Registreringsafgift - hvilken bil
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 16:26

Hej

Sad og læste lederen i Motor fra FDM som denne gang skriver om at det danske
registreringsafgiftssystem vil blive sat under hård pres i de kommende år og
at danmark nok vil både tabe og vinde adskille sag om samme emne.

Man skrev at hvis f.eks tyskerne indførte en ekstra afgift på f.eks blå
skimmelost, så ville danmark nok protestere voldsomt ved EU om
handelshindringer. Det samme gør sig gældende over for bilproducenter at de
har svært ved at afsætte nye biler til danskerne fordi de er så dyre.

Nå men da der nok går en rum tid endnu før der begynder at ske noget, så kan
man jo drømme imens. Så hvilken bil ville DU købe hvis vi pludselig kunne få
tyske bilpriser?

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 30-10-05 16:43

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Så hvilken bil ville DU købe hvis vi pludselig kunne få tyske bilpriser?

Dét senarie har jeg jo lige været igennem, og det endte
som nævnt med en '03 BMW 530d Touring steptronic.
Øvelsen er meget svær, skal jeg hils' og sige !
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> solgt

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-10-05 16:57

Tom wrote:
> Så hvilken bil ville DU købe hvis vi pludselig kunne få tyske bilpriser?

En eller anden 4x4 med bagsæder...

Fra : Frandsen

Dato : 31-10-05 11:09

meddelelse news:4364ed51$0$41147$14726298@news.sunsite.dk...

> En eller anden 4x4 med bagsæder...

Nemlig! Jeg må nøjes med en ældre en uden bagsæder

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-05 13:03

Morten Fruergaard wrote:
> En eller anden 4x4 med bagsæder...

Ditto her. F.eks en Nissan Crew Cab (Som den der bruges i "Ørnen")
Eller en Isuzu DMax (Så en bilfuld af dem i Frankrig i tirsdags..

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Juul

Dato : 30-10-05 16:58

> [...]
kan
> man jo drømme imens. Så hvilken bil ville DU købe hvis vi pludselig kunne

Måske en lettere brugt Volvo med en stor turbo og en masse udstyr...

Ellers en BMW 330d eller i eller en Peugeot 407 coupé v6 (benzin eller
diesel)...

En porsche på et tidspunkt måske (her tænker jeg IKKE på den vamle
cayenne)...

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 30-10-05 17:00

"Juul" <crap@hellhole.com> wrote in message

> (her tænker jeg IKKE på den vamle cayenne)...
Hvad mener du?!

Fra : Juul

Dato : 31-10-05 19:28

> Hvad mener du?!
> --
> Mvh Mogens

Haha - det kan - og har været diskuteret et par gange. Bilen er ganske
sikkert god ingeniørkunst. Det har bare ikke så meget med en porsche at gøre
i min begrebsverden...

Og så undrer jeg mig over hvorfor man er begyndt at konkurrere om hvem der
kan lave den tungeste bil - som om kg/m^2 var en performance-indikator ;)

VH Juul

Fra : Mogens

Dato : 31-10-05 19:30

> Haha - det kan - og har været diskuteret et par gange. Bilen er ganske
> sikkert god ingeniørkunst. Det har bare ikke så meget med en porsche at
> gøre
> i min begrebsverden...

Det er da en fuldblods Porsche -> kan alt det en Porsche står for, IMO

> Og så undrer jeg mig over hvorfor man er begyndt at konkurrere om hvem der
> kan lave den tungeste bil - som om kg/m^2 var en performance-indikator ;)

Tung, men hurtig :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-10-05 17:02

http://makeashorterlink.com/?G40E2521C

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-11-05 23:38

> http://makeashorterlink.com/?G40E2521C

og jeg kan forstå at du helt vil undvære at have bil?

Hint: Link virker ikke, bilen er slettet.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-10-05 17:03

> Nå men da der nok går en rum tid endnu før der begynder at ske noget, så kan
> man jo drømme imens. Så hvilken bil ville DU købe hvis vi pludselig kunne få
> tyske bilpriser?

Det ville unden tvivl blive en ny Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro til 350.000

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Thomas

Dato : 30-10-05 17:23

> Nå men da der nok går en rum tid endnu før der begynder at ske noget,
> så kan man jo drømme imens. Så hvilken bil ville DU købe hvis vi
> pludselig kunne få tyske bilpriser?

Det er svært, men vil blive noget i stil med (prioriteret):
2003 Porsche 996 GT3
2003 BMW E39 M5
2003 Honda NSX Type-R
2005 MB E55 AMG

--
Mvh/TK
S: 1990 Ford Sierra 2,0i Azur 4d.

Fra : Non-Desperado

Dato : 31-10-05 07:56

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

>Nå men da der nok går en rum tid endnu før der begynder at ske noget, så kan
>man jo drømme imens. Så hvilken bil ville DU købe hvis vi pludselig kunne få
>tyske bilpriser?

En hvilken som helst bil der kan køre langt på raps....trust me,
hvis staten skal undvære pengene fra reg.-afg. så hentes de i
stedet fra brændstof- og/eller ejerafgifter.

Staten kommer ikke til at miste noget, og nogen (gæt hvem ?) skal
betale...

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL