Biltyv tæsket
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 09:43

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3352594/

Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det svært at
have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-10-05 10:09

Tom wrote:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3352594/
>
> Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det
> svært at have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

Ja...
"Den 50-årige er en af politiets såkaldte gamle kendinge" - må kan da kun
håbe at han ikke gør det igen...

Fra : Basil

Dato : 30-10-05 10:12

Morten Fruergaard skrev d. 30-10-2005 i meddelelse
<43648da7$0$41140$14726298@news.sunsite.dk>:

> Ja...
> "Den 50-årige er en af politiets såkaldte gamle kendinge" - må kan da kun
> håbe at han ikke gør det igen...

Ja, det er sådan en der svær at forholde sig til.
Selvtægt er ikke vejen frem, men for fanden hvor er det dog alligevel
rart at høre at nogen gør noget ved "en gammel kending".
Tænk hvis de faktisk bare havde stoppet og ringet til politiet, og
ventet til de var kommet. Havde bilejeren så stadig haft sin bil, havde
den fortsat kunne stå aflåst på gaden (kan den mon det nu), havde tyven
fået en lærestreg der sved ?

En gammel kending er nok noget af det værste jeg tænke på, når vi
snakker om folk der ikke vil følge samfundets regler (kriminelle).
I mit lille univers kan man ikke være gammel kending i kriminalitet,
der ville man blive spærret inde for evigt eller deporteret 6 fod
under.

Kai

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 30-10-05 11:17

Basil skrev:

> I mit lille univers kan man ikke være gammel kending i kriminalitet, der
> ville man blive spærret inde for evigt eller deporteret 6 fod under.

Jeg priser mig lykkelig for ikke at tilhøre dit lille univers.

Mvh
Claus

Fra : Basil

Dato : 30-10-05 16:58

Claus Nygaard-Pedersen skrev d. 30-10-2005 i meddelelse
<43649d8e$0$8804$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Jeg priser mig lykkelig for ikke at tilhøre dit lille univers.
>
> Mvh
> Claus

Du mener altså det er ok at der går mennesker rundt, på fri fod, som
politiet kalder "gammel kending".
Dvs. folk der ikke fangede budskabet ved at sidde inde ?
De skal stadig kunne gå rundt og stjæle andre folks biler, lave indbrud
i dit eller mit hjem ?
Det synes jeg egenligt ikke, følelsen af afmagt og fremmedgørelse når
man har prøvet det er bare så u-fed at jeg ikke kan beskrive den.
Status som gammel kending af politiet burde simpelthen ikke kunne
opnås.
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-05 17:30

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in

> Status som gammel kending af politiet burde simpelthen ikke kunne
> opnås.

Helt enig.

Mange "gamle kendinge" er nogle som jævnligt lige er inde forbi
politigården og få en svada og så ellers på fri fod igen selvom de har
begået noget ulovligt.

Jeg græmmes

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 10:11

Tom skriver:

> Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det svært at
> have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

De kunne da også have nøjes med at smadre hans knæskaller i stedet for
at ødelægge de indre organer.

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Mogens

Dato : 30-10-05 10:16

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> De kunne da også have nøjes med at smadre hans knæskaller i stedet for
> at ødelægge de indre organer.

Du ser vist for mange film alle "de grønne slagtere" - eller hvad de nu
hedder...
--
Mvh Mogens

S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift nedsat til -> 139.900 kr)
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> solgt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 11:11

Mogens skriver:

> Du ser vist for mange film alle "de grønne slagtere" - eller hvad de nu
> hedder...

Næh, faktum er at knæskaller har svært ved at gro sammen, så længe
manden venter på at få føreligh4eden igen, stjæler han vel ikke biler.

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-05 11:31

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Næh, faktum er at knæskaller har svært ved at gro sammen, så længe
> manden venter på at få føreligh4eden igen, stjæler han vel ikke biler.

