Startproblemer med DR500
Fra : essal@mobilixnet.dk

Dato : 13-10-05 23:25

Der er egentlig ikke noget nyt i det, men det er sk... irreterende.
Når det begynder at blive koldt er kamelen næsten ikke til at stampe
igang. Her til morgen skulle den trampes 30 gange, og har den stået
stille over en weekend snakker vi knap 100 tramp. Til foråret når
den har stået hele vinteren, tager det en halv times tramperi.

Den står næsten altid ude, undtagen når jeg efterlader den i
parkeringskælderen på mit arbejde. Der er dejlig varmt, og så
starter den næsten med det samme - også efter en uge i dvale.

Synes ikke det bliver bedre af nye tændrør.
Hvem har et par gode ideer ti hvad der kan være galt.

Med venlig hilsen
Lasse

Fra : Armand

Dato : 14-10-05 02:42

essal@mobilixnet.dk wrote:
> [...]
>
> Synes ikke det bliver bedre af nye tændrør.
> Hvem har et par gode ideer ti hvad der kan være galt.

Teknikken?
Jeg kender ikke DR'ens layout; men for XT550 og senere er der monteret
en automatisk dekompressions-mekanisme der er styret af kickstarteren -
På dem nytter det altså ikke at "blive stående" på kickstarteren da man
derved holder udstødningventilen let åben.
"Jog igennem og slip" er metoden på dem - Prøv dét på DR'en!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-10-05 06:23

essal@mobilixnet.dk wrote:
> [...]
> stille over en weekend snakker vi knap 100 tramp. Til foråret når
> den har stået hele vinteren, tager det en halv times tramperi.

Hej Lasse

Er dit batteri mon klappet sammen? Hvor længe kan den stå med lys på? Det er
et 5 amp batteri der sidder på den, men derfor burde den kunne stå med lys
på længe. Et nyt koster ca. 75kr ved Louis. Et træt battteri belaser
ladesystemet unødigt. Cykler med kickstarter for som regel først nyt batteri
når det gamle er så ringe at det ikke kan holde lys i en pære 5 minutter.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : essal@mobilixnet.dk

Dato : 15-10-05 22:11

Hej Bager.

Næh. Der er masser af blæs på pæren, så det er ikke batteriet.
Lasse

Fra : Eg Egemarke

Dato : 16-10-05 18:24

Hvad med tændspolen ?!?
Har set én til træf engang med én tændspole til en bil, hvilket jeg straks
måtte vide hvorfor, den starter simpelthen bare meget nemmere var
forklaringen ?!?
Måske det var værd at forsøge ?!?

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265