/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Annoncer på Honda CB'ere
Fra : Lasse Christensen


Dato : 27-09-05 18:36

Jep, det skal sq næsten være en CB hvis det skal være, og sidder nu og
kikker på diverse sider efter annoncer, og har fundet ud af at det kan
betale sig for mig og hente en hjem fra tyskland, dertil har jeg fundet
mobile.de

http://mobile.de/SIDZrs.h85M6QAQ1KIeorsBIg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1127845729A1LsearchPublicD1300IMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B74%81W-t-vCaMkMoRDSeSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1300E11000BcbD1980DKRADBCBHinPublicA2A0A0A0D1960A0/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&top=4&id=11111111182660693&

Hvad synes i om denne, og prisen af den?

 
 
StoneCold (27-09-2005)
Kommentar
Fra : StoneCold


Dato : 27-09-05 19:35


>
> Hvad synes i om denne, og prisen af den?

God fornøjelse med renoveringen og prisen tja hvad kan jeg sige.......

--
Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters



Lasse Christensen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 27-09-05 21:10

StoneCold wrote:
>>Hvad synes i om denne, og prisen af den?
>
>
> God fornøjelse med renoveringen og prisen tja hvad kan jeg sige.......
>
Hvis jeg ikke skulle renovere den, hvad skulle jeg så med den?

Jeg synes generelt priserne for CB'erne er overskruede, og når der så
kommer afgift oveni, så bliver det altså en dyr fornøjelse i forhold til.

Alt rust kan laves, en stripdown, sandblæsning og lakering af stellet og
tanken, som jeg, uden tvivl, alligevel giver alle mine cykler, og indtil
videre også har givet, bliver dette ikke en undtagelse.

Så hvorfor betale for en maskine der står perfekt i lakeringen, med 4
helt nye chrompotter når jeg alligevel sætter en 4-1 på?

Kan i se hvor jeg vil hen? :)

Lasse Christensen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 27-09-05 21:12

Lasse Christensen wrote:
> StoneCold wrote:
>
>>> Hvad synes i om denne, og prisen af den?
>>
>>
>>
>> God fornøjelse med renoveringen og prisen tja hvad kan jeg
>> sige.......
>>
> Hvis jeg ikke skulle renovere den, hvad skulle jeg så med den?
>
> Jeg synes generelt priserne for CB'erne er overskruede, og når der så
> kommer afgift oveni, så bliver det altså en dyr fornøjelse i forhold til.
>
> Alt rust kan laves, en stripdown, sandblæsning og lakering af stellet og
> tanken, som jeg, uden tvivl, alligevel giver alle mine cykler, og indtil
> videre også har givet, bliver dette ikke en undtagelse.
>
> Så hvorfor betale for en maskine der står perfekt i lakeringen, med 4
> helt nye chrompotter når jeg alligevel sætter en 4-1 på?
>
> Kan i se hvor jeg vil hen? :)
I må forresten MEGET gerne komme med andre forslag til hvad jeg skal
købe, hvis i fx. ser nogle bedre tilbud på dba el. lign.

StoneCold (27-09-2005)
Kommentar
Fra : StoneCold


Dato : 27-09-05 22:32


"Lasse Christensen" <nugiz@nospamcompuclub.dk> skrev i en meddelelse
news:4339a70b$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> StoneCold wrote:
>>>Hvad synes i om denne, og prisen af den?
>>
>>
>> God fornøjelse med renoveringen og prisen tja hvad kan jeg
>> sige.......
>>
> Hvis jeg ikke skulle renovere den, hvad skulle jeg så med den?

jo netop renovere den... jeg er misundelig, for det ville jeg såmendt gerne
bruge mine vinter aftener på


--
Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters




Ole Hansen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 27-09-05 23:18

Lasse Christensen wrote:

> Så hvorfor betale for en maskine der står perfekt i lakeringen, med 4
> helt nye chrompotter når jeg alligevel sætter en 4-1 på?

Du får dælme svært ved at få en 4-i-1 på den cykel der... Det er nemlig
en 2-cylindret :)

--
Ole Hansen

Jens Jacob Bager Jen~ (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-10-05 06:43

> Du får dælme svært ved at få en 4-i-1 på den cykel der... Det er
> nemlig en 2-cylindret :)

En 3 cyl GT 750 har 4 udstødninger. Det kan være den stil der gås efter!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Ole Hansen (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 01-10-05 08:39

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>Du får dælme svært ved at få en 4-i-1 på den cykel der... Det er
>>nemlig en 2-cylindret :)
>
>
> En 3 cyl GT 750 har 4 udstødninger. Det kan være den stil der gås efter!

Vel ikke, når der står 4-i-1? så må det være 2-1-4 :) Mick Hoys GT har
da 3-i-3, har den ikke?

--
Ole Hansen

Armand (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-10-05 09:12

Ole Hansen wrote:
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
>>>Du får dælme svært ved at få en 4-i-1 på den cykel der... Det er
>>>nemlig en 2-cylindret :)
>>
>>
>>En 3 cyl GT 750 har 4 udstødninger. Det kan være den stil der gås efter!
>
>
> Vel ikke, når der står 4-i-1? så må det være 2-1-4 :)

"den stil" dækker i mine øjne alle muligheder for cylinder/udstødnings
misk-mask !
Derved at GT'erne var designet med én potte for de yderste cylindre og
to for den midterste, holder 3-1-4 princippet ikke. Den eneste måde at
beskrive det stærkt sammenfattet ér nok 3-4 :-/

--
Armand.
(der egentlig skulle til Djursland i dag; men bilen strejker så det kan
være at jeg endelig får testet membranen i mine Daytona'er, for slet
ikke at tale om størrelsen på min regndragt)

Ukendt (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-10-05 08:58


Ole Hansen skrev i meddelelsen
<433e3ced$0$49008$14726298@news.sunsite.dk>...

>Mick Hoys GT har da 3-i-3, har den ikke?


Jo-jo, men det er dælme også meget langt fra original Alle 3 cylindrede
GT har 2-i-2+1-i-2small :-/

mvh
Orla




Armand (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-10-05 09:06

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>Du får dælme svært ved at få en 4-i-1 på den cykel der... Det er
>>nemlig en 2-cylindret :)
>
> En 3 cyl GT 750 har 4 udstødninger. Det kan være den stil der gås efter!
>

Hæ!

Alle de 3-cylindrede GT'ere (= 380; 550 og 750) havde 3-i-4, hvilket
designmæssigt nok var kønnere end Kawasakis ækvivalenter og i tilgift
sigtede mod Honda's firecylinder-eyecatcher i de tidlige år; men når man
tænker på hvor væsentlig at udstødningen er for en totagger-motor, så
virker det paradoksalt at GT'ernes midterste cylinder skal leve med et
dobbelt-system :-/

Honda har forøvrigt også lavet et "dobbelt op" med udstødningen på
CB250RS - Åbenbart for at markere at den lille enstamper var
fireventilet (á 2 udstødningsventiler)!

--
Armand.

Arne Lorenzen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 27-09-05 19:57

Lasse Christensen <nugiz@nospamcompuclub.dk> skrev i
news:43398313$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Jep, det skal sq næsten være en CB hvis det skal være, og sidder nu og
> kikker på diverse sider efter annoncer, og har fundet ud af at det kan
[klip]
> Hvad synes i om denne, og prisen af den?

Hvad skal den koste?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Futte & Co. (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 27-09-05 20:13

Lasse Christensen wrote:
> Jep, det skal sq næsten være en CB hvis det skal være, og sidder nu og
> kikker på diverse sider efter annoncer, og har fundet ud af at det kan
> betale sig for mig og hente en hjem fra tyskland, dertil har jeg fundet
> mobile.de
>
> http://mobile.de/SIDZrs.h85M6QAQ1KIeorsBIg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1127845729A1LsearchPublicD1300IMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B74%81W-t-vCaMkMoRDSeSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1300E11000BcbD1980DKRADBCBHinPublicA2A0A0A0D1960A0/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&top=4&id=11111111182660693&
>
>
> Hvad synes i om denne, og prisen af den?


Jeg vil mene den bliver for dyr, med transport og afgift. Jeg har set
bedre cykler på ebay.de til 250 euro. Du kan , for de samme penge, finde
en .dk cykel der er køreklar, men ikke synsklar. Den sidste jeg var med
ude for at købe, som rådgiver , kom til at koste 8k, sat istand for
1k i dele, og skal nu synes på mandag. Og den var endda ikke så rusten
som den du har kik på. På dba er priserne højere, men du kan sagtens
presse 15 - 30 % på prisen, især på denne årstid.


--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Jesper Hillerup (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Hillerup


Dato : 27-09-05 20:42

Futte & Co. wrote:
> presse 15 - 30 % på prisen, især på denne årstid.

ja sq da, men her i min lejr, var det sq fordi jeg ville ha`noget andet,
det havde intet med årstiden at gøre
jesper
ex.cb500four årg.75/72
hawk årg.93/89


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 15 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Peter (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 27-09-05 20:58


"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:43399853$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Lasse Christensen wrote:
>> Jep, det skal sq næsten være en CB hvis det skal være, og sidder nu og
>> kikker på diverse sider efter annoncer, og har fundet ud af at det kan
>> betale sig for mig og hente en hjem fra tyskland, dertil har jeg fundet
>> mobile.de
>>
>> http://mobile.de/SIDZrs.h85M6QAQ1KIeorsBIg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1127845729A1LsearchPublicD1300IMotorbikeX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B74%81W-t-vCaMkMoRDSeSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1300E11000BcbD1980DKRADBCBHinPublicA2A0A0A0D1960A0/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&top=4&id=11111111182660693&
>> Hvad synes i om denne, og prisen af den?
>
>
> Jeg vil mene den bliver for dyr, med transport og afgift. Jeg har set
> bedre cykler på ebay.de til 250 euro. Du kan , for de samme penge, finde
> en .dk cykel der er køreklar, men ikke synsklar. Den sidste jeg var med
> ude for at købe, som rådgiver , kom til at koste 8k, sat istand for 1k
> i dele, og skal nu synes på mandag. Og den var endda ikke så rusten som
> den du har kik på. På dba er priserne højere, men du kan sagtens presse
> 15 - 30 % på prisen, især på denne årstid.
>
> Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
> Honda CB550F, den fine årgang 1975
> Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Jeg er enig med Jørgen, den virker for dyr i forhold til standen. Jeg købte
en CB350F fra 1973 sidste efterår til under 5.000 med plader og selvom jeg
ikke er mekaniker er en MC fra de tider til at finde ud af at gå og skrue
på.

Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig samvittighed)
...... Den er sgu flot! Hvad var standen da du erhvervede den ?

Peter




Futte & Co. (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 28-09-05 14:46

Peter wrote:

>
> Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
> farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig samvittighed)
> ..... Den er sgu flot! Hvad var standen da du erhvervede den ?

Hej Peter
Billeder er taknemmelige, så flot er'n altså ikke i virkeligheden.
Da jeg købte den, havde den 2 vintre i salt og slud uden afvaskning. Jeg
var nød til at finde dæksler og andre alu dele på ebay. Delene er så
sidenhen poleret og monteret så'en lidt efter lidt. Tanken er frygtelig
ridset, efter tanktaske, og bulet. Udstødningen var rustet op, en ny
original ville koste næsten det samme som cyklen, så en uoriginal
indkøbt i sydtyskland og monteret, incl. forsendelse kostede den ca. 60
% af dk pris. Forlygte og saddel er også købt via ebay. Alt i alt er det
en go' og stabil cykel, der skal faktisk kun smørres kæde, kontroleres
olie, og hældes benzin på.

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Lasse Christensen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 28-09-05 17:18

Futte & Co. wrote:
> Peter wrote:
>
>>
>> Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
>> farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig
>> samvittighed) ..... Den er sgu flot! Hvad var standen da du erhvervede
>> den ?
>
>
> Hej Peter
> Billeder er taknemmelige, så flot er'n altså ikke i virkeligheden.
> Da jeg købte den, havde den 2 vintre i salt og slud uden afvaskning. Jeg
> var nød til at finde dæksler og andre alu dele på ebay. Delene er så
> sidenhen poleret og monteret så'en lidt efter lidt. Tanken er frygtelig
> ridset, efter tanktaske, og bulet. Udstødningen var rustet op, en ny
> original ville koste næsten det samme som cyklen, så en uoriginal
> indkøbt i sydtyskland og monteret, incl. forsendelse kostede den ca. 60
> % af dk pris. Forlygte og saddel er også købt via ebay. Alt i alt er det
> en go' og stabil cykel, der skal faktisk kun smørres kæde, kontroleres
> olie, og hældes benzin på.
>
Udfra den betragtning at det er en cykel med 30 år på bagen, hvad kan
man så forvente?

Altså, det er jo ikke en museumsgenstand for fanden! :D

Futte & Co. (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 28-09-05 18:43

Lasse Christensen wrote:
> Futte & Co. wrote:
>
>> Peter wrote:
>>
>>>
>>> Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
>>> farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig
>>> samvittighed) ..... Den er sgu flot! Hvad var standen da du
>>> erhvervede den ?
>>
>>
>>
>> Hej Peter
>> Billeder er taknemmelige, så flot er'n altså ikke i virkeligheden.
>> Da jeg købte den, havde den 2 vintre i salt og slud uden afvaskning.
>> Jeg var nød til at finde dæksler og andre alu dele på ebay. Delene er
>> så sidenhen poleret og monteret så'en lidt efter lidt. Tanken er
>> frygtelig ridset, efter tanktaske, og bulet. Udstødningen var rustet
>> op, en ny original ville koste næsten det samme som cyklen, så en
>> uoriginal indkøbt i sydtyskland og monteret, incl. forsendelse kostede
>> den ca. 60 % af dk pris. Forlygte og saddel er også købt via ebay. Alt
>> i alt er det en go' og stabil cykel, der skal faktisk kun smørres
>> kæde, kontroleres olie, og hældes benzin på.
>>
> Udfra den betragtning at det er en cykel med 30 år på bagen, hvad kan
> man så forvente?
>
> Altså, det er jo ikke en museumsgenstand for fanden! :D

Jo det er faktisk en museumsgenstand, de vil nemlig gerne ha'en nede i
stubbekøbing på mc museet. Og det får de så når jeg ikke giiiddder at
køre på'en mere

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Lasse Christensen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 28-09-05 18:44

Futte & Co. wrote:
> Lasse Christensen wrote:
>
>> Futte & Co. wrote:
>>
>>> Peter wrote:
>>>
>>>>
>>>> Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
>>>> farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig
>>>> samvittighed) ..... Den er sgu flot! Hvad var standen da du
>>>> erhvervede den ?
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Hej Peter
>>> Billeder er taknemmelige, så flot er'n altså ikke i virkeligheden.
>>> Da jeg købte den, havde den 2 vintre i salt og slud uden afvaskning.
>>> Jeg var nød til at finde dæksler og andre alu dele på ebay. Delene er
>>> så sidenhen poleret og monteret så'en lidt efter lidt. Tanken er
>>> frygtelig ridset, efter tanktaske, og bulet. Udstødningen var rustet
>>> op, en ny original ville koste næsten det samme som cyklen, så en
>>> uoriginal indkøbt i sydtyskland og monteret, incl. forsendelse
>>> kostede den ca. 60 % af dk pris. Forlygte og saddel er også købt via
>>> ebay. Alt i alt er det en go' og stabil cykel, der skal faktisk kun
>>> smørres kæde, kontroleres olie, og hældes benzin på.
>>>
>> Udfra den betragtning at det er en cykel med 30 år på bagen, hvad kan
>> man så forvente?
>>
>> Altså, det er jo ikke en museumsgenstand for fanden! :D
>
>
> Jo det er faktisk en museumsgenstand, de vil nemlig gerne ha'en nede i
> stubbekøbing på mc museet. Og det får de så når jeg ikke giiiddder at
> køre på'en mere
>
Kan du så ikk' gi' den til mig istedet? :D

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Futte & Co. (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 28-09-05 19:11

Lasse Christensen wrote:
> Futte & Co. wrote:
>
>> Lasse Christensen wrote:
>>
>>> Futte & Co. wrote:
>>>
>>>> Peter wrote:
>>>>
>>>>>
>>>>> Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
>>>>> farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig
>>>>> samvittighed) ..... Den er sgu flot! Hvad var standen da du
>>>>> erhvervede den ?
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Hej Peter
>>>> Billeder er taknemmelige, så flot er'n altså ikke i virkeligheden.
>>>> Da jeg købte den, havde den 2 vintre i salt og slud uden afvaskning.
>>>> Jeg var nød til at finde dæksler og andre alu dele på ebay. Delene
>>>> er så sidenhen poleret og monteret så'en lidt efter lidt. Tanken er
>>>> frygtelig ridset, efter tanktaske, og bulet. Udstødningen var rustet
>>>> op, en ny original ville koste næsten det samme som cyklen, så en
>>>> uoriginal indkøbt i sydtyskland og monteret, incl. forsendelse
>>>> kostede den ca. 60 % af dk pris. Forlygte og saddel er også købt via
>>>> ebay. Alt i alt er det en go' og stabil cykel, der skal faktisk kun
>>>> smørres kæde, kontroleres olie, og hældes benzin på.
>>>>
>>> Udfra den betragtning at det er en cykel med 30 år på bagen, hvad kan
>>> man så forvente?
>>>
>>> Altså, det er jo ikke en museumsgenstand for fanden! :D
>>
>>
>>
>> Jo det er faktisk en museumsgenstand, de vil nemlig gerne ha'en nede i
>> stubbekøbing på mc museet. Og det får de så når jeg ikke giiiddder at
>> køre på'en mere
>>
> Kan du så ikk' gi' den til mig istedet? :D
>

Det var da en glimrende ide, et mc museum i Esbjerg
Når du en dag har rigtigt mange spændende cykler i udstillingen, kan jeg
da godt donere een af mine cykler

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Lasse Christensen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 28-09-05 19:38

Futte & Co. wrote:
> Lasse Christensen wrote:
>
>> Futte & Co. wrote:
>>
>>> Lasse Christensen wrote:
>>>
>>>> Futte & Co. wrote:
>>>>
>>>>> Peter wrote:
>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
>>>>>> farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig
>>>>>> samvittighed) ..... Den er sgu flot! Hvad var standen da du
>>>>>> erhvervede den ?
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Hej Peter
>>>>> Billeder er taknemmelige, så flot er'n altså ikke i virkeligheden.
>>>>> Da jeg købte den, havde den 2 vintre i salt og slud uden
>>>>> afvaskning. Jeg var nød til at finde dæksler og andre alu dele på
>>>>> ebay. Delene er så sidenhen poleret og monteret så'en lidt efter
>>>>> lidt. Tanken er frygtelig ridset, efter tanktaske, og bulet.
>>>>> Udstødningen var rustet op, en ny original ville koste næsten det
>>>>> samme som cyklen, så en uoriginal indkøbt i sydtyskland og
>>>>> monteret, incl. forsendelse kostede den ca. 60 % af dk pris.
>>>>> Forlygte og saddel er også købt via ebay. Alt i alt er det en go'
>>>>> og stabil cykel, der skal faktisk kun smørres kæde, kontroleres
>>>>> olie, og hældes benzin på.
>>>>>
>>>> Udfra den betragtning at det er en cykel med 30 år på bagen, hvad
>>>> kan man så forvente?
>>>>
>>>> Altså, det er jo ikke en museumsgenstand for fanden! :D
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Jo det er faktisk en museumsgenstand, de vil nemlig gerne ha'en nede
>>> i stubbekøbing på mc museet. Og det får de så når jeg ikke giiiddder
>>> at køre på'en mere
>>>
>> Kan du så ikk' gi' den til mig istedet? :D
>>
>
> Det var da en glimrende ide, et mc museum i Esbjerg
> Når du en dag har rigtigt mange spændende cykler i udstillingen, kan jeg
> da godt donere een af mine cykler
>
Har da en gennemrenoveret Kreidler der står mig i 25.000,- er det ikke
en god start?

25.000,- tænk, det kunne jeg faktisk have fået mig en CB 750'er for, i
god stand endda, jeg må indrømme det er lidt bittert så og sidde med en
50ccm Knallert der kan køre 40-50km/t

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Kenneth Østrup (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 28-09-05 18:50

Futte & Co. wrote:
>> Udfra den betragtning at det er en cykel med 30 år på bagen, hvad kan
>> man så forvente?
>>
>> Altså, det er jo ikke en museumsgenstand for fanden! :D
>
> Jo det er faktisk en museumsgenstand, de vil nemlig gerne ha'en nede i
> stubbekøbing på mc museet. Og det får de så når jeg ikke giiiddder at
> køre på'en mere
>

Om ikke andet, så vil man jo sin cykel det bedste.
Jeg kom også hurtigt til at bruge *alt* for mange penge på min gamle
CB400F under istandsættelsen

Jeg kunne også godt tænke mig en af de gamle F'er, 550'er eller 750'er
igen, det er sgu nogle fine maskiner, flotte, dejlige og nemme at skrue
på. Og med den rette behandling og istandsættelse kan der nemt være
mange gode år tilbage i sådan en sag.

Men som sagt, det er *ikke* nogen god *investering*, da man hurtigt
kommer til at bruge 3-4x cyklens pris i istandsættelse, da kun det
bedste er godt nok

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Futte & Co. (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 28-09-05 19:06

Kenneth Østrup wrote:

>
> Men som sagt, det er *ikke* nogen god *investering*, da man hurtigt
> kommer til at bruge 3-4x cyklens pris i istandsættelse, da kun det
> bedste er godt nok
>

Det har du sikkert ret i, men min har nu kun kostet omkring 16k i dele
og sliddele i løbet af de sidste 4 år, og det er endda med anskaffelse
af mc'en. Det kalder jeg ikke mange penge for at ha' en velfungerende
cykel

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Kenneth Østrup (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 28-09-05 22:48

Futte & Co. wrote:
>> Men som sagt, det er *ikke* nogen god *investering*, da man hurtigt
>> kommer til at bruge 3-4x cyklens pris i istandsættelse, da kun det
>> bedste er godt nok
>>
>
> Det har du sikkert ret i, men min har nu kun kostet omkring 16k i dele
> og sliddele i løbet af de sidste 4 år, og det er endda med anskaffelse
> af mc'en. Det kalder jeg ikke mange penge for at ha' en velfungerende
> cykel
>

Nej, det er sgu ikke mange penge

For mig løb mit CB400F projekt op i over 35k, det var dog med 2
komplette cykler, som til sidst blev til 1,5

<http://blog.riskoger.net/photos/es3.jpg>
<http://blog.riskoger.net/photos/3_470.jpg>

Manglede kun en ordentlig lakering på plastskjolde og tank, samt nye
fælge+eger som jeg havde et nyt sæt liggende af. Og så naturligvis 1000
vis af småting, man bliver jo aldrig *helt* færdig


Der kunne jeg jo nemt have fået mig en lidt større cykel, som den jeg
har nu. Den har jeg også store planer med, så den kommer nok også til at
være en dyr fornøjelse i længden.
Men "hva' faen" det er jo det som er sjovt!

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Kenneth Østrup (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 28-09-05 22:51

Lige et ekstra lækkert billede fra da jeg fik sat motoren over i det
nylakerede stel:
<http://blog.riskoger.net/photos/frame2.jpg>

Og et hvor jeg lige havde fået sat den sprit nye originale Honda
udstødning på:
<http://blog.riskoger.net/photos/exhaust2.jpg>


--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Lasse Christensen (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 29-09-05 08:19

Kenneth Østrup wrote:
> Lige et ekstra lækkert billede fra da jeg fik sat motoren over i det
> nylakerede stel:
> <http://blog.riskoger.net/photos/frame2.jpg>
>
> Og et hvor jeg lige havde fået sat den sprit nye originale Honda
> udstødning på:
> <http://blog.riskoger.net/photos/exhaust2.jpg>
>
>
Har du nogle billeder som man kan se i fuld størrelse af hele maskinen?
Evt. en projektserie som man kan følge?

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Kenneth Østrup (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 29-09-05 09:22

Lasse Christensen wrote:
> Kenneth Østrup wrote:
>
>> Lige et ekstra lækkert billede fra da jeg fik sat motoren over i det
>> nylakerede stel:
>> <http://blog.riskoger.net/photos/frame2.jpg>
>>
>> Og et hvor jeg lige havde fået sat den sprit nye originale Honda
>> udstødning på:
>> <http://blog.riskoger.net/photos/exhaust2.jpg>
>>
>>
> Har du nogle billeder som man kan se i fuld størrelse af hele maskinen?
> Evt. en projektserie som man kan følge?
>

Jeg har desværre ikke billeder af *hele* forløbet, de fleste billeder
jeg lige umiddelbart har arkiveret er på min hjemmeside under CB400F
kategorien:
<http://blog.riskoger.net/archives/cb400f/>

Jeg har også oprettet et lille galleri på dfmc.dk:
<http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1029>

Jeg kan prøve og lede mine gamle billedarkiver igennem hvis du er
interesseret.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Lasse Christensen (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 29-09-05 09:29

Kenneth Østrup wrote:
> Lasse Christensen wrote:
>
>>Kenneth Østrup wrote:
>>
>>
>>>Lige et ekstra lækkert billede fra da jeg fik sat motoren over i det
>>>nylakerede stel:
>>><http://blog.riskoger.net/photos/frame2.jpg>
>>>
>>>Og et hvor jeg lige havde fået sat den sprit nye originale Honda
>>>udstødning på:
>>><http://blog.riskoger.net/photos/exhaust2.jpg>
>>>
>>>
>>Har du nogle billeder som man kan se i fuld størrelse af hele maskinen?
>>Evt. en projektserie som man kan følge?
>>
>
>
> Jeg har desværre ikke billeder af *hele* forløbet, de fleste billeder
> jeg lige umiddelbart har arkiveret er på min hjemmeside under CB400F
> kategorien:
> <http://blog.riskoger.net/archives/cb400f/>
>
> Jeg har også oprettet et lille galleri på dfmc.dk:
> <http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1029>
>
> Jeg kan prøve og lede mine gamle billedarkiver igennem hvis du er
> interesseret.
>
Det er jeg. :)

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Peter (02-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 02-10-05 18:55


"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:433a9d45$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Peter wrote:
>
>>
>> Og til dig Jørgen,- jeg vil overveje at printe din CB550F ud på
>> farveprinteren som inspiration til renovering (eller dårlig samvittighed)
>> ..... Den er sgu flot! Hvad var standen da du erhvervede den ?
>
> Hej Peter
> Billeder er taknemmelige, så flot er'n altså ikke i virkeligheden.
> Da jeg købte den, havde den 2 vintre i salt og slud uden afvaskning. Jeg
> var nød til at finde dæksler og andre alu dele på ebay. Delene er så
> sidenhen poleret og monteret så'en lidt efter lidt. Tanken er frygtelig
> ridset, efter tanktaske, og bulet. Udstødningen var rustet op, en ny
> original ville koste næsten det samme som cyklen, så en uoriginal indkøbt
> i sydtyskland og monteret, incl. forsendelse kostede den ca. 60 % af dk
> pris. Forlygte og saddel er også købt via ebay. Alt i alt er det en go' og
> stabil cykel, der skal faktisk kun smørres kæde, kontroleres olie, og
> hældes benzin på.
>
> Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Hej Jørgen,
jeg syntes stadigvæk den er flot! Jeg vil starte med at søge lidt på Ebay -
udvalget her i DK er noget sparsomt, selvom jeg har været heldig at få nogle
stumper via QXL.

Jeg har mistet 350F-mærkerne til sidedækslerne, hvordan har du behandlet
dine dæksler - opfyldning ? eller ?

Peter



Futte & Co. (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 03-10-05 19:36

Peter wrote:

> Hej Jørgen,
> jeg syntes stadigvæk den er flot! Jeg vil starte med at søge lidt på Ebay -
> udvalget her i DK er noget sparsomt, selvom jeg har været heldig at få nogle
> stumper via QXL.

Jeg har købt de fleste motorstumper på ebay.de , der er et par gode
ebayshops med mange stumper. Priserne er i bund. 4 motordæksler, 2 til
hver side, 250 kr incl. forsendelse. Hold dig til eu lande, især .de ,
der er udvalget stort og der kommer ikke andre omkostninger på (told og
andre afgifter)
Der er også en forhandler i Fredericia www.classicrace.dk
Klaus er en flinker fyr der af og til har brugte stumper, så en
opringning kan i mange tilfælde føre til at han finder det du skal bruge
, nede på nederste hylde., det er ikke alt han har på nettet.

> Jeg har mistet 350F-mærkerne til sidedækslerne, hvordan har du behandlet
> dine dæksler - opfyldning ? eller ?
>

Mine dæksler er helt glatte uden huller af nogen art, så en sort spray
gør underværker. Det ene dæksel sad på da jeg købte cyklen, det andet
var candy red og blev købt hos david silver.
de mærker du søger kan måske findes hos http://www.four-shop.de/
, og jeg tror du kan slippe med 49,50 euro pr stk, plus forsendelse
De er gode at handle med

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Peter (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 03-10-05 20:50


> Peter wrote:
>
> Jørgen wrote ,
>
> Jeg har købt de fleste motorstumper på ebay.de , der er et par gode
> ebayshops med mange stumper. Priserne er i bund. 4 motordæksler, 2 til
> hver side, 250 kr incl. forsendelse. Hold dig til eu lande, især .de ,

and Peter write :

Hej Jørgen,
tak for inspirationen - nu må vi se hvad vinteren bringer .....

Hilsen Peter



Lasse Christensen (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 04-10-05 12:40

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41480879

Hvad siger i så til denne?

Personligt er jeg helt vild med farven, og der er jo altid noget der kan
laves over vinteren på den :)


--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Futte & Co. (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 04-10-05 14:49

Lasse Christensen wrote:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41480879
>
> Hvad siger i så til denne?
>
> Personligt er jeg helt vild med farven, og der er jo altid noget der kan
> laves over vinteren på den :)
>
>

Jeg tror ikke på'en. Den er for dyr og sikkert forskruet. Den udstødning
sætter man bare ikke på en fiiinn klassiker, så mon ikke resten af
cyklen er i samme stil.

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er

Harry Teicher (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Harry Teicher


Dato : 04-10-05 13:27

For de penge kan du få en meget pænere, synet og registrerert 550er
end denne her (min, for eksempel). Denne her ser ude til at der er
blevet rodet meget i den, og valget af udstødning tyder på at
roderiet måske ikke er udført med, øhm, rettidigt omhu. Een ting
livet har lært mig....hvis ikke du har en kørende motorcykel i
forvejen, lad være med at købe et "projekt". Køb hellere en mindre
cykel (min, for eksempel eller spar lidt længere op - og kom ud at
køre og opleve glæden derved.

mvh
Harry Teicher


Lasse Christensen (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 04-10-05 15:56

Harry Teicher wrote:
> For de penge kan du få en meget pænere, synet og registrerert 550er
> end denne her (min, for eksempel). Denne her ser ude til at der er
> blevet rodet meget i den, og valget af udstødning tyder på at
> roderiet måske ikke er udført med, øhm, rettidigt omhu. Een ting
> livet har lært mig....hvis ikke du har en kørende motorcykel i
> forvejen, lad være med at købe et "projekt". Køb hellere en mindre
> cykel (min, for eksempel eller spar lidt længere op - og kom ud at
> køre og opleve glæden derved.
>
> mvh
> Harry Teicher
>
Desværre, 550'eren eller 750'eren :)

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Harry Teicher (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Harry Teicher


Dato : 04-10-05 13:42

Nævnte jeg at jeg MÅSKE har en CB til salg, med tilhørende
værktøj, manualer, artikler osv osv? Nå, ikke? Se så
http://hjem.get2net.dk/bioscience/CB500/


Ole Hansen (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 04-10-05 14:21

Harry Teicher wrote:
> Nævnte jeg at jeg MÅSKE har en CB til salg, med tilhørende
> værktøj, manualer, artikler osv osv? Nå, ikke? Se så

Den er dælme pæn. Pris?

--
Ole Hansen

Harry Teicher (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Harry Teicher


Dato : 04-10-05 15:10


Ole Hansen skrev:

> Harry Teicher wrote:
> > Nævnte jeg at jeg MÅSKE har en CB til salg, med tilhørende
> > værktøj, manualer, artikler osv osv? Nå, ikke? Se så
>
> Den er dælme pæn. Pris?
>
> --
> Ole Hansen

Mnjaa, nu er billeder taknemligt. Udstødningen er ikke så flot som
på billederne, den ene sidedæksel kunne velnok udskiftes ved
lejlighed (smårevner), men det er småting. Den er ellers meget fint,
køre rigtig godt osv osv og alt den slags salgs-gas. Bortset fra, at
det egentligt ikke var mening at den skulle sælges (nu). At jeg har en
litteratursamling på omkring 10 kilo, og er moderator på den
verdensomspændende SOHC net fortælle lidt om min engagement for disse
herlige gamle maskiner. Øh (spørger nogen) men hvorfor siger at du
vil sælge når du egentligt ikke vil? Svaret er, at jeg arbejder mig
langsomt op til at få råd til en fuldstændig original (lak osv)
500/4. Jeg startede således med den blå som kan ses på hjemmesiden
til 15K kr, skiftet den ude til den sorte, som var mere original (22k -
derved få du også prisen og sigter altså nu efter en 100%
original (pris 30K+). Men jeg har altså god tid, så du vil ikke se
denne maskine i DBA eller andre steder. Så nu kender du
udgangspunktet, ring evt. 97831703 hvis du gider høre mere...


Ole Hansen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 05-10-05 14:26

Harry Teicher wrote:

>> Den er dælme pæn. Pris?

> Mnjaa, nu er billeder taknemligt. Udstødningen er ikke så flot som
> på billederne, den ene sidedæksel kunne velnok udskiftes ved
<snip>

Du er da vist tosset med den gamle maskine! :) Det var nu bare sådan
genrel interesse, jeg spurgte.. Håber du finder den rette køber.

--
Ole Hansen

Harry Teicher (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Harry Teicher


Dato : 04-10-05 16:43


Lasse Christensen skrev:

> Desværre, 550'eren eller 750'eren :)
>

Årh, jeg skal nok overleve skuffelsen


Lasse Christensen (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 04-10-05 19:32

Harry Teicher wrote:
> Lasse Christensen skrev:
>
>
>>Desværre, 550'eren eller 750'eren :)
>>
>
>
> Årh, jeg skal nok overleve skuffelsen
>
Forresten, hvad har det med valget af udstødningen og gøre i forhold til
resten af renoveringen ?

Det kan jeg ikke lige se logikken i, jeg ville da uden tvivl vælge de
dele, som falder bedst i min smag hvis jeg skulle renoverer noget :)

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Harry Teicher (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Harry Teicher


Dato : 04-10-05 19:54


Lasse Christensen skrev:

> Forresten, hvad har det med valget af udstødningen og gøre i forhold til
> resten af renoveringen ?
>
> Det kan jeg ikke lige se logikken i, jeg ville da uden tvivl vælge de
> dele, som falder bedst i min smag hvis jeg skulle renoverer noget :)
>
Det er uden diskussion, at man skal gøre med sin motorcykel hvad man
har lyst til. Enten synes sælgeren at udstødningen er flot, eller så
har han valgt udstødningen fordi det var det han kunne få fat på.
Hvis det sidste er sandt, så har han a) ikke vist at man kan få 4:1,
4:2 eller 4:4 udstødninger beregnet til denne cykel, eller så har han
ikke ville betale prisen for dem. Det kunne tyde på at renovation af
motoren kan være præget af a) at være ikke-fagmæssigt optimalt,
eller b) en discount renovation. Selvfølgeligt kan det også være at
han synes udstødningen er lige den han ville have, at at motoren er
renoveret til top standard. Jeg ville vælge en cykel der er tæt på
originalt, for jeg ville så antage at renovatøreren har kendt noget
til SOHC/4 motorcykler. Jeg mener at prisen reflekter at cyklen nok
trænger til en kærlig hånd, og det betyder igen at den vil sluge en
bunke peng for at blive til en pålidelig maskine. Jeg håber ikke at
jeg fremtoner som snob, det er ikke mening, men jeg har selv været
denne vej og starte med netop en maskine som trængte til et kærligt
hånd, og har fortrydt det tild og peng jeg har investeret i den. Jeg
endte også med at sælge den og købe en bedre maskine, men pengene
var altså tabt. Du kender dine egne behov bedst, men husk på, at man
kan altså købe for billigt - og det ekan ende med at blive dyrt i
sidste ende. Men tag dog ud og prøve cyklen - måske er den helt i
orden og prisen reflektere bare at det er ved at være vinter!


Lasse Christensen (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 04-10-05 20:51

Harry Teicher wrote:
> Lasse Christensen skrev:
>
>
>>Forresten, hvad har det med valget af udstødningen og gøre i forhold til
>>resten af renoveringen ?
>>
>>Det kan jeg ikke lige se logikken i, jeg ville da uden tvivl vælge de
>>dele, som falder bedst i min smag hvis jeg skulle renoverer noget :)
>>
>
> Det er uden diskussion, at man skal gøre med sin motorcykel hvad man
> har lyst til. Enten synes sælgeren at udstødningen er flot, eller så
> har han valgt udstødningen fordi det var det han kunne få fat på.
> Hvis det sidste er sandt, så har han a) ikke vist at man kan få 4:1,
> 4:2 eller 4:4 udstødninger beregnet til denne cykel, eller så har han
> ikke ville betale prisen for dem. Det kunne tyde på at renovation af
> motoren kan være præget af a) at være ikke-fagmæssigt optimalt,
> eller b) en discount renovation. Selvfølgeligt kan det også være at
> han synes udstødningen er lige den han ville have, at at motoren er
> renoveret til top standard. Jeg ville vælge en cykel der er tæt på
> originalt, for jeg ville så antage at renovatøreren har kendt noget
> til SOHC/4 motorcykler. Jeg mener at prisen reflekter at cyklen nok
> trænger til en kærlig hånd, og det betyder igen at den vil sluge en
> bunke peng for at blive til en pålidelig maskine. Jeg håber ikke at
> jeg fremtoner som snob, det er ikke mening, men jeg har selv været
> denne vej og starte med netop en maskine som trængte til et kærligt
> hånd, og har fortrydt det tild og peng jeg har investeret i den. Jeg
> endte også med at sælge den og købe en bedre maskine, men pengene
> var altså tabt. Du kender dine egne behov bedst, men husk på, at man
> kan altså købe for billigt - og det ekan ende med at blive dyrt i
> sidste ende. Men tag dog ud og prøve cyklen - måske er den helt i
> orden og prisen reflektere bare at det er ved at være vinter!
>
Kan du finde andre bedre køb inde på www.dba.dk www.mobile.de eller
lignende?

Altså, jeg har nu gennemrenoveret et par knallerter, og det eneste jeg
egentlig kan se som forskel, det er motoren, og et eller andet sted skal
man vel starte?

Men hvis du kan komme med bedre eksempler på maskiner der vil være bedre
køb, så er det meget velkomment!

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Hekto (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-10-05 08:33

In article <1128452034.183877.147500@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
harry_teicher@yahoo.com says...
> Det kunne tyde på at renovation af
> motoren kan være præget af a) at være ikke-fagmæssigt optimalt,
> eller b) en discount renovation.
>
Det modsatte kan også være tilfældet!
Pengene er brugt på motoren, og sparet på en uvæsentlig udstødning!
Et ligegyldigt råvejern koster jo næsten det samme som delene til en
removering.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Lasse Christensen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 05-10-05 12:53

Hekto wrote:
> In article <1128452034.183877.147500@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
> harry_teicher@yahoo.com says...
>
>>Det kunne tyde på at renovation af
>>motoren kan være præget af a) at være ikke-fagmæssigt optimalt,
>>eller b) en discount renovation.
>>
>
> Det modsatte kan også være tilfældet!
> Pengene er brugt på motoren, og sparet på en uvæsentlig udstødning!
> Et ligegyldigt råvejern koster jo næsten det samme som delene til en
> removering.
Det er vel bare og spørge ham, hvad det er han mener når han siger at
den er renoveret i motoren.

Fx. er en renovering for mig, når hele motoren har været splittet alle
lejer skiftet og justeret op, ja, så den står som ny i motoren faktisk,
sådan har jeg altid gjort, og sådan skal det blive ved. Så ved man sgu'
også hvad det er man har med og gøre!

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg
Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Harry Teicher (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Harry Teicher


Dato : 05-10-05 09:21


Hekto skrev:

> In article <1128452034.183877.147500@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
> harry_teicher@yahoo.com says...
> > Det kunne tyde på at renovation af
> > motoren kan være præget af a) at være ikke-fagmæssigt optimalt,
> > eller b) en discount renovation.
> >
> Det modsatte kan også være tilfældet!
> Pengene er brugt på motoren, og sparet på en uvæsentlig udstødning!
> Et ligegyldigt råvejern koster jo næsten det samme som delene til en
> removering.
> --
He, he, lige mine ord: "Selvfølgeligt kan det også være at han synes
udstødningen er lige den han ville have, at at motoren er renoveret
til top standard."


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste