Det er jeg dog ikke blevet budt før
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-10-05 19:22

At man som bilist skal give plads for en overhalende modkørende motorcykel
(der var meget lidt at give af), der havde indtil flere muligheder for at
trække ind. Forstår godt at der er et køligt forhold mellem de to
trafikformer. Kan det virkeligt gøre så ondt at køre lidt mere respektfuldt?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 11-10-05 19:37

Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
> trække ind. Forstår godt at der er et køligt forhold mellem de to
> trafikformer. Kan det virkeligt gøre så ondt at køre lidt mere

Ja, som du nu har fundet ud af, så er det alle os motorcyklisters
udtrykkelige plan at genere bilister så meget som overhovedet muligt.
Dette gør vi bla. ved at køre mere eller mindre direkte hen mod modkørende
biler for at se hvor kylling I er, alt imens hjertet pumper af adrenalin og
dødsforagt. Ligesom vi alle uden undtagelse kører forbi jeres børns skoler
med +130km/t på baghjul imens I har travlt med at spænde poderne fast i
sikkerhedsselen inden de bliver mejet ned af os 2-hjuls psykopater.

Personligt mistænker jeg at det hele bunder i at vi er misundelige på at I
sidder i tørvejr.

--
FZR600R | http://cze.dk | http://dfmc.dk/?id=673

Fra : MKS - 74

Dato : 11-10-05 19:50

On Tue, 11 Oct 2005 20:37:11 +0200, Brian Lund Larsen
<brian@cze.invalid> wrote:

<Snip hovedparten>

>Personligt mistænker jeg at det hele bunder i at vi er misundelige på at I
>sidder i tørvejr.

*ROTFLMAO* - ja jeg sidder også altid og nynner når jeg er på
bilistjagt, "bilister-bilister skal hakkes til medister" .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 11-10-05 20:24

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> *ROTFLMAO* - ja jeg sidder også altid og nynner når jeg er på
> bilistjagt, "bilister-bilister skal hakkes til medister" .

*GGG* Smut du bare med over i DK.SNAK.VITTIGHEDER
De mangler altid et godt grin.
(Griner stadig over Brians indlæg, så nu har jeg dobbeltsidet
ondt i maven af grin )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-10-05 20:03

Brian Lund Larsen wrote:

> [...]
> sikkerhedsselen inden de bliver mejet ned af os 2-hjuls psykopater.
>
> Personligt mistænker jeg at det hele bunder i at vi er misundelige på at I

Når du gør brug af ironi her på usenet, så er det en rigtig god ide at
gøre opmærksom på det.

--
Mvh Henrik.

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 11-10-05 20:21

"Brian Lund Larsen" <brian@cze.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkerhedsselen inden de bliver mejet ned af os 2-hjuls psykopater.
>
> Personligt mistænker jeg at det hele bunder i at vi er misundelige på at I

*GGG*
Den skulle da være med i DK.SNAK.VITTIGHEDER

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-10-05 20:08

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i

> [...]
> muligheder for at trække ind. Forstår godt at der er et køligt forhold
> mellem de to trafikformer. Kan det virkeligt gøre så ondt at køre lidt

Du har IMHO ret Preben.
Dog er det underordnet om det er bilister eller MCister der laver stuntet -
jeg blir lige pistoff hver gang, og de skulle.... nå det skriver man ikke

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Der ikke bryder sig ret meget om de sorte løjper.

Fra : m0rt3n

Dato : 11-10-05 20:45

> Det er jeg dog ikke blevet budt før

Ej fy da. Det lyder bestemt ikke rart. Må jeg så ikke have lov til at byde
dig på sådan en her i stedet for:
http://ramzon.dk/Billeder/Sjove%20billeder/pivpiv.jpg
-m0rt3n zrx1100

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-10-05 21:46

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev

> Ej fy da. Det lyder bestemt ikke rart.

Det var det heller ikke, jeg havde ikke meget plads at tilbyde Det der gør
det særligt grelt, er at det var en bevidst handling, og ikke en
fejlvurdering fra cyklistens side. Havde der været rigeligt plads, havde jeg
ikke haft andet end skuldertræk tilovers for det.

Jeg er selv motorcyklist, og havde indtil i dag det forfængelige håb, at man
kunne blive taget seriøst her i denne gruppe, men tilsyneladende er
barnerøvsprocenten højere end først antaget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : MKS - 74

Dato : 11-10-05 22:08

On Tue, 11 Oct 2005 22:45:49 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Jeg er selv motorcyklist, og havde indtil i dag det forfængelige håb, at man
>kunne blive taget seriøst her i denne gruppe, men tilsyneladende er
>barnerøvsprocenten højere end først antaget.

<Himmelvendte og rullende øjne.gif>

Helt ærligt - Synes du ikke selv det er en lille smule vidtløftig
følgeslutning du laver på noget, omend garanteret stærkt ubehageligt,
så dog ifølge din egen erfaring temmelig sjældent?!?

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 11-10-05 22:13

> [...]
> kunne blive taget seriøst her i denne gruppe, men tilsyneladende er
> barnerøvsprocenten højere end først antaget.

Hej Preben

Nu ved jeg ikke hvad du havde forventet at få af svar men jeg tror at langt
de fleste herinde på et eller andet tidspunkt har prøvet at en billist har
overset dem og har trukket ud foran dem, har klemt dem eller bare overset
dem. Og det har ikke affødt nogle indlæg ovre i dk.fritid.bil

Men okay hvis du skrev for at gøre opmærksom på at vi er for dårlige til at
overhale så er det måske bedre at gøre opmærksom på det.

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-10-05 23:21

"Jens B. Rasmussen" <rf900@FJERNESemail.dk> skrev
> Nu ved jeg ikke hvad du havde forventet at få af svar

Man kan vel godt fortælle noget, der ikke afkræver svar? Slutter godt nok
med et spørgsmål, men det var mere et retorisk.

> [...]
> overset dem og har trukket ud foran dem, har klemt dem eller bare overset
> dem. Og det har ikke affødt nogle indlæg ovre i dk.fritid.bil

Det har jeg selv oplevet masser af gange. Men det ligger i en anden
kategori. En overhaling af en række biler, hvor der absolut ikke er plads,
og undlader at trække ind, er ikke noget man kommer til ved et uheld.

> Men okay hvis du skrev for at gøre opmærksom på at vi er for dårlige til
at
> overhale så er det måske bedre at gøre opmærksom på det.

Det er et generelt problem, så det gør jeg gerne, også som jeg allerede har
nævnt andetsteds, at man ikke kan finde ud at at trække ind, først efter den
forankørendes sikkerhedsafstand er passeret (gælder iøvrigt også over 90%
bilister, men de har den undskyldning at motoren ikke har mere at give af -
det var en vits). Men dem der har kræfterne, skal altså absolut overhale
råddent, og det er altså især derfor helt uacceptabelt.

Hold vores sti ren, er mit budskab.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bongo

Dato : 11-10-05 20:49

Desværre er det bare sådan at der skal 10 positive oplevelser til for at
opveje 1 dårlig. Så lad os starte her.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-10-05 21:52

"Bongo" <nomail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre er det bare sådan at der skal 10 positive oplevelser til for at
> opveje 1 dårlig. Så lad os starte her.

Jamen, så vil jeg foreslå, at alle motorcyklister der overhaler biler fra i
morgen, husker at de faktisk først må trække ind, når de har passeret den
forankørendes sikkerhedsafstand.

Og at alle bilister tørrer det fjogede grin af de har på, fordi de sidder og
tænker på hvor dejligt det er at sidde i tørrevejr.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 06:27

> [...]
> trække ind. Forstår godt at der er et køligt forhold mellem de to
> trafikformer. Kan det virkeligt gøre så ondt at køre lidt mere

Tja vi er jo kun mennesker!
I sidste ende er det mcisterne det kommer til at gøre mest ondt! husk nu det

Det er fint nok med lidt brok over en episode! men skulle jeg gøre det for
hver gang en billist lavede noget dumt overfor mig på mc, så ville forummet
bliver spammet til hver dag herinde.
Kører dagligt i Odense og hvad jeg ikke bliver udsat for, fordi billister
ikke har en skid respekt for mcister, og fordi mange desværre bliver arrige
og ubehgagelige så snart de sidder sig ind bag et rat! Når man er mcist, så
er det jævnligt (læs mange gang i ugen) man risikerer livet pga en dum
billist! Eneste grund til vi overlever er ens egen rutine og
forudsigelighed!

Anyway, hvis det skal være sådan en "min far er stærkere end din" eller
"biler mod mcister", vil meget gerne lave en liste til dig hvad jeg godt
kunne tænke mig at billister ændrede på! Den fylder noget mere end en enkelt
overhaling!

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-10-05 09:05

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "biler mod mcister", vil meget gerne lave en liste til dig hvad jeg godt
> kunne tænke mig at billister ændrede på! Den fylder noget mere end en

Det er ikke kun bilist mod mc, det er alle trafikanter mod alle. Jeg har
boet i USA et stykke tid og da jeg kom hjem var jeg overrasket over
trafikanternes opførsel i danmark. Det var alles kamp mod alle, i USA
udviser man tværtimod enorm forsigtighed og venlighed i trafikken.
F.eks. holder folk tilbage hvis de er det mindste i tvivl om hvad du
foretager dig. Stiller du dig ved en fortovskant, så stopper bilisterne ca.
10 m. fra dig så du kan gå over uden problemer.

I danmark gælder det i stedet for om at genere og ødelægge så meget som
mulig for andre - endda uden man selv vinder på det.
F.eks. har jeg hørt bilister der ved kø åbner bildøren udelukkende for at
forhindre mc'ister i at køre op mellem rækkerne - hvad får bilisten dog ud
af det ? Og det gælder begge veje - eller nærmere alle veje mellem
cyklister, fodgængere , bilister , mc'øister , 45 knallter osv.

Hvorfor er den danske mentalitet sådan at vi ikke kan unde andre et gode
eller glæde os på andres vegne ?

Tyskland og Sverige kan vi også lære noget af, der bliver bilister med dyre
biler ikke kanøflet, tværtimod giver man plads for de hurtige biler og nyder
at se dem suse forbi.
I Danmark kører man ud foran de hurtige biler og kører langsomt -
udelukkende for at genere dem.

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 12:29

> [...]
> og nyder at se dem suse forbi.
> I Danmark kører man ud foran de hurtige biler og kører langsomt -

Jeg er 100% enig i det du siger! Det kan vist ikek skrives mere præcist!
Kan kun sukke over det :(
Er glad for at jeg selv hører til den anden grøft end den beskrevne

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 12-10-05 17:14

On Wed, 12 Oct 2005 10:05:18 +0200, "Jens Jensen"
<iderig@fjerndettejubii.dk> wrote:

>i USA
>udviser man tværtimod enorm forsigtighed og venlighed i trafikken.

Mon ikke det er ugens største generalisering.
300 mio. mennesker fordelt over mere end 9 mio. kvadratkilometer.

.... og udsagnet passer i hvert fald i NY og LA.

Fra : Kim

Dato : 12-10-05 16:43

> [...]
> trække ind. Forstår godt at der er et køligt forhold mellem de to
> trafikformer. Kan det virkeligt gøre så ondt at køre lidt mere

Hvor tit tror du vi oplever bilister der foretager dette "stunt" med vores
liv som indsats?
Hvis vi skulle skrive om det i dk.fritid.bil hvergang en bilist sætter vores
liv på spil så ville dk.fritid.bil jo blive oversvømmet med den slags
indlæg.

Men personen der foretog stuntet er stadig et fjols, vi oplever bare
lignende ting med bilister så tit, at vi ikke gider skrive om det.

Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-10-05 21:04

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev
> Hvor tit tror du vi oplever bilister der foretager dette "stunt" med vores
> liv som indsats?

Men det har en fysisk forklaring, 'undskyldning' er et dårligt ord. Og det
er, at en motorcykel er let at overse og svær at bedømme fart på. Kombinerer
man det med, at der køres for stærkt uden at tænke på de to ting, ja, så
kommer alle de farlige situationer. Der er således to parter i den sag, hvor
den ene er delvist undskyldt.

Det har ikke noget med min beskrevne situation at gøre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Niels Pein

Dato : 15-10-05 00:16

"Preben Riis Sørensen" skrev ...

> Det har ikke noget med min beskrevne situation at gøre.

Det er da kun fordi _du vælger_ at udlægge det forskelligt:
"Motorcyklisten gjorde det med vilje, det gør bilisten ikke".
"Motorcyklerne kører for stærkt, det gør bilerne ikke".

Hold da op for en gang hø. Se nu bare i øjnene, at de situationer faktisk
_er_ direkte sammenlignelige.

Og da bilister oven i købet styrer rundt med de metaldynger som af de to
transporttyper kan forvolde mest skade på andre, så er det også værst når
det er bilisterne der laver stuntet. Og det sker jævnt ofte, vi gider bare
ikke klynke ovre i bilgruppen hele tiden, selvom vi nok har klart mere grund
til det, med hensyn til lige netop denne situation.

Der er brådne kar i begge lejre, men netop når det gælder overhaling mens
der er modkørende, bil kontra motorcykel, så skal bilister generelt godt nok
ikke brokke sig for meget overfor motorcyklister, da de trænger stærkt til
at få fejet for egen dør først.
--
Niels Pein
Mangeårig motorcyklist og bilist