/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad betyder Sedan?
Fra : Dak


Dato : 02-11-05 17:01

F.eks. en ford sierra GLS sedan? er det fordi det er en 4 dørs? det var det
eneste som det måske kunne være.


Dak
Suzuki GS500Ev



 
 
Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 17:04

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in
news:4368e2d3$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> F.eks. en ford sierra GLS sedan? er det fordi det er en 4 dørs? det
> var det eneste som det måske kunne være.

Jeps.

Sedan er 4 døre og "lukket" bagagerum, hvor Hatchback er 5 døre, altså med
åbent bagagerum.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars Gjerløw Jørgens~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 02-11-05 18:20

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in
news:Xns9702ADAD2F32Cnononoinvalid@62.243.74.163:

> Sedan er 4 døre og "lukket" bagagerum, hvor Hatchback er 5 døre, altså
> med åbent bagagerum.

Kan en hatchback ikke godt ha' 3 døre? - det har jeg da
altid troet...

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."

BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 18:22


"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9702BA7159D05dotlarsgjmaildk@62.243.74.163...

KLIP

>> Sedan er 4 døre og "lukket" bagagerum, hvor Hatchback er 5 døre, altså
>> med åbent bagagerum.
>
> Kan en hatchback ikke godt ha' 3 døre? - det har jeg da
> altid troet...

Det har jeg også.

Min søn kører endda rundt i en fra 1984 og her bruger fabrikken udtrykket om
modellen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 18:37

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in
news:Xns9702BA7159D05dotlarsgjmaildk@62.243.74.163:

> Kan en hatchback ikke godt ha' 3 døre? - det har jeg da
> altid troet...

Jo... min fejl, havde lige 5 dørs i hovedet.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Kent Oldhøj (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 02-11-05 22:07

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev....

> Sedan er 4 døre og "lukket" bagagerum, hvor Hatchback er 5 døre,
> altså med åbent bagagerum.

Definitionen på en sedan er en oftest 4 dørs passager kabine med et
selvstændigt rum foran til motor og et selvstændigt rum bagi til
bagage.

Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 22:19

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in news:Xns9702E0F0A424FKENTOLDHOJ@
62.243.74.163:

> Definitionen på en sedan er en oftest 4 dørs passager kabine med et
> selvstændigt rum foran til motor og et selvstændigt rum bagi til
> bagage.

Yeah, hvad var det jeg skrev? LOL :)

Citat:

"Sedan er 4 døre og "lukket" bagagerum..."

Citat slut

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 22:53


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9702E2FA11255nononoinvalid@62.243.74.163...
> "Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in
> news:Xns9702E0F0A424FKENTOLDHOJ@
> 62.243.74.163:
>
>> Definitionen på en sedan er en oftest 4 dørs passager kabine med et
>> selvstændigt rum foran til motor og et selvstændigt rum bagi til
>> bagage.
>
> Yeah, hvad var det jeg skrev? LOL :)
>
> Citat:
>
> "Sedan er 4 døre og "lukket" bagagerum..."
>
> Citat slut

Nope, der er én væsentlig forskel og det er ordet 'oftest'..;)

Jeg kan godt vise dig en sedan med 2 døre og selvstændigt bagagerum.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-11-05 22:55

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43693547$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kan godt vise dig en sedan med 2 døre og selvstændigt bagagerum.

Opel Rekord 1900 L?
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 22:57


"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:436935b0$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Jeg kan godt vise dig en sedan med 2 døre og selvstændigt bagagerum.
>
> Opel Rekord 1900 L?

Nissan Silvia S12 Sedan:

http://www.club-s12.org/main/multimedia/videos/RS-X.mpg

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-11-05 23:01

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:4369364c$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nissan Silvia S12 Sedan:
> www.club-s12.org/main/multimedia/videos/RS-X.mpg


Det er nu mere en sports coupe, IMO...
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 23:08


"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4369372b$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Nissan Silvia S12 Sedan:
>> www.club-s12.org/main/multimedia/videos/RS-X.mpg
>
>
> Det er nu mere en sports coupe, IMO...

Nope, der er plads til 4 personer og dørene er meget brede.

Selv fabrikken skelnede mellem Sedan og Hatchback (bagklap op til
viduesoverkant).

