/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Er min TPS brændt af del. 2!
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-05 12:44

Har bøvlet lidt mere med min TL´er

Jeg har idag fundet ud af, at i de perioder (som udgør cirka 50% af tiden
når man kører) at min cykel dykker i tomgang, så kan det reddes ved at smide
den i Neutral gear!
Dvs holder jeg stille udkoblet i 1. eller 2. gear og den er ved at dø for
mig, så hurtigt i frigear, så går den jævnt igen!

Hvad dælen siger det noget om!!!!

Den censor der sidder nede ved gearskifteren og sender et "modstandstal" op
til CDI boxen!
Dvs faktisk det man ændrer på nogle cykler ved at smider en Gpack på, "der
snyder" CDI´en til at tro den kører i fx 4. gear når den faktisk kører i 2.
gear

Hvad er det lige præcis CDI boxen bruger det tal til? Gør det noget ved
blandingsforholdet?
Eller hvad gør det præcist?
Det kan jo være det er der fejlen ligger! For det er da underligt at den går
jævt i Neutral, og når man så skifter tilbage til 1. gear så er den ved at
dø, og når man skifter tilbage i Neutral igen, ja så går den jævnt igen!









 
 
Moller (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-10-05 12:50

S.G wrote:
> Har bøvlet lidt mere med min TL´er
>
> Jeg har idag fundet ud af, at i de perioder (som udgør cirka 50% af tiden
> når man kører) at min cykel dykker i tomgang, så kan det reddes ved at smide
> den i Neutral gear!
> Dvs holder jeg stille udkoblet i 1. eller 2. gear og den er ved at dø for
> mig, så hurtigt i frigear, så går den jævnt igen!
>
> Hvad dælen siger det noget om!!!!
>
> Den censor der sidder nede ved gearskifteren og sender et "modstandstal" op
> til CDI boxen!
> Dvs faktisk det man ændrer på nogle cykler ved at smider en Gpack på, "der
> snyder" CDI´en til at tro den kører i fx 4. gear når den faktisk kører i 2.
> gear
>
> Hvad er det lige præcis CDI boxen bruger det tal til? Gør det noget ved
> blandingsforholdet?
> Eller hvad gør det præcist?
> Det kan jo være det er der fejlen ligger! For det er da underligt at den går
> jævt i Neutral, og når man så skifter tilbage til 1. gear så er den ved at
> dø, og når man skifter tilbage i Neutral igen, ja så går den jævnt igen!

   Lyder som droslingsprofilen (1,2 og måske 3 gear), ik er den bedste...
denne ville ikke være aktiv i neutral, og de gear den ikke skal være
der. Tit er det kun tændingen der blir retarderet i de lavere gear ;) og
derved gør det jo ik noget du slår den fra.

   Prøv at holde koblingen inde, mens du sætter den i 4-5 gear ;) og se om
den kan stå tomgang der (med koblingen trukket naturligtvis). Og så se
om du kan fremprovokere fejlen ;) hvis du vil teste lidt under
belastning, kan du jo grave nogen Jordhuller :) i de høje gear.

   
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-05 13:19


> Lyder som droslingsprofilen (1,2 og måske 3 gear), ik er den bedste...
> denne ville ikke være aktiv i neutral, og de gear den ikke skal være der.
> Tit er det kun tændingen der blir retarderet i de lavere gear ;) og derved
> gør det jo ik noget du slår den fra.
>
> Prøv at holde koblingen inde, mens du sætter den i 4-5 gear ;) og se om
> den kan stå tomgang der (med koblingen trukket naturligtvis). Og så se om
> du kan fremprovokere fejlen ;) hvis du vil teste lidt under belastning,
> kan du jo grave nogen Jordhuller :) i de høje gear.

Det er ligemeget om det er 3. 4. 5. eller 6. gear

har nemlig en HJemmelavet G-pack på den således den tror den er i 4. gear i
1. 2. og 3. gear!

Jeg har ige trillet en tur hvor jeg koblede gearcensoren helt fra. (hvad
sker der mon så i CDI´en, når den INGEN data om modstand får)
Problemet var da væk!!!
Underligt!



