Undskyld - mangler link til sammenligning ~
Fra : Juul

Dato : 01-11-05 20:07

Hej Gruppe

Ja - der er mange der spørger om vinterdæk i tiden og jeg har fået tilbudt
et par som sidder på Volvo V70 fælge. Er der en venlig sjæl der kender et
link til en side hvor man kan sammenligne forskellige bilmodellers
fælgdimensioner (antal bolthuller, afstand mellem bolthuller osv.)

Jeg har søgt på google og kigget på dk.fritid.bils hjemmeside men jeg kan
ikke finde min bilmodel.

De biler som skal sammenlignes er Volvo V70 (både gamle og nye model) med en
2001 Volvo s60. Dækkene er i dimensionen 205/55R16...

Takker !

VH Esben
P.S. Vidste alle skabssvenskere herinde iøvrigt at der findes et specielt
regelsæt for fordeling af skyld ved ulykker i Sverige. Hvis man kommer ud
for en ulykke på sommerdæk i vinterhalvåret får man det meste af skylden
stort set uafhængig af ulykkesforløbet iøvrigt!

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-11-05 21:13

Også skrev Vollert
> [...]
>
> De biler som skal sammenlignes er Volvo V70 (både gamle og nye model)
> med en 2001 Volvo s60. Dækkene er i dimensionen 205/55R16...

Der er den her men jeg kan ikke finde S60 på den.
http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Aksel

Dato : 02-11-05 18:04

"Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> 2001 Volvo s60. Dækkene er i dimensionen 205/55R16...

Kan du bruge denne side.
http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Hilsen Aksel

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-11-05 19:36

Juul wrote:
> De biler som skal sammenlignes er Volvo V70 (både gamle og nye model)
> med en 2001 Volvo s60. Dækkene er i dimensionen 205/55R16...

Alle 5 x 108
Alle ET 43
Alle Centerhul 65
Begge V70 bruger 14 x 1,5 bolte - S60 bruger 12 x 1,5 - eneste forskel...