/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
diesel/benzin-påfyldningsmåler
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-05 21:23

Kære NG
Der er eet gammelt uløst problem jeg gerne hører kommentarer og forslag til:
Når man fylder brændstof på sin 2.kærlighed har man som regel kun en
upræcis tankmåler ved motorpanelet, og pludselig løber skidtet over
gennem udluftninghullet agter i siden !!!! Pinligt !!!! Fat i sulfoen !!
Tidligere kunne jeg lytte mig til når tanken var næsten fuld, - meen
hørelsen svinder jo med årene.
Jeg har drøftet det med min værft-pusher (Bandholm Bådeværft - klart
anbefalelsesværdigt, - den er sejlet derned for vinteren !!) men han
havde ingen ideer bortset fra Vetus Splash, som ikke har det formål, og
desuden kræver mere plads en der er muligt på en normal sejlbåd.
Min George Gearløs er en eddikedunk med en udskæring i siden der passer
til udluftningshullet, som nu er monteret i en spændskives afstand fra
fribordet.
Når dieselen løber ud i dunken er tanken fuld !
Men. helt ærligt, det må kunne gøres mere moderne!
Er der nogle gode forslag derude ??
Mvh
Søren Hedemand
Marie af Næstved

 
 
Claus Tersgov (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 14-10-05 10:01


"snabela" <"soren(snabela)helefamilien.dk"> skrev


> Når man fylder brændstof på sin 2.kærlighed har man som regel kun en
> upræcis tankmåler ved motorpanelet, og pludselig løber skidtet over
> gennem udluftninghullet agter i siden !!!! Pinligt !!!! Fat i sulfoen !!
> Tidligere kunne jeg lytte mig til når tanken var næsten fuld, - meen
> hørelsen svinder jo med årene.

Det handler nok om, hvordan din elektriske tankmåler er kalibreret. Du kan
jo omkalibrerer den, så den er mest nøjagtig, når tanken er fuld. Men de er
jo ikke så nøjagtige, så forekellen på, hvornår det løber over er nok svær
at registere helt nøjagtigt med en elektrisk måler/meter.

Jeg ville hellere satse på en mekanisk eller den gode gamle med en
gennemsigtig slange på siden af tanken, som du inddeler i streger. Bare husk
at sætte stophaner på *både* til- og afgang og så ellers huske at skifte
slangen jævnligt.

Det kan faktisk godt lade sig gøre at lave en mekanisk arm, som du kan
tilslutte en microswitch som så kan starte en brummer eller hyler, så du kan
høre, hvornår tanken er helt fuld.

Men det kræver jo, at du enten kan svejse eller slaglodde alt efter, hvad
din tank er lavet af.

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste