Of topic, sorry. Men en ok lektie alligeve~
Fra : Niels Pein

Dato : 16-10-05 22:20

Jeg føler mig lidt stolt lige nu.
Kommer kørende i madkassen (dér var det "off topic", men det kunne lige så
godt have været TransAlp'en) her til aften kl. 19. Måneskin og mørket er ved
at falde på, så man ser ikke meget udenfor lyskeglen. Hastigheden er normal
landevejshastighed.

Ca. 50-70 meter foran mig springer et rådyr over vejen, og var væk igen. Med
den erfaring jeg har tænker jeg "der var een, de er ofte flere". Så jeg
klapper bremsen. Jeg føler mig godt nok lidt dum at bremse så hårdt at
ABS'en rumler og ting rasler ned fra bagsædet, selvom vejen er gabende åben
foran mig.

Og dæleme jo, der kommer flere. Jeg når lige nøjagtigt ikke at stoppe helt,
men næsten. Det drejer sig om måske en halv meter. Et rådyr bliver "blidt"
skubbet omkuld, men er på benene med det samme og løber videre. Alle 4 ben
virker, og der er ikke noget at se på dyret i det korte glimt jeg får inden
det forsvinder ud over engen. Jeg er overbevist om det blot blev skubbet
omkuld uden skader til følge.
(jeg ved godt de kan falde om senere, men det her rådyr fortsatte i normalt
løb over engen).

Havde jeg ikke klappet bremsen med det samme, uanset at vejen var åben foran
mig, så havde der været rådyr-kølle til middag, og det bryder jeg mig ikke
om.

Så brug det eller lad være. Det var i hvert fald en godnathistorie der endte
godt.
--
Mvh.
Niels Pein

Fra : Studen

Dato : 16-10-05 22:45

Niels Pein wrote:
> Jeg føler mig lidt stolt lige nu.

> Så brug det eller lad være. Det var i hvert fald en godnathistorie
> der endte godt.

Jeg skulle hilse fra Bambi og sige tusind tak :)
--
Støt
http://www.wspa-international.org/

Losers allways whine about their best, winners go home and fuck the
prom queen

Fra : Hekto

Dato : 16-10-05 23:20

In article <4352c3ea$0$8783$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
fornavn@efternavn.dk says...

> [...]
> om.
>
> Så brug det eller lad være. Det var i hvert fald en godnathistorie der endte

Ja, jeg havde oplevelsen for en måneds tid siden.
Den forsøgte nærmest at springe op på skødet af mig og pøllefanten!!!!
Desværre ramte den mit skinne ben, og det gjorde avs på mig, og sikkert
også på bambi, men væk var den!

Lige som du, var jeg i tvivl om sammenstødet havde skadet den. De er
temlig seje; men alligevel!
Man kan A L T I D (!!!!) ringe til Falck på 70 10 20 30 og så tager de
sig af en eftersøgning. Vil man være så sikker som mulig, kan man
samtidig også ringe til det pågældende skovdistrikt og meddele dem om
hændelsen, så de kan holde øje med om der er halte dyr o.lign.

Forhåbentlig kan man så sove roligt om natten. Tanken om et magert
udsultet dyr med en brækket kæbe er f.eks. ikke rar!

- forhåbentlig skete der heller ikke noget denne gang!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Perminator

Dato : 17-10-05 00:55

Hej Niels
Vi har tidligere debatteret dette: (Ulvir, skumringstiden = rådyr) Mit råd
er blevet hørt: Er der een, kommer der flere! Du bor så vidt jeg husker
tæt ved Grundfos-besidelserne mellem Ans og Bjerringbro. Masser af dyr,
selv om der er hegnet nogle steder. Mine egne erfaringer, som vi skrev om
dengang er Løvenholmskoven, som jo en del MCer passerer på vej ned til
MC-campen i Nødager.
!Ned i hastighed, max 70km/t ! gennem skoven. Min leveregel på Cx´eren og i
min HiAce! I Løvenholmskoven er der mange rådyr (25 kg) og Krondyr (150 -
250 kg). Hvis uheldet er ude, og hastigheden for høj,vil der blive maksimal
udbetaling af livsforsikring til arvingerne, uanset transportmiddel.
Hvis et dyr er ramt, ringer man til politiet eller Falck. I begge tilfælde
bliver der ringet til en mand med en SchweissHund, som eftersøger dyret.
Det er vigtigt, at Hundemanden har et mærke at starte fra, hvor uheldet
skete, og ikke mindst, at man ikke selv har trampet for meget rundt.
Jeg har selv brugt Schweishundemanden 2 gange i efteråret ifm eftersøgning
fra jagt. Erfaringen er, at Hunden finder dyret med meget stor sikkerhed.
Held og lykke med "kørsel med omtanke"
vh Perminator
CX500E, ToyHiAce91