motor hjem fra Tyskland!
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 17:04

Tja kom til at købe en TL1000S motor med 1300km på bagen!! :) Fik den til en
rigtig god pris!

Den står nede omkring grænsen til Holland (46000 postnummer)

Nogen der kan anbefale en billig transport mulighed til Odense? Er åben for
alt :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-10-05 18:25

S.G wrote:
> [...]
>
> Den står nede omkring grænsen til Holland (46000 postnummer)
>
> Nogen der kan anbefale en billig transport mulighed til Odense? Er åben for

En Longjohn kan tage 100kg last og er ret billig at leje på købmandens
lukkedag . Er du til mere komfort kender jeg kun www.iloxx.de, men
tror at du på ebaymotors.de kan finde mange flere af samme skuffe. Regn
med ca. 120 euro. Du kan regne pris på iloxx hjemmeside.

--
vh
Torben - men frisk xj motor nyligt hjemkommet fra das vaterland.

Fra : Bjørn S

Dato : 18-10-05 08:27

Torben Scheel wrote:

> Er du til mere komfort kender jeg kun www.iloxx.de, men
> tror at du på ebaymotors.de kan finde mange flere af samme skuffe. Regn
> med ca. 120 euro. Du kan regne pris på iloxx hjemmeside.

Jeg mener Illox tager 103 euro for en europalle med max 200 kg, det er
express, og det er jo ikke så dårligt, MEN det betinger, så hvidt jeg kan
stave mig frem til, at sælger afleverer på en af deres terminaler.
Jeg har kontakt med http://www.mk-imtrex.de/e-index.htm (som også kan
kontaktes på dansk via deres svenske kontaktmand), de skal have 150 Euro
af mig for at hænte en motor i sydtyskland og fragte den til midtsjæææland.
Hvis du var lidt mere vågen end mig i tysktimene kan det, som andre
beskriver, helt sikkert betale sig at søge rundt på de annoncer for fragt
du finder på Ebay. En lokal vognmand er nu også en mulighet, de er glade
for at kunne tage noget ekstra returlast med hvis det ligger på deres
sedvanlige ruter.

--
/Bjørn

Fra : Ivan

Dato : 17-10-05 19:19

Prøv her : www.kurernet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 21:12

"Ivan" <Mogensbaek@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv her : www.kurernet.dk

takker :)
men 8½krone pr kilometer er lige i overkanten :)

Prøver en lokal transport pusher :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 21:13

> takker :)
> men 8½krone pr kilometer er lige i overkanten :)

dertil moms :)

Fra : Armand

Dato : 18-10-05 03:48

S.G wrote:

> takker :)
> men 8½krone pr kilometer er lige i overkanten :)
>
> Prøver en lokal transport pusher :)

Overtal en bekendt med en moderne Hdi'er, eller lån den ligefrem, og
hent den selv hjem á under 0,40 kr/km i brændstof-penge, hvilket dog
dobles op af distancen skal køres tur/retur.
Er det længere væk så tag en overnatning på det lokale gasthaus til ca.
50€ for et dobbeltværelse og få dig en gigant schnitzel med ditto fadøl
til aftensmad for hvad det koster at gå på MacDonalds herhjemme -
Sammenlignet med 8½kr/km kan dét ikke gå helt galt :-|

--
Armand.

Fra : myrhøj

Dato : 18-10-05 07:48

Armand wrote:

den selv hjem á under 0,40 kr/km i brændstof-penge, hvilket dog
dobles op af distancen skal køres tur/retur.

------
og hvorfor er det at det bliver det dyrere pr. km, blot fordi man kører
dobbelt afstand ?

myrhøj

Fra : Armand

Dato : 18-10-05 20:43

myrhøj wrote:
> [...]
> op af distancen skal køres tur/retur.
>
> ------
> og hvorfor er det at det bliver det dyrere pr. km, blot fordi man kører

Nårh ja - Måske lige vel koncentreret form :-/

Km-udgiften forbliver den samme; men man får den dobbelte distance at
køre qua t/r - Og dét svarer i sammenligning med de 8½kr/km til ca.
0,80kr/km!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-10-05 08:27

Armand wrote:

> [...]
> til aftensmad for hvad det koster at gå på MacDonalds herhjemme -
> Sammenlignet med 8½kr/km kan dét ikke gå helt galt :-|

Husk broafgifter - de kan vælte regnskabet for nogen af os

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 18-10-05 20:49

Torben Scheel wrote:

> Husk broafgifter - de kan vælte regnskabet for nogen af os

Tjaeh :-/
De tyske transport-formaer jeg har checket ud beregner til sammenligning
kun til grænsen á Padborg eller Puttgarten og tager sig ekstra betalt
for den derefter følgende distance, hvilket sikkert får brotaksten til
at være peanuts i forhold
Færge og bro -afgifter vil givetvis også blive tillagt slut-distancen :-/

--
Armand.