Desuden har potten to-delt nedfældeligt bagsæde i begge versioner.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 23:12

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43693547$0$2103
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nope, der er én væsentlig forskel og det er ordet 'oftest'..;)

Gammel vin på nye flasker :)

> Jeg kan godt vise dig en sedan med 2 døre og selvstændigt bagagerum.

Også kaldet en Coupé :) I min verden ihvertfald.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 23:15


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9702EBF373BB5nononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

>> Nope, der er én væsentlig forskel og det er ordet 'oftest'..;)
>
> Gammel vin på nye flasker :)
>
>> Jeg kan godt vise dig en sedan med 2 døre og selvstændigt bagagerum.
>
> Også kaldet en Coupé :) I min verden ihvertfald.

Det er muligt, hvorom alting er, Mazda havde en 626 Coupé.

Jeg har været den lykkelige ejer af 2 x Mazda 626 Coupe og 1 x Nissan Silvia
S12 Hatchback.

Med skabelsen af Nissan 200 (S13) kan man med rette kalde potten en Coupé.

PS: Jeg har komplet mikrofiche til S12 og her står det sådan set sort på
plastic.-

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 23:21

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in
news:43693a5b$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har været den lykkelige ejer af 2 x Mazda 626 Coupe og 1 x Nissan
> Silvia S12 Hatchback.

Hvad var forskellen i chassis konstruktion/døre?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 23:22


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9702ED7CB3519nononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

>> Jeg har været den lykkelige ejer af 2 x Mazda 626 Coupe og 1 x Nissan
>> Silvia S12 Hatchback.
>
> Hvad var forskellen i chassis konstruktion/døre?

Nissan lavede slet ikke en 4-dørs Silvia.

Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvem der opfandt 'hatchback'..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 23:24

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43693c34$0$2087
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nissan lavede slet ikke en 4-dørs Silvia.
>
> Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvem der opfandt 'hatchback'..?

Okay. Der hvor jeg vil hen er, at hvis der laves en 2 dørs sedan, hvad er
så forskellen på den sedan og det man normalt vil betegne som en Coupe ?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 23:27


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9702EE079FA0Enononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

>> Nissan lavede slet ikke en 4-dørs Silvia.
>>
>> Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvem der opfandt 'hatchback'..?
>
> Okay. Der hvor jeg vil hen er, at hvis der laves en 2 dørs sedan, hvad er
> så forskellen på den sedan og det man normalt vil betegne som en Coupe ?

Da Nissan ikke lavede som sagt en 4 eller for den sags skyld 5-dørs Silvia,
kan jeg ikke svare på Nissans vegne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-11-05 23:28

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns9702EE079FA0Enononoinvalid@62.243.74.163...

> hvad er så forskellen på den sedan og det man normalt vil betegne som en
> Coupe ?

I gamle dage var en coupe med meget lav taglinie og ofte uden
B-stolpe... - altså kunne man rullle hele "siden" ned (vinduer).



BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 23:33


"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43693d6a$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> hvad er så forskellen på den sedan og det man normalt vil betegne som en
>> Coupe ?
>
> I gamle dage var en coupe med meget lav taglinie og ofte uden
> B-stolpe... - altså kunne man rullle hele "siden" ned (vinduer).

Det kan du så ikke i en Silvia S12, der sidder stolpen forrest i bageste
vindue.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-11-05 23:41


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43693ea0$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

Lidt oldtimer riskogerguf:

http://www.nissan-silvia.de/nissan-silvia.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



.J.S... (02-11-2005)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 02-11-05 23:41


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9702EE079FA0Enononoinvalid@62.243.74.163...
> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43693c34$0$2087
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Nissan lavede slet ikke en 4-dørs Silvia.
>>
>> Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvem der opfandt 'hatchback'..?
>
> Okay. Der hvor jeg vil hen er, at hvis der laves en 2 dørs sedan, hvad er
> så forskellen på den sedan og det man normalt vil betegne som en Coupe ?
>

For mig er en Sedan noget med en forholdsvis stejl bagrude og 'vandret'
bagklap.
En coupe er et udtryk for fråds , man laver skrånende tag for at det skal
se smart ud og blæser på at det giver dårlig lofthøjde på bagsædet.
Mener også en coupe altid har 2 døre, hvor en sedan typisk har 4 men kan
have 2.
F.eks en Volvo 142 er en typisk sedan og den havde jo 2 døre

BMW laver da vist også C udgaver som er med 2 døre og skrånende tag, men
stadig væk kun en lille bagklap, så det er ikke en hatchback.



mvh/JS





JS (03-11-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 03-11-05 09:43


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43693c34$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Xns9702ED7CB3519nononoinvalid@62.243.74.163...
>
> KLIP
>
>>> Jeg har været den lykkelige ejer af 2 x Mazda 626 Coupe og 1 x Nissan
>>> Silvia S12 Hatchback.
>>
>> Hvad var forskellen i chassis konstruktion/døre?
>
> Nissan lavede slet ikke en 4-dørs Silvia.
>
> Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvem der opfandt 'hatchback'..?

Mener at det var toyota.
Mazda brugte combi coupe om deres 5 dørs



BJ (03-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-11-05 11:26


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4369cd82$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

>> Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvem der opfandt 'hatchback'..?
>
> Mener at det var toyota.

Kaldte de den ikke for 'glassback'..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (03-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-11-05 11:42


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4369e5d8$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>> Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvem der opfandt 'hatchback'..?
>>
>> Mener at det var toyota.
>
> Kaldte de den ikke for 'glassback'..?

Toyota brugte også betegnelsen 'liftback'.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Non-Desperado (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 03-11-05 11:46

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev:

>
>"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:4369cd82$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>KLIP
>
>>> Jeg kan i øvrigt ikke huske, hvem der opfandt 'hatchback'..?
>>
>> Mener at det var toyota.
>
>Kaldte de den ikke for 'glassback'..?

5-dørs udgaven af Corolla'en hed i hvert fald glassback, og
3-dørs modellen hed hatchback.
Det må vel have været omkring '91, jeg første gang lagde mærke
til dette.

Mine forældre var ved at købe sådan én, men min far kunne
heldigvis ikke blive enig med forhandleren om en byttepris for
BMW'en...

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL
Yamaha Aerox 0,05 RR

BJ (03-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-11-05 11:56


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:eaqjm19dbp9gd5ajbtg95of89e5huvos4j@4ax.com...

KLIP

> 5-dørs udgaven af Corolla'en hed i hvert fald glassback, og
> 3-dørs modellen hed hatchback.
> Det må vel have været omkring '91, jeg første gang lagde mærke
> til dette.

Her er en anden version: http://www.geocities.com/Baja/2109/

> Mine forældre var ved at købe sådan én, men min far kunne
> heldigvis ikke blive enig med forhandleren om en byttepris for
> BMW'en...

Den her er rimelig god:

http://en.wikipedia.org/wiki/Car_body_styles

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Non-Desperado (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 03-11-05 10:26

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev:

>> Jeg kan godt vise dig en sedan med 2 døre og selvstændigt bagagerum.
>
>Også kaldet en Coupé :) I min verden ihvertfald.

Ja så, mine forældre har dermed ejet en Opel Ascona B 2-dørs
sedan (Coupé, hvilket jeg altid har troet var Manta'ens opgave)

Og en Opel Ascona C (ligeledes en 2-dørs sedan....øhhh...Coupè)

Samt en BMW 316 E30 2-dørs sedan (Coupé)

Selv har jeg ejet en Ford Taunus 1,6 '81 2-dørs sedan (Coupé)

Det spøjse ved Ascona'erne, BMW'en og Ford'en var at loftshøjden
bagi var som i 4-dørs varianten. Og der er bestemt ikke meget
Coupé over de ovenstående biler.

Der har sikkert været flere mærke/modeller med 2-dørs sedan'er
end de her nævnte...

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL
Yamaha Aerox 0,05 RR

Martin Johansen [600~ (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-11-05 12:24

Non-Desperado <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in news:f8ljm19o4u8igld5ko7oeup3a1vcvsms7a@4ax.com:

> Der har sikkert været flere mærke/modeller med 2-dørs sedan'er
> end de her nævnte...

Okay tak for liste.

Det kan være en svær skille linie kan jeg se :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Kent Oldhøj (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 03-11-05 20:05

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev....

>> Jeg kan godt vise dig en sedan med 2 døre og selvstændigt
>> bagagerum.
>
> Også kaldet en Coupé :) I min verden ihvertfald.

En præcis definition af Coupé er lidt mere tricky, og skal nok søges
i den franske betydning af ordet: Afkortet eller -klippet.

Altså typisk en bil der er kortere end en tilsvarende sedan ville
være. Visse bilfabrikker nøjes med at lave et smartere design på
basis af en sedan, hvor afkortningen udelukkende består i dårligere
plads i kabinen.

Traditionelt har en coupé kun haft 2 døre, men der er en ny trend som
viser hvordan man kunne lave en 4 dørs coupé(ex. Mercedes CLS).

Iøvrigt var den første rigtige Hatchback en Renault 16 SVJH.

BJ (03-11-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 03-11-05 20:18


"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
news:Xns9703CC5725ECKENTOLDHOJ@62.243.74.163...

KLIP

> En præcis definition af Coupé er lidt mere tricky, og skal nok søges
> i den franske betydning af ordet: Afkortet eller -klippet.

Det er muligt, men faktisk skal vi nok kigge lidt på hestekøretøjer for at
helt tilbage.

> Altså typisk en bil der er kortere end en tilsvarende sedan ville
> være. Visse bilfabrikker nøjes med at lave et smartere design på
> basis af en sedan, hvor afkortningen udelukkende består i dårligere
> plads i kabinen.

Det kan man sagtens påstå, da de oftest kaldes 2+2.

> Traditionelt har en coupé kun haft 2 døre, men der er en ny trend som
> viser hvordan man kunne lave en 4 dørs coupé(ex. Mercedes CLS).

Du skal stadig tage udgangspunkt i tidligere tiders benævnelser.

At man laver nye tiltage og kalder dem de samme unden at overholde
betydningen, er der ikke meget nyt i..

> Iøvrigt var den første rigtige Hatchback en Renault 16 SVJH.

Jeg synes benævnelserne gennemgås helt fint her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Car_body_styles

http://en.wikipedia.org/wiki/Car_body_styles#Historical_body_styles

http://en.wikipedia.org/wiki/Carriage#Types_of_horse-drawn_carriages

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~




Kent Oldhøj (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 04-11-05 11:30

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> Det er muligt, men faktisk skal vi nok kigge lidt på
> hestekøretøjer for at helt tilbage.

Åh ja... havde jeg slet ikke tænkt på.

>> Traditionelt har en coupé kun haft 2 døre, men der er en ny
>> trend som viser hvordan man kunne lave en 4 dørs coupé(ex.
>> Mercedes CLS).
>
> Du skal stadig tage udgangspunkt i tidligere tiders benævnelser.
> At man laver nye tiltage og kalder dem de samme unden at
> overholde betydningen, er der ikke meget nyt i..

Det har du ret i. Rover gjorde det allerede i 60'erne med deres P5.
De byggede 2 næsten identiske 4 dørs modeller: P5 Saloon og P5 Coupe.
Coupe versionen havde lavere taglinie og så mere sporty ud.

> http://en.wikipedia.org/wiki/Car_body_styles

Takker! Jeg fandt sørme min fars savnede Austin model: A40 Farina

Kent Oldhøj (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 03-11-05 20:22

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev....

> Iøvrigt var den første rigtige Hatchback en Renault 16 SVJH.

.... og det var det så ikke. Min far husker bestemt en Austin fra
50'erne, der havde stor bagklap. Har søgt lidt på egen hånd men ikke
rigtig fundet noget. Nogen der kan hjælpe?

Leif Sørensen (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Leif Sørensen


Dato : 03-11-05 21:00

On 03 Nov 2005 19:22:04 GMT, "Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote:


>... og det var det så ikke. Min far husker bestemt en Austin fra
>50'erne, der havde stor bagklap. Har søgt lidt på egen hånd men ikke
>rigtig fundet noget. Nogen der kan hjælpe?

Prøv at søge efter Austin A40 Futura.
Den var verdens første serieproducerede hatchback.

Med venlig hilsen Leif Sørensen

Kent Oldhøj (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 04-11-05 11:40

Leif Sørensen <les@_fjern_lite.dk> skrev....

> Prøv at søge efter Austin A40 Futura.
> Den var verdens første serieproducerede hatchback.

Så vidt jeg har kunnet finde ud af, så havde Futura'en separat
bagagerum på trods af hatchback udseendet. Den havde en bagklap i
stil med den på en Austin Mini.

Derimod havde den senere Pininfarina designede A40 Farina i tillæg en
bagrude der kunne klappes op. Men oplysningerne er sparsomme.

Modellerne ligner hinanden ganske meget og måske er der blot tale om
forskellige navne på samme model, og bagagerums konfigurationen er
udstyrsafhængig.

