Ducati
Fra : N & H

Dato : 24-09-05 21:58

Hej NG

syntes at en del folk herinde nedgøre Ducati. Er det bare religions snak
eller...

Måske de ikke har råd til en . Eller den sædvanlige snak om vandkøling
kontra luftkøling

Hilsen
Nicolai

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-09-05 22:13

On Sat, 24 Sep 2005 22:57:51 +0200, "N & H" <nn@dk> wrote:

Hej Nicolai.

>Måske de ikke har råd til en . Eller den sædvanlige snak om vandkøling
>kontra luftkøling

På ingen måde.
Mærkemobning har altid været en del af MC livet, og arme Duc ejere har
måttet lægge øren til en del.
Spagetti racer, mekanisk misfoster, bovlamt forsøg på en MC der skal
serviceres for hver tur .
Honda gutterne må høre for at det er en "bøssekværn".
BMW er for cigarrygende oldinge med blød hat.
Harley Davidson er en stationær landbrugsmaskine der kun kan brugest
til at trække ploven eller mejetærskeren.
Du kan selv vælge de næste
Faktum er, at når MC folket mødes er der stor respekt for deres
"kæreste eje", og interessen er lige stor fra alle sider.
Alle mærker har tekniske finurligheder som kan få øjnene til at blinke
hos andre.
Mærkemobningen er bare en del af show'et der ikke skal tages for mere
end det er ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-09-05 22:34

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Mærkemobningen er bare en del af show'et der ikke skal tages for mere
> end det er ,-)

Og hvis du vil opleve mærkemobning i højeste gear, så tril ind på Dormck.Dk
i "Mudderkast", der er det virkelig gjort til en kunstart. Men det er ikke
for sarte sjæle.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-09-05 22:53

On Sat, 24 Sep 2005 23:34:15 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig.

>Og hvis du vil opleve mærkemobning i højeste gear, så tril ind på Dormck.Dk
>i "Mudderkast", der er det virkelig gjort til en kunstart. Men det er ikke
>for sarte sjæle.

Nøeh, jeg har nok i det mine kumpaner læsser ud over mig
I de år jeg har "været med" har det altid været en venskabelig del af
samværet at man har måttet lide med mobningen af sit MC mærke.
Jeg behøver ingen NG for at få yderligere salt i såret

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 24-09-05 23:15

In article <4335c8ef$1@news.dansketelecom.com>,
ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com says...
> Og hvis du vil opleve mærkemobning i højeste gear, så tril ind på Dormck.Dk
> i "Mudderkast", der er det virkelig gjort til en kunstart. Men det er ikke
> for sarte sjæle.

Ja, man skal altid være parat til at modtage en unødigt sårende
bemærkning!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 21:56

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

Hov-hov, jeg holdt op med at ryge for 5 år/12 kg siden, og jeg ejer _ikke
_en_ hat !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-09-05 21:59

On Sun, 25 Sep 2005 22:55:54 +0200, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

>Hov-hov, jeg holdt op med at ryge for 5 år/12 kg siden, og jeg ejer _ikke
>_en_ hat !

En vis overdrivelse fremmer forståelsen

Og den med tobakken og de 12 Kg kender jeg godt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 24-09-05 23:09

In article <4335bde0$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, nn@dk
says...
> syntes at en del folk herinde nedgøre Ducati. Er det bare religions snak
> eller...

Nej ... de fleste har jo ikke prøvet en, men er bare flokfår, og synger
med dem der er flest af! (avs! - avs!)
Dem der har prøvet, deler sig meget hurtigt i to grupper: Een der synes
at det er det værdste de nogensinde har været udsat for, og at det
overgår levertran i havregrøden - En anden gruppe der grædder og skriger
når 4 granvoksne mænd må flå dem af styret igen!

> Måske de ikke har råd til en .
Selv om mange sparer sammen, og andre bare køber en gammel een, går der
ikke lang tid før de har to!!! ... tre .... fire ... o.s.v.
Utroligt men sandt! Nogen vil selvfølgelig påstå, at så kan mindst een
af dem køre; men igen er det nok dem der ingen har, der siger sådan.

> Eller den sædvanlige snak om vandkøling
> kontra luftkøling

Det er der nogen der tror. Andre mener at det har noget med V2, lyden
eller farven at gøre. Det er nok heller ikke helt rigtigt, uden dog at
være helt forkert.
Det er nok mere fornemmelsen, når den river i urinstinkterne!

Duc'e ... Duc'e ... Duc!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-09-05 23:29

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
> [...]
> says...
>
> Nej ... de fleste har jo ikke prøvet en, men er bare
> flokfår, og synger med dem der er flest af! (avs! -

Jeg er da villig til at tage sagen til genvurdering hvis nogen vil låne mig
en 748,749,916,999 eller noget i den retning.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 10:42

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er da villig til at tage sagen til genvurdering hvis nogen vil låne
mig
> en 748,749,916,999 eller noget i den retning.

Kom til åben hus hos importøren, han plejer ikke, at skubbe de ikke frelste
fra sig
Vi andre vil jo gerne have vores helligdom i fred

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-09-05 11:47

"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> wrote in
message news:43367109$0$87627$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> [...]
>
> Kom til åben hus hos importøren, han plejer ikke, at
> skubbe de ikke frelste fra sig
> Vi andre vil jo gerne have vores helligdom i fred

Hehe ja klart...
Men hvor og hvornår er der så sådan noget åbent hus finder sted? Det er vel
en eller anden gang til foråret?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-09-05 02:16

"N & H" <nn@dk> wrote in message
> [...]
> eller...
>
> Måske de ikke har råd til en . Eller den sædvanlige snak om vandkøling

Hej Nicolai.

Ducati'er er da meget pæne - de ligner da næsten *rigtige* motorcykler!
På afstand kan man godt tage fejl! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 25-09-05 03:41

Aragorn Elessar wrote:
> "N & H" <nn@dk> wrote in message

> Hej Nicolai.
>
> Ducati'er er da meget pæne - de ligner da næsten *rigtige* motorcykler!
> [...]

lad mig gætte..................
du kører metaltræt Moto-Guzzi ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748(lettere knust - hulk) - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-09-05 13:16

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> wrote in message
-klip-

> [...]
>
> --
> Dan "748" Dethlefsen
> 748(lettere knust - hulk) - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Hej Dan.

Det *hedder* altså "Moto Guzzi med hængepatter"!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-09-05 13:41

On Sun, 25 Sep 2005 14:15:56 +0200, "Aragorn Elessar"
<aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:

Altså Gentlemen.

>Det *hedder* altså "Moto Guzzi med hængepatter"!

Moto Guzzi er produceret dagen efter julefrokosten, hvorfor motoren
ved en fejltagelse blev indbygget på tværs.
Og da ingen i den store bagskid har opdaget fejltagelsen er de
produceret sådan siden da

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-09-05 15:46

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> ved en fejltagelse blev indbygget på tværs.
> Og da ingen i den store bagskid har opdaget fejltagelsen er de

Hej Steen.

Dén forklaring er edderpiv'me' go'ken't!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 25-09-05 15:00

> --
> Dan "748" Dethlefsen
- GSX-R250 - ?????

xxxxxxxxx

Hvad bruger du dog den til Dan ??

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Armand

Dato : 25-09-05 17:15

Jon & Ann-Rikka wrote:

> - GSX-R250 - ?????
>
> xxxxxxxxx
>
> Hvad bruger du dog den til Dan ??

At holde ro i huset - Læs: Koneriets kværn!
Jeg synes endvidere at huske at den på et tidspunkt var til salgs p.g.a.
et opgraderings-ønske :-/

--
Armand.
(som i eftermiddags så en sådan baby-zuki i Kawa-grønt )

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 25-09-05 21:34

Armand wrote:

> At holde ro i huset - Læs: Koneriets kværn!
> Jeg synes endvidere at huske at den på et tidspunkt var til salgs p.g.a.
> et opgraderings-ønske :-/

korrekt, men da en af de andre i min signatur er afløseren er de
stadigvæk tilslag

http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/mc/suzuki_gsxr250/suzuki_gsxr250.htm

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Hekto

Dato : 25-09-05 16:48

In article <43360e30$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, 748
@dethlefsensOST.dk says...
> 748(lettere knust - hulk) - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Hvad F har du NU lavet????

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 25-09-05 21:27

Hekto wrote:
> In article <43360e30$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, 748
> @dethlefsensOST.dk says...

> Hvad F har du NU lavet????

1. jeg skriver kun med en hånd p.g.a. brækket kraveben og svensk farvet
venstre side af kroppen.
2. duc`en og jeg måtte i jorden med ca. 110 km/t på vej ind i schikanen
under en sikkerhedskursus på padborgpark i torsdags.
3. grunden hertil var ifølge den efterfølgende kører at et eller andet
fremmedelegme blokerede mit baghjul ;-(
4. fasit 1: jeg er i live, men så meget tæsk har jeg aldrig fået før
5. fasit 2: alt sikkerhedsudstyr er slidt op, men udførte deres arbejde
perfekt
6. på 748`eren er hvad jeg ved indtil nu alt plastikken slidt af, resten
må vi finde udaf når den bliver hentet mandag eller tirsdag
7. det var den sæson ;-(

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-09-05 21:36

On Sun, 25 Sep 2005 22:27:19 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:

Hej Dan.

>1. jeg skriver kun med en hånd p.g.a. brækket kraveben og svensk farvet
>venstre side af kroppen.

Skidt, men du er i et helt, omend forslået stykke, og det er det der
tæller.
Jeg håber 748'eren er nogenlunde hel også.
God bedring.
Vi ses.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 25-09-05 22:42

Steen Gruby wrote:
> [...]
> tæller.
> Jeg håber 748'eren er nogenlunde hel også.

tak, steen

Fra : Armand

Dato : 25-09-05 21:55

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> 3. grunden hertil var ifølge den efterfølgende kører at et eller andet
> fremmedelegme blokerede mit baghjul ;-(

Lorte 748 enkeltarmsbagsvinger-klemme-om-bagnavet-system????

--
Armand.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 25-09-05 22:38

Armand wrote:

> Lorte 748 enkeltarmsbagsvinger-klemme-om-bagnavet-system????

ikke forstået ??????

Fra : Armand

Dato : 25-09-05 22:46

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> ikke forstået ??????

Med mindre at det vitterligt vár et fremmedlegeme og ikke "en blokering
der tilsyneladende kun kunne være forårsaget af et fremmedlegeme":
Min svogers daværende 748 låste baghjulet uden varsel p.g.a. en
konstruktionsfejl i de tidligere svingere, der gjorde at man risikerede
ikke at spænde "klemmen" tilstrækkeligt efter dækmontering/kædejustering
og at navet derfor drejede sig unde kørsel =
Jeg generindrer mig lige detaljerne når jeg snarligt snakker med ham igen!

--
Armand

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 25-09-05 22:59

Armand wrote:

> [...]
> og at navet derfor drejede sig unde kørsel =
> Jeg generindrer mig lige detaljerne når jeg snarligt snakker med ham igen!

min "klemme" var med 112% sikkerhed spændt med korrekt moment

efterfølgende memte det var et kneepad !!!!!

da man først med møje og besvær havde fået fisket min 748 udaf
sandkassen kunne den uden problemer trækkes op i samle-skrot-op-bilen.

jeg har fået fortalt at der er "slibe-spor" på indvendig side af min
fælge, men hvad de stammer fra finder jeg måske udaf når jeg ser cyklen
igen.

jeg (eller mekkeren) chekker din formodning

Fra : Hekto

Dato : 25-09-05 21:59

In article <43370828$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, 748
@dethlefsensOST.dk says...
> [...]
> under en sikkerhedskursus på padborgpark i torsdags.
> 3. grunden hertil var ifølge den efterfølgende kører at et eller andet

1. Det var da heldigt at det brækkede før ledbåndene gik! Det er enklere
at reparere et knækket kraveben.
2/3 Føj for den! Fra din egen eller en anden cykel?

Det var en grimmer en; men altid noget at du klarer den med at blive
lidt fejlfarvet et stykke tid!
748 bliver nok dyr; men det kan penge klare!

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 25-09-05 22:42

Hekto wrote:
> [...]
> at reparere et knækket kraveben.
> 2/3 Føj for den! Fra din egen eller en anden cykel?

don´t know, den efterfølgende kører mente det var mit kneepad, men jeg
begge mine endnu, så............

> Det var en grimmer en; men altid noget at du klarer den med at blive
> lidt fejlfarvet et stykke tid!
> 748 bliver nok dyr; men det kan penge klare!

jeps

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-09-05 23:40

> [...]
>
> --
> Dan "748" Dethlefsen
> 748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

For at sige det rent ud: Av for satan!!!
Men trods alt godt at det ikke gik værre end som så - selv om det jo kan
være slemt nok...
God bedring!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 05:11

Surt, jeg vil ønske dig rigtig god bedring.

Hygge Poul Dam CBR1100t

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 26-09-05 13:42

Poul Dam wrote:

> Surt, jeg vil ønske dig rigtig god bedring.
>
> Hygge Poul Dam CBR1100t

tak, poul

og tak for sidst selvom det ikke var så længe for dit vedkommende

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 26-09-05 13:42

Aragorn Elessar wrote:

> For at sige det rent ud: Av for satan!!!
> Men trods alt godt at det ikke gik værre end som så - selv om det jo kan
> [...]

tak skal du have

Fra : Knud Dam

Dato : 26-09-05 16:31

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Dan "748" Dethlefsen
> 748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

P.. !!

Skrive med en hånd er svært.

God bedring !

Mvh

KD

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 26-09-05 17:10

Knud Dam wrote:

> P.. !!
>
> Skrive med en hånd er svært.
>
> God bedring !

Knud, for fanden, du skal ikke gøre nar

og tak.........

Fra : Armand

Dato : 25-09-05 10:43

N & H wrote:
> [...]
> eller...
>
> Måske de ikke har råd til en . Eller den sædvanlige snak om vandkøling

- Eller fire ventiler kontra to :-/
- Eller Indsprøjtning kontra karburator :-/
- Eller traditionel bagsvinger kontra en-armet :-/
- Eller kåbebeklædt kontra nøgen :-/

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 25-09-05 16:51

In article <aiuZe.68840$Fe7.231911@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> - Eller fire ventiler kontra to :-/
> - Eller Indsprøjtning kontra karburator :-/
> - Eller traditionel bagsvinger kontra en-armet :-/
> - Eller kåbebeklædt kontra nøgen :-/

Armand ... alt dét dér er jo bare teknik-sludder, og har intet med sagen
at gøre!
Hold dig nu til emnet!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-09-05 16:59

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

*GRILL*

Mvh

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : Armand

Dato : 25-09-05 17:16

Hekto wrote:
> [...]
> chaufforerne.dk says...

> Armand ... alt dét dér er jo bare teknik-sludder, og har intet med sagen

Uagtet din smiley tror jeg nu at du misforstod min pointe :-/

--
Armand.