radial kalibre!
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 11:57

Er de rnogen der ved om radial kalibrene fra en gixxer600/750 k4/k5 er samme
som fra en gixxer 1000?

Skal nemlig bruge en radial master cylinder, og så er spørgsmålet om en fra
en 600 / 750´er passer!

Derudover, har alle radial kalibre samme mål mellem hullerne? dvs kan jeg
bare smide et par Brembo radial kalibre på en radial gaffel?

Fra : MKS - 74

Dato : 19-10-05 13:39

On Wed, 19 Oct 2005 12:56:57 +0200, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:

>Er de rnogen der ved om radial kalibrene fra en gixxer600/750 k4/k5 er samme
>som fra en gixxer 1000?

Det vil jeg tro når man kender Suttes modulprincip.

>Skal nemlig bruge en radial master cylinder, og så er spørgsmålet om en fra
>en 600 / 750´er passer!

Jeg var lige inde at kigge på microfilmene for K5-Gixxerne og
umiddelbart ser de helt identiske ud med samme priser, men da jeg ikke
har partsno. på Skrammel'sukier må det blive uden gevær som tyskerne
siger....

Her er 3 links :

http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-recherche-bike-pieces.php?vue=63&num=2949&nom_vue=FIG57#
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-recherche-bike-pieces.php?vue=64&num=2986&nom_vue=FIG57
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-recherche-bike-pieces.php?vue=59&num=2899&nom_vue=FIG57

Og et lidt bredere hvis du vil se andre ting:

<http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-identification-bike-group.php?pageNum_ident=5&totalRows_ident=143&annee=2005&Rechercher=Rechercher>

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Armand

Dato : 19-10-05 19:27

MKS - 74 wrote:

> [...]
> umiddelbart ser de helt identiske ud med samme priser, men da jeg ikke
> har partsno. på Skrammel'sukier må det blive uden gevær som tyskerne

GSXR1000 K3 parts# SU59100-18G00-999

Men det er også alt jeg kunne finde på Partsfish.

--
Armand.

Fra : runes-mc.dk

Dato : 20-10-05 07:31

kalibrene er ens, dog med den forskel at 600/750'erne har 2
bremseklodser per kaliber, hvorimod 1000'eren har 4 klodser per
kaliber. (nogle 2004 1000'ere er muligvis med 2 klods modellen)
Det er den eneste forskel og betyder derfor kun noget når du køber
klodser.

Uanset hvad har det dog intet med hvorvidt master cylinderen passer.
Den kræver kun at du har de rette bremseslanger (da de bøjer skarpt
ved banjoen ved masteren) samt korrekt banjobolt.

Brembo kalibrene har svjv. en anden hulafstand, men jeg er ikke 100%
sikker.

mvh.

Rune, med en SV650 med Gixxer 1000 forgaffel med radial bremser og
radial master fra en gixxer 750

Fra : PeterL

Dato : 20-10-05 09:13

Jeg ved ikke om delene er ens, men jeg kunne forestille mig at de var til at
bytte ud med hinanden.
Som de andre skriver, skal du sikre dig at bremseslangerne passer i begge
ender, men det er jo et problem der er til at løse.

Afstanden mellem monterings-skruerne er 100mm og på brembo, og 108mm på
Tociko, AP og PVM og så vidt jeg ved også Nissin.. Jeg ved ikke med ISR og
hvad der ellers er af mærker derude.
Desuden kan der være forskel på afstanden fra monteringsskruerne ud til
skiven.
Det er til at få en ny gaffelbund der passer til Brembo. Det må være op til
dig om det er pengene og besværet værd. Du kan også få diverse beslag hvis
du har en Öhlins forgaffel.

Der kan desuden være forskel på diameteren i cylindrene på de forskellige
kalipre, så du kan komme til at opleve en forskel på hvor meget du skal
trække i grebet for at få samme bremsevirkning, når du bytter kalipre. De
forskellige fabrikater har som regel en anbealing af hvilken master
størrelse der passer bedst til den pågældende kaliper.

.... Jeg håber ikke at det lød alt for indviklet!? :-/

-PeterL

Fra : runes-mc.dk

Dato : 20-10-05 09:28

Jeg blev lidt nysgerrig efter det PeterL skriver, så se hvad jeg
fandt:
http://www.moto-racing.co.uk/item--Brembo-MB-SU-10-Spacer-Bracket-Kit--Brembo+MB.SU.10+Spacer.html

Desværre er der intet billede