Under alle omstændigheder var Austin A40 den første hatchback.

Leif Sørensen (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Leif Sørensen


Dato : 06-11-05 11:57

On 04 Nov 2005 10:40:21 GMT, "Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote:

>
>Derimod havde den senere Pininfarina designede A40 Farina i tillæg en
>bagrude der kunne klappes op. Men oplysningerne er sparsomme.

A40 Futura og A40 Farina er samme bil.
I Sverige, Norge og Danmark hed den A40 Futura og i resten af verden
hed den A40 Farina.

>Modellerne ligner hinanden ganske meget og måske er der blot tale om
>forskellige navne på samme model, og bagagerums konfigurationen er
>udstyrsafhængig.
Den fandtes i en version der hed Countryman hvor bagruden åbnede op,
og bagklappen ned som på Mascot.

Innocenti i Italien, byggede også en Combinata version med rigtig
tophængslet bagdør; det vi i dag kender som hatchback

>Under alle omstændigheder var Austin A40 den første hatchback.

Nemlig.

Med venlig hilsen
Leif Sørensen

Kent Oldhøj (06-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 06-11-05 13:46

Leif Sørensen <les@_fjern_lite.dk> skrev....

> A40 Futura og A40 Farina er samme bil.
> I Sverige, Norge og Danmark hed den A40 Futura og i resten af
> verden hed den A40 Farina.

Aha. Så blev man også klogere idag Takker.

JS (02-11-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 02-11-05 18:10


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:4368e2d3$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> F.eks. en ford sierra GLS sedan? er det fordi det er en 4 dørs? det var
> det eneste som det måske kunne være.

Det betyder: "lukket bil med ét rum". Sådan en dejlig lille Opel Corsa med 2
døre må derfor også være en sedan...



Ukendt (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-11-05 19:08


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:4368e2d3$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> F.eks. en ford sierra GLS sedan? er det fordi det er en 4 dørs? det var
> det eneste som det måske kunne være.

Sagt på godt jysk.
"De grimme er Hatchback og de pæne er Sedan"

--
Tom



Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 19:12

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:43690074$0$84023
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Sagt på godt jysk.
> "De grimme er Hatchback og de pæne er Sedan"

Det må være på Sierra'sk at det er sådan.

SAAB er lige omvendt :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-11-05 19:36

Martin Johansen [6000] wrote:

> SAAB er lige omvendt :)

Seriøst ? Saab med en ekstra dør ser da fjollet ud.
Hatchback passer IMO ikke til store biler...

/Brian



Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 19:56

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:436906c9$0$41143$14726298
@news.sunsite.dk:

> Seriøst ?

Wolla

> Saab med en ekstra dør ser da fjollet ud.

Nope.

> Hatchback passer IMO ikke til store biler...

Mange gange ikke nej, men lige med SAAB 9000 der er CD-modellen aaalt for
firkantet at se på. CS'eren er meget mere harmonisk IMHO.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-11-05 20:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Mange gange ikke nej, men lige med SAAB 9000 der er CD-modellen aaalt
> for firkantet at se på. CS'eren er meget mere harmonisk IMHO.

Hvilken model er din ?

Nu har jeg lige glugget lidt på bilbasen, og en model som denne er altså
grim:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=626500024&page=1

Men det kan da være der har været noget facelift, jeg er jo ikke Saab
fanatiker

/Brian



Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 20:18

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:43690e00$0$41144$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvilken model er din ?

CS M94

> Nu har jeg lige glugget lidt på bilbasen, og en model som denne er altså
> grim:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=626500024&page=1

Helt enig!!

> Men det kan da være der har været noget facelift, jeg er jo ikke Saab
> fanatiker

Nemlig :) I '92 mener jeg det var, der kom det nye design på 9000'eren.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-11-05 20:22

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nemlig :) I '92 mener jeg det var, der kom det nye design på
> 9000'eren.

