Import af bil fra tyskland
Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 31-10-05 20:20

Hejsa,

jeg har et spørgsmål til de som tidligere har importeret bil(er) fra
udlandet.
Jeg har fundet mig en biltype som jeg er interesseret i at importere fra
Tyskland.
På ToldSkats hjemmeside (modepo) har samlet alle de biler der er af den
pågældende type.
Indtil 1/10-2005 var der åbenbart blevet importeret 11 biler af denne type:

A B C D E F
1 48 5 75.000 94.000 152.000
2 52 aut 131.000 91.000 146.000
3 55 6 73.000 95.000 153.000
4 47 5 80.000 95.000 148.000
5 47 5 92.000 98.000 153.000
6 38 aut 85.000 94.000 148.000
7 51 6 98.000 88.000 141.000
8 48 6 117.000 93.000 150.000
9 44 5 94.000 98.000 153.000
10 41 6 45.000 109.000 173.000
11 47 6 113.000 94.000 146.000

12 57 6 125.000 106.000 174.000

A er bilens nummer
B er bilens alder ved endelig registrering (i måneder)
C antal gear
D er km. standen
E er afgiftspligtigværdi
F er selve afgiften

bil nummer 12 en importforespørgsel jeg har foretaget.
Udstyret i denne bil 12 er: letmetalfælge, fartpilot, automatisk klima,
parkeringssensor, abs, startspærre, centrallås, tagræling (alm. gearkasse).

Spørgsmålet er, om forhåndsvurderingen ser rigtig ud (sammenlignet med de
tidligere importer).
Udstyrsniveauet på bil 12 er da ikke særligt meget - set i forhold til, at
det er en importbil?

Alle input modtages med taknemmelighed ...

med venlig hilsen

JV

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-05 22:05

Jens Vejmand & Holger Danske wrote:
> Spørgsmålet er, om forhåndsvurderingen ser rigtig ud (sammenlignet
> med de tidligere importer).

Som du stiller det op, så er den jo alt alt for høj...

Fra : Mogens

Dato : 31-10-05 22:08

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Som du stiller det op, så er den jo alt alt for høj...

1) Der skrives ikke noget om, hvilken dato "tallene" er fra
2) De nævnte tal behøver ikke nødvendigvis at være den endelige
afgift, men kan udemærket blot være forhåndsvurderinger...
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-05 22:31

Mogens wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:436686e8$0$41140$14726298@news.sunsite.dk...

> 1) Der skrives ikke noget om, hvilken dato "tallene" er fra

Næ, men han skriver bilens alder i md ved import...

> 2) De nævnte tal behøver ikke nødvendigvis at være den endelige
> afgift, men kan udemærket blot være forhåndsvurderinger...

Er det ikke kun endelige vurderinger der er at finde på Toldogskvats
hjemmside?

Fra : Mogens

Dato : 31-10-05 22:36

> Er det ikke kun endelige vurderinger der er at finde på Toldogskvats
> hjemmside?

Det står under den enkelte - endelig vurderet

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-05 23:14

Mogens wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:43668d1a$0$41149$14726298@news.sunsite.dk...

> Det står under den enkelte - endelig vurderet

Ja, men har du set nogen, der IKKE er endelig vurderet?

Fra : Nicolaj C.

Dato : 31-10-05 22:16

"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> wrote in message
> [...]
> det er en importbil?
>
> Alle input modtages med taknemmelighed ...

Forhåndsvurdering er vel højere end endelig vurdering.

Fra : Mogens

Dato : 31-10-05 22:31

"Nicolaj C." <nic@FJERNDETTEevents.dk> wrote in message

> Forhåndsvurdering er vel højere end endelig vurdering.

Nej !
De er forhåndsvurderinger = kan gå begge veje !