Et par spørgsmål ang. den nye Passat
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-10-05 10:44

Min far har lige fået en ny Passat 2,0 TDI 140hk sportline. Det er en rigtig
lækker bil må man sige...

Men nu er der lige et par spørgsmål:

1. Passer tagbøjlerne fra hans gamle Passat? (Den var fra 2003) Kan se at de
ikke har samme varenummer hos VW, men det kunne jo være at de passede
alligevel.. Nogen som ved det?

2. På bilen er der aftageligt anhængertræk ligesom han havde på den gamle,
men stikket hvor man slutter strøm til anhængeren er slet ikke magen til de
"normale". Der er mange flere poler på det stik der sidder på den nye bil...
Skal man så bruge en slags adapter eller hvad gør man? Og hvor kan sådan en
evt. købes?

Og lige til sidst, så skal han også have nogle nye snekæder. I den
forbindelse synes jeg at jeg har set nogle forskellige alternativer til de
gammeldags kæder, som skulle være en del nemmere at sætte på. Hvor kan man
finde sådan noget, og er der i det hele taget noget af det som kan anbefales
istedet for kæderne?

På forhånd mange tak!

/morten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 31-10-05 11:03

"Morten Astrup Christensen" <astrupFJERNMIG@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4365e74e$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> adapter eller hvad gør man? Og hvor kan sådan en evt. købes?

Mon ikke det er et 13-polet stik der sidder på bilen. Han skal
nok have fat i sådan noget ala den her:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=77205
eller den her
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2420&n=60100&KundeID=84ALKODVg08TegvURH1K5T3p4YHX8sX

/Jakob

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-10-05 11:13

> Mon ikke det er et 13-polet stik der sidder på bilen. Han skal
> nok have fat i sådan noget ala den her:
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=77205

Jo det må være sådan noget han skal bruge... Det er da også til at overkomme
med den pris

Tak for det!

/morten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-10-05 11:11

Morten Astrup Christensen wrote:

> [...]
> finde sådan noget, og er der i det hele taget noget af det som kan anbefales

Tænker du på en Auto Sock?
http://www.autosock.com/im/autosock_master7b.wmv

Den virker rigtig godt, men man skal dog kører lidt forsigtigt med den
da den går nemmere i stykker end en almindelig kæde.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-10-05 11:20

>Tænker du på en Auto Sock?
>http://www.autosock.com/im/autosock_master7b.wmv

Ja lige præcis noget i den stil... Det kigger jeg lige lidt nærmere på...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-05 11:38

Morten Astrup Christensen skriver:

> Ja lige præcis noget i den stil... Det kigger jeg lige lidt nærmere på...

Sikke "behændigt" de springer over der, hvor sokken skal ind under
hjulet.....

Det smarte ved den er da opbevarigsstørrelsen og vægt. Montering af en
normal snekæde er lige så let...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-05 11:11

> [...]
> ikke har samme varenummer hos VW, men det kunne jo være at de passede

Det gør de næppe.....

> [...]
> Skal man så bruge en slags adapter eller hvad gør man? Og hvor kan sådan en

Man går hen til sin VW forhandler og siger til ham "hov du, min trailer
er noget gammeldags - gør noget ved det", så smider han såden en lille
"13til7pins converter". Det gjorde SMC i Århus ihvertfald, da jeg købte
bil med 13 polet stik....

> [...]
> finde sådan noget, og er der i det hele taget noget af det som kan anbefales

Bruger han nogensinde kæderne ?

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-10-05 11:16

> Det gør de næppe.....

Tænkte det nok... Så må han ud og have nogle nye.

> [...]
> er noget gammeldags - gør noget ved det", så smider han såden en lille
> "13til7pins converter". Det gjorde SMC i Århus ihvertfald, da jeg købte

Okay... Ellers kan man også selv købe dem rimelig billigt har jeg fået af
vide af Jakob

> Bruger han nogensinde kæderne ?

Sjældent, men det kan ofte blive nødvendigt i forbindelse med skiferie...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-05 11:26

Morten Astrup Christensen skriver:

> Tænkte det nok... Så må han ud og have nogle nye.

Jep...

> Okay... Ellers kan man også selv købe dem rimelig billigt har jeg fået af
> vide af Jakob

Men de kan vel levere, når de kan levere bilen ??

> Sjældent, men det kan ofte blive nødvendigt i forbindelse med skiferie...

Og de gamle passer ikke ?

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-10-05 12:06

> Men de kan vel levere, når de kan levere bilen ??

Jo det kan de sikkert... Tror da også bare han køber den med når han
alligevel skal ud og have tagbøjlerne...

> Og de gamle passer ikke ?

Nej for på den nye har han valgt at bruge de fælge der fulgte med (16" alu)
til vinterhjul, så de gamle kæder er for små.

/morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-05 12:21

Morten Astrup Christensen skriver:

> Jo det kan de sikkert... Tror da også bare han køber den med når han
> alligevel skal ud og have tagbøjlerne...

Okay

> Nej for på den nye har han valgt at bruge de fælge der fulgte med (16" alu)
> til vinterhjul, så de gamle kæder er for små.

Okay, Alubasser og kæder er måske ikke den bedste blanding.....
På den anden side tror jeg ikke at et sæt "sokker " holder til andet end
frikørsel. 100km på vejene i Norge og så er de væk.....

Fra : Brizz

Dato : 01-11-05 00:17

Morten Astrup Christensen wrote:
> Nej for på den nye har han valgt at bruge de fælge der fulgte med
(16" alu)
> til vinterhjul, så de gamle kæder er for små.

Så har du jo selv svaret

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-10-05 12:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Sikke "behændigt" de springer over der, hvor sokken skal ind under
> hjulet.....

Det er nu ganske let. Man lader blot bilen rulle 20 cm bagud når
"sokken" ellers er sat på.

> Det smarte ved den er da opbevarigsstørrelsen og vægt. Montering af en
> normal snekæde er lige så let...

Jeg har prøvet begge dele, og en autosock er meget hurtigere og
nemmere at montere end traditionelle kæder.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-05 12:22

Lars Hoffmann skriver:

> Det er nu ganske let. Man lader blot bilen rulle 20 cm bagud når
> "sokken" ellers er sat på.

Hvorfor mon ikke de viser det ?

> Jeg har prøvet begge dele, og en autosock er meget hurtigere og
> nemmere at montere end traditionelle kæder.

Okay, har kørt med kæder et par gange, gamle traditionelle kun med kroge
er lidt besværlige, men nyere med en stor gummiring tager ikke lang tid
at montere. De tjente mig godt den snevinter

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-10-05 12:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Lars Hoffmann skriver:

> Hvorfor mon ikke de viser det ?

Jeg må indrømme at jeg ikke ved det. Jeg havde før en video hvor man
kunne se fuld montering, jeg skal nok lige se om jeg kan finde den
igen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann