Annoncer på Honda CB'ere
Fra : Lasse Christensen

Dato : 27-09-05 18:36

Jep, det skal sq næsten være en CB hvis det skal være, og sidder nu og
kikker på diverse sider efter annoncer, og har fundet ud af at det kan
betale sig for mig og hente en hjem fra tyskland, dertil har jeg fundet
mobile.de

http://mobile.de/SIDZrs.h85M6QAQ1KIeorsBIg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1127845729A1LsearchPublicD1300IMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B74%81W-t-vCaMkMoRDSeSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1300E11000BcbD1980DKRADBCBHinPublicA2A0A0A0D1960A0/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&top=4&id=11111111182660693&

Hvad synes i om denne, og prisen af den?

Fra : StoneCold

Dato : 27-09-05 19:35

> Hvad synes i om denne, og prisen af den?

God fornøjelse med renoveringen og prisen tja hvad kan jeg sige.......

--
Steen
No bike at the moment

Fra : Lasse Christensen

Dato : 27-09-05 21:10

StoneCold wrote:

> God fornøjelse med renoveringen og prisen tja hvad kan jeg sige.......

Hvis jeg ikke skulle renovere den, hvad skulle jeg så med den?

Jeg synes generelt priserne for CB'erne er overskruede, og når der så
kommer afgift oveni, så bliver det altså en dyr fornøjelse i forhold til.

Alt rust kan laves, en stripdown, sandblæsning og lakering af stellet og
tanken, som jeg, uden tvivl, alligevel giver alle mine cykler, og indtil
videre også har givet, bliver dette ikke en undtagelse.

Så hvorfor betale for en maskine der står perfekt i lakeringen, med 4
helt nye chrompotter når jeg alligevel sætter en 4-1 på?

Kan i se hvor jeg vil hen? :)

Fra : Lasse Christensen

Dato : 27-09-05 21:12

Lasse Christensen wrote:

> [...]
>
> Så hvorfor betale for en maskine der står perfekt i lakeringen, med 4
> helt nye chrompotter når jeg alligevel sætter en 4-1 på?

I må forresten MEGET gerne komme med andre forslag til hvad jeg skal
købe, hvis i fx. ser nogle bedre tilbud på dba el. lign.

Fra : StoneCold

Dato : 27-09-05 22:32

"Lasse Christensen" <nugiz@nospamcompuclub.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg ikke skulle renovere den, hvad skulle jeg så med den?

jo netop renovere den... jeg er misundelig, for det ville jeg såmendt gerne
bruge mine vinter aftener på

Fra : Ole Hansen

Dato : 27-09-05 23:18

Lasse Christensen wrote:

> Så hvorfor betale for en maskine der står perfekt i lakeringen, med 4
> helt nye chrompotter når jeg alligevel sætter en 4-1 på?

Du får dælme svært ved at få en 4-i-1 på den cykel der... Det er nemlig
en 2-cylindret :)

--
Ole Hansen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-10-05 06:43

> Du får dælme svært ved at få en 4-i-1 på den cykel der... Det er
> nemlig en 2-cylindret :)

En 3 cyl GT 750 har 4 udstødninger. Det kan være den stil der gås efter!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-10-05 08:39

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> En 3 cyl GT 750 har 4 udstødninger. Det kan være den stil der gås efter!

Vel ikke, når der står 4-i-1? så må det være 2-1-4 :) Mick Hoys GT har
da 3-i-3, har den ikke?

--
Ole Hansen

Fra : Armand

Dato : 01-10-05 09:12

Ole Hansen wrote:

> Vel ikke, når der står 4-i-1? så må det være 2-1-4 :)

"den stil" dækker i mine øjne alle muligheder for cylinder/udstødnings
misk-mask !
Derved at GT'erne var designet med én potte for de yderste cylindre og
to for den midterste, holder 3-1-4 princippet ikke. Den eneste måde at
beskrive det stærkt sammenfattet ér nok 3-4 :-/

--
Armand.
(der egentlig skulle til Djursland i dag; men bilen strejker så det kan

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-05 08:58

Ole Hansen skrev i meddelelsen
<433e3ced$0$49008$14726298@news.sunsite.dk>...

>Mick Hoys GT har da 3-i-3, har den ikke?

Jo-jo, men det er dælme også meget langt fra original Alle 3 cylindrede
GT har 2-i-2+1-i-2small :-/

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 01-10-05 09:06

> En 3 cyl GT 750 har 4 udstødninger. Det kan være den stil der gås efter!

Hæ!

Alle de 3-cylindrede GT'ere (= 380; 550 og 750) havde 3-i-4, hvilket
designmæssigt nok var kønnere end Kawasakis ækvivalenter og i tilgift
sigtede mod Honda's firecylinder-eyecatcher i de tidlige år; men når man
tænker på hvor væsentlig at udstødningen er for en totagger-motor, så
virker det paradoksalt at GT'ernes midterste cylinder skal leve med et
dobbelt-system :-/

Honda har forøvrigt også lavet et "dobbelt op" med udstødningen på
CB250RS - Åbenbart for at markere at den lille enstamper var
fireventilet (á 2 udstødningsventiler)!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-09-05 19:57

> Jep, det skal sq næsten være en CB hvis det skal være, og sidder nu og
> kikker på diverse sider efter annoncer, og har fundet ud af at det kan
[klip]
> Hvad synes i om denne, og prisen af den?

Hvad skal den koste?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Futte & Co.

Dato : 27-09-05 20:13

Lasse Christensen wrote:
> [...]
>

> Hvad synes i om denne, og prisen af den?

Jeg vil mene den bliver for dyr, med transport og afgift. Jeg har set
bedre cykler på ebay.de til 250 euro. Du kan , for de samme penge, finde
en .dk cykel der er køreklar, men ikke synsklar. Den sidste jeg var med
ude for at købe, som rådgiver , kom til at koste 8k, sat istand for
1k i dele, og skal nu synes på mandag. Og den var endda ikke så rusten
som den du har kik på. På dba er priserne højere, men du kan sagtens
presse 15 - 30 % på prisen, især på denne årstid.

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 27-09-05 20:42

Futte & Co. wrote:
> presse 15 - 30 % på prisen, især på denne årstid.

ja sq da, men her i min lejr, var det sq fordi jeg ville ha`noget andet,
det havde intet med årstiden at gøre
jesper
ex.cb500four årg.75/72
hawk årg.93/89

Fra : Peter

Dato : 27-09-05 20:58

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> [...]
> den du har kik på. På dba er priserne højere, men du kan sagtens presse
> 15 - 30 % på prisen, især på denne årstid.

Jeg er enig med Jørgen, den virker for dyr i forhold til standen. Jeg købte
en CB350F fra 1973 sidste efterår til under 5.000 med plader og selvom jeg
ikke er mekaniker er en MC fra de tider til at finde ud af at gå og skrue
på.

Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig samvittighed)
...... Den er sgu flot! Hvad var standen da du erhvervede den ?

Peter

Fra : Futte & Co.

Dato : 28-09-05 14:46

Peter wrote:

> Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
> farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig samvittighed)
> ..... Den er sgu flot! Hvad var standen da du erhvervede den ?

Hej Peter
Billeder er taknemmelige, så flot er'n altså ikke i virkeligheden.
Da jeg købte den, havde den 2 vintre i salt og slud uden afvaskning. Jeg
var nød til at finde dæksler og andre alu dele på ebay. Delene er så
sidenhen poleret og monteret så'en lidt efter lidt. Tanken er frygtelig
ridset, efter tanktaske, og bulet. Udstødningen var rustet op, en ny
original ville koste næsten det samme som cyklen, så en uoriginal
indkøbt i sydtyskland og monteret, incl. forsendelse kostede den ca. 60
% af dk pris. Forlygte og saddel er også købt via ebay. Alt i alt er det
en go' og stabil cykel, der skal faktisk kun smørres kæde, kontroleres
olie, og hældes benzin på.

Fra : Lasse Christensen

Dato : 28-09-05 17:18

Futte & Co. wrote:

> [...]
> % af dk pris. Forlygte og saddel er også købt via ebay. Alt i alt er det
> en go' og stabil cykel, der skal faktisk kun smørres kæde, kontroleres

Udfra den betragtning at det er en cykel med 30 år på bagen, hvad kan
man så forvente?

Altså, det er jo ikke en museumsgenstand for fanden! :D

Fra : Futte & Co.

Dato : 28-09-05 18:43

Lasse Christensen wrote:

> Udfra den betragtning at det er en cykel med 30 år på bagen, hvad kan
> man så forvente?
>
> Altså, det er jo ikke en museumsgenstand for fanden! :D

Jo det er faktisk en museumsgenstand, de vil nemlig gerne ha'en nede i
stubbekøbing på mc museet. Og det får de så når jeg ikke giiiddder at
køre på'en mere

Fra : Lasse Christensen

Dato : 28-09-05 18:44

Futte & Co. wrote:

> Jo det er faktisk en museumsgenstand, de vil nemlig gerne ha'en nede i
> stubbekøbing på mc museet. Og det får de så når jeg ikke giiiddder at
> køre på'en mere

Kan du så ikk' gi' den til mig istedet? :D

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg

Fra : Futte & Co.

Dato : 28-09-05 19:11

Lasse Christensen wrote:

> Kan du så ikk' gi' den til mig istedet? :D

Det var da en glimrende ide, et mc museum i Esbjerg
Når du en dag har rigtigt mange spændende cykler i udstillingen, kan jeg
da godt donere een af mine cykler

Fra : Lasse Christensen

Dato : 28-09-05 19:38

Futte & Co. wrote:

> Det var da en glimrende ide, et mc museum i Esbjerg
> Når du en dag har rigtigt mange spændende cykler i udstillingen, kan jeg
> da godt donere een af mine cykler

Har da en gennemrenoveret Kreidler der står mig i 25.000,- er det ikke
en god start?

25.000,- tænk, det kunne jeg faktisk have fået mig en CB 750'er for, i
god stand endda, jeg må indrømme det er lidt bittert så og sidde med en
50ccm Knallert der kan køre 40-50km/t

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 28-09-05 18:50

Futte & Co. wrote:

> Jo det er faktisk en museumsgenstand, de vil nemlig gerne ha'en nede i
> stubbekøbing på mc museet. Og det får de så når jeg ikke giiiddder at
> køre på'en mere

Om ikke andet, så vil man jo sin cykel det bedste.
Jeg kom også hurtigt til at bruge *alt* for mange penge på min gamle
CB400F under istandsættelsen

Jeg kunne også godt tænke mig en af de gamle F'er, 550'er eller 750'er
igen, det er sgu nogle fine maskiner, flotte, dejlige og nemme at skrue
på. Og med den rette behandling og istandsættelse kan der nemt være
mange gode år tilbage i sådan en sag.

Men som sagt, det er *ikke* nogen god *investering*, da man hurtigt
kommer til at bruge 3-4x cyklens pris i istandsættelse, da kun det
bedste er godt nok

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Futte & Co.

Dato : 28-09-05 19:06

Kenneth Østrup wrote:

> Men som sagt, det er *ikke* nogen god *investering*, da man hurtigt
> kommer til at bruge 3-4x cyklens pris i istandsættelse, da kun det
> bedste er godt nok

Det har du sikkert ret i, men min har nu kun kostet omkring 16k i dele
og sliddele i løbet af de sidste 4 år, og det er endda med anskaffelse
af mc'en. Det kalder jeg ikke mange penge for at ha' en velfungerende
cykel

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 28-09-05 22:48

Futte & Co. wrote:

> [...]
> og sliddele i løbet af de sidste 4 år, og det er endda med anskaffelse
> af mc'en. Det kalder jeg ikke mange penge for at ha' en velfungerende

Nej, det er sgu ikke mange penge

For mig løb mit CB400F projekt op i over 35k, det var dog med 2
komplette cykler, som til sidst blev til 1,5

<http://blog.riskoger.net/photos/es3.jpg>
<http://blog.riskoger.net/photos/3_470.jpg>

Manglede kun en ordentlig lakering på plastskjolde og tank, samt nye
fælge+eger som jeg havde et nyt sæt liggende af. Og så naturligvis 1000
vis af småting, man bliver jo aldrig *helt* færdig

Der kunne jeg jo nemt have fået mig en lidt større cykel, som den jeg
har nu. Den har jeg også store planer med, så den kommer nok også til at
være en dyr fornøjelse i længden.
Men "hva' faen" det er jo det som er sjovt!

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 28-09-05 22:51

Lige et ekstra lækkert billede fra da jeg fik sat motoren over i det
nylakerede stel:
<http://blog.riskoger.net/photos/frame2.jpg>

Og et hvor jeg lige havde fået sat den sprit nye originale Honda
udstødning på:
<http://blog.riskoger.net/photos/exhaust2.jpg>

Fra : Lasse Christensen

Dato : 29-09-05 08:19

Kenneth Østrup wrote:
> [...]
> nylakerede stel:
> <http://blog.riskoger.net/photos/frame2.jpg>
>
> Og et hvor jeg lige havde fået sat den sprit nye originale Honda

Har du nogle billeder som man kan se i fuld størrelse af hele maskinen?
Evt. en projektserie som man kan følge?

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 29-09-05 09:22

Lasse Christensen wrote:

> Har du nogle billeder som man kan se i fuld størrelse af hele maskinen?
> Evt. en projektserie som man kan følge?

Jeg har desværre ikke billeder af *hele* forløbet, de fleste billeder
jeg lige umiddelbart har arkiveret er på min hjemmeside under CB400F
kategorien:
<http://blog.riskoger.net/archives/cb400f/>

Jeg har også oprettet et lille galleri på dfmc.dk:
<http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1029>

Jeg kan prøve og lede mine gamle billedarkiver igennem hvis du er
interesseret.

Fra : Lasse Christensen

Dato : 29-09-05 09:29

Kenneth Østrup wrote:

> [...]
> <http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1029>
>
> Jeg kan prøve og lede mine gamle billedarkiver igennem hvis du er

Det er jeg. :)

Fra : Peter

Dato : 02-10-05 18:55

> [...]
> pris. Forlygte og saddel er også købt via ebay. Alt i alt er det en go' og
> stabil cykel, der skal faktisk kun smørres kæde, kontroleres olie, og

Hej Jørgen,
jeg syntes stadigvæk den er flot! Jeg vil starte med at søge lidt på Ebay -
udvalget her i DK er noget sparsomt, selvom jeg har været heldig at få nogle
stumper via QXL.

Jeg har mistet 350F-mærkerne til sidedækslerne, hvordan har du behandlet
dine dæksler - opfyldning ? eller ?

Peter

Fra : Futte & Co.

Dato : 03-10-05 19:36

Peter wrote:

> [...]
> udvalget her i DK er noget sparsomt, selvom jeg har været heldig at få nogle

Jeg har købt de fleste motorstumper på ebay.de , der er et par gode
ebayshops med mange stumper. Priserne er i bund. 4 motordæksler, 2 til
hver side, 250 kr incl. forsendelse. Hold dig til eu lande, især .de ,
der er udvalget stort og der kommer ikke andre omkostninger på (told og
andre afgifter)
Der er også en forhandler i Fredericia www.classicrace.dk
Klaus er en flinker fyr der af og til har brugte stumper, så en
opringning kan i mange tilfælde føre til at han finder det du skal bruge
, nede på nederste hylde., det er ikke alt han har på nettet.

> Jeg har mistet 350F-mærkerne til sidedækslerne, hvordan har du behandlet
> dine dæksler - opfyldning ? eller ?

Mine dæksler er helt glatte uden huller af nogen art, så en sort spray
gør underværker. Det ene dæksel sad på da jeg købte cyklen, det andet
var candy red og blev købt hos david silver.
de mærker du søger kan måske findes hos http://www.four-shop.de/
, og jeg tror du kan slippe med 49,50 euro pr stk, plus forsendelse
De er gode at handle med

Fra : Peter

Dato : 03-10-05 20:50

> [...]
> ebayshops med mange stumper. Priserne er i bund. 4 motordæksler, 2 til
> hver side, 250 kr incl. forsendelse. Hold dig til eu lande, især .de ,

and Peter write :

Hej Jørgen,
tak for inspirationen - nu må vi se hvad vinteren bringer .....

Hilsen Peter

Fra : Lasse Christensen

Dato : 04-10-05 12:40

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41480879

Hvad siger i så til denne?

Personligt er jeg helt vild med farven, og der er jo altid noget der kan
laves over vinteren på den :)

Fra : Futte & Co.

Dato : 04-10-05 14:49

Lasse Christensen wrote:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41480879
>
> Hvad siger i så til denne?
>
> Personligt er jeg helt vild med farven, og der er jo altid noget der kan
> laves over vinteren på den :)

Jeg tror ikke på'en. Den er for dyr og sikkert forskruet. Den udstødning
sætter man bare ikke på en fiiinn klassiker, så mon ikke resten af
cyklen er i samme stil.

Fra : Harry Teicher

Dato : 04-10-05 13:27

For de penge kan du få en meget pænere, synet og registrerert 550er
end denne her (min, for eksempel). Denne her ser ude til at der er
blevet rodet meget i den, og valget af udstødning tyder på at
roderiet måske ikke er udført med, øhm, rettidigt omhu. Een ting
livet har lært mig....hvis ikke du har en kørende motorcykel i
forvejen, lad være med at købe et "projekt". Køb hellere en mindre
cykel (min, for eksempel eller spar lidt længere op - og kom ud at
køre og opleve glæden derved.

mvh
Harry Teicher

Fra : Lasse Christensen

Dato : 04-10-05 15:56

Harry Teicher wrote:
> [...]
> forvejen, lad være med at købe et "projekt". Køb hellere en mindre
> cykel (min, for eksempel eller spar lidt længere op - og kom ud at

Desværre, 550'eren eller 750'eren :)

Fra : Harry Teicher

Dato : 04-10-05 13:42

Nævnte jeg at jeg MÅSKE har en CB til salg, med tilhørende
værktøj, manualer, artikler osv osv? Nå, ikke? Se så
http://hjem.get2net.dk/bioscience/CB500/

Fra : Ole Hansen

Dato : 04-10-05 14:21

Harry Teicher wrote:
> Nævnte jeg at jeg MÅSKE har en CB til salg, med tilhørende
> værktøj, manualer, artikler osv osv? Nå, ikke? Se så

Den er dælme pæn. Pris?

--
Ole Hansen

Fra : Harry Teicher

Dato : 04-10-05 15:10

Ole Hansen skrev:

> Den er dælme pæn. Pris?
>
> --
> Ole Hansen

Mnjaa, nu er billeder taknemligt. Udstødningen er ikke så flot som
på billederne, den ene sidedæksel kunne velnok udskiftes ved
lejlighed (smårevner), men det er småting. Den er ellers meget fint,
køre rigtig godt osv osv og alt den slags salgs-gas. Bortset fra, at
det egentligt ikke var mening at den skulle sælges (nu). At jeg har en
litteratursamling på omkring 10 kilo, og er moderator på den
verdensomspændende SOHC net fortælle lidt om min engagement for disse
herlige gamle maskiner. Øh (spørger nogen) men hvorfor siger at du
vil sælge når du egentligt ikke vil? Svaret er, at jeg arbejder mig
langsomt op til at få råd til en fuldstændig original (lak osv)
500/4. Jeg startede således med den blå som kan ses på hjemmesiden
til 15K kr, skiftet den ude til den sorte, som var mere original (22k -
derved få du også prisen og sigter altså nu efter en 100%
original (pris 30K+). Men jeg har altså god tid, så du vil ikke se
denne maskine i DBA eller andre steder. Så nu kender du
udgangspunktet, ring evt. 97831703 hvis du gider høre mere...

Fra : Ole Hansen

Dato : 05-10-05 14:26

Harry Teicher wrote:

> Mnjaa, nu er billeder taknemligt. Udstødningen er ikke så flot som
> på billederne, den ene sidedæksel kunne velnok udskiftes ved
<snip>

Du er da vist tosset med den gamle maskine! :) Det var nu bare sådan
genrel interesse, jeg spurgte.. Håber du finder den rette køber.

--
Ole Hansen

Fra : Harry Teicher

Dato : 04-10-05 16:43

Lasse Christensen skrev:

> Desværre, 550'eren eller 750'eren :)

Årh, jeg skal nok overleve skuffelsen

Fra : Lasse Christensen

Dato : 04-10-05 19:32

Harry Teicher wrote:

> Årh, jeg skal nok overleve skuffelsen

Forresten, hvad har det med valget af udstødningen og gøre i forhold til
resten af renoveringen ?

Det kan jeg ikke lige se logikken i, jeg ville da uden tvivl vælge de
dele, som falder bedst i min smag hvis jeg skulle renoverer noget :)

Fra : Harry Teicher

Dato : 04-10-05 19:54

Lasse Christensen skrev:

> [...]
>
> Det kan jeg ikke lige se logikken i, jeg ville da uden tvivl vælge de
> dele, som falder bedst i min smag hvis jeg skulle renoverer noget :)

Det er uden diskussion, at man skal gøre med sin motorcykel hvad man
har lyst til. Enten synes sælgeren at udstødningen er flot, eller så
har han valgt udstødningen fordi det var det han kunne få fat på.
Hvis det sidste er sandt, så har han a) ikke vist at man kan få 4:1,
4:2 eller 4:4 udstødninger beregnet til denne cykel, eller så har han
ikke ville betale prisen for dem. Det kunne tyde på at renovation af
motoren kan være præget af a) at være ikke-fagmæssigt optimalt,
eller b) en discount renovation. Selvfølgeligt kan det også være at
han synes udstødningen er lige den han ville have, at at motoren er
renoveret til top standard. Jeg ville vælge en cykel der er tæt på
originalt, for jeg ville så antage at renovatøreren har kendt noget
til SOHC/4 motorcykler. Jeg mener at prisen reflekter at cyklen nok
trænger til en kærlig hånd, og det betyder igen at den vil sluge en
bunke peng for at blive til en pålidelig maskine. Jeg håber ikke at
jeg fremtoner som snob, det er ikke mening, men jeg har selv været
denne vej og starte med netop en maskine som trængte til et kærligt
hånd, og har fortrydt det tild og peng jeg har investeret i den. Jeg
endte også med at sælge den og købe en bedre maskine, men pengene
var altså tabt. Du kender dine egne behov bedst, men husk på, at man
kan altså købe for billigt - og det ekan ende med at blive dyrt i
sidste ende. Men tag dog ud og prøve cyklen - måske er den helt i
orden og prisen reflektere bare at det er ved at være vinter!

Fra : Lasse Christensen

Dato : 04-10-05 20:51

Harry Teicher wrote:

> [...]
> sidste ende. Men tag dog ud og prøve cyklen - måske er den helt i
> orden og prisen reflektere bare at det er ved at være vinter!

Kan du finde andre bedre køb inde på www.dba.dk www.mobile.de eller
lignende?

Altså, jeg har nu gennemrenoveret et par knallerter, og det eneste jeg
egentlig kan se som forskel, det er motoren, og et eller andet sted skal
man vel starte?

Men hvis du kan komme med bedre eksempler på maskiner der vil være bedre
køb, så er det meget velkomment!

Fra : Hekto

Dato : 05-10-05 08:33

In article <1128452034.183877.147500@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
harry_teicher@yahoo.com says...
> Det kunne tyde på at renovation af
> motoren kan være præget af a) at være ikke-fagmæssigt optimalt,
> eller b) en discount renovation.

Det modsatte kan også være tilfældet!
Pengene er brugt på motoren, og sparet på en uvæsentlig udstødning!
Et ligegyldigt råvejern koster jo næsten det samme som delene til en
removering.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Lasse Christensen

Dato : 05-10-05 12:53

Hekto wrote:
> [...]
> Pengene er brugt på motoren, og sparet på en uvæsentlig udstødning!
> Et ligegyldigt råvejern koster jo næsten det samme som delene til en
Det er vel bare og spørge ham, hvad det er han mener når han siger at
den er renoveret i motoren.

Fx. er en renovering for mig, når hele motoren har været splittet alle
lejer skiftet og justeret op, ja, så den står som ny i motoren faktisk,
sådan har jeg altid gjort, og sådan skal det blive ved. Så ved man sgu'
også hvad det er man har med og gøre!

Fra : Harry Teicher

Dato : 05-10-05 09:21

Hekto skrev:

> [...]
> Pengene er brugt på motoren, og sparet på en uvæsentlig udstødning!
> Et ligegyldigt råvejern koster jo næsten det samme som delene til en
He, he, lige mine ord: "Selvfølgeligt kan det også være at han synes