Det måtte jo ske - Sprungen kæde
Fra : OZ3BTO

Dato : 21-10-05 11:56

Ja som nogen nok husker sprute jeg for ikek så længe siden til stramning af
kæde .. Og vi kom jo frem til den var død

Well jeg håbede den kunne klare den til at den skulle ind for vinteren

Men ak en nedgearing ved ~70 kmt var for meget for den så den sprang
MUHAHHAHA det var en skærmmende oplevelse heldigvis blokere baghjulet kun
ganske kort også ryger kæden til jorden

Så nu står den nede ved forhandleren og venter på ny kæde og tandhjul

OZ3BTO

Fra : Moller

Dato : 21-10-05 12:33

OZ3BTO wrote:
> [...]
> ganske kort også ryger kæden til jorden
>
> Så nu står den nede ved forhandleren og venter på ny kæde og tandhjul

   Jamen, så kan vi kun sige tillykke for der ikke skete mere ala, smadret
motorblok, personskader osv... :) og du derved lærte at slidt kæde er en
skidt ting ;) at overse, altså uden det blev på den virkelige hårde måde :)

   Skal så lige sige, at jeg lærte selv det med kæden på samme måde, rundt
i et sving, gir den gas, og slam.... bukket bagskærm, og krøllede
numerplade pga. kæden slyngede sig op og rev fast i den :( priste mig
lykkelig bagefter at der ikke skete mere, og især at jeg ikke havde en
bagpå, da den helt sikkert ville havde ramt vedkommende :(

--
VH
Lars Molnit

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-10-05 15:58

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
> Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..

Nu var det så heldigvis kun på classicen @ 50ccm og ~100kg .. Havde det
været en større maskine så havde jeg smidt den

OZ3BTO

Fra : Armand

Dato : 21-10-05 16:41

OZ3BTO wrote:
> [...]
>
> Well jeg håbede den kunne klare den til at den skulle ind for vinteren
> Men ak en nedgearing ved ~70 kmt var for meget for den så den sprang

Det er så klassisk en oplevelse at man kun kan sige det samme til dig
som Frank Hvam hører så tit for tiden

--
Armand.
(lidt træt at at være med til at give råd som bliver ignoreret)

Fra : Per

Dato : 21-10-05 17:28

> [...]

Kør Kardan

Vh Per

- gott sei dank, at der ikke skete dig noget...!

Fra : Moller

Dato : 21-10-05 19:00

Per wrote:

> Kør Kardan

   *LOL* .... hvad sker der med Kardan, hvis den er lidt utæt, og man ikke
opdager olien er rendt ud ???? altså bare så ren nysgerigt ;) man ku jo
forestille sig at med så langt mellem service, kan folk vel glemme at
efter se det på en gammel cykel :)

   VH
   Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-05 22:32

> [...]
> opdager olien er rendt ud ???? altså bare så ren nysgerigt ;) man ku jo
> forestille sig at med så langt mellem service, kan folk vel glemme at

Hov-hov.......hvad er det for høvisk tale !, man skifter da gearkasse og
bagtøjsolie ved hver sæson opstart, host, det har jeg i hvert fald tænkt mig
at gøre en liter rækker fint, og koster under 40 kr.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Moller

Dato : 21-10-05 22:37

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> [...]
> bagtøjsolie ved hver sæson opstart, host, det har jeg i hvert fald tænkt mig
> at gøre en liter rækker fint, og koster under 40 kr.

   Men hvor tit tjekker i om der er olie på ???

   VH
   Lars Molnit
   hmmmm, hvor satan er min signatur fil henne....

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-05 22:46

> Men hvor tit tjekker i om der er olie på ???

Hver eneste gang den bliver vasket !, på en kardan cykel er der jo ikke
fedt/olie pletter på baghjulet, så det er jo nemt at kontrollere

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-10-05 13:04

> Hver eneste gang den bliver vasket !, på en kardan cykel er der jo ikke
> fedt/olie pletter på baghjulet, så det er jo nemt at kontrollere

Årligt er jo ikke godt nok

--
vh
Torben - der vasker 2 gange årligt - uanset om den trænger eller ej.

Fra : Per

Dato : 23-10-05 17:14

> Årligt er jo ikke godt nok

At tjekke olie på bagtøj, eller vaske mc ?

At tjekke olien på bagtøjet er årligt godt nok!! - men at vaske mc kræver
nok mindst 2 gange..

Vh. Per

Fra : Ole Baun

Dato : 22-10-05 06:44

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:ac806$43595e3e$3e3d84b8$15697@news.arrownet.dk...

- snip -

> Hov-hov.......hvad er det for høvisk tale !, man skifter da gearkasse og
> bagtøjsolie ved hver sæson opstart, host, det har jeg i hvert fald tænkt
> mig at gøre en liter rækker fint, og koster under 40 kr.

Er det virkeligt nødvendigt at skifte gearkasse så tit

Ole Baun

Fra : Peter

Dato : 23-10-05 20:32

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

> Hov-hov.......hvad er det for høvisk tale !, man skifter da gearkasse og
> bagtøjsolie ved hver sæson opstart, host, det har jeg i hvert fald tænkt
> mig at gøre en liter rækker fint, og koster under 40 kr.

Hvis du bruger din mc er det ikke nok at skifte bagtøjsolie en gang om året.
Min skal f.eks. have skiftet kardanolie lige så tit som den skal have
skiftet motorolie, dvs. for hver 10.000 km. Det er foreløbig blevet til 3
gange i år.

--
Peter
FJR1300A

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 07:14

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> året. Min skal f.eks. have skiftet kardanolie lige så tit som den skal
> have skiftet motorolie, dvs. for hver 10.000 km. Det er foreløbig blevet

Iflg. servicehæftet

Motorolie skiftes for hver 10000 km eller hvert andet år
Gearkasse olie skiftes for hver 20000 km eller hvert andet år
Bagtøjsolie skiftes for hver 40000 km eler hvert andet år

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-10-05 07:37

> Iflg. servicehæftet
>
> Motorolie skiftes for hver 10000 km eller hvert andet år
> Gearkasse olie skiftes for hver 20000 km eller hvert andet år
> Bagtøjsolie skiftes for hver 40000 km eler hvert andet år

Hej Dennis

Hvor meget olie er der i bagtøjet på en K 1200?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 24-10-05 09:22

On 2005-10-24, Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam> wrote:

> Hvor meget olie er der i bagtøjet på en K 1200?

En kvart liter og 0,8 liter i gearkassen. I praksis raekker i alt
een liter dog lige akkurat.

--
Soren

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 21-10-05 18:27

> Det er så klassisk en oplevelse at man kun kan sige det samme til dig som
> Frank Hvam hører så tit for tiden

Hvorfor skulle Hvam lige med her. Nu har du ødelagt min aften.
Komiker er han ikke, dum ser han ud, åndsvag plat at høre på.
Gggggrrrrrrrrr.

Fra : Armand

Dato : 21-10-05 22:28

Andersen (3650) wrote:

> Hvorfor skulle Hvam lige med her. Nu har du ødelagt min aften.
> Komiker er han ikke, dum ser han ud, åndsvag plat at høre på.
> Gggggrrrrrrrrr.

jeg refererede til hans titel á "Klovn", og dé burde da så kunne tænde
dig i anden retning :-/

--
Armand.
(der ellers ikke gider nudansk "krumme tæer i skoene -komik")