Jo han gør, men så bliver det invalidebiler han stjæler

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 11:40

Uffe Ravn skriver:

> Jo han gør, men så bliver det invalidebiler han stjæler

ROFL.

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Leonard

Dato : 30-10-05 16:12

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Jo han gør, men så bliver det invalidebiler han stjæler

Hey, det er sgu ikke da ikke sjovt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-05 16:30

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev

> Hey, det er sgu ikke da ikke sjovt.

Nej du har ret, med den tid det tager, fra man har ansøgt om en invalidebil
til man får den, er der ikke meget sjov ved at skulle undvære den.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 30-10-05 16:54

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Nej du har ret, med den tid det tager, fra man har ansøgt om en invalidebil
>til man får den, er der ikke meget sjov ved at skulle undvære den.

1. Man får ikke en invalidebil, man får lov til at købe ...
2. Selvom de fleste bilejere mener at de ikke kan undvære bilen, så er
invalidevognsejere meget mere afhængige af netop deres egen
specialindrettede bil.
3. Det tager typisk mellem 8 og 15 måneder før en ny bil er på gaden,
hvis den gamle bliver stjålet eller totalskadet, dansk skrankepaveri
når det er allerbedst.

Så, nej, det er nok den dårligste joke, at stjæle en invalidevogn.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-05 17:26

> [...]

> 3. Det tager typisk mellem 8 og 15 måneder før en ny bil er på gaden,
> hvis den gamle bliver stjålet eller totalskadet, dansk skrankepaveri

Kære Leonard

Jeg kender desværre, alt for godt til ovenstående.
Mennesker jeg holder af, har ventet i alt for lang tid på at kunne købe en
invalidevogn.

Jeg er faktisk selv blevet opfordret til at søge invalidevogn for nogle år
siden, men valgte løsningen fra bla. fordi det ville blive alt for dyrt.

At jeg idag kan glæde mig over at kunne klare mig uden, er så en helt anden
sag )

Det er med DEN baggrund at jeg tillader mig at joke.

Os der ikke kan gå særligt langt, kan jo kompensere ved at gå for vidt

> Så, nej, det er nok den dårligste joke, at stjæle en invalidevogn.

Jeg blev også selv meget harm, da nogen forsøgte at stjæle min bil under en
indlæggelse på Rigshospitalet, netop i en periode hvor jeg ikke kunne færdes
uden.

Hvem ****** stjæler helt bevidst biler fra syge mennesker?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 30-10-05 17:37

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Hvem ****** stjæler helt bevidst biler fra syge mennesker?

Nu er der ikke megen ære eller respekt blandt tyve, så de stjæler
såmænd hvad de kan komme til uden hensyn til dem det går udover.

Og med den sætning kan jeg godt forstå, dem der ikke har ondt af
biltyven, der fik tæsk, det har jeg egentlig heller ikke. Jeg har dog
heller ikke ondt af de 5, der nu oplever en konsekvens af deres
overilede handling.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Christian Flasche

Dato : 30-10-05 19:13

> [...]
en
> indlæggelse på Rigshospitalet, netop i en periode hvor jeg ikke kunne

Det gør syge mennesker

--
Hilsen Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-05 21:21

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør syge mennesker

:)

Det er heller ikke så lang tid siden der blev stjålet en ambulance - og det
sker faktisk regelmæssigt...

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian Flasche

Dato : 31-10-05 13:04

> [...]
>
> :)
>
> Det er heller ikke så lang tid siden der blev stjålet en ambulance - og

Hej

Hvad mon der sker oven i hovedet på mennesker der gør sådan noget?
Det er nok ikke meget

--
Hilsen Christian

Fra : Non-Desperado

Dato : 30-10-05 10:42

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3352594/
>
>Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det svært at
>have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

Jeg synes dog at 5 mod 1 er lige i overkanten.

Men var jeg kommet ud og havde opdaget sådan en ligfingret idiot
ville jeg give ham valget mellem et lag tæsk og et opkald til
politiet.....

Nu hører jeg ikke så godt i en sådan situation, så mon ikke jeg
ville daske lidt til ham....man lever jo kun én gang... *G*

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Non-Desperado

Dato : 30-10-05 10:45

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev:

>Jeg synes dog at 5 mod 1 er lige i overkanten.
>
>Men var jeg kommet ud og havde opdaget sådan en ligfingret idiot

"Ligfingret"....hvad fa'n gik der galt der...der skulle
naturligvis have stået "langfingret".

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 11:12

Non-Desperado skriver:

> Nu hører jeg ikke så godt i en sådan situation, så mon ikke jeg
> ville daske lidt til ham....man lever jo kun én gang... *G*

Husk at råbe højt "HVAD FANDEN SKAL DU SLÅ ??" og så hævde at det var
selvforsvar der fikdig til at klappe ham en så han gik i gulvet.

--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-10-05 11:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Non-Desperado skriver:

> Husk at råbe højt "HVAD FANDEN SKAL DU SLÅ ??" og så hævde at det var
> selvforsvar der fikdig til at klappe ham en så han gik i gulvet.

"Jo, det startede med at han slog igen"? :)

Lars B

Fra : GB

Dato : 30-10-05 22:26

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote in

> Jeg synes dog at 5 mod 1 er lige i overkanten.

Perkere. Skal vi vædde?

> Men var jeg kommet ud og havde opdaget sådan en ligfingret idiot
> ville jeg give ham valget mellem et lag tæsk og et opkald til
> politiet.....

Enig.

> Nu hører jeg ikke så godt i en sådan situation, så mon ikke jeg
> ville daske lidt til ham....man lever jo kun én gang... *G*

Hehe...

GB

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-05 22:35

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns96FFE40534F1EYouremail@
62.243.74.162:

> Perkere. Skal vi vædde?

Jeg vil gerne vædde med dig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-05 22:57

GB skriver:

> Perkere. Skal vi vædde?

Jeg er ikke ligefrem racist, men der stod altså håndværkere og ikke
grønthandlere !

--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : GB

Dato : 30-10-05 23:56

> Jeg er ikke ligefrem racist, men der stod altså håndværkere og ikke
> grønthandlere !

OK, så.

GB

Fra : Non-Desperado

Dato : 31-10-05 07:26

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

>GB skriver:

>Jeg er ikke ligefrem racist, men der stod altså håndværkere og ikke
>grønthandlere !

Det er vel en omskrivning af at det nu værker i deres hænder
efter afstraffelsen...

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Jens

Dato : 30-10-05 09:52

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3352594/
>
> Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det svært at
> have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

Jeg har egentlig heller ikke ondt af de 5 - hvoraf 4 ikke-ejere - der
risikerer et længere fængselsophold. Uanset, hvordan man ser på sin bil,
så er og bliver den en materiel genstand - en død ting.

Hvis man synes at det er en rimelig foranstaltning at slå et menneske
til spillemand - eller ihjel - som selvopfunden straffeforanstaltning,
har man brug for nogen tid i ro og fred til at reflektere lidt over
tilværelsen.
--

Jens F

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 13:28

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har egentlig heller ikke ondt af de 5 - hvoraf 4 ikke-ejere - der
> risikerer et længere fængselsophold. Uanset, hvordan man ser på sin bil,
> så er og bliver den en materiel genstand - en død ting.

Som for de fleste er den næstørste investering man foretager sig. Som tager
6-8 år (læs ÅR) at betale og som på alle mulige måder koster blod sved og
tårer.

> [...]
> til spillemand - eller ihjel - som selvopfunden straffeforanstaltning,
> har man brug for nogen tid i ro og fred til at reflektere lidt over

Nej det er ikke en rimelig foranstaltning, men heldigvis for os andre så er
der måske en gammel kending der nu alvorligt vil overveje om han gør det
rigtige.