Nå... øv!
Så er vi sgu alligevel enige, når alt kommer til alt

/Brian



Martin Johansen [600~ (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-11-05 20:25

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:436911c2$0$41145$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nå... øv!
> Så er vi sgu alligevel enige, når alt kommer til alt

Milepæl

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-11-05 21:33

Martin Johansen [6000] wrote:
>>Seriøst ?
> Wolla
>>Saab med en ekstra dør ser da fjollet ud.
> Nope.
>>Hatchback passer IMO ikke til store biler...
> Mange gange ikke nej, men lige med SAAB 9000 der er CD-modellen aaalt for
> firkantet at se på. CS'eren er meget mere harmonisk IMHO.
>
CD'en er da den eneste der er værd at vende sig efter. Der er for
meget '99 over de andre.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Martin Johansen [600~ (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-11-05 21:37

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:dkds5v$a5q$1@newsbin.cybercity.dk:

> CD'en er da den eneste der er værd at vende sig efter. Der er for
> meget '99 over de andre.

Ikke alt det rensprit her på denne tid :))

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-11-05 16:25

Martin Johansen [6000] wrote:
>>CD'en er da den eneste der er værd at vende sig efter. Der er for
>>meget '99 over de andre.
> Ikke alt det rensprit her på denne tid :))
>
Den der kan forstås på mange måder, så kan du ikke lige inlight me
hvilken du mener.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Martin Johansen [600~ (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-11-05 16:42

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:dkfufv$15d2$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Den der kan forstås på mange måder, så kan du ikke lige inlight me
> hvilken du mener.

Hehe.

Jeg mener at du med udtalelsen at det CD'eren der er værd at vænne sig
efter, må have haft en del alkohol i blodet :))

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-11-05 17:38

Martin Johansen [6000] wrote:
>>Den der kan forstås på mange måder, så kan du ikke lige inlight me
>>hvilken du mener.
> Hehe.
> Jeg mener at du med udtalelsen at det CD'eren der er værd at vænne sig
> efter, må have haft en del alkohol i blodet :))
>
Det tror jeg ikke. (Kan man holde en promille fra marts og til nu,
uden at spæde til den?)

Men, imho, mener jeg nu stadig at den der lange bagende på 99'eren er
grim. Og at CC, CDE, CS og CSE ligner for meget.

Hvorimod CD er mere en rigtig bil.

Og så gør det jo heller ikke noget at den, da den var på toppen gik
for at være verdens sikreste bil, at den kunne køre fra 95% af alle
andre biler i området fra 40 til 140 km/t, og at den var den eneste
europæisk bil amerikanerne ville kalde "Large Car".

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Martin Johansen [600~ (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-11-05 17:44

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:dkg2p1$17ak$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Og så gør det jo heller ikke noget at den, da den var på toppen gik
> for at være verdens sikreste bil, at den kunne køre fra 95% af alle
> andre biler i området fra 40 til 140 km/t, og at den var den eneste
> europæisk bil amerikanerne ville kalde "Large Car".

Øhmm...ovenstående gælder jo også CS'eren :)

For lige at være helt sikker, du ved godt hvad forskellen på en CS og CD er
ikke?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-11-05 17:58

Martin Johansen [6000] wrote:
>>Og så gør det jo heller ikke noget at den, da den var på toppen gik
>>for at være verdens sikreste bil, at den kunne køre fra 95% af alle
>>andre biler i området fra 40 til 140 km/t, og at den var den eneste
>>europæisk bil amerikanerne ville kalde "Large Car".
> Øhmm...ovenstående gælder jo også CS'eren :)
> For lige at være helt sikker, du ved godt hvad forskellen på en CS og CD er
> ikke?
>
Nok ikke ret meget andet end bagenden.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Martin Johansen [600~ (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-11-05 18:34

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:dkg3to$17rj$1@newsbin.cybercity.dk:

> Nok ikke ret meget andet end bagenden.

Hvor CD'eren er med "kuffert" :)

Okay - har nemlig haft diskutionen med andre, hvor de havde fået blandet
rundt på betegnelserne.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Folmer Rasmussen (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-11-05 21:27

On Fri, 04 Nov 2005 16:24:53 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Martin Johansen [6000] wrote:
>>>CD'en er da den eneste der er værd at vende sig efter. Der er for
>>>meget '99 over de andre.
>> Ikke alt det rensprit her på denne tid :))
>>
>Den der kan forstås på mange måder, så kan du ikke lige inlight me
>hvilken du mener.

>--

Hva' er nu det, trucker?

Det der inlight, er det noget du har slugt?

Hvis det er så'rn at du i stedet mener enlighten, så giver det bedre
mening.

Du har vel ikke taget skade af at vi ikke længere beskæftiger os med
transport og spedition, men med logistic? *LOL*

Jeg så forresten i en anden tråd, at du havde bevæget dig ind i mit
område. Noget med Antwerpen. Vaffor en slags lastbil skal jeg håndhæve
hilsepligten overfor?

Jeg vil jo nødigt komme ud i noget snavs.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-11-05 23:01

Folmer Rasmussen wrote:
>>Den der kan forstås på mange måder, så kan du ikke lige inlight me
>>hvilken du mener.
> Hva' er nu det, trucker?
> Det der inlight, er det noget du har slugt?
> Hvis det er så'rn at du i stedet mener enlighten, så giver det bedre
> mening.
>
Martin forstod den da godtnok, stavefejl eller ej.

> Du har vel ikke taget skade af at vi ikke længere beskæftiger os med
> transport og spedition, men med logistic? *LOL*
>
Jeg kan ikke finde ud af om logistik foregår på kontorene eller på
lagrene, men der hvor jeg har med det at gøre er det transport.

Spedition overlader jeg til nogen fanden har skabt.

> Jeg så forresten i en anden tråd, at du havde bevæget dig ind i mit
> område. Noget med Antwerpen. Vaffor en slags lastbil skal jeg håndhæve
> hilsepligten overfor?
>
Hvis du møder en gammel 380 FH12 i flere grønne farver, med Egon
Jordt" i lysskiltet og med en køletrailer efter kan det godt være mig.
Men så står der også "Guldfinn" på skiltet i forruden.

(Har du i øvrigt et skilt så man kan kende forskel på dig og de
ulovlige?)

Men i morgen, lørdag, afgår den til Lyon med aflæsning, og læsning
igen et andet sted ved Lyon, søndag aften.

De har godtnok nogle sjove arbejdstider de frankere.

I denne uge skulle jeg losse nord for Paris kl 0300, læsse syd for
Paris 1600 og så køre til Lyon og losse så hurtigt som lovligt muligt.
Det blev omkring 0100.

> Jeg vil jo nødigt komme ud i noget snavs.
>
Hvad skulle det dog være?

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Folmer Rasmussen (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-11-05 23:39

On Fri, 04 Nov 2005 23:01:08 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>> Du har vel ikke taget skade af at vi ikke længere beskæftiger os med
>> transport og spedition, men med logistic? *LOL*
>>
>Jeg kan ikke finde ud af om logistik foregår på kontorene eller på
>lagrene, men der hvor jeg har med det at gøre er det transport.

>--

Åh nejda.

Det hedder air-cargo, og hvis traileren har en brum-brum er det en
frigo.

>--

>Spedition overlader jeg til nogen fanden har skabt.

>--

Det kan du roligt gøre.

>--

>> Jeg så forresten i en anden tråd, at du havde bevæget dig ind i mit
>> område. Noget med Antwerpen. Vaffor en slags lastbil skal jeg håndhæve
>> hilsepligten overfor?
>>
>Hvis du møder en gammel 380 FH12 i flere grønne farver, med Egon
>Jordt" i lysskiltet og med en køletrailer efter kan det godt være mig.
>Men så står der også "Guldfinn" på skiltet i forruden.

>--

Jeg skal være OBS på sagen.

>--

>(Har du i øvrigt et skilt så man kan kende forskel på dig og de
>ulovlige?)

>--

Nej, jeg prøver at afstå fra det mest truckerrelaterede. Jeg synes der
er for mange der ligner en trucker "for meget", hvis du forstår hvad
jeg mener?

>--

>Men i morgen, lørdag, afgår den til Lyon med aflæsning, og læsning
>igen et andet sted ved Lyon, søndag aften.

>--

Så kommer vi da ikke til at køre i vejen for hinanden. Jeg skal til
Hamina ovre ved den russiske grænse kl. 11:00 i morgen.

>--

>De har godtnok nogle sjove arbejdstider de frankere.

>--

Der hvor jeg kommer i Frankerland arbejdes der i døgndrift. Hvis de
ikke strejker.

>--


>> Jeg vil jo nødigt komme ud i noget snavs.
>>
>Hvad skulle det dog være?

>--

Skældud af dig, hvis jeg ikke hilser pænt. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-11-05 00:55

Folmer Rasmussen wrote:
>>Jeg kan ikke finde ud af om logistik foregår på kontorene eller på
>>lagrene, men der hvor jeg har med det at gøre er det transport.
> Åh nejda.
> Det hedder air-cargo, og hvis traileren har en brum-brum er det en
> frigo.
>
Air-cargo? Det kan de stikke op hvor de er højest når de - flyver.

Det jeg har haft med air-cargo at gøre har det ikke været
lovmedholdeligt. (Det blev det så, men det blev også et døgn
forsinket.)

>>>Jeg så forresten i en anden tråd, at du havde bevæget dig ind i mit
>>>område. Noget med Antwerpen. Vaffor en slags lastbil skal jeg håndhæve
>>>hilsepligten overfor?
>>Hvis du møder en gammel 380 FH12 i flere grønne farver, med Egon
>>Jordt" i lysskiltet og med en køletrailer efter kan det godt være mig.
>>Men så står der også "Guldfinn" på skiltet i forruden.
> Jeg skal være OBS på sagen.
>

>>(Har du i øvrigt et skilt så man kan kende forskel på dig og de
>>ulovlige?)
> Nej, jeg prøver at afstå fra det mest truckerrelaterede. Jeg synes der
> er for mange der ligner en trucker "for meget", hvis du forstår hvad
> jeg mener?
>
En navneplade er da ikke "trucker". :-?

Hvis du begyndte at fylde forruden på med div. lyskæder/skilte og
andet ragelse var det noget andet.

Men så skal du jo også have lædervest og rigtig Stedson for at gøre
billedet fuldendt.

>>Men i morgen, lørdag, afgår den til Lyon med aflæsning, og læsning
>>igen et andet sted ved Lyon, søndag aften.
> Så kommer vi da ikke til at køre i vejen for hinanden. Jeg skal til
> Hamina ovre ved den russiske grænse kl. 11:00 i morgen.
>
Ja, det er jo lidt den anden vej.

>>De har godtnok nogle sjove arbejdstider de frankere.
> Der hvor jeg kommer i Frankerland arbejdes der i døgndrift. Hvis de
> ikke strejker.
>
Eller slås. Nu kommer jeg ikke forbi Paris i denne omgang. Men jeg
tror da nok man skal have sine betænkeligheder ved at komme i den by
om natten sådan lige i den nærmeste fremtid.

>>>Jeg vil jo nødigt komme ud i noget snavs.
>>Hvad skulle det dog være?
> Skældud af dig, hvis jeg ikke hilser pænt. *LOL*
>
Jeg ville jo først vide det hvis du fortalte det.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Uffe Bærentsen (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 05-11-05 23:03


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dkgscv$1kms$1@newsbin.cybercity.dk...

> Men så skal du jo også have lædervest og rigtig Stedson for at gøre
> billedet fuldendt.

Den hedder Stetson (og forefindes på matriklen



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Folmer Rasmussen (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-11-05 23:24

On Sat, 5 Nov 2005 23:03:18 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>news:dkgscv$1kms$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Men så skal du jo også have lædervest og rigtig Stedson for at gøre
>> billedet fuldendt.
>
>Den hedder Stetson (og forefindes på matriklen

>--

Så'rn en rigtig 10-gallon ting?

Det er s'gu underligt, men jeg har også altid forestillet mig sådan
noget Margrethe-agtigt ved dig. *LOL*

Render du også rundt og falder over alting?

Venlig hilsen
Folmer


Uffe Bærentsen (05-11-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 05-11-05 23:52


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:o1cqm15egi75vrsk9ilmlkp1r2no7fphdg@4ax.com...

> Så'rn en rigtig 10-gallon ting?

Er meget skuffet over tingen, den rummer kun 1 gallon!


> Det er s'gu underligt, men jeg har også altid forestillet mig sådan
> noget Margrethe-agtigt ved dig. *LOL*
>
> Render du også rundt og falder over alting?

Ikke forstået?


(vil ikke forstå det




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Finn Guldmann (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-11-05 16:07

Uffe Bærentsen wrote:
>>Men så skal du jo også have lædervest og rigtig Stedson for at gøre
>>billedet fuldendt.
> Den hedder Stetson (og forefindes på matriklen
>
Hvad ved jeg om det, jeg er ikke til den slags gejl.

Er der ikke noget fornuftigt at bruge det til, så ud med det.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Lars Hoffmann (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 02-11-05 21:21

Tom wrote:

> Sagt på godt jysk.
> "De grimme er Hatchback og de pæne er Sedan"

Arh der findes da mange pæne hatchbacks, Golf, Astra, Leon er da alle pæne biler

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste