længere kæde?
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 16:12

Så nu er jeg lige ved at bestille et kædekit til TL´eren!

Standard er 17/38, men jeg smider 17/40 på den!

Kræver det en kæde med flere led så? eller går det mon med standard kæden på
108led (mener jeg det er)

:)

Fra : Richard

Dato : 30-10-05 19:15

S.G wrote:

> Kræver det en kæde med flere led så? eller går det mon med standard kæden på
> 108led (mener jeg det er)

Nu glemte du at sige, hvor langt frem bagakslen kan rykke i sin
justerslids el.lign. i en standardmontering...

Men når den kædestrøgne tandbue på bagtandhjulet øges med godt og vel den
ene af de to ekstra tænder, strækkes kæden med det halve, dvs. godt og vel
en halv tand.

Så hvor langt er et halvt kædeled på din kæde, og hvor langt kan akslen
rykkes med en ny kæde og std.str. bagtandhjul? - måske kan du klare dig
med en std.kædelængde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 30-10-05 21:46

Richard wrote:

> [...]
> Så hvor langt er et halvt kædeled på din kæde, og hvor langt kan akslen
> rykkes med en ny kæde og std.str. bagtandhjul? - måske kan du klare dig

En to-tands tandhjuls-forandring influerer netop kun på kædelængden á
ovennævnte "halve antal qua kun kontakt på den halve kædehjulsomgang",
og derfor er det rigtigt nok kun én tand/led der kommer på tale i dette
tilfælde.
Derved at kædelængderne af nødvendighed springer á to led vil man
alligevel ikke kunne købe en kæde der passer med denne ene leds
forandring, hvorfor den originale længde bør kunne gøre jobbet!

Argumentet understreges af det faktum at de to næsten identiske
modeller: GPZ900R og GPZ750R(á ikke solgt herhjemme) netop har to
tænders forskel på baggearingen uden at kædelængden er ændret.
På min tidligere GPZ900R vekslede jeg for øvrigt rundt mellem dé to
tandhjuls-størrelser på den samme kædemontering!

--
Armand.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 30-10-05 19:30

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Standard er 17/38, men jeg smider 17/40 på den!
>
> Kræver det en kæde med flere led så? eller går det mon med standard kæden

Er det ikke tit således, at selv om man bestiller et kit til en bestemt
model, så er kæden længere og skal kortes op alligevel? Sådan har det været
flere gange for mig.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 18:11

S.G skrev i meddelelsen <4364e2d9$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>Så nu er jeg lige ved at bestille et kædekit til TL´eren!
>
>Standard er 17/38, men jeg smider 17/40 på den!
>
>Kræver det en kæde med flere led så? eller går det mon med standard kæden

>108led (mener jeg det er)

Kan dit hjul flytte ca. 16 mm. længere frem i svingeren end ved en original
montering ?

Med andre ord let r.... og se efter :-|

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 07:06

Orla Pedersen skrev i meddelelsen
<436533ef$0$199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Kan dit hjul flytte ca. 16 mm. længere frem i svingeren end ved en original
>montering ?

Argh pis! ca. 8 mm. selvfølgelig......

>Med andre ord let r.... og se efter :-|

Men stadig, der er kun en måde at finde ud af om det kan lykkes.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 22:08

> [...]
>
> Standard er 17/38, men jeg smider 17/40 på den!
>
> Kræver det en kæde med flere led så? eller går det mon med standard kæden

Det er 104 led!!!

Skal jeg satse på bare at købe det og så regne ned det passer på? :)
eller skal jeg få et par flere led?

Fra : Janner

Dato : 31-10-05 10:22

På min Priller er Original gearing (17/42) udskiftet med (16/44) i den
forbindelse blev der sat et ekstra led i

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...