--
Tom

Fra : N/A

Dato : 30-10-05 20:26

Fra : Kent Friis

Dato : 30-10-05 20:26

Den Mon, 31 Oct 2005 20:18:54 +0100 skrev C. Caspersen:

> Iøvrigt er man da dum, hvis man køber en bil over 6-8 år uden at have
> kaskoforsikring.

Er du klar over hvad en kasko-forsikring koster? Hvis man er under 30,
eller ikke har mange års kørsels-erfaring?

Da jeg købte bil for tre år siden forhørte jeg hos de forskellige
forsikringsselskaber, og den billigste jeg kunne have fået kostede
30.000,- om året (Et andet selskab sagde først 25.000, men fortrød da
det gik op for dem at jeg var under 30). Så er det lige før det er mere
interessant over hvor mange år forsikringen skal finansieres.

Man kan sg* næsten skifte bil hver 5. år for det kaskoforsikringen
ville koste (ikke helt, prisen på ansvarsforsikringen skal lige
trækkes fra, men så 6-7 år da).

Mvh
Kent

Fra : N/A

Dato : 31-10-05 18:00

Fra : Kent Friis

Dato : 31-10-05 18:00

Den Mon, 31 Oct 2005 23:08:21 +0100 skrev C. Caspersen:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg er ligeglad med, hvad den koster, da det ikke er pointen.
>
> Hvad jeg ikke er ligeglad med er, at så mange herinde synes det er OK at slå
> en mand halvt ihjel, så hans milt skal fjernes - fordi han sidder på
> forsædet af en fremmed mands bil - en skide blikkasse, forstå mig ret.

Bemærk at jeg slet ikke kommenterede det med at slå på folk, men kun
det med at det er tåbeligt at købe en vil uden at låne lige så mange
penge til forsikringen, som bilen koster (forudsat man kun har bilen
5-6 år).

Mvh
Kent

Fra : Brian S Jensen

Dato : 30-10-05 14:57

> [...]
> til spillemand - eller ihjel - som selvopfunden straffeforanstaltning,
> har man brug for nogen tid i ro og fred til at reflektere lidt over

Idioten kan jo bare holde sig fra at stjæle bilen - så var han jo ude over
det problem

....ja,ja - selvtægt er også ulovligt - men de har i det mindste ikke
ligefrem
"bedt" om det

Skulle han dø af det - så er den eneste triste ting i den sag, at dem der
udøvede selvtægten, desværre får en større straf.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-10-05 15:01

Brian S Jensen wrote:
> [...]
>
> Skulle han dø af det - så er den eneste triste ting i den sag, at dem der
> udøvede selvtægten, desværre får en større straf.

Dvs at politiet burde give sig til at tæske folk ihjel, hvis de stopper
dem for at køre for stærkt?

Man kan undre sig gevaldigt over disse middelalderlige holdninger flere
i denne gruppe udtrykker.
Hvorfor ikke bare afskaffe retssamfundet og indføre anarki?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 15:09

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> denne gruppe udtrykker.
> Hvorfor ikke bare afskaffe retssamfundet og indføre anarki?

Uden at tage stilling til det du siger, så kunne man også sige:
"Hvorfor ikke bare lade folks værdier være i fred"

--
Tom

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-10-05 15:19

Tom wrote:
> "Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at tage stilling til det du siger, så kunne man også sige:
> "Hvorfor ikke bare lade folks værdier være i fred"

At en mand gør noget ulovligt bør vel ikke give andre ret til at slå ham
ihjel, eller være tæt på det?

Det er tilladt at benytte den fornødne magt til at foretage en civil
anholdelse, men ikke at tæske folk til plukfisk.

Jeg mener ikke at man kan gøre værdien af en død ting som en bil op,
imod værdien af et menneskeliv.

Jeg tør vædde med at biltyven ikke havde til hensigt at slå nogen ihjel
med bilen hvis han var sluppet afsted med den.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-05 15:54

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev

> Jeg tør vædde med at biltyven ikke havde til hensigt at slå nogen ihjel
> med bilen hvis han var sluppet afsted med den.

Ikke desto mindre ender alt for mange biltyverier med at nogen kommer
tilskade.

Mange biltyve kører som de havde stjålet vognen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-10-05 15:58

Uffe Ravn wrote:
> "Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev

> Ikke desto mindre ender alt for mange biltyverier med at nogen kommer
> tilskade.
>
> Mange biltyve kører som de havde stjålet vognen

Ja.
Men de straffes heller ikke for drab medmindre det kan bevises at de
havde til hensigt at slå nogen ihjel med deres kørsel. (Hvilket man så
kan undre sig over nogen gange, men sådan er systemet nu engang
indrettet, hvilket så kommer f.eks. lastbilchaufførere og andre der
kommer til at slå en cyklist der kører over for rødt, imod
færdselsretningen uden lys på midt på en regnfuld vinternat, ihjel.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jens

Dato : 30-10-05 20:18

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev

> Ikke desto mindre ender alt for mange biltyverier med at nogen kommer
> tilskade.

Hver eneste gang er det én for mange. Men der stjæles rigtig mange
biler, hvor der ikke sker nogen personskade.

> Mange biltyve kører som de havde stjålet vognen

Ka' det undre?
--

Jens F

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 16:07

> At en mand gør noget ulovligt bør vel ikke give andre ret til at slå ham
> ihjel, eller være tæt på det?

Nej
Jeg kan bare stadig ikke have ondt af ham.

> [...]
> anholdelse, men ikke at tæske folk til plukfisk.
>
> Jeg mener ikke at man kan gøre værdien af en død ting som en bil op, imod

Nej det kan man ikke. Men en så stor investering som en bil udgør så er det
altså heller ikke "bare" en død ting. Den representerer en stor værdi og
ejerne skal fatisk arbejde lææænge i dette reg.afgiftwplagede land for at
eje en sådan "ting"

> Jeg tør vædde med at biltyven ikke havde til hensigt at slå nogen ihjel
> med bilen hvis han var sluppet afsted med den.

Håndværkerne havde vel heller ikke til hensigt at slå klaphatten ihjæl, men
give ham sit livs r*vfuld.

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-10-05 15:18

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare afskaffe retssamfundet og indføre anarki?

Hvad er et retssamfund?
Et der løslader voldsforbrydere efter endt afhøring,
så de lige på hjemvejen kan tæve den næste?
Eller løslader biltyven efter afhøring,
så han, for at kunne komme hjem, stjæler en anden bil?

Hvem er det lige der har indført anarki?

--
mvh Uffe

Fra : alexbo

Dato : 30-10-05 15:32

"Uffe Bærentsen" > skrev i

> Hvad er et retssamfund?
> Et der løslader voldsforbrydere efter endt afhøring,
> så de lige på hjemvejen kan tæve den næste?

Vil det sige at man har løsladt de fem voldsmænd, den dommer skulle have
nogle bank.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-10-05 16:00

alexbo wrote:
> "Uffe Bærentsen" > skrev i

> Vil det sige at man har løsladt de fem voldsmænd, den dommer skulle have
> nogle bank.

Ja, lad os smadre de svin, det lyder lidt til at være holdningen nogen
gange.

Og hvis du siger jeg bliver voldelig af at se actionfilm, så banker jeg
dig.

--
Mvh Anders Christensen
Ovenstående er ironisk og skal ikke tages for pålydende, og er dermed

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-05 21:19

> [...]

> gange.
>
> Og hvis du siger jeg bliver voldelig af at se actionfilm, så banker jeg

Hvor mange arbejdstimer tror du at du skal arbejde for at betale for at en
eller anden tilfældig tyv har lyst til at stjæle din bil?

