de fleste andre japanske sportbikes
ikke har: attitude og sjæl. Den er kort sagt p!sse-rå og jeg elsker stadig at
køre på arbejde på min hver morgen, selvom den ikke rigtig gider at starte
fordi der ingen choker er på mine karbs, ikke rigtig gider at blinke da
relæet er ved at stå af, bruger for meget benzin og enelleranden kåbedel
vibrerer som sindsyg lige ved 4.000rpm.

Ahem, anyway, du skal ikke købe den fordi det er det bedste du kan finde
til pengene (for det er det ikke) - du skal købe den fordi du vil eje
'90ernes cooleste sportbike :)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 03-11-05 15:30

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:kkd4q6ut9vs.fsf@rrnord.dk...

> http://www.zxr750.de nævner desuden som svage punkter: utætte
> forgaffelpakninger, vibrationsskader på udstødning og at de forreste
> bremse-

Super link....
Der følger iøvrigt en racerpotte med, men den er ikke monteret, da den ikke
kan synes med den på pga. lyden...

> Ahem, anyway, du skal ikke købe den fordi det er det bedste du kan finde
> til pengene (for det er det ikke) - du skal købe den fordi du vil eje
> '90ernes cooleste sportbike :)

Så er den lige noget for mig!

Tusind tak for dine input. Andres erfaringer er meget velkomne..

Mht. km standen, hvad kan man gøre andet end at bruge sin sunde fornuft...?
Lak mv. er 100 % originalt, så slidtagen (= den manglende slidtage) vidner
vel lidt om hvor meget cyklen har været brugt...

---
Mvh

Martin Christiansen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 04-11-05 20:15

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:kkd4q6ut9vs.fsf@rrnord.dk...

> En klassisk badboy af en motorcykel :)

Så er den indkøbt... En '89 med 48.000 km på bagen (det var ikke 35.000!).
Den er oprindeligt fra Holland, men hentet til Dk for et par år siden
(Ejeren har boet i holland og købte den imens han boede dernede).
Pris 14.000,-. Afgiften blev sidste år vurderet af T&S til ca. 30.000,-, så
ialt ca. 40-44.000,-

Som skrevet står den flot i original rød/grå/sort lak. Kun fælgene er på et
tidspunkt blevet oplakeret (i original farve). Orig. udstødning er monteret,
men der følger en "sportspotte" med. Der er nye dæk og kædekit på...

Så det er vel ikke helt ved siden af...?

Kan man risikere at en model fra Holland er neddroslet som i Tyskland..? Kan
se i gl. brochurer at i Tyskland havde de kun 100 hk... Har de ikke ca. 115
normalt...?

---
Mvh - Martin Christiansen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-11-05 08:44

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> writes:

> Pris 14.000,-. Afgiften blev sidste år vurderet af T&S til
> ca. 30.000,-, så ialt ca. 40-44.000,-
>
> Så det er vel ikke helt ved siden af...?

Tillykke med den! Naeh, jeg synes da prisen er meget rimelig.

> Kan man risikere at en model fra Holland er neddroslet som i
> Tyskland..? Kan se i gl. brochurer at i Tyskland havde de kun 100
> hk... Har de ikke ca. 115 normalt...?

107 mener jeg den oprindeligt var opgivet til, men jeg mener bestemt ikke
hollaenderne er saa ivrige for at drosle som tyskerne.

Men ved saelger ikke det?

Forresten; tag dig ikke af MKS naar han kalder den en faerge. Den er
smedet af Kawasaki Heavy Industries og er en 'mans bike' goddammit. Hans
fimsede CBR'r kan slet ikke foelge med i den kategori

Fra : MKS - 74

Dato : 05-11-05 11:07

On 05 Nov 2005 08:43:47 +0100, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:

>Forresten; tag dig ikke af MKS naar han kalder den en faerge. Den er
>smedet af Kawasaki Heavy Industries og er en 'mans bike' goddammit.

Yep, en ZXR-klump er noget som en mand bare skal ha' - på linie med
ølvom, netundertrøje og åreforkalkning...

Du siger det jo selv, den er ikke det bedste man kan få for pengene,
så nøjes man jo åbenbart bare med noget ringere .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-11-05 11:13

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Yep, en ZXR-klump er noget som en mand bare skal ha' - på linie med
> ølvom, netundertrøje og åreforkalkning...

*LOL* - lige praecis! Et heftigt alkoholforbrug, cheeseburgere og en ZXR
er det stof helte er lavet af!

> Du siger det jo selv, den er ikke det bedste man kan få for pengene,
> så nøjes man jo åbenbart bare med noget ringere .

Blah, blah, blah. Den har stadig det bedste cool/kr ratio.
Naa, nu skal jeg se GP. Ifoert undertroeje...

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 11:26

Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...

>Naa, nu skal jeg se GP. Ifoert undertroeje...

Onslow ?

mvh
Orla

Fra : MKS - 74

Dato : 06-11-05 11:53

On 06 Nov 2005 11:12:51 +0100, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:

>*LOL* - lige praecis! Et heftigt alkoholforbrug, cheeseburgere og en ZXR
>er det stof helte er lavet af!

Selverkendelse/indsigt er en go' ting .

>Blah, blah, blah. Den har stadig det bedste cool/kr ratio.

Fair nok, hvis man synes den er supercool og det vægter "tungt"
(he-he) så er det vel et ret naturligt valg, der er vel også sådan
lidt kultbike over den for en hel del ejere på linie med HD, Ducati,
Nimbus og MZ, man tilgiver nemt de indlysende svagheder fordi man
føler man får noget andet (ofte kaldet sjæl/coolness eller andet), og
det er vel også helt fint, du gjorde balanceret og loyalt rede for
hvilke ulemper cyklen også har, uden at ophøje den til verdens 7.
vidunder i misforstået dyrkelse som andre "kultbike"-ejere ofte
tenderer imod.

Fra : MN

Dato : 05-11-05 12:03

Hej
Ifgl mc revyen 1989 er den opgivet til 118
Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-05 13:09

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> stand og rigtigt godt vedligeholdt.
> Den blev hentet til DK for et par år siden..

Dvs 35000km delt på 16åt, altså 2200km pr år har den kørt?

Fra : Moller

Dato : 03-11-05 13:11

S.G wrote:

> Dvs 35000km delt på 16åt, altså 2200km pr år har den kørt?

   Hvor vil du hen S.G. ? mange racer maskiner for jo ik kørt meget, da
ejerne jo typisk har bil osv. og derved har købt dem til rent legetøj :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-11-05 13:49

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> writes:

> Dvs 35000km delt på 16åt, altså 2200km pr år har den kørt?

Tjah, min havde kørt lidt under 12.000km på 8 år da den kom til landet fra
Japan i 2000. Det har så ændret sig lidt siden... :)

Fra : Martin Christiansen

Dato : 03-11-05 15:38

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs 35000km delt på 16åt, altså 2200km pr år har den kørt?

Tja..? Forhåbentligt kommer jeg til at køre mere, men kan se at min bror
slet ikke når "kvoten" hver år.

Hans cykel har i de 7-8 år han har haft den, kørt maks. 10.000 km...

---

Fra : Martin

Dato : 07-11-05 15:56

MN skrev:

> Hej
> Ifgl mc revyen 1989 er den opgivet til 118
> Mikael

Hej Mikael,

Jeg skulle vel ikke vaere saa heldig at du har siden liggende
digitalt...??

Saa ville jeg vaere rigtig glad for en kopi paa min mail (mc (a) city
dot dk)..

Saa slipper jeg selv for at gaa paa biblioteket..

Mvh - Martin Christiansen

Fra : MKS - 74

Dato : 07-11-05 16:02

On 7 Nov 2005 06:55:45 -0800, "Martin" <mc@city.dk> wrote:

>Saa slipper jeg selv for at gaa paa biblioteket..

Der kan man ellers bruge flg. link :

http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1989/Standard-Motorcykler/Kawasaki__ZXR_750.pdf

Fra : Martin

Dato : 07-11-05 16:04

Mikkel Christensen skrev:

> Tillykke med den! Naeh, jeg synes da prisen er meget rimelig.

Tak. Synes selv at man faar rimeligt meget cykel for pengene...

> 107 mener jeg den oprindeligt var opgivet til, men jeg mener bestemt ikke
> hollaenderne er saa ivrige for at drosle som tyskerne.

Jeg har ogsaa tidligere hoert 118 som Mikael naevner.

Jeg maa hoere saelger omkring neddrosling naar jeg henter den i naeste
uge. Jeg er pt. paa ferie.

> Forresten; tag dig ikke af MKS naar han kalder den en faerge. Den er
> smedet af Kawasaki Heavy Industries og er en 'mans bike' goddammit. Hans
> fimsede CBR'r kan slet ikke foelge med i den kategori

CBR... Er det ikke en knallert...?¿?¿

---
Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 07-11-05 16:16

MKS - 74 skrev:

> Der kan man ellers bruge flg. link :
>
> http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1989/Standard-Motorcykler/Kawasaki__ZXR_750.pdf

Super.. Tak for det..

Sad ellers for et par dage siden og proevede at faa det frem, men det
kraevede et login som jeg ikke havede...? Kunne ihvertfald ikke faa det
til at virke.

Kan dog desvaerre ikke se det paa den skodpc jeg sidder ved nu, men vil
hente pdf´en naar jeg er tilbage fra ferie..

---
Mvh Martin