Forhåndsvurdering til Toldskat
Fra : Brian

Dato : 30-10-05 15:04

Hejsa

Hvis man køber en bil hvor forrige ejer har fået lavet en forhåndsvurdering,
ifm. import, for 3-4 måneder siden, er den så stadig gældende eller skal der
en frisk til ? Jeg tænker på om det er et problem at det er anden person der
har indsendt (og underskrevet) blanketten.
Det samme med skattekontor - skal bilen være forhåndsvurderet samme sted,
som depositum skal lægges ?

/Brian

Fra : Thomas

Dato : 30-10-05 15:38

> [...]
> blanketten. Det samme med skattekontor - skal bilen være
> forhåndsvurderet samme sted, som depositum skal lægges ?

Den er altid gældende - uanset hvor lang tid efter du henvender dig. Bilen
er reg. i ToldSkat's system på stelnummeret og du vil altid få det samme
beløb oplyst.

Du aftaler selv med ToldSkat hvor bilen skal til fremvisning, hvis du ønsker
at den skal til fremvisning eller ToldSkat kræver det.

--
Mvh/TK
S: 1990 Ford Sierra 2,0i Azur 4d.

Fra : Brian

Dato : 30-10-05 15:48

Thomas wrote:

> Den er altid gældende - uanset hvor lang tid efter du henvender dig. Bilen
> er reg. i ToldSkat's system på stelnummeret og du vil altid få
> det samme beløb oplyst.

Okay, det er da fint.
Spørgsmålet kom faktisk pga. din "guide".
I punkt 8 står der: "Når bilen er toldsynet indbetaler du depositum hos det
ToldSkattekontor hvortil du har indsendt din blanket jf. pkt. 3"

I det her tilfælde er blanketten indsendt et sted omkring København, og det
ville da være træls at køre helt fra Jylland til København for at få lov til
at betale en slat penge... men det er altså ikke nødvendigt ?

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 30-10-05 15:49

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> I det her tilfælde er blanketten indsendt et sted omkring København, og
> det ville da være træls at køre helt fra Jylland til København for at få
> lov til at betale en slat penge... men det er altså ikke nødvendigt ?

Det er ligemeget - og det er også lige meget,
hvis det er en anden, der oprindleigt har søgt...
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> solgt

Fra : Thomas

Dato : 30-10-05 15:50

> Det er ligemeget - og det er også lige meget,
> hvis det er en anden, der oprindleigt har søgt...

Jep - bare fordi at det er ToldSkat, så kan man altså godt tale om tingene
med dem ;)

Fra : Brian

Dato : 30-10-05 16:51

Thomas wrote:

> Jep - bare fordi at det er ToldSkat, så kan man altså godt tale om
> tingene med dem ;)

Jojo, men der kan jo hurtigt gå skrankepave i den store offentlige butik.
Så hellere gøre det rigtigt første gang

/Brian

Fra : Brian

Dato : 30-10-05 16:49

Mogens wrote:

> Det er ligemeget - og det er også lige meget,
> hvis det er en anden, der oprindleigt har søgt...

Godt - så er det vel bare at trille til told/reg.syn med bilen og
forhåndsvurdering samt vejeseddel i hånden.

Takker for opklaringen...

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 30-10-05 16:54

> Godt - så er det vel bare at trille til told/reg.syn med bilen og
> forhåndsvurdering samt vejeseddel i hånden.

En forhåndsvurdering er jo ligegyldig ifm. toldsyn...

Fra : Brian

Dato : 30-10-05 17:04

Mogens wrote:

> En forhåndsvurdering er jo ligegyldig ifm. toldsyn...

Hmm... lige et lille klip fra http://bilimport.tkrath.dk/

"Link til blanketten som anvendes til forhåndsvurdering samt medbringes ved
toldsyn."

Og længere nede i teksten

"Ved toldsynet gennemgåes bilens ekstraudstyr, typegodkendelse, stelnummer,
vægt mv. Toldsynet har altså INTET med afgiften at gøre udover kontrol af
det ekstraudstyr der er afkrydset på blanketten til forhåndsvurderingen!"

Du ved helt sikkert mere om dén slags end jeg gør, så det er da muligt jeg
har misforstået det ?

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 30-10-05 17:11

> [...]
> forhåndsvurderingen!"
> Du ved helt sikkert mere om dén slags end jeg gør, så det er da muligt jeg

Rækkefølgen er i princippet ligegyldig - det handler om at få
kontrolleret, hvilken bil (udstyr mm.), der helt præcis er tale om
ifm. den senere afgiftsvurdering...

Fra : Thomas

Dato : 30-10-05 17:18

> [...]
> forhåndsvurderingen!"
> Du ved helt sikkert mere om dén slags end jeg gør, så det er da

Det er også rigtig - sådan er hovedreglen (og det er hovedreglerne jeg
beskriver på siden), men man kan også snakke med dem.

Fra : Brian

Dato : 30-10-05 17:28

Thomas wrote:

> Det er også rigtig - sådan er hovedreglen (og det er hovedreglerne jeg
> beskriver på siden), men man kan også snakke med dem.

Sjovt som du mener man kan snakke med "alle"

Men okay, jeg følger det du har skrevet på siden, så kan det nok ikke
gå helt galt.

Takker for svarene - og tålmodigheden - til jer begge.

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 30-10-05 17:28

> Sjovt som du mener man kan snakke med "alle"

Det kan man sgu

> Men okay, jeg følger det du har skrevet på siden, så kan det nok ikke
> gå helt galt. Takker for svarene - og tålmodigheden - til jer begge.

Hvilken bil er det?

Fra : Brian

Dato : 30-10-05 17:46

Mogens wrote:

> Hvilken bil er det?

En Fiat Uno Turbo - den jeg skulle bruge prøveplader til den anden dag.
Jeg lånte et sæt ved min mekaniker istedet...

/Brian

Fra : Thomas

Dato : 30-10-05 17:30

> Sjovt som du mener man kan snakke med "alle"

Det kommer vel ikke som en overraskelse for dig at man kan tale med folk om
sine problemer og derved få dem løst??? ;)

> Men okay, jeg følger det du har skrevet på siden, så kan det nok ikke
> gå helt galt.

Nej, bare følg hvad der står, så kommer du lige igennem uden problemer - det
er lykkedes for alle andre, som har fulgt guiden, hvorfor så ikke også dig?
;)

Fra : Brian

Dato : 30-10-05 17:52

Thomas wrote:

> Det kommer vel ikke som en overraskelse for dig at man kan tale med
> folk om sine problemer og derved få dem løst??? ;)

Ikke når det handler om normale mennesker.
Det offentlige derimod - der er det rart at kunne trække på andres
erfaringer

> Nej, bare følg hvad der står, så kommer du lige igennem uden
> problemer - det er lykkedes for alle andre, som har fulgt guiden,
> hvorfor så ikke også dig? ;)

Det er jo også fint beskrevet, jeg skal bare være sikker på at jeg ikke
narrer min kammerat (det er hans bil) ud i besværgligheder.
Det vil blive alt for dyrt i kvajebajer

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-05 15:49

Thomas wrote:
> Den er altid gældende - uanset hvor lang tid efter du henvender dig.
> Bilen er reg. i ToldSkat's system på stelnummeret og du vil altid få
> det samme beløb oplyst.

Så vidt jeg husker, er der altså en forældesfrist på en forhånds-
vurdering, men kan ikke lige finde noget om det.

Og der er også folk der har oplevet problemer med, at betale
afgiften i en anden afdeling af ToldSkat, end der hvor bilen er
vurderet.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Thomas

Dato : 30-10-05 15:51

> [...]
>
> Og der er også folk der har oplevet problemer med, at betale
> afgiften i en anden afdeling af ToldSkat, end der hvor bilen er

Har jeg aldrig hørt om.

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-05 16:47

Thomas wrote:
> Har jeg aldrig hørt om.

En forældelse af en forhåndsvurdering er jo naturlig nok efter
som en vurdering jo afhænger af bilens alder og prisen på det
danske marked.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-10-05 16:56

John Sahl wrote:

> En forældelse af en forhåndsvurdering er jo naturlig nok efter
> som en vurdering jo afhænger af bilens alder og prisen på det
> danske marked.

Og det er også sådan det hænger sammen.
Afgiften falder typisk hvert år og jeg kender flere som har gjort brug af
den "service".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Mogens

Dato : 30-10-05 16:56

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> En forældelse af en forhåndsvurdering er jo naturlig nok efter
> som en vurdering jo afhænger af bilens alder og prisen på det
> danske marked.

Jeg har prøvet at indhente en fornyet forhåndsvurdering.
Den var mage til den gamle. Holten har prøvet det samme
på en MB, han havde stående gennem nogle år - dér skøj-
tede prisen rundt.

T&S er uigennemsigtige på dét punkt, fordi man kan med
gode forhandlingsevner få det nogenlunde, som man vil ha' det...

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-05 17:01

Mogens wrote:
> T&S er uigennemsigtige på dét punkt, fordi man kan med
> gode forhandlingsevner få det nogenlunde, som man vil ha' det...

Dét kan vi kun være enige i

Fra : Thomas

Dato : 30-10-05 17:19

> En forældelse af en forhåndsvurdering er jo naturlig nok efter
> som en vurdering jo afhænger af bilens alder og prisen på det
> danske marked.

Helt enig - ToldSkvat kan blot ikke håndtere det anderledes systemmæssigt.