Bedste forlygtepærer H7 ?
Fra : Kim Jeppesen

Dato : 01-11-05 20:44

Hej alle

Mine ene pære er røget sig en tur, men hvad skal jeg skifte til - jeg ville
ikke have noget mod at der kom lidt flere lux ud af forenden på Focussen -
jeg har hørt Philips Vision Plus H7 12V/55W skulle være gode - men jeg har
også kig på Osram H7 Cold Blue.

Alle gode råd modtages - men jeg skal købe dem i morgen. Og nej, det bliver
desværre ikke til Xenon i denne omgang :)

Hilsen Kim

Fra : Mogens

Dato : 01-11-05 20:59

Dét ser du hér: www.dkfritidbil.dk/artikler/lamper/index.htm

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 01-11-05 21:01

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alle gode råd modtages - men jeg skal købe dem i morgen. Og nej, det
> bliver desværre ikke til Xenon i denne omgang :)

I den test FDM har lavet, er Philips langt bedre end Osram.
Hilsen Matthias

Fra : Benny Højvælde

Dato : 02-11-05 22:23

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> I den test FDM har lavet, er Philips langt bedre end Osram.

Ja ja. Nu groer træerne jo ikke ind i himlen.

Først i 2003 kørte jeg tit på strækningen Herning - Esbjerg og dat det var
om natten valgte jeg at få størrer pærer i forlygterne. Jeg købte 2 stk
Philips 100/55 (H4).

Kørte rundt om dagen med nærlys uden problemer. Så søndag nat skulle jeg så
til Esbjerg. Midt mellem Herning og Varde sprang den første pære. 10-20 km
senere sprang den anden.

Måtte få en taxa til at skaffe 2 forpærer og komme med dem. Det var ikke
gratis ((

Ved en undersøgelse af pærerne viste det sig at det var forbindelsen til
fællesbenet det var sprunget inde i soklen på pæren, så ingen Philips i min
bil. De er for dårlige.

Benny

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-11-05 19:50

>Ved en undersøgelse af pærerne viste det sig at det var forbindelsen til
>fællesbenet det var sprunget inde i soklen på pæren, så ingen Philips i min
>bil. De er for dårlige.

Tjahh.. jeg kan godt se du har det statistiske grundlag i orden! 2 af
2 = 100% er sgu' en stor fejlprocent!

Kører dog selv med Philips H7 Vision Plus på andet år (samme sæt), og
det var sgu' en forbedring i forhold til de originale Bosch pærer i
bilen!

MVH
Kent Glerup

Fra : TDN

Dato : 01-11-05 21:04

> [...]
>
> Alle gode råd modtages - men jeg skal købe dem i morgen. Og nej, det
> bliver desværre ikke til Xenon i denne omgang :)

Her er testen:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/11-2004/90-91.pdf

Hvis du ikke kan læse den kan jeg maile den til dig.

Jeg har lige købt Philips Premium og de giver et rigtigt godt lys, lang
bedre end de Osram der sad på bilen.

Osram er ifølge denne test for dyre og dårlige.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 01-11-05 21:16

Hej alle

Tusind tak for hjælpen - der var hurtig ekspedition. Det ser ud til at jeg
skal holde mig til Philips.

Jeg kan sagtens læse artiklen - tak for linket.

Hilsen Kim

Fra : L

Dato : 01-11-05 22:47

Hej

Har selv god erfaring fra min Vectra B med Philips Vision Plus, så jeg tror
jeg også vil sætte dem på Omega B'en fjernlys. Med deres Premium Vision har
jeg hørt at de har ødelagt lygter pga. varmeudvikling.

Mvh. TLS

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-11-05 22:56

Kim Jeppesen wrote:
> [...]
> Focussen - jeg har hørt Philips Vision Plus H7 12V/55W skulle være
> gode - men jeg har også kig på Osram H7 Cold Blue.

Der findes også et meget udbredt mærke... kan bare ikke huske hvad det
hedder. Noget i stil med General Electric og har en "krusse-dulle" som logo.
Disse pærer sidder på en del franske og tyske biler ab fabrik. De lyser
fint, synes jeg. Jeg mener at Statoil har dem.

hilsen ole

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-11-05 09:27

Mogens wrote:

> Dét ser du hér: www.dkfritidbil.dk/artikler/lamper/index.htm

Fint link til os der også har en bil der bruger H4-pærer

Ebbe

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 02-11-05 14:17

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
Mogens wrote:

> Fint link til os der også har en bil der bruger H4-pærer

Øhhh. Der står altså H4 på æskerne.

Benny

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-11-05 15:14