Ak ja.. Servicepriser
Fra : Gunnar007

Dato : 31-10-05 19:14

Så fik Astra'en sit første service, som det står skrevet i servicebogen.

Jeg havde sonderet markedet, ved at ringe rundt til opel værkstederne i
området.

Priser svingede lidt, men jeg valgte Andersen og Martini i Taastrup,
ved telefonisk samtale med værkføeren, fortæller jeg hvilken bil, hvilket
service, han fortæller at det kost godt 2500 kr. Jeg spørger om det er inkl.
alt ? Ja svarer han, endda også moms ! Siger han fjoget!

Jeg henter bilen idag, sammen med et girokort på 2926,- kr, Desværre var
værkstedet lukket, så jeg skal ned og snakke med dem i morgen.
Det eneste de har gjort udover servicen er at fylde sprinkler på for 15 kr.

Jeg begynder at mistænke den branche for at fuppe hvor de kan..
Jeg vender tilbage imorgen med opfølgning på historien. For de
interesserede.

Hilsen G

Fra : Mogens

Dato : 31-10-05 19:16

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg begynder at mistænke den branche for at fuppe hvor de kan..
> Jeg vender tilbage imorgen med opfølgning på historien. For de

Jeg skrev jo til dig i tråden ang. erfaring med værksteder,
at du skulle undgå netop dét værksted !
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Gunnar007

Dato : 31-10-05 19:19

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skrev jo til dig i tråden ang. erfaring med værksteder,
> at du skulle undgå netop dét værksted !
> --
> Mvh Mogens

I know, men jeg orkede bare ikke at skulle køre øsen 50 km længere, for ikke
at spare nogen penge(troede jeg)
Prisen hos Taastrup, Kr hyllinge og Hillerød var identiske..

Havde jeg vidst at de ikke ville holde prisen, så havde jeg jo klart valgt
det anbefalede værksted i den tråd, men men men,,
I bagklogskabens ulideligt klare skær !!

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 20:39

> [...]
> værkstedet lukket, så jeg skal ned og snakke med dem i morgen.
> Det eneste de har gjort udover servicen er at fylde sprinkler på for 15

Har lige fået lavet det første service på min Golf TDI.
Pris 1.451,- og det er endda med "Long-life II" olie som er ret pebret i
pris.

Og ja - jeg glemte også at fylde sprinklerbeholderen op.
Utroligt at det stadig er et pkt. på serviceplanen - røveri :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Christian Laustsen

Dato : 31-10-05 21:05

Giver man over en timeløn plus olie og filter til første service er man
virkelig blevet snydt.
2000-3000 kr for en stort set ny bil som stadig er under garanti er røveri,
1000-1200 er virkelig maks. og kan man også altid få det gjort til hvis man
er en rigtig jyde

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 01-11-05 08:55

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inkl. alt ? Ja svarer han, endda også moms ! Siger han fjoget!
> Jeg henter bilen idag, sammen med et girokort på 2926,- kr, Desværre var

Er 2926 ikke også godt 2500,- ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 01-11-05 09:21

Hej,

On Tue, 1 Nov 2005 08:55:13 +0100, "Brian Axelgaard" <ask@for.it>
wrote:

>Er 2926 ikke også godt 2500,- ?

Hvis det var mig havde jeg forventet at få "små 3000" oplyst, men det
er nok et temperamentsspørgsmål.

Det er da i øvrigt nogen hampre servicepriser!

** Lars

Fra : Gunnar007

Dato : 01-11-05 15:16

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vender tilbage imorgen med opfølgning på historien. For de
> interesserede.

Så ! Efter et kort besøg hvor jeg fortalte at jeg havde fået prisen oplyst
til 2500 kr, blev regningen uden diskussion nedskrevet til præcis 2500 kr.

Men ja prisen er da hamper, men faktisk var det den der var med i den
billigste ende..
Priserne svingede fra 2500 kr til 3600 kr.. For det samme service hos opel..

Damn, når det er jo også det sidste service de skal lave, resten klarer den
lokale mekanikker.
Og ja.. Tandremmen skal skiftes om 30.000 km.. Der tjerner de ikke penge på
mig hos Opel til den udskiftning

Hilsen G