Tredje gang...
Fra : Begbie

Dato : 12-10-05 19:01

Jeg har fornøjelsen af at skulle til min tredje MC køreprøve i
morgen eftermiddag.

Jeg mener at jeg hørt en gang, at hvis man dumpede MC teoriprøven tre
gange, at man så skulle til en ny bilprøve. Det samme gælder vel
ikke om køreprøven? (Det er ikke generhvervelse, jeg er ny på to
hjul).

Fra : Jan Bachman

Dato : 12-10-05 19:43

>Jeg har fornøjelsen af at skulle til min tredje MC køreprøve i
>morgen eftermiddag.

Tredie gang er som bekendt lykkens gang...

> [...]
>gange, at man så skulle til en ny bilprøve. Det samme gælder vel
>ikke om køreprøven? (Det er ikke generhvervelse, jeg er ny på to

Det er noget sludder. Ligegyldigt hvor meget man kvajer sig til MC
teori- eller køreprøve, så kan det ikke påvirke ens kørekort til
bil/lastvogn, hvis man har dette i forvejen. Det var i hvertfald min
kørelærers svar, da jeg stillede ham spørgsmålet for et par år siden.

Held og lykke i morgen.

/Jan

Fra : Peter Skov

Dato : 12-10-05 20:20

> [...]
> bil/lastvogn, hvis man har dette i forvejen. Det var i hvertfald min
> kørelærers svar, da jeg stillede ham spørgsmålet for et par år siden.

Sludder, eller ikke sludder, da jeg spurgte for 3 måneder siden kunne man
godt, ved teoriprøven. Og det var den prøvesagkyndige som sagde det.

Men det kræver, at man udviser total mangel på viden om færdselsloven. (læs
MANGE fejl) Ikke bare fordi man absolut vil have 6 fejl et par gange.
Hvordan den praktiske prøve kan påvirke, ved jeg intet om.

Mvh

Peter

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-10-05 05:29

Begbie wrote:
> [...]
> gange, at man så skulle til en ny bilprøve. Det samme gælder vel
> ikke om køreprøven? (Det er ikke generhvervelse, jeg er ny på to

det gælder vist kun ved generhvervelse, det var i hvert fald det jeg fik
at vide, da jeg var oppe, efter farten havde været for høj for 5 år
siden :-/

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Bo Christensen

Dato : 13-10-05 14:32

Bestod du ?

Fra : Begbie

Dato : 13-10-05 16:52

Helt mod forventningerne bestå jeg idag!

Nu skal jeg bare ha' gang i Cagiva'en...

Fra : Bo Christensen

Dato : 13-10-05 19:01

STORT TILYKKE,
så er det bare at komme igang i resten af sæsonen

Fra : Morten P

Dato : 14-10-05 10:51

Ja.. tillykke herfra

Det er skønt at kunne sætte sig op på cyklen uden at være nervøs for at
blive stoppet.. (jeg kørte et par gange før jeg erhvervede mig kortet)

Bare ud og brænd nogle kilometer af, og kør forsigtigt så du kan få noget
sund erfaring.

Hilsen Morten P