Carisma med lysende olielampe.
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-10-05 21:42

Hej!

En af mine venner har en Mitsubishi Carisma 1.8 fra '97 hvor olielampen er
begyndt at lyse i tomgang. Hvis man berører speederen let så stopper lyseriet...

Skal man være nervøs eller meget nervøs? Hvad kan der evt. være galt? Den havde
tabt kølervæsken for nyligt(!) men det er blevet lavet og motoren virker efter
sigende fint. Der var gået et spændebånd på køleren - heldigvis var bilen ret
hurtigt inde på en tank og få efterfyldt væske.

Personligt havde jeg ikke kørt i den før olietrykket var blevet målt, men hvad
mener i?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-05 21:51

Kim Voss Schrader skriver:

> En af mine venner har en Mitsubishi Carisma 1.8 fra '97 hvor olielampen er
> begyndt at lyse i tomgang. Hvis man berører speederen let så stopper lyseriet...

Manglende olietryk

> Personligt havde jeg ikke kørt i den før olietrykket var blevet målt, men hvad
> mener i?

Tjek olien ??

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : tom jensen

Dato : 31-10-05 22:04

> Kim Voss Schrader skriver:

> Manglende olietryk

> Tjek olien ??
>

> Klaus
> --
> Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

hej
ja olien og oliefiltret.
kender en som døjede med olietrykket og det var simpelhen et oliefilter som
var skyld i det.
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-05 22:03

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> efterfyldt væske.
> Personligt havde jeg ikke kørt i den før olietrykket var blevet målt,

Lampen lyser sikkert pga. for lidt olie => for lavt olietryk...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-10-05 22:27

Hej!

Morten Fruergaard wrote:

> Lampen lyser sikkert pga. for lidt olie => for lavt olietryk...

Ja ok gutter - han tror *ikke* der står 710 på dækslet til oliepåfyldning, ok ))

Jeg går da bestemt udfra, at han har undersøgt oliestanden. Faktisk er det ret
sikkert, da den bruger lidt olie (har kørt 370.000km).

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-05 22:29

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Ja ok gutter - han tror *ikke* der står 710 på dækslet til
> oliepåfyldning, ok ))

Ok.

Så kan det være et tæt filter eller defekt oliepumpe eller olietryksmåler...

Jeg ville IKKE køre med det...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-10-05 22:37

Hej!

Morten Fruergaard wrote:

> Så kan det være et tæt filter eller defekt oliepumpe eller olietryksmåler...

Også sådan noget jeg overvejede.

> Jeg ville IKKE køre med det...

Skal prøve at overbevise ham om situationens seriøsitet...

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-10-05 22:41

Kim Voss Schrader wrote:

> Skal prøve at overbevise ham om situationens seriøsitet...

Bare rolig, du kan jo fortælle ham at han nok skal holde op med at køre
med det, før eller siden, hvis det er fordi der ikke er olie nok på

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-10-05 23:04

Hej!

Anders Christensen wrote:

> Bare rolig, du kan jo fortælle ham at han nok skal holde op med at køre
> med det, før eller siden, hvis det er fordi der ikke er olie nok på

Hehe :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 09:24

> Skal man være nervøs eller meget nervøs? Hvad kan der evt. være galt?

få checket olietryks føleren, det er som regel dem der går..

Mvh
Morten **der lige har skiftet de 2 på hans goller**