geu 12469
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-10-05 13:27
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 31-10-05 14:05

Christian B. Andresen wrote:

> Ifølge flere sider, bl.a. denne:
> http://www.carsplusplus.com/specs1993/ferrari_512_tr.php
> så ja, men dine billeder siger noget andet.

Næh ikke nødvendigvis. Ganske vist er der noget gummi på asfalten, men
der bliver vel under alle omstændigheder afsat noget gummi på asfalten
når man bremser hårdt - og meget mere hvis man kører 250+.
Det ser da også ud til at det er lykkedes den højhastige chauffør at
styre uden om rækken af holdende biler før rundkørslen.

Hvor er det i øvrigt henne? Bilerne har danske plader.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Henrik Møller

Dato : 31-10-05 14:07

Lars L. Hansen wrote:

> Hvor er det i øvrigt henne? Bilerne har danske plader.

Jeg fandt den på siden. Det er sket ved Silkeborg.
(Synes også jeg kunne genkende noget.. ;) )

Fra : tom jensen

Dato : 31-10-05 14:17

"Henrik Møller" <angaks_nojunkplease@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt den på siden. Det er sket ved Silkeborg.
> (Synes også jeg kunne genkende noget.. ;) )

hej

så kan det være det er en af kaffe kajs (viborg).

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Allan Bojesen

Dato : 31-10-05 16:30

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> så kan det være det er en af kaffe kajs (viborg).

Det er 2-3 år siden det skete, og det var ikke Kaffe Kaj. Vedkommende har
fået en ny magen til, uden buler

Allan Bojesen

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 18:04

> hej
>
> så kan det være det er en af kaffe kajs (viborg).

Han har vel råd til RIGTIGE plader og ikke bare prøveplader som giver endnu
flere problemer senere.

--
Tom

Fra : tom jensen

Dato : 31-10-05 18:59

> "tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> Han har vel råd til RIGTIGE plader og ikke bare prøveplader som giver
> [...]

hej navnebror.
den røde testarossa han kørte rundt i privat for ca 10 år siden var på
rigtige danske plader.
jeg kan huske den fordi jeg var med til at sætte ny cd/radio i den .da han
kom med den og vi fik nøglen, fik vi skrappe instrukser om at den skulle
blive holdende samme sted og vi ikke skulle køre rundt i den.

men da radioen var monteret var vi da nødtil lige at starte den op og høre
motoren ( kanon lyd ).

han kørte også lidt rundt privat i en f40 en overgang og den mener jeg var
på tyske eller prøvenummerplader.

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Mogens

Dato : 31-10-05 19:47

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> wrote in message

> han kørte også lidt rundt privat i en f40 en overgang

LIDT rundt? - bilen havde kørt 140.000 km, da
den var til salg på prestige Cars web...!
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : tom jensen

Dato : 31-10-05 21:28

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Mvh Mogens
>
> S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift, nedsat til -> 139.900 kr)

jeg glemte måske "lidt rundt" i teksten
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-10-05 19:11

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> wrote:

>så kan det være det er en af kaffe kajs (viborg).

Kaffe Kajs røde Ferrari så jeg igår - Uden buler.

Men jeg skal da ikke udelukke han har flere i garagen...

<mlr>

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 31-10-05 14:17

> Hvor er det i øvrigt henne? Bilerne har danske plader.

Der står "Silkeborg, Denmark"..

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : Tue Jensen

Dato : 31-10-05 14:18

On Mon, 31 Oct 2005 13:18:26 +0100, Thomas H. wrote:

> Har sådan en 512TR ikke ABS?
>
> http://www.wreckedexotics.com/testarossa/testarossa_20031007_003.jpg

Gad vide om policen kan bruge de bremsespor til at regne hastighed eller
noget andet ud

--
Tue

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 18:06

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide om policen kan bruge de bremsespor til at regne hastighed eller
> noget andet ud

Tja 40+ vil jeg tippe hastigheden til

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-10-05 17:32

Thomas H. wrote:
> Har sådan en 512TR ikke ABS?
>
> http://www.wreckedexotics.com/testarossa/testarossa_20031007_001.jpg
> http://www.wreckedexotics.com/testarossa/testarossa_20031007_002.jpg
> http://www.wreckedexotics.com/testarossa/testarossa_20031007_003.jpg
> http://www.wreckedexotics.com/testarossa/testarossa_20031007_004.jpg

Nu ved jeg jo ikke om det er en 512TR eller en Testarossa på billedet, men
512TR var jo afløseren for Testarossaen.
Hvis det er en Testarossa er der vel sandsynlighed for, at den er uden ABS,
da den jo er noget ældre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Per O.

Dato : 31-10-05 19:42

> [...]
> 512TR var jo afløseren for Testarossaen.
> Hvis det er en Testarossa er der vel sandsynlighed for, at den er uden

Det er en Testarossa, da den har de gamle firkantede lygter i bagenden.
512TR havde fire runde lygter i stedet for.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 31-10-05 20:05

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en Testarossa, da den har de gamle firkantede lygter i bagenden.
> 512TR havde fire runde lygter i stedet for.

Det er IKKE en Testarossa, den har da den nye front, og jeg mener bestemt
ikke at 512TR har runde baglygter

Fra : Thomas H.

Dato : 31-10-05 20:11

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er IKKE en Testarossa, den har da den nye front, og jeg mener bestemt
> ikke at 512TR har runde baglygter

Har lige googlet

http://www.numar.borec.cz/dok/Ferrari/testarossa%2001.jpg
http://www.carsfromitaly.com/ferrari/512tr_2.jpg

http://www.seriouswheels.com/pics-1990-1999/1995-Ferrari-512M-Red-Rear-Angle-st.jpg

Der var de runde baglygter, det var den aller sidste 512M der havde det

Fra : Per O.

Dato : 31-10-05 23:09

> [...]
>
> Der var de runde baglygter, det var den aller sidste 512M der havde det

Alle 512 havde det også 512M .. i hvert fald i mine bilkataloger fra alle
årene siden den afløste Testarossaen.

Per O.

Fra : Thomas H.

Dato : 01-11-05 06:41

> Alle 512 havde det også 512M .. i hvert fald i mine bilkataloger fra alle
> årene siden den afløste Testarossaen.

Nå men alle Googles har det altså ikke, pænt mange fake-biler de alligevel
har fået samlet der

Fra : Per O.

Dato : 01-11-05 19:21

> "Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Nå men alle Googles har det altså ikke, pænt mange fake-biler de alligevel
> har fået samlet der
Kan du ikke lige linke til en som ikke har runde baglygter?

Per O.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-11-05 19:49

Den Tue, 1 Nov 2005 19:20:55 +0100 skrev Per O.:
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke lige linke til en som ikke har runde baglygter?

http://www.celebrityshine.com/~kfr/gallery/ferrari/20051007-0028.jpg

Mvh
Kent

Fra : Per O.

Dato : 01-11-05 20:58

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.celebrityshine.com/~kfr/gallery/ferrari/20051007-0028.jpg
>
> Mvh
> Kent

Jeg må jo nødtvungent bøje mig ...
Per O

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-10-05 20:52

> Har sådan en 512TR ikke ABS?

> [...]

Jo, det fik den da den afløste Testarossa. Senere kom 512M med baglygterne
fra 355 og en lidt udefinerbar front. Men teknisk mener jeg ikke der var
forskel på 512TR og 512M, måske et par hypper, men ikke mange flere i
forhold til 512T's 428 HK og 318km/t på toppen. Testarossa havde 380HK og
290 km/t.
Bilen er på billedet er, som man ser, crashet på prøveplader. Uden at komme
nærmere ind på sagen/bilen/ejeren, var der noget bøvl med noget forsikring
og at der "vist nok" var noget med en MC der skulle sættes på plads, som så
endte i denne rundkørsel.Det er ikke så pokkers længe siden det skete. Jeg
ved at han, forudover den crashede, idag har en tilsvarende 512TR, som
bliver brugt til diverse arrangementer.

Der findes adskellige 512TR'ere i DK, nok også flere end de fleste tror.
Selv om man sorterer Kaj Bertelsen fra, findes der en del af dem i
Midtjylland, både med og uden DK plader.

-M

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 19:23

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes adskellige 512TR'ere i DK, nok også flere end de fleste tror.
> Selv om man sorterer Kaj Bertelsen fra, findes der en del af dem i
> Midtjylland, både med og uden DK plader.

Tja, den "lokale" puscher og HA-ven har da et par stykker her i regionen.

--
Tom

Fra : Ole Sørensen

Dato : 31-10-05 21:05

Thomas H. wrote:
> Har sådan en 512TR ikke ABS?
> [...]

Hvad koster sådan én mon i DK? Måske skulle man ha' fat i en af slagsen i
hvid, og køre rundt med Jan Hammer på stereoen og Miami Vice theme!

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-10-05 21:29

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster sådan én mon i DK? Måske skulle man ha' fat i en af slagsen i
> hvid, og køre rundt med Jan Hammer på stereoen og Miami Vice theme!

Det er en Testarossa Sonny Crocket og Richardo Tubbs kører i, ikke en 512TR
:)

-M
Der har adskellige Miami Vice på DVD :)

Fra : John Sahl

Dato : 31-10-05 21:39

Morten Lorenzen wrote:
> Det er en Testarossa Sonny Crocket og Richardo Tubbs kører i, ikke en
> 512TR :)

Er der slet ingen der skal brokke sig over ovenstående?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : John Sahl

Dato : 31-10-05 21:41

John Sahl wrote:

> Er der slet ingen der skal brokke sig over ovenstående?

Retter lige mig selv. Det var kun den første der var en replika,
den blev så afløst af en Testarossa

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-10-05 22:21

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Retter lige mig selv. Det var kun den første der var en replika,
> den blev så afløst af en Testarossa

Man havde 2 stk. Corvette der var bygget om til en Ferrari 365GT4 "Daytona".
èn til stunt, og én til film tættere på.
Det gjorde Ferrari North America så stjernetossede at de tilbød 2 stk.
Testarossa, i stedet for de planlagte replikaer på Pontiac Fiero-bund.

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-10-05 23:02

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev :

>Er der slet ingen der skal brokke sig over ovenstående?

Den kasse var langtfra en ferrari , men en replica , hvis det er det
du hentyder til

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-11-05 15:59

Morten Lorenzen wrote:
> Det er en Testarossa Sonny Crocket og Richardo Tubbs kører i, ikke en
> 512TR :)

Det var også Testarossa'en jeg mente. Nu har der jo været så meget snak om
de to biler her i tråden, så tankerne løb lige af med mig. Den røv er
breeeeed.... nice!

ole

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-10-05 21:48

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev....

> Har sådan en 512TR ikke ABS?

Testarossa havde ABS som tilvalgsmulighed, og jeg mener også det
galdt 512TR.

Det var dengang rigtige mænd ikke kørte med ABS.