Import af mc fra usa ebay
Fra : N & H

Dato : 24-10-05 14:16

Hej NG

er der nogen der har erfaring med køb fra USA og betaling med paypal.

kigger på veteran motorcykel der er jo et hav af muligheder.

er man sikker på at få leveret varen når der betales via paypal ?

euro2 normen skulle ikke være noget problem når mc tidligere har været
indregistret selv om det ikke er fra et EU land eller............. ?

skal der betales moms 2 gange ?. Jeg tænker på told/moms ved fragt og igen
ved indregistrering.

findes der evt et firma der er eksperter på området ?

mvh
nicolai

Fra : MKS - 74

Dato : 24-10-05 18:02

On Mon, 24 Oct 2005 15:15:56 +0200, "N & H" <nn@dk> wrote:

>er man sikker på at få leveret varen når der betales via paypal ?

Nej, men på nogle køb yder Paypal en garanti for noget af eller hele
betalingen, afhængig af hvorfor meget der er tale om og hvilken
sælger.

>euro2 normen skulle ikke være noget problem når mc tidligere har været
>indregistret selv om det ikke er fra et EU land eller............. ?

Muligvis ikke Euro-2 nej, men der kan være andre ting for en ikke
EU-cykel, henvend dig først til SBI.

>skal der betales moms 2 gange ?. Jeg tænker på told/moms ved fragt og igen
>ved indregistrering.

Hvis du regner det for 2 gange så ja, der skal betales told og moms af
såvel cyklen som fragt og iøvrigt også af en evt. transportforsikring
- regn godt på det, det kan hurtigt løbe op.....

>findes der evt et firma der er eksperter på området ?

Sikkert, antagelig er nogle af Harley-importørerne godt inde i
sagerne, kan dog ikke anvise et ..scuzi.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Armand

Dato : 24-10-05 20:41

MKS - 74 wrote:

> [...]
> sælger.

> Muligvis ikke Euro-2 nej, men der kan være andre ting for en ikke

Hvis det vitterligt er veteraner der søges på, så vil et givent køb
sikkert være ældre end typegodkendelses lovgivningen fra midten af
70'erne, hvorved at det ikke er et problem at amerikanske modeller ikke
er typegodkendte herhjemme!

--
Armand.

Fra : MLN

Dato : 24-10-05 18:25

Måske kan http://www.uni-trade-int.dk/ hjælpe, jeg bilder mig ind han ved
noget om det.

MVH
M.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-10-05 11:27

N & H skrev:

> kigger på veteran motorcykel der er jo et hav af muligheder.

Veteran?. Så undersøg lige om ikke det er noget med lavere
beskatning og afgift ved import af ældre køretøjer fra ikke
EU-land. Mener at T&S har været slæbt i retten for at glemme
at gøre opmærksom på dette.

Ib Jakobsen