Fer (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Fer


Dato : 12-10-05 15:00

S.G wrote:
>>Lyder som droslingsprofilen (1,2 og måske 3 gear), ik er den bedste...
>>denne ville ikke være aktiv i neutral, og de gear den ikke skal være der.
>>Tit er det kun tændingen der blir retarderet i de lavere gear ;) og derved
>>gør det jo ik noget du slår den fra.
>>
>>Prøv at holde koblingen inde, mens du sætter den i 4-5 gear ;) og se om
>>den kan stå tomgang der (med koblingen trukket naturligtvis). Og så se om
>>du kan fremprovokere fejlen ;) hvis du vil teste lidt under belastning,
>>kan du jo grave nogen Jordhuller :) i de høje gear.
>
>
> Det er ligemeget om det er 3. 4. 5. eller 6. gear
>
> har nemlig en HJemmelavet G-pack på den således den tror den er i 4. gear i
> 1. 2. og 3. gear!
>
> Jeg har ige trillet en tur hvor jeg koblede gearcensoren helt fra. (hvad
> sker der mon så i CDI´en, når den INGEN data om modstand får)
> Problemet var da væk!!!
> Underligt!
>
>

Hvis du har en hjemmelavet GPACK på, så ved din CDI vel ikke at den er i
andre end 4 gear?

Eller er det mig der har misforstået noget?

mvh Tommy Fer

Ukendt (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-05 15:33


> Hvis du har en hjemmelavet GPACK på, så ved din CDI vel ikke at den er i
> andre end 4 gear?
>
> Eller er det mig der har misforstået noget?

1. 2. og 3. gear svarer til 4. gear. 5. og 6. svarer til sig selv!
(Gpack monteringen er lidt anderledes ti TL´eren)

Men Jeg har nok fundet problemet til mint problem :)

Selve gear censoren var HELT frakoblet da den blev justeret! Den var
simpelthen faldet af. Derfor når jeg kobler den til nu, så må den jo få for
fed blanding! Så løsningen er nok at koble den fra igen, således at CDI får
0ohm feedback dernedefra uanset hvilket gear den står i!

SÅ er spørgsmålet bare hvor meget mere lluft den får når de rkommer fart på!
Det er vel det gearcensoren kompenserer for i fx 6 gear? (dvs lidt federe
blanding), men omvent kører man j oogså langsomt i 6 gear! (Er det så der
trykcensorerne fortæller CDI noget?)



Joha Vikkelsøe-Peder~ (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Joha Vikkelsøe-Peder~


Dato : 12-10-05 20:28


"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:434d1ea1$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Hvis du har en hjemmelavet GPACK på, så ved din CDI vel ikke at den er i
> > andre end 4 gear?
> >
> > Eller er det mig der har misforstået noget?
>
> 1. 2. og 3. gear svarer til 4. gear. 5. og 6. svarer til sig selv!
> (Gpack monteringen er lidt anderledes ti TL´eren)
>
> Men Jeg har nok fundet problemet til mint problem :)
>
> Selve gear censoren var HELT frakoblet da den blev justeret! Den var
> simpelthen faldet af. Derfor når jeg kobler den til nu, så må den jo få
for
> fed blanding! Så løsningen er nok at koble den fra igen, således at CDI
får
> 0ohm feedback dernedefra uanset hvilket gear den står i!
>
> SÅ er spørgsmålet bare hvor meget mere lluft den får når de rkommer fart
på!
> Det er vel det gearcensoren kompenserer for i fx 6 gear? (dvs lidt federe
> blanding), men omvent kører man j oogså langsomt i 6 gear! (Er det så der
> trykcensorerne fortæller CDI noget?)
>
>



Joha Vikkelsøe-Peder~ (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Joha Vikkelsøe-Peder~


Dato : 12-10-05 20:32

Siger bare god fornøjelse med det SG.
Lader til du skal se din tl igennem alle stik og følere til vinter ;)

( jeg gik og overvejede om ikk din tl havde en tomgangsmotor/stepmotor
monteret) som kunne gøre at den ikke kunne finde ud af det i tomgang, men
det lader til du har fundet et svar på dine problemer, så det bare at rette
det/dem ;) og få cyklen over tl mr dyno,, igen,, og så færdig justeret den,
så du er 100% klar til sesson 2006.

MVH
Johan



Ukendt (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-10-05 21:18


"Joha Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
news:1129145518.91093@dalum.dsa-net.dk...
> Siger bare god fornøjelse med det SG.
> Lader til du skal se din tl igennem alle stik og følere til vinter ;)
>
> ( jeg gik og overvejede om ikk din tl havde en tomgangsmotor/stepmotor
> monteret) som kunne gøre at den ikke kunne finde ud af det i tomgang, men
> det lader til du har fundet et svar på dine problemer, så det bare at
> rette
> det/dem ;) og få cyklen over tl mr dyno,, igen,, og så færdig justeret
> den,
> så du er 100% klar til sesson 2006.
>
> MVH
> Johan
>

Jeg tror problemet med indstilling af 2% throttle kan skyldes en manglende
synkronisering.. Det vil tiden vise :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177555
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408859
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste