/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Serviceaftale på en ny privatejet bil (Sko~
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-11-05 17:44

Hej gruppe,

Hvad er folks mening om at tegne et serviceabonnement på en ny bil ? - det
koster i runde tal en 4 000 pr. år for 20 000 km om året, og kan tegnes for
op til 5 år på en Octavia.

Jeg er godt klar over at en sådan ordning bliver lavet af firmaet for at
tjene penge - såhh ?????

- Hvad siger i ? - er der nogen her som har et serviceabonnement på en
privatejet bil ? - og hvad er jeres erfaringer ?

--
mvh

Andreas M. Hansen


 
 
Mogens (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-11-05 17:56

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:43679b5d$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvad er folks mening om at tegne et serviceabonnement på en ny bil ? - det
> koster i runde tal en 4 000 pr. år for 20 000 km om året, og kan tegnes
> for op til 5 år på en Octavia.
> Jeg er godt klar over at en sådan ordning bliver lavet af firmaet for at
> tjene penge - såhh ?????
> - Hvad siger I ?

Sammenligner du med Astra'en i den anden tråd, er din aftale jo
relativ dyr. Astra'en kostede 2.500 kr servicemæssigt det 1. år, sjld...

Er der nye dæk med i din kommende aftale?
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



Kasper Hansen [8270] (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 01-11-05 18:50

> Sammenligner du med Astra'en i den anden tråd, er din aftale jo
> relativ dyr. Astra'en kostede 2.500 kr servicemæssigt det 1. år, sjld...

En serviceaftale dækker, efter min egen erfaring, ikke kun serviceeftersyn.
Jeg havde godtnok en Citroën Danmark aftale, men den dækkede alle
værkstedsudgifter - bortset fra skader og dæk.
At det så er begrænset hvad der er af værkstedsudgifter de første år, er så
en anden sag. Dels fordi der er reklamationsret på bilen, dels fordi den er
ny. Men hvis nu motorstyringsboksen står af efter 2½ år, så er pengene
hurtigt tjent ind.

Jeg synes bare det var lækkert at kunne køre bilen på værkstedet, og aldrig
tænke på regninger - eller for den sags skyld skulle diskutere hvem der
skulle betale hvad, og hvor meget.
Derudover dækker en serviceaftale sikkert også vejhjælp og lånebil - men det
er nok forskelligt.

/Kasper Hansen



Kasper Hansen [8270] (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 01-11-05 19:11

> Jeg synes bare det var lækkert at kunne køre bilen på værkstedet, og
> aldrig tænke på regninger - eller for den sags skyld skulle diskutere hvem
> der skulle betale hvad, og hvor meget.
> Derudover dækker en serviceaftale sikkert også vejhjælp og lånebil - men
> det er nok forskelligt.

En sidebemærkning er forresten at værkstederne var så utroligt omgængelige,
så snart man nævnte serviceaftalen... Ingen bøvl med at få tid, ingen bøvl
med at få en lånebil - generelt set ingen bøvl :)
....Måske fordi de blev så rigeligt betalt af Citroen Danmark for deres
besvær.
I hvert fald havde de 2½ time betalt af Citroen til at opdatere softwaren i
min C3 - det er nok en anelse mere end det reelt tager ;)

/Kasper Hansen



Keld Rasmussen (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 01-11-05 19:16

Kasper Hansen [8270] skrev:
>>Sammenligner du med Astra'en i den anden tråd, er din aftale jo
>>relativ dyr. Astra'en kostede 2.500 kr servicemæssigt det 1. år, sjld...
>
>
> En serviceaftale dækker, efter min egen erfaring, ikke kun serviceeftersyn.
> Jeg havde godtnok en Citroën Danmark aftale, men den dækkede alle
> værkstedsudgifter - bortset fra skader og dæk.
> At det så er begrænset hvad der er af værkstedsudgifter de første år, er så
> en anden sag. Dels fordi der er reklamationsret på bilen, dels fordi den er
> ny. Men hvis nu motorstyringsboksen står af efter 2½ år, så er pengene
> hurtigt tjent ind.
>
> Jeg synes bare det var lækkert at kunne køre bilen på værkstedet, og aldrig
> tænke på regninger - eller for den sags skyld skulle diskutere hvem der
> skulle betale hvad, og hvor meget.
> Derudover dækker en serviceaftale sikkert også vejhjælp og lånebil - men det
> er nok forskelligt.
>
> /Kasper Hansen
>
>
Prisen er beregnet på en gennemsnits bil med en gennemsnits billist med
et gennemsnitligt held.

Hvis du får en mandagsbil, kører bilen hårdt eller er uheldig, er det en
overskudsforretning, omvendt hvis bilen er fin, du er en
forsigtig/dygtig billist med held så betaler du lidt til "de andre"

Jo længere du vil beholde bilen, desto større er chance for at heldet
glipper.

Og servicekontrakter er ikke lavet for at tjene penge, de skal bare løbe
rundt. Fidusen er at holde kunden hos mærkeværkstedet så han ikke siver
over til "de andre" (som iøvrigt også tilbyder servicekontrakter)

--
Keld Rasmussen

Anders Majland (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 02-11-05 18:18

> Derudover dækker en serviceaftale sikkert også vejhjælp og lånebil - men
> det er nok forskelligt.

Skoda har i forvejen deres mobilitetsgaranti sålænge man følger service på
et autoriseret værksted.

Mhs til prisen. Kommer der ikke noget uforudset er det helt sikkert dyrere
end bare at følge listeprisen på service (ellers kan de jo ikke tjene på
det), men er man uheldig kan pengene været givet godt ud.

Vi har ikke tegnet det på vores fabia. Den har vi haft et år og godt
30000km. På reklamtionsretten har vi fået skiftet en styreboks (bagklappen
kunne ikke åbnes) og en manchet ved det ene forhjul. Mobilitetsgarantien har
vi også brugt til at hente den da der var en skurrende lyd fra en bremse -
de rensede bremserne uden beregning. Det var vist bare en sten der havde sat
sig fast.

Så eneste udgift har været service ved 26000km til 2342,98kr (Den har
variable intervaller)

Mvh
Anders Majland



Ukendt (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-11-05 21:02


> Så eneste udgift har været service ved 26000km til 2342,98kr (Den har
> variable intervaller)

Det virker da lidt dyrt, jeg troede at Skoda havde billigere servicepriser
end VW.
Har netop fået udført 30.000 på min Golf, de kostede lige 1.451,- og det er
endda med "Long-life II" olie som er ret pebret i pris.

Og ja vi bruger skam moms i Nordjylland.

Fik du lavet andet end det foreskrevne?


--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"



Andreas M. Hansen (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 01-11-05 19:08

> Sammenligner du med Astra'en i den anden tråd, er din aftale jo
> relativ dyr. Astra'en kostede 2.500 kr servicemæssigt det 1. år, sjld...
>
> Er der nye dæk med i din kommende aftale?
> --

Der er ingen dæk med, men andre sliddele som udstødning, pærer osv. er
dækket.
Det med pærerne kunne såmænd godt blive en god ting, hvis den æder
forlygtepærer som den gamle Citroen..... - ved nærmere eftersyn under
motorhjelmen, kunne jeg ikke finde ud af hvordan pærerne skulle skiftes. Ved
nærlæsning i manualen, stod der at hele lampen skal afmonteres, og lygten
skal justeres når den monteres igen.
Jeg må nok erkende at denne bil er så tilstrækkeligt kompliceret, at det
eneste mine hjemmemekanikerevner rækker til, er at checke olie og kølevæske
og påfylde sprinklervæske.
Prisen på et serviceeftersyn er omkring de 4000 - og skal udføres efter
serviceindikatoren - dog max. 2 år eller 30 000 km.
Tandremmen skal skiftes efter 120 000 eller 4 år, så på 5 år bliver den
ligeledes skiftet en gang.

Hvad hulen betyder sjld ? - er det svensk slang ? ....

mvh

Andreas M. Hansen


Mogens (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-11-05 19:24

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:4367aee8$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der er ingen dæk med, men andre sliddele som udstødning, pærer osv. er
> dækket.

Lyder dyrt for en ny bil, IMO

> Hvad hulen betyder sjld ? - er det svensk slang ? ....


Det betyder: "som jeg læser det"
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



Kim Andersen (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Andersen


Dato : 02-11-05 08:28

> Hvad er folks mening om at tegne et serviceabonnement på en ny bil ? - det
> koster i runde tal en 4 000 pr. år for 20 000 km om året, og kan tegnes
for
> op til 5 år på en Octavia.
>
> Jeg er godt klar over at en sådan ordning bliver lavet af firmaet for at
> tjene penge - såhh ?????
>
> - Hvad siger i ? - er der nogen her som har et serviceabonnement på en
> privatejet bil ? - og hvad er jeres erfaringer ?
>

Hej Andreas,

jeg har være i samme sted som dig, skal - skal ikke med service aftale.
Men problemer er, at man skal kende sit km pr. år meget godt. Min bil er fra
juni månede og ind til nu har den kørt ca. 18.000 km
Så på 5 mdr. har jeg kørt ca. 18.000 km, så er der ikke langt til de 20.000
km pr år mere.
Jeg har valgt ikke at tegne en service aftale og at lægge de 333 kr tilside
hver månede til bil drift.

Men hvis man gør, giver den først pote efter 2 år, hvor der ingen garanti
mere er.

/Kim



Andreas M. Hansen (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 03-11-05 08:31

Ok, mange tak for jeres meninger - jeg tror konklusionen bliver at jeg
lægger de 333 kr pr. måned under hovedpuden så.

mvh

Andreas M. Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste