pakke fra USA
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 23:15

Nu har jeg købt noget brugt noge ti USA. Det koster 200dollars og med
forsendelse 276 dollars!

Når det er brugt, skal der så skat på det?
Hvordan kan told og skat se hvad det er værd når jeg betaler over paypal
osv?

I det hele taget, hvad gør jeg? :)

Fra : Studen

Dato : 03-10-05 23:33

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Når det er brugt, skal der så skat på det?
> Hvordan kan told og skat se hvad det er værd når jeg betaler over paypal

Hej Sebastian

Jeg måtte betale moms af en brugt udstødning købt i USA. Told og skat bad
mig indsende dokumentation for varens pris - det gjorde jeg så, nemlig et
screenshot af eBay. Prisen var heldigvis så lav, at det ikke gjorde så
meget, men det lægger jo også moms på forsendelsen, og så begynder det at
løbe der op af. Du skal bede ham angive pakkens værdi meget lavt, samt evt.
sende den som gave, eller vedlægge et brev ala "tak for lån". Så er det jo
bare en personlig pakke, og skal der skal ikke betales moms. Om du så står
dårligere hvis pakken forsvinder, ved jeg faktisk ikke, men undersøg det
hellere.

Held og lykke
Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-10-05 00:10

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> writes:

> Når det er brugt, skal der så skat på det?

Ja.

> Hvordan kan told og skat se hvad det er værd når jeg betaler over paypal
> osv?

Hvis ikke der ligger en faktura eller står en værdierklæring på
pakken, så skriver de simpelthen til dig og beder om en redegørelse
hvor værdien - så skal du sende dem en udskrift af betalingen e.lign.

> I det hele taget, hvad gør jeg? :)

venter i ro og mag og håber, at de ikke fanger den.

så skal du selvfølgelig selv, som den gode borger du er, indberette det...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 04-10-05 12:16

S.G wrote:
> [...]
>
> Når det er brugt, skal der så skat på det?
> Hvordan kan told og skat se hvad det er værd når jeg betaler over paypal

Se om du kan få dem til at sende pakken som en "gave", uden
værdimærkning, så kan du være heldig at gå udenom.

Ellers er det bare at bide i det sure æble!

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 04-10-05 21:01

Kenneth Østrup skrev:
> [...]

3% told + 25% moms
Efter at Postvæsenet har overtaget er fangstraten tæt på 100%

Der er større masker i nettet hvis det kommer med UPS

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 21:16

> 3% told + 25% moms
> Efter at Postvæsenet har overtaget er fangstraten tæt på 100%
>
> Der er større masker i nettet hvis det kommer med UPS

Men hvis han skriver værdi 100 dollars og ligger en kvittering ind i kassen
på 100 dollars, så kan de jo intet sige :)
Det vil han nemlig gerne

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-10-05 22:42

Keld Rasmussen <spam@nejtak.dk> writes:

> 3% told + 25% moms
^^^^^^^

Hvilken toldtarif er det? Motordele eller hur?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Perminator

Dato : 05-10-05 21:25

2 er helt i vinkel og lyden den samme
vh Perminator