Kan man ikke argumentere så kan man da lav~
Fra : Per O.

Dato : 30-10-05 17:30

Jeg havde en lidt kedelig oplevelse i dag.

Konen og undertegnede var på vej til forbrugermessen Kunden i centrum i
Fredericia. På vej ad ringvejen kørte der forude en hvid VW Golf på gule
plader. Bilen overhalede samtlige andre som kørte i højre side af den
tosporede vej. Efter overhalingen synes føreren ikke at det var nødvendigt
at trække ind til højre, men blev i venstre vejbane. Jeg kørte hurtigere end
ham, så jeg gav et blink med lygterne, og han trak ind.
Ved Dronning Margrete hallerne kom vi til at holde lige ved siden af
hinanden, og den unge fyr (først i tyverne med kort lyst hår med en rødlig
tone) sprang ud og begyndte at overfuse undertegnede for at have kørt for
stærkt. Jeg gad ikke rigtig diskutere på hans premisser, og fortalte ham at
jeg ikke rigtig kunne bruge hans mening til noget. Der kom en del mere ævl
fra den unge mand, men så var vi ankommet til indgagen. Han skulle åbenbart
arbejde på messen, for han gik ind ved informationen uden at betale (efter
at have snakket med en af personerne i informationen)
Jeg så ham gå omkring med brochurer senere på dagen, og da vi skulle hjem
var han bil væk. Til gengæld var der en solid ridse i kølerhjelmen på vores
bil, så den største idiot i den sag havde lige udnævnt sig selv. Men hvor er
det sørgeligt at en nogenlunde normalt udseende ung mand forfalder til at
blive hærværksmand fordi man ikke gider tage ham alvorligt. Men hvis nogen
skulle kende en ung fyr først i tyverne med kort lyst hår med en rødlig tone
som har arbejdet på kundemessen i fredericia i dag fra kl ca 12 og som kører
i en hvid Golf, så hører jeg da gerne om det .. så falder der en
politianmeldelse for hærværk.

Per O.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-10-05 17:38

Per O. wrote:
> [...]
> på kundemessen i fredericia i dag fra kl ca 12 og som kører i en hvid
> Golf, så hører jeg da gerne om det .. så falder der en

Nu ved du vel ikke at det var ham...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-10-05 17:40

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kl ca 12 og som kører i en hvid Golf, så hører jeg da gerne om det .. så
> falder der en politianmeldelse for hærværk.

Jeg ville sagtens kunne blive stiktosset og diskutere voldsomt med tumpet
billist - men ridse vedkommendes bil kunne jeg aldrig i livet drømme om.

Hvordan ind i hulen ved du, at det er den unge mand, der har ridset din
bil - at han ikke bare er blevet forarget, vred eller andet og har fået
afløb ved at overfuse dig verbalt?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 17:47

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4364f80b$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Hvordan ind i hulen ved du, at det er den unge mand, der har ridset din
> bil - at han ikke bare er blevet forarget, vred eller andet og har fået

Det ved han vel heller ikke. Men derfor kan han jo udmærket foretage en
politianmeldelse alligevel. Det er så op til politiet at undersøge sagen
(selv om de næppe gider foretage sig noget)

--
Tom

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-10-05 18:05

> Det ved han vel heller ikke. Men derfor kan han jo udmærket foretage en
> politianmeldelse alligevel. Det er så op til politiet at undersøge sagen
> (selv om de næppe gider foretage sig noget)

Jamen det kan han jo lige præcis! Derfor er det også totalt og aldeles
overflødigt at beskrive andet end hændelsen/ridsen i bilen og tanken om at
anmelde det. For at få lidt afløb for vreden og irritationen, som bestemt er
forståelig!

Men vi behøver ikke fuldt signalement på den unge mand/bilist, hans bil og
ærinde på messen!

Og hvorfor vil Per høre fra nogen, der kender netop dén unge mand?
Hvad dælen skulle det dog hjælpe at få fingre i dem og måske manden.

Hvorfor ikke i stedet beskrive SIN EGEN bil i detaljer og efterlyse vidner,
der har set nogen lave ridsen i netop dén bil? Det ville være langt mere
konstruktivt. Og så ville han tillige være ud over noget, der i mine øjne
tangerer injurier og måske endda er det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Per O.

Dato : 30-10-05 18:33

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4364fd7d$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Det tror jeg heller ikke de vil ...

> [...]

> Og hvorfor vil Per høre fra nogen, der kender netop dén unge mand?
> Hvad dælen skulle det dog hjælpe at få fingre i dem og måske manden.

Jo, for det kunne hjælpe mig med at finde ham.

> [...]
> langt mere konstruktivt. Og så ville han tillige være ud over noget, der i
> mine øjne tangerer injurier og måske endda er det.

Tjaee, nu stod de to biler ret alene i den ene ende af parkeringspladsen, og
der er ridset på det absolut eneste sted hvor man ikke kan se noget fra
resten af pladsen. Og hvis der er nogen som føler sig trådt over tæerne, så
sal de da være velkomne til at brokke sig. Jeg synes det er for meget af et
tilfælde til at jeg tror på andet end det som jeg har beskrevet. Jeg tager
gerne en sag om injurier, så kan vi bytte med en anmeldelse for hærværk.

Per O.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-10-05 19:04

> Jo, for det kunne hjælpe mig med at finde ham.

Og hvad vil det hjælpe dig at finde manden?

> [...]
> resten af pladsen. Og hvis der er nogen som føler sig trådt over tæerne,
> så sal de da være velkomne til at brokke sig.

HVIS der alligevel er vidner, der har set eller hørt noget mistænkeligt, så
vil de stadig være hjulpet bedre på vej af en beskrivelse af DIN bil. Hvad
er det for en bil, der er blevet skadet? Er det en rød Golf, en hvid Ford
eller en sort Toyota?

> Jeg synes det er for meget af et tilfælde til at jeg tror på andet end det
> som jeg har beskrevet.

Men du VED ikke. Og du vil vel ikke udelukke, at der kan være andre
sammenhænge?

Jeg så for nogle år siden et forsøg, hvor en stor flok mennesker på en
perron på en togstation så en ældre mand og en ung mand stå tæt op af
hinanden og vente på toget. Pludselig var de i slagsmål.

SAMTLIGE vidner - og der var mange - var enige om, at det var den unge mand
i sort læderjakke, der havde overfaldet den ældre herre.

Så så vi filmen igen.

Den unge mand havde grebet ud efter en stålkam i sin baglomme. Fået den op
og løftet armen for at rede sit hår.
Den ældre mand havde opfattet det som om han nu blev overfaldet - og
begyndte derfor at slå løs på den unge mand.

Endnu mere interessant var, at den unge mand - på trods af, at han blev
overfaldet - ikke én eneste gang slog ud efter den gamle overfaldsmand. Han
flyttede konstant på armene for at afvæbne den andens slag.

Selvom det således var tydeligt, at det var den ældre mand, der overfaldt
den unge - og at den unge mand ikke slog så meget som en eneste gang på den
gamle, var samtlige vidner enige om, at det forholdt sig stik modsat.

Tingene forholde sig ikke altid som vi TROR - og ikke engang altid, som vi
SER dem!

Du har hverken set eller hørt den unge mand ridse din bil - og alligevel kan
du ikke engang forestille dig, at der er andre muligheder *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-10-05 19:59

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Men du VED ikke. Og du vil vel ikke udelukke, at der kan være andre
> sammenhænge?

Det er godtnok at du (som så ofte før) påpeger at man ikke skal drage
forhastede konklusioner. Men helt ærligt - nu er det tid til at spille
en anden plade.
Jeg synes det er helt rimeligt at Per gerne vil have oplysninger om den
unge mands identitet, så han selv eller politiet kan tage en snak med ham.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-05 21:12

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43650b0d$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Du har hverken set eller hørt den unge mand ridse din bil - og alligevel
> kan du ikke engang forestille dig, at der er andre muligheder *S*

Jeg kan godt huske den episode i TV. Tilsvarende kender jeg en som jeg havde
et horn i siden på. Han fik hans bil (eller var der 2) punkteret eller
piftet på samme tid hvor min daværende kone lå på fødselsgangen i Esbjerg, 2
x 135 km fra hans bopæl. Politiet ringede til mig og spurgte til hvad jeg
havde gang i.

