Forsikring ved Diabetesforeningen
Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 02-11-05 12:27

Hej

Jeg ved ikke om det har været skrevet tidligere, men forsikringsselskabet
bag diabetesforsikringen har opsagt deres samarbejdsaftale.

Dette er sket da forsikringsselskabet har konstateret at langt over 1000 af
forsikringstagerne hverken har diabetes eller nære pårørende med diabetes,
men blot har tegnet forsikringen gennem diabetesforeningen for at sparer
penge.

Der er selvfølgelig mulighed for diabetesforeningen for en lignende aftale
med et andet forsikringsselskab, men ellers må alle forsikringstager hos
diabetesforeningen nok se sig om efter et andet forsikringsselskab.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Moller

Dato : 02-11-05 13:24

Martin Guld Thomsen wrote:
> [...]
> med et andet forsikringsselskab, men ellers må alle forsikringstager hos
> diabetesforeningen nok se sig om efter et andet forsikringsselskab.

   Endnu en god grund til at holde kæft hvis man finder en billig
forsikrings ordning :) så den ikke blir overrendt.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-11-05 13:58

Moller <news@molnit.com> writes:

> Endnu en god grund til at holde kæft hvis man finder en billig
> forsikrings ordning :) så den ikke blir overrendt.

Jah, eller det(indrømmet: naive) hint til forsikringsselskaberne om at de
er for dyre...

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-11-05 14:09

"Martin Guld Thomsen" <snewareFJERN@tiscali.dk> wrote in
message news:4368a276$0$8807$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> [...]
> ellers må alle forsikringstager hos diabetesforeningen
> nok se sig om efter et andet forsikringsselskab.

Overvejede faktisk at springe på dem med bilforsikring da jeg i min familie
og omgangskreds har (i hvert fald ) 4 sukkersyge mennesker og derfor godt
kunne retfærdiggøre et medlemskab som pårørende. Fandt dog hurtigt ud af at
deres priser til denne type forsikring faktisk var ret ringe. Lidt over
9000kr om året med over 12k i selvrisiko, billigste pris jeg ellers fandt
var 7500kr med 1300kr i selvrisiko.

Deres mc-forsikringer var ikke så slemme. De koster vist det samme som std.
hos Tryg dog med overskudsdeling, hvilket betyder en tilbagebetaling på
omkring 10%.

Så billigt var det altså heller ikke. Bare ring rundt eller kig på nettet
inden I køber en forsikring.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 04-11-05 22:13

> Der er selvfølgelig mulighed for diabetesforeningen for en lignende aftale
> med et andet forsikringsselskab, men ellers må alle forsikringstager hos
> diabetesforeningen nok se sig om efter et andet forsikringsselskab.

Ok... ikke hvad jeg er informeret om..
Som forsikrings tager hos Tryk Gruppeforsikring ( incl. diabetes forenings
medlemsskab, er jeg ved at kontakte dem blevet informeget om at os der ER
medlemmer ikke bliver berørt af det. Men at de ikke vil tegne nye
forsikringer til de gode vilkår..

MVH
Lars Bisgaard.