Golf VR6
Fra : Mogens

Dato : 31-10-05 22:41

Findes i flere udgaver - hvilken bør man vælge,
hvis man ønsker en pålidelig rustfri (!) udgave?
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 23:10

> Findes i flere udgaver - hvilken bør man vælge,
> hvis man ønsker en pålidelig rustfri (!) udgave?

Produceret efter juli 1993. Ellers jo nyere des bedre.
De sidste par årgange kom som highline med mere udstyr - uden
plastikskærmkanterne - den ville være mit valg.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Mogens

Dato : 01-11-05 06:23

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Produceret efter juli 1993. Ellers jo nyere des bedre.
> De sidste par årgange kom som highline med mere udstyr - uden
> plastikskærmkanterne - den ville være mit valg.

170/193 hk - 4x4 eller ej?
Er der ikke noget med, at Golf 3 ruster en del - men det er
måske ændret efter juli '93 ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-05 06:31

Mogens skriver:

> Er der ikke noget med, at Golf 3 ruster en del - men det er
> måske ændret efter juli '93 ?

Jeg afleverede i foråret en 8 år gammel 3'er der ikke havde fået en skid
efterbehandling. Der var rust i en skive der holdt et plasticdæksel oppe
- ellers intet.

Så nej.....

Men har de mange stenslag og har kørt i vesterhavet, er det nok
anderledes.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 16:07

> 170/193 hk - 4x4 eller ej?
> Er der ikke noget med, at Golf 3 ruster en del - men det er
> måske ændret efter juli '93 ?

FWD = 2,8 / 174 Hk. 4x4 (syncro) = 2,9 190 Hk.

Rust - jeg synes det er meget tilfældigt, kig efter et velholdt ekspemplar.
Ingen årgang kan sige sig helt fri.
Der var noget med 10 md. 1994 kom der en galvaniseret bagklap i. Da denne
gerne ville ruste omkring bagrude og håndtag, men den kan jo være skiftet på
tidligere årgange.

Generelt skal man kigge dørene og døråbninger godt efter.
Dvs, at man lige skal vippe alle gummityller (ledninsgennemføringer) og
lister i døråbninger ud for at tjekke for rust. De gælder alle G3'er.
Dørene er voksbehandlet indvendig, så rust i samlingerne har jeg aldrig set.

Btw! Color Concept modellerne er fine - de er med Recaro læder i bilens
farve på siddeflade, dørsider og syninger i rat og gearknop. Fåes i blå,
gul, rød, grøn og (metal)sort svjh - sort er imo den pæneste.
Men i det 3. rige er det ikke svært at finde udstyrsmodeller - for det er
vel det du har i tankerne?

Fra : Mogens

Dato : 01-11-05 17:17

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> FWD = 2,8 / 174 Hk. 4x4 (syncro) = 2,9 190 Hk.

Fino

> [...]
> farve på siddeflade, dørsider og syninger i rat og gearknop. Fåes i blå,
> gul, rød, grøn og (metal)sort svjh - sort er imo den pæneste.

Thanx

> Men i det 3. rige er det ikke svært at finde udstyrsmodeller - for det er
> vel det du har i tankerne?

Jep - det er til den yngste. Jeg har lige solgt hans
BMW 323i - og han vil nu til at køre Golf VR6

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 17:56

> Jep - det er til den yngste. Jeg har lige solgt hans
> BMW 323i - og han vil nu til at køre Golf VR6

Det forstår man godt!

Fra : Mogens

Dato : 01-11-05 18:00

> Det forstår man godt!

Ja, det er jo en langt billigere bil, hvorfor han kan få en nyere årgang,
end hvis han valgte en BMW. Drømmen er en M3, men den er stadig
relativ dyr - ikke at købe (10.000 euro), men at forsikre...

Fra : Michael

Dato : 01-11-05 19:02

On Tue, 1 Nov 2005 18:00:20 +0100, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

> [...]
>end hvis han valgte en BMW. Drømmen er en M3, men den er stadig
>relativ dyr - ikke at købe (10.000 euro), men at forsikre...

OK, så sønníke bor stadigvæk hjemme?
Det er da rart med nogle forældre der vil forsørge en til man er i
sluttyverne og tilmed bor i Sverige

Fra : Mogens

Dato : 01-11-05 19:27

"Michael" <noname@no.com> wrote in message

> OK, så sønníke bor stadigvæk hjemme?

Jeg har 2 stk, kammerat - den "anden" skriver ikke her inde

> Det er da rart med nogle forældre der vil forsørge en til man er i
> sluttyverne og tilmed bor i Sverige

Jow jow - men dét finder du nok ud af en dag :)