Hvilke biler deler en Polo Fox fælge med?
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-10-05 12:18

Hej Bil gruppe

Jeg er meget aktiv ovre i MC gruppen, men kæresten har overtalt mig til at
købe en bil. Vi har fundet en VW polo Fox 1,3 fra 1989. Den kører fint, men
er monteret med sommerdæk. Bilen skal primært bruges til vinterkørsel, og
jeg skal i den forbindelse have et sæt vinterdæk.

Noget familie har et sæt brugte vinterdæk der er 2 år gamle og har kørt
4000km til noget nær foræringspris. De sidder på en gammel Toyota Corolla.
Kan jeg bruge fælgene direkte fra Toyotaen, eller skal jeg pille dækkene af
og skaffe nogle andre fælge?

Hvis man kigger på følgende side:
http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm

Kan man se begge biler har boltene siddende i en diameter på 100mm, og de
begge har 4 bolte på 12mm.

Det er fint nok, men nedenstående forstår jeg ikke:
Innpress (Norsk) er på 43 for Polo'en og 45 for Corollaen. Hvad betyder
Inpress?
Senter (Norsk) er på 57,1 forr Polo'en og 54,1 for Corollaen. Hvad betyder
Senter?

Kan det lade sig gøre?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-10-05 12:20

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Det er fint nok, men nedenstående forstår jeg ikke:
> Innpress (Norsk) er på 43 for Polo'en og 45 for Corollaen. Hvad
> betyder Inpress?

At en fælg fra en Corolla vil på en Polo sætte 2 mm længere inde = ingen
betydning reelt.

> Senter (Norsk) er på 57,1 forr Polo'en og 54,1 for Corollaen. Hvad
> betyder Senter?

At centerhullet på en corolla fælg er 3 mm for lille = kan ikke lade sig
gøre.

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-05 12:22

Morten Fruergaard wrote:
> At centerhullet på en corolla fælg er 3 mm for lille = kan ikke lade
> sig gøre.

Kommer jo så an på om der sidder en centerring i de omtalte fælge.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-10-05 12:34

John Sahl wrote:

> Kommer jo så an på om der sidder en centerring i de omtalte fælge.

Jep. Jeg læste "stålfælge" et sted, men kan ikke se hvor...

Hvis det er alufælge kan det ske, at der sidder en centerring, som kan
pilles ud og erstattes af den, hvor hullet i midten er de 3 mm større.

Hvis det er stålfælge, så er der ikke noget at gøre (Har i hvert fald aldrig
hørt om stålfælge med centerringe...)...

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-05 12:57

Morten Fruergaard wrote:
> Hvis det er stålfælge, så er der ikke noget at gøre (Har i hvert fald
> aldrig hørt om stålfælge med centerringe...)...

Heller ikke jeg

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-10-05 18:21

> Heller ikke jeg

Tak for hjælpen. Det er stålfælge. Jeg har fundet en løsning.