Tak til alle de søde billister
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 12-10-05 19:45

<ironi OFF>
Hvordan siger I egentligt tak til alle de søde, venlige & hensynsfulde
billister ?

Det er efter min mening ca. 99% af billisterne.

De trækker bl.a. pænt til højre, så jeg kan roligt kan passere mellem dem &
de dobbelte striber når de holder i kø.

I den situation ville jeg gerne give dem en lille hilsen som tak, men begge
hænder må altså blive på styret.
Det går heller ikke at dreje hovedet og nikke.

Der er typisk de samme biler jeg overhaler, dag efter dag, på den samme
strækning.
På et eller andet tidspunkt, tænker de vel, - "når han ikke engang gider
sige tak, gider jeg heller ikke give ham plads"

Hvordan pokker skal man sige tak, og samtidig passe kørselen ?

Billister er generelt flinke til at hjælpe hinanden & hilse.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-10-05 19:54

> Hvordan pokker skal man sige tak, og samtidig passe kørselen ?
>
> Billister er generelt flinke til at hjælpe hinanden & hilse.
>
> Jan Selchau-Hansen

jeg er enig.
Jeg plejer at lige stikke to fingre ud til højre, mens jeg holder
gassen, samtidig med jeg kigger i sidespejlet og nikker til dem.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Knud Dam

Dato : 12-10-05 19:55

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> <ironi OFF>
> Hvordan siger I egentligt tak til alle de søde, venlige & hensynsfulde
> billister ?

Jeg sænker højre fod ned mod vejen og nikker idet jeg passerer.

; - )

KD.

Fra : Kim Persson

Dato : 12-10-05 20:07

Jeg rejser mig op og bukker mens jeg triller forbi
og dem som ikke viger kan jo så lige få et spark på hovedet ind gennem ruden
i det øjeblik jeg passerer...

//Kim

Fra : lhm

Dato : 13-10-05 09:56

"Kim Persson" <5th@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg rejser mig op og bukker mens jeg triller forbi
> og dem som ikke viger kan jo så lige få et spark på hovedet ind gennem
> ruden i det øjeblik jeg passerer...

LOL

Fra : m0rt3n

Dato : 12-10-05 20:34

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan siger I egentligt tak til alle de søde, venlige & hensynsfulde
> billister ?

Ja, det er faktisk tit, at man får lov til at brøle forbi, fordi de giver
plads. Jeg tager koblingen, slipper gassen og vinker. Det passer med at der
alligevel skal lidt fart af efter overhalingen.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 12-10-05 20:41

m0rt3n wrote:
> [...]
> giver plads. Jeg tager koblingen, slipper gassen og vinker. Det
> passer med at der alligevel skal lidt fart af efter overhalingen.

Fint nok,

Men jeg passerer ca. 5 km. næsten stillestående kø, og der er IKKE tid til
at slippe styret bare et splitsekund.
Husk, at jeg kun roser 99% af bilisterne.
Nogle fra den resterende ene %, har prøvet at ramme mig
Det lykkes dem IKKE, jeg er vågen og holder øje med venstre forhjul.
Biler er ikke så gode til at køre sidelæns.

Jan Selchau-Hansen

Fra : m0rt3n

Dato : 12-10-05 22:23

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle fra den resterende ene %, har prøvet at ramme mig

De skal bare ha' taget sidespejlet så de kan lære det, men pas på hvor
hurtigt du kører, for det kan godt slå lidt hårdt, hvis farten er for høj.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-10-05 20:37

Jan Selchau-Hansen wrote:

> <ironi OFF>

God detalje - glimrende.

> Hvordan siger I egentligt tak til alle de søde, venlige & hensynsfulde
> billister ?
> Det er efter min mening ca. 99% af billisterne.

Enig - jeg plejer at 'stritte' med et par fingre på højre hånd og give
et lille anerkendende nik mens jeg kører forbi.

--
Mvh Henrik.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-10-05 21:26

> Enig - jeg plejer at 'stritte' med et par fingre på højre hånd og give
> et lille anerkendende nik mens jeg kører forbi.

Samme her - nu sker det ik' så tit jeg er steder med kø, men når det
sker er der faktisk mange (på den strækning) som giver plads og de får 2
finger med fra mig - det er lækkert de giver plads.

Til gengæld er jeg træt af de kassevogne (primært med 4 morgen-sure
håndværkere i) som forsøger at tage hjelmen af mig med deres sidespejl -
de burde have stryg med en gifte fisk!

/T

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 12-10-05 21:23

"Jan Selchau-Hansen" skrev:

> [...]
>
> Hvordan pokker skal man sige tak, og samtidig passe kørselen ?
>
> Billister er generelt flinke til at hjælpe hinanden & hilse.

Fedt at der er nogle der har fundet ud af det handler om at komme
fra punkt a til punkt b, og tænker at hvis jeg ikke kan, så lade os
i det mindste hjælpe dem der kan!

Hvad med thumps up, tomlen op, den forstår de fleste vel!

Du skulle næsten poste din taknemmelighed i dk.fritid.bil og
www.bilgalleri.dk

kim..

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-10-05 10:02

Jan Selchau-Hansen wrote:
> De trækker bl.a. pænt til højre, så jeg kan roligt kan passere mellem
> dem & de dobbelte striber når de holder i kø.

Har tit tænkt det samme. Og overvejet om man kunne klistre et skilt på
ryggen med "tak fordi du gav plads". Evt i plast/kortlommen på tanktasken,
som kan tages på som rygsæk.

Men lad os da imens rykke over i dk.fritid.bil og tæppebombe dem med
takkeskrivelser derovre.

Ses derovre,

/jim

Fra : morten d jensen

Dato : 13-10-05 11:18

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> <ironi OFF>
> Hvordan siger I egentligt tak til alle de søde, venlige & hensynsfulde
> billister ?

Hej Jan.

Efter adskillige sommerferier i Frankrig på mc, har jeg noteret mig, at
kotymen blandt mcister er at "takke" med enten højre eller venstre ben... -
afhængig af hvem der giver plads - ved at sænke benet.

Jeg er ening i at det er for farligt at flytte en hånd fra styret og
håber/tror at en "hilsen" med benet bliver opfattet korrekt... Bruger selv
gestikken, når jeg lister op gennem rækkerne

Jeg er ening i at rigtig mange bilister er gode til at give plads

Venligst,
Morten

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 13-10-05 18:07

Tjaahh.. jeg smiler med øjnene til dem, nikker og giver dem 2 fingre.. den
sidste % får kun en finger, og det er som regel den længste af de 5

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : MKS - 74

Dato : 13-10-05 18:19

On Thu, 13 Oct 2005 19:06:39 +0200, "Jon & Ann-Rikka"
<jonlarsen@stofanet.dk> wrote:

>Tjaahh.. jeg smiler med øjnene til dem, nikker og giver dem 2 fingre.. den
>sidste % får kun en finger, og det er som regel den længste af de 5

Hmmmm - jeg ved altså ikke rigtigt, er det ikke bare en smule primitvt
at slippe nogen "the bird" i trafikken, det eneste man får gjort
opmærksom på er at man er utilfreds men ikke hvorfor (selvom det
naturligvis kan være evident i den givne situation). Er det ikke bedre
at stoppe op og tage en snak om det hensigtsmæssige i hvad det nu
måtte være den formastelige måtte have fortaget sig?? Jeg kan ikke
huske at jeg nogensinde har givet "fingeren" i trafikken, har dog fået
den enkelte gange , til gengæld sker det at jeg har fået en snak
med (typisk) en bilist og yderst sjældent har jeg været så overgearet
at jeg har skældt en hæder og ære fra, men selv da forekom det mere
produktivt end håndtegn....

Iøvrigt enig i at langt hovedparten af bilisterne er gode til at give
plads også når man kommer i rask tempo ude på landevejen.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 14-10-05 15:04

> Hmmmm - jeg ved altså ikke rigtigt, er det ikke bare en smule primitvt
> at slippe nogen "the bird" i trafikken,
xxxxxxxxxx

Hej michael..

Jeg kan godt se man ikke lige kan se det ud af mit indlæg, men det var nu
ment i sjov..

Jeg er enig i at de fleste billister giver plads.

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : MKS - 74

Dato : 14-10-05 15:33

On Fri, 14 Oct 2005 16:03:56 +0200, "Jon & Ann-Rikka"
<jonlarsen@stofanet.dk> wrote:

>Jeg kan godt se man ikke lige kan se det ud af mit indlæg, men det var nu
>ment i sjov..

Udmæææææærket, jeg synees også bare at der er lidt for mange der
sidder og giver hinanden fingeren hele tiden, og det hælper jo 'et
møj....

>Jeg er enig i at de fleste billister giver plads.

Heldigvis da, der er nu stadig et lille stykke vej til tyske tistande
(på lige det område) hvor de faktisk stort set alle forventer at
MC'erne ruller op mellem rækkerne eller venstre om når der er Stau og
viser det ved at give rigtig god plads, jeg var nede i Hamborg i
sommers hvor der nok var 10 km Stau, der sikkert har taget timevis at
komme igennem i madkasse, på CBR'eren tog det vel omkring 25-30 min.
- det var nu rigtig lækkert på sådan en drønvarm sommerdag - point til
tyskerne for det....

Fra : Peter Skov

Dato : 16-10-05 20:35

> [...]
> komme igennem i madkasse, på CBR'eren tog det vel omkring 25-30 min.
> - det var nu rigtig lækkert på sådan en drønvarm sommerdag - point til

Jeg så for et stykke tid siden et klip fra en tysk tv udsendelse, hvor jeg
mener at en MC fik 1,5 måneds "fahrverbot" pga. at han blev takseret som
overhalende inden om i en kø.

Så de giver også selv point for det, "Die Grüne"

Mvh

Peter

Fra : MKS - 74

Dato : 16-10-05 23:30

On Sun, 16 Oct 2005 21:35:07 +0200, "Peter Skov"
<dbsf_fjern-dette@sport.dk> wrote:

>Så de giver også selv point for det, "Die Grüne"

De kan nok ikke give en dansker mange point , men sikkert nok en
bøde, det sjove var at der holdt 2 polizei-automobiler i køen og de
reagerede overhovedet ikke, selvom vi nok var 20-40 MC'ister over en
km-strækning - det kan næppe være ret typisk med point for alle
forventer det åbenbart?!? Selvfølgelig noget ganske andet hvis man
ikke kører hensynsfuldt og blæser igennem...

Fra : Armand

Dato : 17-10-05 00:46

MKS - 74 wrote:

> De kan nok ikke give en dansker mange point , men sikkert nok en
> bøde,

Men også netop et fahrverbot af given længde som "du er uønsket med dén
kørsel"

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-10-05 16:06

> [...]

> billister ?
> De trækker bl.a. pænt til højre, så jeg kan roligt kan passere mellem dem

Det er ikke bilister.
Det er motorcyklister, de har bare taget bilen idag fordi de skal hente
unger på vej hjem fra arbejde.

Seriously - jeg er en af dem der trækker til side, men nu har jeg jo også
lissom 22 år som motorcyklist bag mig.
Skriv dit indlæg i nogke bil-NG'er, der er intet der motiverer til
hensynsfuld kørsel, som at vide at det bliver bemærket og påskønnet.

Rittig