Fra : Myrhøj

Dato : 19-10-05 08:55

Armand wrote:

> [...]
> at være peanuts i forhold
> Færge og bro -afgifter vil givetvis også blive tillagt slut-distancen :-/

Jepsen, og når det kommer til stykket kommer man, med din idé, selv langt
for en tudse(incl. bropenge)..........det gør trans-fima ikke.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-10-05 11:02

Myrhøj wrote:

> Jepsen, og når det kommer til stykket kommer man, med din idé, selv
> langt for en tudse(incl. bropenge)..........det gør trans-fima ikke.

Check nu lige versandrechneren som jeg skrev til Armand. Min kom hjem
for 900,- Hamburg/Hillerød - det kunne i princippet være fra München. En
evt. besparelse er ikke værd at slide på vennetjenester, fridag(e) eller
egen bil for IMHO.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-10-05 10:35

Armand wrote:

> [...]
> at være peanuts i forhold
> Færge og bro -afgifter vil givetvis også blive tillagt slut-distancen :-/

Næh - det er ikke tilfældet hos f.eks. iloxx - prøv deres versandrechner
her : http://www.iloxx.de/tarifrechner.asp?sid=34&uid=0

Jeg betalte 2,5 kr/km - en tarif der kunne være bedre hvis motoren var
hentet længere sydpå end Hamburg. Jeg kunne ikke realistisk gøre det
bedre i egen bil - kun en longjohn eller knallert med trailer ville
kunne konkurere, forudsat man ikke havde andet at lave i en ferie

Jeg tillader mig at udelade et "frynse"lån af en varevogn det jo et
eller andet sted koster - there's no such thing as a free lunch
Scandlines ville iøvrigt æde 445kr for den øvelse, medmindre man kan nå
at sejle fra Rødby til Puttgarden, køre til sælger, laste motor, køre
retur til Puttgarden på 3 timer - dette ville udløse et shoppinggavekort
på 250kr.

Jeg står fast på at færge/bro ødelægger økonomien for nogle af os. Og
tillader mig at mene at mange af jer andre stikker jer selv blår i
øjnene ved at tro at det kan gøres billigere selv. Hvis det derimod er
for at få en god undskyldning for at besøge HG, Louis og andre er det
helt acceptabelt og forklarligt

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 19-10-05 11:54

> Jeg står fast på at færge/bro ødelægger økonomien for nogle af os.

Det er vel en kalkuleret risiko for øboere i de danske yderzoner .....

Vi andre kører bare ned over grænsen

Mch Schlæger

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-10-05 13:53

Schlæger wrote:

> Det er vel en kalkuleret risiko for øboere i de danske yderzoner .....

Omvendt kan man sige at det fritager os for den slags fjollede
individuelle transportløsninger, og dermed kan læne os tilbage og vente
på pakken med god samvittighed, vel vidende at billigste, mest
komfortable og mest økologisk forsvarlige løsning er valgt

> Vi andre kører bare ned over grænsen

God tur, jeg går en tur i skoven og nyder efterårsvejret og slutter af
med en god singlemalt (Aberlour, tror jeg)

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 19-10-05 14:27

Torben Scheel wrote:

> [...]
> på pakken med god samvittighed, vel vidende at billigste, mest
> komfortable og mest økologisk forsvarlige løsning er valgt

Ohh - nu har vi altså også god kollektiv trafik i Århus, hvilket jeg har
stor glæde af i vinterhalvåret.

> God tur, jeg går en tur i skoven og nyder efterårsvejret og slutter af
> med en god singlemalt (Aberlour, tror jeg)

Lyder rigtig hyggeligt !!! God fornøjelse !

Fra : Nicolaj C.

Dato : 17-10-05 23:23

http://www.abx-logistics.de/