indsamling af erfaringer med DPD
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 13:44

Jeg har som privat bruger af firmaet DPD haft en masse negative oplevelser,
der har kostet mig penge, tid og en masse energi!

Jeg er ved at samle erfaringer ind fra folk private, der har haft problemer
med DPD. Dette for at gøre DPD opmærksom på at de ikke lever op til den
service de lover. Derudover for, at formulere en mail til Kontanten, for at
se om de vil undersøge sagen!

Så har du haft en erfaring, positiv som negativ, som privat bruger, med en
pakke der ikke blev eller blev leveret. Så skriv den venligst ned med navn
på, således jeg kan vedhæfte den min mail!

Det er vigtigt, at modtager adressen fra "erfaringen" er PRIVAT, da dette
kun omhandler erfaringer fra private.

Mvh
Sebastian, Odense

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-10-05 13:54

> [...]
> på, således jeg kan vedhæfte den min mail!
>
> Det er vigtigt, at modtager adressen fra "erfaringen" er PRIVAT, da dette

JEg købte en kæde på ebay.de, den blev sendt med DPD, der lå en seddel i min
postkasse en dag jeg kom hjem.
Der stod jeg kunne sende en mail til dem, hvis den skulle afleveres et andet
sted.
Det gjorde jeg, og dagen efter bekræftede de, at de ville aflevere den på
mit job og dagen efter igen landede den på mit arbejde.

Så de kan godt, hvis de vil

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Moller

Dato : 25-10-05 14:03

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> Det gjorde jeg, og dagen efter bekræftede de, at de ville aflevere den på
> mit job og dagen efter igen landede den på mit arbejde.

   det er bare sjældent når de skal levere hos private... i de 6-7 år jeg
boede i Albertslund Morbærhaven, fik jeg ikke en eneste gang en seddel
fra dem, og måtte til sendt ende med at be om tracking nummer evig og
altid når jeg fik sendt fra tyskland, da de ellers bare vil sende pakken
tilbage i stedet.(er sket nogen gange).

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-10-05 14:15

> det er bare sjældent når de skal levere hos private...

ja det kan jeg så forstå, men Sebastian skrev han både ville have gode og
dårlige erfaringer, og mine er gode

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04

Fra : Futte & Co.

Dato : 25-10-05 14:25

S.G wrote:
> [...]
> på, således jeg kan vedhæfte den min mail!
>
> Det er vigtigt, at modtager adressen fra "erfaringen" er PRIVAT, da dette

Jeg er med , brug det fra tidligere tråd

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 25-10-05 20:33

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> writes:

> Så har du haft en erfaring, positiv som negativ, som privat bruger,
> med en pakke der ikke blev eller blev leveret. Så skriv den venligst
> ned med navn på, således jeg kan vedhæfte den min mail!

Tjah, jeg har kun positive erfaringer med DPD. Jeg har haft besøg af dem
4 (eller er det 5?) gange. Jeg var hjemme en enkelt gang, resten af gangene
har de lagt en seddel og jeg har hentet mine fine ting på deres lager næste
dag. En enkelt gang endda samme dag.

Jeg tror det er dig personligt de er ude efter :)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 26-10-05 09:11

Jeg har haft flest gode erfaringer, men sidste gang gik det galt.

Jeg ventede og ventede på pakke fra Tyskland, og fik til sidst tracking
nummeret. Da jeg hentede den på depotet viste hun mig seddelsystemet, hvor
der stod at de havde været hos mig TO gange, den ene gang en dag jeg havde
været hjemme hele dagen. Alm sjusk tror jeg , eller chauffører har ikke
gidet gå op på 2. sal...

Søren

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> wrote in message
> [...]

været hjemme hele dagen. Alm sjusk tror jeg , eller chauffører har ikke

De lokale UPS/Vendelbo er heller ikke for færdigbagte, de ku ikke finde min
pakke på deres eget lager... som vel egentlig er det eneste de skal kunne
?!?!?

Søren

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-10-05 12:46

> [...]
> Det er vigtigt, at modtager adressen fra "erfaringen" er
> PRIVAT, da dette kun omhandler erfaringer fra private.

Jeg har fået noget med dem et par gange. Kan huske en gang han havde smidt
pakken hos en eller anden (for mig ukendt) nabopige uden at lægge en seddel
i min postkasse eller noget. Han havde ikke fået besked til at gøre dette på
nogen som helst måde. Pigen kom så ned med pakken, da jeg kom hjem, hvilket
jo var meget heldigt. Hun så forresten ret sør ud, hvilket jo gjorde det
lidt nemmere for mig ikke at blive sur.
Tænkte nu egentlig ikke så meget over det for jeg fik jo pakken, men det er
da egentlig ikke 100% i orden at gøre sådan.

En anden gang afleverede DPD pakken til en anden pige, men efterlog dog en
seddel i postkassen, hvor der stod, at den lå hos Betina i nr. XXX.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Moller

Dato : 27-10-05 13:18

Jacob Larsen wrote:

> En anden gang afleverede DPD pakken til en anden pige, men efterlog dog en
> seddel i postkassen, hvor der stod, at den lå hos Betina i nr. XXX.

   Hæ, det har jeg oplevet Post Danmark ville gøre til en lille pakke jeg
skulle ha haft... men det var pr. efterkrav på en pris mellem 25 og
30kilo :) så hun fik hurtigt fortalt at jeg boede 2 numre ved siden af :)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-10-05 17:03

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Hæ, det har jeg oplevet Post Danmark ville gøre til en
> lille pakke jeg skulle ha haft... men det var pr.
> efterkrav på en pris mellem 25 og 30kilo :) så hun fik
> hurtigt fortalt at jeg boede 2 numre ved siden af :)

Puha, sådan noget narko er dyrt.

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-10-05 12:51

S.G skrev:
> [...]
> på, således jeg kan vedhæfte den min mail!
>
> Det er vigtigt, at modtager adressen fra "erfaringen" er PRIVAT, da dette

Hej SG

Jeg skulle modtage en pakke fra UK, dette gjorde jeg vel en gang eller 2
om måneden i et halvt års tid. Der havde jeg et bud var hos mig 2 gange,
hvor han lagde seddlen, og 2. gang skrev han en næsvis kommentar omkring
at det var fedt jeg aldrig var hjemme. Kan desværre ikke huske den
præcise kommentar. Senere begyndte mine pakker ikke at komme, jeg måtte
selv ringe til UK for at få oversat det tracing nummer det var sendt
med, til et DPD tracing nummer. Så jeg kunne få det udleveret. Når jeg
hentede pakken ved deres central, kunne jeg se at budet havde afkrydset
at han havde ringet på dørtelefonen og der var ingen hjemme. Det finder
jeg ret pudsigt, da jeg ikke har nogen dør telefon. Nogen gange kom der
et post kort, men det kommer somregel 4 dage efter at han "havde været
der".

Jeg har ringet mange gange til kunde service, der ikke rigtigt ville
hører på mit problem, men jeg har fået ud af dem at chaufførren ikke får
nogen betaling hvis han ikke levere pakken, det mente kundeservice var
argumentation for at han prøvede alt hvad han kunne for at levere, jeg
mener at han smider min pakke inderst og bare tager den med ud på ruten
(hvis han har nok at lave, hvilket jeg formoder) Derefter fik jeg afvide
at jeg ikke rigtigt kunne brokke mig, idet at DPD kun levere til
firmaer! Jeg kunne kun stille mig uforstående overfor dette, og
forklarede at jeg meget gerne ville have andre til at komme med mine
pakker, men når DPD i udlandet eller andre firmaer i udlandet via DPD
sender til private i DK. Så må det være deres opgave at det ikke sker,
ikke min!

Jeg er ikke fan af DPD! Det er træls at hente 25 kg pakke på MC! Men hva
jeg kunne da bare få den leveret en anden dag, i tidsrummet 8-16 uden
nærmere specificering! SUK

mvh Tommy Fer

Fra : Ole Hansen

Dato : 28-10-05 16:34

Tommy Fer wrote:

> Jeg er ikke fan af DPD! Det er træls at hente 25 kg pakke på MC! Men hva
> jeg kunne da bare få den leveret en anden dag, i tidsrummet 8-16 uden
> nærmere specificering! SUK

Jeg snakkede med en DPD-chauffør, der skulle hente en pakke hos mig..
Han var lidt frustreret over at være kørt forgæves. Han fortalte, han
fik sølle 3 kroner (om det så er korrekt, det ved jeg ikke) for at hente
en pakke. Vi aftalte så, han kunne hente pakken på mit arbejde, hvilket
han gjorde.

Problemet er nok, som en anden har nævnt, at prisen er hårdt presset og
hvis man i forvejen er usselt aflønnet, er det svært at være mere præcis
end "mellem 8 og 16". Det forsvarer dog ikke, at DPD bliver direkte
svinske overfor dig.

--
Ole Hansen

Fra : Fer

Dato : 28-10-05 17:12

Ole Hansen wrote:

> [...]
> hvis man i forvejen er usselt aflønnet, er det svært at være mere præcis
> end "mellem 8 og 16". Det forsvarer dog ikke, at DPD bliver direkte

Hej Ole

Det er selvfølgeligt rigtigt, men man har jo ikke en chance for at vide
hvornår de kommer. MAn bestiller en pakke i UK, de giver dig et track og
trace nummer du kan bruge hos deres pakke firma i UK, de skriver så
shipped til DPD denmark eller noget i den stil, og man skal så ringe til
dem for at få et trace nummer til DPD. tosset. Om pakken kommer 3-4-5-6
dage efter det er også forskelligt, så syntes det er lidt svært at
planlægge.

Som de selv siger de er til ehvervsmæssig brug. JA TAK, jeg bestemmer så
ikke hvordan deres aftaler er udenlands.

mvh Tommy Fer