Den spøjse afdeling :)
Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-05 12:54

Halløj i hytterne

Nogen gange vandrer tankerne jo lidt når man er ude og køre...

Her på halvøen, så jeg hos en brugtvognskrejler en sjov bil stå,
nemlig en Reliant - a'la denne :

Og så meldte tankerne sig - gu' ved' om ikke en synsmand vil klø sig
grundigt i nakken, når han møder sådan en fætter ?

Op på liften - hmmmm forhjulet falder da ned, og hen over graven går
nok ligeså.

Hva' pokker gør de mon ?

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 30-10-05 13:21

> Hva' pokker gør de mon ?

De må sgu ned i horisontal position, og ind under køretøjet...

Guderne må i øvrigt vide, hvad der gik gennem hovedet på ingeniørerne i
England, da de designede Reliant. Hvad er de umiddelbare fordele ved kun tre
hjul..?? Mindre dækslid? Hmm, naaah... Lettere overgang fra barndommens
køretøjer, med tilsvarende antal hjul..?

Beats me...

/Asger Ellekrog

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 13:28

jan@stevns.net skriver:

> Hva' pokker gør de mon ?

De er sære de englændere.

Jeg har en god kollega derovre der har en Scammell 3 hjulet lastbil -
fuldt restaureret.

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 13:48

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> grundigt i nakken, når han møder sådan en fætter ?
>
> Op på liften - hmmmm forhjulet falder da ned, og hen over graven går

Som opfølgning på websiden så MÅ det kunne lade sig gøre at få den
indregistreret i danmark. Vores lokale pizzabud kører også rundt i en eller
anden 3-hjulet sjov kabinescooter der godt kunne ligne denne lidt.

--
Tom

Fra : Kim Persson

Dato : 30-10-05 13:23

> [...]
> indregistreret i danmark. Vores lokale pizzabud kører også rundt i en
> eller anden 3-hjulet sjov kabinescooter der godt kunne ligne denne lidt.

ifølge told og skat er der blevet importeret et par stykker af de
reliantere...
//Kim

Fra : Peter Weis

Dato : 30-10-05 17:58

Tom wrote:

> Som opfølgning på websiden så MÅ det kunne lade sig gøre at få den
> indregistreret i danmark. Vores lokale pizzabud kører også rundt i en eller
> anden 3-hjulet sjov kabinescooter der godt kunne ligne denne lidt.

En Ape 50 (http://www.bosscykler.dk/8.htm)?

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 18:37

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> En Ape 50 (http://www.bosscykler.dk/8.htm)?

Joeh, den har bare en lukket kasse bagpå

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 30-10-05 19:01

Tom wrote:

> Joeh, den har bare en lukket kasse bagpå

Sådan en har vi i firmaet, til transport af småting mellem bygninger der
ligger nogle hundrede meter fra hinanden.
Den er uden nummerplade og kører vist som knallert.

mvh
Peter

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-10-05 20:10

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Den er uden nummerplade og kører vist som knallert.

Jeps, knallert el. kn.-45, vi har også en hos os. Den er udmærket til
varetransport i nærområdet.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-10-05 15:25

> [...]

> grundigt i nakken, når han møder sådan en fætter ?
>
> Op på liften - hmmmm forhjulet falder da ned, og hen over graven går

De siger selvfølgelig:

Desværre hr. deres bil kan ikke synes. vær venlig at aflevere
nummerpladerne!

Sikke dog et spørgsmål!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-05 16:36

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev

> De siger selvfølgelig:
>
> Desværre hr. deres bil kan ikke synes. vær venlig at aflevere
> nummerpladerne!
>
> Sikke dog et spørgsmål!

Nårh ja, 100% skævbremsning på 1. aksel.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : hanzen

Dato : 30-10-05 16:27

> [...]
> grundigt i nakken, når han møder sådan en fætter ?
>
> Op på liften - hmmmm forhjulet falder da ned, og hen over graven går

Hov hov ikke lave sjov med Reliant.
De har også lavet en Scimitar og det er et temmeligt godt køretøj.
http://www.scimweb.com/model_range/intro.html

--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-05 16:38

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev :

>Hov hov ikke lave sjov med Reliant.
>De har også lavet en Scimitar og det er et temmeligt godt køretøj.
>http://www.scimweb.com/model_range/intro.html

Det var såmænd heller ikke for at lave sjov med dem - det er da
herlige biler - de bringer jo Mr. Bean frem i tankerne ;)

Fra : Lars Jensen

Dato : 31-10-05 16:49

jan@stevns.net wrote:

> Det var såmænd heller ikke for at lave sjov med dem - det er da
> herlige biler - de bringer jo Mr. Bean frem i tankerne ;)

Mr Bean, han kører altså Austin Mini....

Lars B

Fra : BJ

Dato : 31-10-05 16:57

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mr Bean, han kører altså Austin Mini....

Du har ret.

Det er Irma Goob, hans kæreste, der kører i potten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Reliant_Robin

Jeg har i England set racerløb med slige potter.

Det kan kun betegnes som kostelig underholdning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 31-10-05 18:44

KLIP ... rettelse

> Det er Irma Goob, hans kæreste, der kører i potten.

Det er Mr. Sprout, der kører i potten (en fin hentydning til grønthandlere).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Verner Johnsen

Dato : 30-10-05 16:34

On Sun, 30 Oct 2005 12:53:38 +0100, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>grundigt i nakken, når han møder sådan en fætter ?
>
>Op på liften - hmmmm forhjulet falder da ned, og hen over graven går

Hæ, der er vel kun en måde at få det rigtige svar:
Køb aparatet usynet, og mød så selv op til syn med den

God fornøjelse
Skulle du have problemer med pladsen, er den vel ikke større end den
kan parkeres i bagagerummet på den store gule.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-05 16:41

Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :

> Hæ, der er vel kun en måde at få det rigtige svar:
>Køb aparatet usynet, og mød så selv op til syn med den

Det var ikke "de" tanker , der meldte sig ;)

>God fornøjelse

Hehe..

>Skulle du have problemer med pladsen, er den vel ikke større end den
>kan parkeres i bagagerummet på den store gule.

Naehhhh..... helt så små er de jo ikke

(de må være ret spøjse at køre i )

Fra : BJ

Dato : 30-10-05 18:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva' pokker gør de mon ?

Tar' fat i den og stiller den op ad nærmeste væg.

Det er den mest servicevenlige potte, når det gælder undervognen, jeg til
dato har set..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Frandsen

Dato : 31-10-05 11:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Op på liften - hmmmm forhjulet falder da ned, og hen over graven går
> nok ligeså.

Kør baglæns hen over graven, så langt som det nu kan lade sig gøre.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-10-05 17:45

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev :

>Kør baglæns hen over graven, så langt som det nu kan lade sig gøre.

det er en mulighed ;)

I den synhal jeg frekventerer ofte, findes kun en lift, og jeg fjols
glemte dælme at spørge ham ;(

Nuvell - det kan jeg så passende gøre i morgen ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-10-05 22:32

> Nuvell - det kan jeg så passende gøre i morgen ;)

Har du da så mange biler, at du skal derned hver dag?

Eller skal de synes flere gange?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-10-05 23:08

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Har du da så mange biler, at du skal derned hver dag?

Det føles da sådan ;)

>Eller skal de synes flere gange?

Narjjjjjj, egentligt ikke, Scorpio'en måtte omstilles i foråret, fordi
jeg havde overset en styrekugle. Fandme osse for dårligt en sådan kun
holdt 12 år, og 265.000 kilometre.... sådan noget billigt lort ;)

Tæller jeg alle bilerne sammen, samt underlige trailere, og hvad der
ellers flyver om ørene, er jeg der nok 6-7 gange årligt.

Synsmændende er sgu' helt paf, over at jeg kan huske hvem af dem, der
synede hvilken bil - se .... det er svært sjovt.