Fog City - Ridset?
Fra : Morten Christensen

Dato : 09-06-01 16:53

Hej NG.

For noget tid siden installerede jeg sådan en fin "Fog City
Antidug-plastic-ting" på indersiden af visiret på hjelmen.
Jeg har gjort visiret rent et par gange før, og synes nu nokk, at jeg har
været skånsom som mod en lille nyvasket barnerumpe.

Til min store skræk kan jeg nu se (måske fordi solen skinner?) at det
hersens stykke "thermo-tape" er godt og grundigt ridset :-/
Jeg ved godt, at det er meget blød plastic, men hvordan pokker gør man så
skidtet ren, uden at ridse det?

Normalt bruger jeg opvaskemiddel og opvaskebørsten på ydersiden - og på
indersiden bruger jeg så den fineste klud jeg har, fnugfri, antistatisk og
hele balladen. Men alligevel er det blevet ret så ridset :-/
Så nu må jeg så nok ud og investere i et nyt stykke Fog City.

Ellers må jeg sige, at jeg 328% tilfreds med dets funktionalitet mht. til at
minimere dug på indvendig side.
Forrige tirsdag tog jeg som bekendt turen til Horsens i øs-pjaskende
regnvejr, modvind og hvad der ellers kunne finde på at dukke op af sjove
vejr-fænomener. Og ikke på noget tidspunkt opdagede jeg dug - lige ud over,
den del af visiret, som ikke er dækket ind af dette "skjold".
Skulle jeg ønske mig en forbedring af Fog City'en, så skule det lige være,
at det var 1 cm bredere og 1 cm højere - men så går det sikkert udover deres
"multi-fit" på alverdens hjelme.
Jeg lagde dog mærke til, at på pakken var der afmærket, om det var til en
Arai-hjelm eller en "standard-hjelm".

Nå, men nu må turen vist gå ud udenfor igen

Løft fjervingen

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 10-06-01 01:19

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en

> [...]
> ridset :-/
> Så nu må jeg så nok ud og investere i et nyt stykke Fog City.

Det er vel også blot en sliddel - Akkurat ligesom visiret er :-/
Hvis man kommer til at skifte sit Fog City årligt (eller mere?), imens
at visiret holder flere år, er der vel ikke noget at sige dertil!?

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-06-01 07:23

> Det er vel også blot en sliddel - Akkurat ligesom visiret er :-/
> Hvis man kommer til at skifte sit Fog City årligt (eller mere?), imens
> at visiret holder flere år, er der vel ikke noget at sige dertil!?

Jeg er blot lidt skuffet over holdbarheden.
Jeg monterede Fog City'en i slutningen af april, og det er jo kun 1 uge
siden jeg fik plader på.
Dermed er det ret begrænset, hvor meget jeg har kørt med det - og derfor
undrede det mig lidt (læs: skuffede), at der ikke skulle mere til, førend
det blev så ridset :-/

Mit bud på det med "sliddelen" er, at det nok skal skiftes 2-3 gange årligt
:-/
Gad vide, hvordan limen, der bliver tilbage på visiret opfører sig, når man
hiver det gamle af?

Det må tiden vise, når jeg engang skifter det.....

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 10-06-01 11:13

> [...]
> til, førend det blev så ridset :-/
> Mit bud på det med "sliddelen" er, at det nok skal skiftes 2-3 gange

Hvor blød en klud du end bruger, så vil "tør" rengøring medføre at det
aftørrede virker som skurepulver på overfladen!
Vær sikker på at bruge rigeligt med vand fremover, og se om ikke at det
hjælper :-/

Jeg har endnu ikke hørt nogen decideret kritik af Fog city på dette
punkt, selvom det har været nævnt flere gange!

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-06-01 11:29

> [...]
> aftørrede virker som skurepulver på overfladen!
> Vær sikker på at bruge rigeligt med vand fremover, og se om ikke at det

Always wet, always soft.
Sådan har jeg det med rengøring af min hjelm - og visiret foregår under
rindene vand.... så det kan næsten ike være det, der har manglet :-/
Kendsgerning: Fog City'en må være ekstrtem blød

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Brian Lænø

Dato : 10-06-01 12:03

"Morten Christensen" skrev

> [...]
> rindene vand.... så det kan næsten ike være det, der har manglet :-/
> Kendsgerning: Fog City'en må være ekstrtem blød

Har du dine hansker ligende i hjelmen?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-06-01 19:35

"Brian Lænø" <brianla@worldonline.dk> wrote in message
> Har du dine hansker ligende i hjelmen?

Ja, det har jeg nogle gange.
Men jeg synes ikke det passer med den måde, ridserne er på.
Og et par "kontrolforsøg" viser da også, at handskerne slet ikke rører
visiret, da det er åbent

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 10-06-01 14:58

> Mit bud på det med "sliddelen" er, at det nok skal skiftes 2-3 gange
årligt
> :-/

Min Fog City har holdtet helt år, og sidder stadig i hjelmen. Man kan
hverken se på visir eller FC at det er brugt.

Mvh
Steen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 10-06-01 15:00

> Normalt bruger jeg opvaskemiddel og opvaskebørsten på ydersiden

Bruger du en opvaskebørste på dit visir?!! Bruger du også vaskehallens
spande & børster til bilens lak - de børster som én eller anden idiot lige
har haft oppe i skærmkasserne?

Brug kun våde bløde klude eller svampe til noget der ikke må ridses.

Mvh
Steen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-06-01 15:13

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Bruger du en opvaskebørste på dit visir?!! Bruger du også vaskehallens
> spande & børster til bilens lak - de børster som én eller anden idiot lige
> har haft oppe i skærmkasserne?

Hva´f***** , skulle man ellers gøre ?, tage det hele med hjemme fra, desuden
er bilen _kun_ et transportmiddel.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Henrik Larsen

Dato : 10-06-01 15:39

> Hva´f***** , skulle man ellers gøre ?, tage det hele med hjemme fra,
> [...]
Det er jo heller ikke forbudt at tage den reneste børste og skylle den godt
under vandhanen før man begynder at tvære rundt med den på den nylakerede.
(som forøvrigt ville have bedre af en tur i vaskehallen, der trykkes der med
3Kg på børsterne, når du tager en børste i hånden og ridser din MC eller bil
gør du det med ca. 12Kg tryk)

Henrik
GSX750F
(som jeg overvejer at køre i en vaskehal når det bliver varmt nok til at
køre våd hjem)

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-01 16:07

> (som jeg overvejer at køre i en vaskehal når det bliver varmt nok til at
> køre våd hjem)

Hehe, det vil jeg godt ha på video :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 10-06-01 23:25

> Hva´f***** , skulle man ellers gøre ?, tage det hele med hjemme fra,
desuden
> er bilen _kun_ et transportmiddel.

Hvis du har en bil du godt kan lide lakken på, så må du gøre følgende:

Rens lakken med en lakrens, og brug derefter en klar voks over det hele
(begge dele kan være sådan nogle klare Turtle-ting) - dette skal gøres med
tvist i absolut skygge på en kold bil. Lakrensen behøver du ikke igen, men
du skal påregne at vokse 2-3 gange om året på en ren bil. Hvis du følger
dette, så kan vaskehallens børster sagtens få alt snavs af bilen, og
regnvand osv. preller blot af lakken. Nu er det kun nødvendigt at bruge
vaskehallens håndbørster på fælgene, hvilket ovenikøbet sparer en masse tid.

Mvh
Steen

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-06-01 22:35

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> har haft oppe i skærmkasserne?
>
> Brug kun våde bløde klude eller svampe til noget der ikke må ridses.

Ja, på *ydersiden* bruger jeg min opvaskebørste, for at fjerne
insektresterne. Selve visiret er i forvejen ridsefast, og jeg har ikke
oplevet at selve visiret er blevet ridset af denne form for rengøring.
Derimod kunne jeg ikke drømme om at bruge opvaskebørsten på Fog City'en, da
jeg allerede inden montagen havde regnet ud, at det sikekrt ville kunne
ridse. Derfor bruger jeg på denne side kun en blød klud, rindende varmt vand
samt lidt opvaskemiddel oprørt i en skål først, for ikke at at kunne henlede
mistanke til dette, der skulle kunne ridse.

Angående vask af maskinen, så ja, så kan jeg sagtens finde på at bruge de
børster, der måtte have været gudvedhvorhenne. Den er i forvejen så ridset,
at du ikke ville kunne se det!

(Gæt så hvad mit vinterprojekt går ud på *S*)

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup