Jørgen Mangor Iversen wrote:
> Giver det overhovedet nogen mening?
> Der er sket det skrækkelige at jeg er kommet til at tænke over noget jeg
> ikke har tænkt over før, eller som jeg har glemt svaret til. Her i den
> tilstundene efterårs/vinter -sæson dukker begrebet karburatorsprit op. Det
> bruges normalt til at sænke benzinens frysepunkt, så der ikke dannes drivis
> m..m i svømmerhuse og den slags steder. Men hvad hvis man slet ikke har
> nogen karburator? Bimmeren har jo elektronisk tænding. Men er der alligevel
> steder hvor is kan dannes? Bortset fra at den stadig ikke kan lide at være
> våd, starter den fint på de kolde morgener (det er jo en bimmer).
Du mener Elektronisk indsprøjtning ;) elektronisk tænding, har jeg på 4
af mine MC'er og de alle har kaburator :)
Men som skrevet et andet sted, så hjælper det også i tanken...
vandplamacher i bunden af tanken(reservetanksområdet), kan medføre rust
osv. på ubeskyttede metalområder.
Ud over dette, så er der dine dyser i indsprøjtningen, og hvordan de
tager det med at få vand ind i støre mængder i stedet for benzin ?
uha... jeg vil hellere ha vand i svømmerhuset, end skulle ud og købe en
ny indsprøjtningsdyse :)
Der står også på tanken flasker hvor der desideret står det er til
indsprøjtnings motore :) om det er salgsgas eller ej ???
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit