|
| Hvad er det for en ? Fra : PJ |
Dato : 29-10-05 09:37 |
| | |
Futte & Co. (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 29-10-05 10:23 |
|
PJ wrote:
> Hej.
>
> Håber der er en der kan fortælle mig hvad det her er for en motorcykel,
> billedet er fra midt i tresserne.
> http://80.161.88.235/w2/album/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=0
Det ligner noget BSA noget, noget een cyl. på måske 500ccm. Den ser for
stor u' i cyl. til at være 350 ccm
> Mvh. Preben J.
> Odense.
> /* jeg undskylder hvis det er den forkerte gruppe */
>
Gruppen skulle være god nok, så spørg du bare
--
Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
| |
Futte & Co. (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 29-10-05 11:09 |
| | |
Steen Gruby (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 29-10-05 11:13 |
|
On Sat, 29 Oct 2005 11:22:34 +0200, "Futte & Co."
<Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:
Hej
>
>Det ligner noget BSA noget, noget een cyl. på måske 500ccm. Den ser for
>stor u' i cyl. til at være 350 ccm
>
Det er en BSA, og jeg er enig i at det må være en 500 cc.
350'eren kan ikke slæbe en sidevogn .
Jeg vil tro at det er en Shooting Star Single eller gadeudgaven af
Gold Star - Det sidste er det mest sandsynlige.
Modelåret er mellem 1953 og 1958 efter forlygten at dømme.
Hvis det er en Gold Star, hvad jeg holder på, er den fra før 1957,
hvor den gik ud af produktion.
Her er 350'eren:
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/BSA%20Bikes/pages/BSA%20350%20Single.htm
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ib Jakobsen (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 29-10-05 15:54 |
|
Steen Gruby skrev:
>>Det ligner noget BSA noget, noget een cyl. på måske 500ccm. Den ser for
>>stor u' i cyl. til at være 350 ccm
Det kan man ikke altid regne med. Det siges at
materialemangel medførte at man lave dem med små
kølerribber. Jeg har set 500 med både store og små ribber.
> Det er en BSA, og jeg er enig i at det må være en 500 cc.
> 350'eren kan ikke slæbe en sidevogn .
Også set. Men der må rigtigt nok være resourceknaphed. Sjovt
nok så er det en "BB" og ikke en "BM". Eller også er det
omvendt. Jeg kan ikke huske hvad der er hvad. Men det er i
hvert fald ikke en rigtig sidevognsmodel. Den har stellet
til at gå ind under motoren.
> Jeg vil tro at det er en Shooting Star Single
Den kender jeg så ikke.
eller gadeudgaven af Gold Star -
Vel ikke med støbejernscylinder?.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Ukendt (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-10-05 16:55 |
|
Ib Jakobsen skrev i meddelelsen
<43638cee$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
>Også set. Men der må rigtigt nok være resourceknaphed. Sjovt
>nok så er det en "BB" og ikke en "BM". Eller også er det
>omvendt. Jeg kan ikke huske hvad der er hvad. Men det er i
>hvert fald ikke en rigtig sidevognsmodel. Den har stellet
>til at gå ind under motoren.
Det er en BB, og Du har ret i at der var et mere sidevognsegnet stel på BM.
Derfor fortsatte BM også med det gamle stel til den bitre ende i 61, 7 år
efter at bagsvinger var indført på BB.
Men igen, stellet på fotoet er den "gamle" BB type og som sådan før 54.
>> Jeg vil tro at det er en Shooting Star Single
>Den kender jeg så ikke.
Dukkede først op i blokmotor typerne.....
>eller gadeudgaven af Gold Star -
Næppe, dem er der så få af at det næsten er løgn, men navnet blev hægtet på
standardmodellerne af uvidende ignoranter. Lidt flere var der af
competition-modellerne, (også med alu-cylinder og top), men GoldStar bliver
de aldrig. En ægte GoldStar har "GS" stemplet efter typebetegnelsen på både
stel og motorblok.
mvh
Orla
| |
Ib Jakobsen (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 29-10-05 18:59 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Det er en BB, og Du har ret i at der var et mere sidevognsegnet stel på BM.
> Derfor fortsatte BM også med det gamle stel til den bitre ende i 61, 7 år
> efter at bagsvinger var indført på BB.
>
> Men igen, stellet på fotoet er den "gamle" BB type og som sådan før 54.
Ved nærmere eftertanke var første bogstav
årgangsbestemmende. "K" kan jeg huske var '39. Mon så det
passer med at "B" er '54?. Og de så sidenhen har set stort
på det.
> Næppe, dem er der så få af at det næsten er løgn, men navnet blev hægtet på
> standardmodellerne af uvidende ignoranter. Lidt flere var der af
> competition-modellerne, (også med alu-cylinder og top), men GoldStar bliver
> de aldrig. En ægte GoldStar har "GS" stemplet efter typebetegnelsen på både
> stel og motorblok.
Så hedder den vist DB eller DBD til fornavn. Og 29 eller 34
efter motorstørrelse. Men en flot maskine er det da.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Harry Teicher (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Harry Teicher |
Dato : 29-10-05 10:31 |
|
PJ skrev:
> Hej.
>
> Håber der er en der kan fortælle mig hvad det her er for en motorcykel,
> billedet er fra midt i tresserne.
> http://80.161.88.235/w2/album/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=0
>
> Mvh. Preben J.
> Odense.
> /* jeg undskylder hvis det er den forkerte gruppe */
En Nimbus er det i hvert fald ikke Det ligner en BSA, maske en '55
BSA A10...men jeg er ingen ekspert.
Harry Teicher
| |
Ukendt (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-10-05 16:03 |
|
PJ skrev i meddelelsen <436334a6$0$8828$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>Hej.
>
>Håber der er en der kan fortælle mig hvad det her er for en motorcykel,
>billedet er fra midt i tresserne.
> http://80.161.88.235/w2/album/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=0
En ganske almindelig BSA B31 350 cm³ eller B33 500 cm³. Kun motornummer
eller et løft af topstykket fortæller størrelsen med sikkerhed. Modellen er
før 54 hvor stellet blev ændret til svejset dobbeltramme og med svingaffel
affjedring bag.
Har selv i 16 år været belemret med en "bitsa" med BB31 stel og BM33 motor.
mvh
Orla
| |
Steen Gruby (29-10-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 29-10-05 19:34 |
|
On Sat, 29 Oct 2005 17:03:13 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
Hej Orla.
>
>En ganske almindelig BSA B31 350 cm³ eller B33 500 cm³. Kun motornummer
>eller et løft af topstykket fortæller størrelsen med sikkerhed. Modellen er
>før 54 hvor stellet blev ændret til svejset dobbeltramme og med svingaffel
>affjedring bag.
>
Ganske stille mener jeg kun at det lygtehus har været anvendt mellem
54 og 58.
Men jeg kan, som så ofte før, tage fejl.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
PJ (29-10-2005)
| Kommentar Fra : PJ |
Dato : 29-10-05 22:59 |
|
Mange tak skal i alle have for jeres info
Nu ved jeg da at det var en BSA den gamle havde.
Mvh. PJ
| |
|
|