Jeg forklarede ham ovenstående og at jeg ikke kendte noget til det.

Et par dage efter (what ever) i en weekend, hvor min mor var på besøg hos
os, fik hun sin terassedør smadret af en sten, der var kastet ind igennem
terassevinduet. Det var alt hvad der var begået af hærværk - ingen forsøg på
indtrængen. I haven var der et aftryk af en størrelse 45+. 2 og 2 kunne
sagtens lægges sammen her, men intet bevises.

Lagt sammen med de andre ting han har gjort imod mig bliver han kun benævnt
Arne Tyv, når jeg snakker om ham. Heldigvis er han flyttet som nabo til min
mor.

Men beviser ... lige som i tilfældet med hærværket ... er der ingen beviser
er der ingen skyld.

Det gælder begge veje :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per O.

Dato : 30-10-05 18:36

> [...]
>
> Hvordan ind i hulen ved du, at det er den unge mand, der har ridset din
> bil - at han ikke bare er blevet forarget, vred eller andet og har fået

tjaeee .. nu var jeg jo til stede, og det var lige før han havde langet mig
en .. sådan virkede det .. især da jeg ikke gad diskutere det med ham .. det
ramte vist selvfølelsen ret voldsomt.

Fra : alexbo

Dato : 30-10-05 17:42

"Per O." skrev

< Men hvor er det sørgeligt at en nogenlunde normalt udseende ung mand
forfalder til at
> blive hærværksmand fordi man ikke gider tage ham alvorligt.

Næh, han er ikke hærværksmand, han har bare taget sagen i egen hånd, han har
besluttet at du skulle have en lærestreg, og så valgte han at ridse din bil.
Heldigvis valgte han ikke at sammen med nogle venner, at banke hele
familien.

At tage sagen i egen hånd er for mange i denne NG en acceptabel handlemåde.

>så falder der en politianmeldelse for hærværk.

Det er selvfølgelig umuligt at bevise, men selve det at han bliver anmeldt,
kan måske få ham til at tænke sig om næste gang.
Det kan da også tænkes at han bliver så vred over at være blevet anmeldt, at
han tager grovere midler i brug.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per O.

Dato : 30-10-05 18:35

> [...]
>
> Det er selvfølgelig umuligt at bevise, men selve det at han bliver
> anmeldt, kan måske få ham til at tænke sig om næste gang.

Lige min tanke.

> Det kan da også tænkes at han bliver så vred over at være blevet anmeldt,
> at han tager grovere midler i brug.

så tager vi den derfra .. den slags er jeg kold overfor .. jeg synes ikke
man skal bøje sig for folk som truer med vold og lignende.

Fra : Rune Larsen

Dato : 30-10-05 17:53

Nu kender jeg ikke centret, men en del P-pladser er jo kamera-overvåget.
Måske der er noget på film? Ellers kan du ikke vide det var ham
medmindre du kan finde nogen vidner, hvilket vel er stort set umuligt.

Iøvrigt utroligt som mange tager det som et personligt angreb, at blive
overhalet. Især når de har lavet en fejl, som ham du fortæller om, der
ikke trak ind.

Mvh Rune

Citroen ZX 1.8i
1994, 325kkm

Fra : Per O.

Dato : 30-10-05 18:34

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Iøvrigt utroligt som mange tager det som et personligt angreb, at blive
> overhalet. Især når de har lavet en fejl, som ham du fortæller om, der

Desværre ikke denne p-plads ... men den unge mands opførsel går meget godt i
tråd med den efterfølgende skade .. derfor min vinkel på sagen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-05 21:13

> Desværre ikke denne p-plads ... men den unge mands opførsel går meget godt
> i tråd med den efterfølgende skade .. derfor min vinkel på sagen.

Med lidt held kommer han igen næste år.

Med samme bil :)

--
Per, Esbjerg