Hvor mange arbejdstimer tror du at du skal arbejde for at glemme at en eller
anden ukendt person har kørt i din bil?

Jeg har heldigvis aldrig stået i situationen - så der kan garanteret stilles
flere gode spørgsmål i den anledning :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-10-05 07:51

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> anden ukendt person har kørt i din bil?
>
> Jeg har heldigvis aldrig stået i situationen - så der kan garanteret stilles

Hvor mange arbejdstimer skal du arbejde for at glemme 6 års fængsel for
vold med døden til følge, kan man så vende den om og spørge?

Og jo, det er trælst når ens bil bliver stjålet, men der er desværre
nogen der ikke kan kende forskel på dit og mit (De gange bilen har været
væk har den heldigvis ikke taget meget skade, udover lidt plastik der
var smadret omkring rattet.
Nåe ja, så havde biltyven den ene gang været så fummelfingret at han
havde jordet en skruetrækker i hånden så der var en del blod i bunden af
bilen.
Den gang slap han heller ikke væk med den

Mener at den har været stjålet to gange, og forsøgt tre gange på 20 år

For mig er en bil stadigvæk bare en død ting som kan købes for penge.

Men piller man ved min motorcykel er sagen straks en anden da den er mit
"legetøj"

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-05 08:28

Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote in

> For mig er en bil stadigvæk bare en død ting som kan købes for penge.
>
> Men piller man ved min motorcykel er sagen straks en anden da den er
> mit "legetøj"

Sådan som du har det med din MC, sådan har "vi" det med vores biler.

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-10-05 09:01

Martin Johansen [6000] wrote:
> Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote in

> Sådan som du har det med din MC, sådan har "vi" det med vores biler.

Yep, men ingen af delene giver nogen ret til at slå folk helt eller
halvt ihjel. :)
Det er sådan set bare det jeg har opgivet at forklare nogen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-05 09:25

Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote in news:4365cf4a
$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Yep, men ingen af delene giver nogen ret til at slå folk helt eller
> halvt ihjel. :)

Helt enig :)

> Det er sådan set bare det jeg har opgivet at forklare nogen.

Heh okay :)

Selvfølgelig giver det ikke ret til at slå ihjel, men der er så heller
ingen tvivl om at hvis den tyv der forsøger at stjæle min bil, vil slippe
væk uden knubs så skal han være meget heldig hvis jeg opdager det. Tænk
hvis han var så uheldig at "snuble". Det er en meget hullet græsplæne jeg
har jo... :)

Fra : Non-Desperado

Dato : 31-10-05 14:51

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev:

> [...]
>væk uden knubs så skal han være meget heldig hvis jeg opdager det. Tænk
>hvis han var så uheldig at "snuble". Det er en meget hullet græsplæne jeg

Ja, eller glemme at man tøjrede ham til jydekrogen, da man kørte
ned til tanken efter citronmåne til panserbasserne....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-05 15:03

Non-Desperado

> Ja, eller glemme at man tøjrede ham til jydekrogen, da man kørte
> ned til tanken efter citronmåne til panserbasserne....

ROFL

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-10-05 20:03

Non-Desperado wrote:

> Ja, eller glemme at man tøjrede ham til jydekrogen, da man kørte
> ned til tanken efter citronmåne til panserbasserne....

Nåe ja, når det kan ske med en hund...

Fra : Per Krabbe

Dato : 30-10-05 11:38

> Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det svært
> at have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

Jeg vil foreslå at I alle læser flg artikel -

http://www.fyens.dk/article/555395

mvh
Per

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-10-05 11:44

Hej!

Per Krabbe wrote:

> Jeg vil foreslå at I alle læser flg artikel -
>
> http://www.fyens.dk/article/555395

Så vi kan konkludere, at gennemtæskede biltyve ikke har nogen milt, eller
hvordan ))

Nej, jeg synes ikke det er iorden at gennembanke en tyv, men skulle han ("kun")
få et blåt øje kan jeg ikke det store problem i det.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Per Krabbe

Dato : 30-10-05 11:57

> Så vi kan konkludere, at gennemtæskede biltyve ikke har nogen milt, eller
> hvordan ))

Nej jeg vil tro at de næste 46 indlæg går på at det sa... oss for ringe at
sådan en simpel biltyv skal være skyld i nogle velrespekterede og
skatteeydende borgere (formodentlig også gode forældre til nogle søde små
børn) nu skal være varetægtsfængslet og risikere deres job og firma. Det var
jo ikke deres skyld at han brød ind i en af deres biler.

Der er rigtig mange indlæg vi kan lære af i de forskellige NG men der dælme
også mange der vidner om at man blot er en hotmail adresse med et mærkeligt
synonym.

Men det er vel det der gør det så spændende at læse NG

mvh
Per

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-05 12:01

Per Krabbe wrote:
> Der er rigtig mange indlæg vi kan lære af i de forskellige NG men der
> dælme også mange der vidner om at man blot er en hotmail adresse med
> et mærkeligt synonym.

Jeg synes da ellers der er ganske mange der som jeg er fuldstændig
åbne mht hvem de er.

P.S. Greb jeg en biltyv på fersk gerning, ville jeg helt sikkert bruge
alle de midler der nu måtte til, at fastholde ham til politiet kom.

Tanken om, at han eventuelt kørte en ned efter han var stukket af,
ville alene være nok til ovenstående.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-05 12:18

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev

> Jeg synes da ellers der er ganske mange der som jeg er fuldstændig
> åbne mht hvem de er.

Jeps, og det stiller jo krav til at man tænker sig om inden man poster

--
Mvh. Uffe Ravn
Aldeles uanonym, men med hotmailadresse.

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-05 12:23

Uffe Ravn wrote:
> Jeps, og det stiller jo krav til at man tænker sig om inden man
> poster

Jeg står altid ved mine posts

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-05 13:09

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> Per Krabbe wrote:

> P.S. Greb jeg en biltyv på fersk gerning, ville jeg helt sikkert bruge
> alle de midler der nu måtte til, at fastholde ham til politiet kom.

Mange af dem jeg har mødt af den type går rundt med diverse i lommen. Det
være sig værktøj, som pga. vægten er farligt eller knive/skruetrækkere...

Så sørg for at holde ham _meget_ fast :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Christensen

Dato : 30-10-05 18:23

> Jeg vil foreslå at I alle læser flg artikel -
>
> http://www.fyens.dk/article/555395

Jeg bliver sgu noget ked af at læse den artikel - utroligt og underligt at
folk kan handle så voldeligt.
De personer der udførte volden er en fare for samfundet og bør fjernes -
intet kan undskylde en sådan handling.

Fra : Per Krabbe

Dato : 30-10-05 18:40

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> folk kan handle så voldeligt.
> De personer der udførte volden er en fare for samfundet og bør fjernes -

Se det tror jeg (jeg håber det dælme) er den gennemsnitlige holdning hos os
danskere.

mvh
per

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-05 19:52

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> wrote in

> Jeg bliver sgu noget ked af at læse den artikel - utroligt og
> underligt at folk kan handle så voldeligt.

De har handlet alt for voldeligt efter min smag også..

Dog har jeg ikke ondt af biltyven, ej heller dem der udførte
voldshandlingen.

Fra : alexbo

Dato : 30-10-05 11:48

"Tom" skrev

> Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det svært
> at have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

For ikke så længe side var der en mand, der på åben gade skød sin søster
fordi hun efter hans mening havde opført sig forkert.
Hun fik jo vel også nærmest hvad hun havde fortjent.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 13:37

> "Tom" skrev

> For ikke så længe side var der en mand, der på åben gade skød sin søster
> fordi hun efter hans mening havde opført sig forkert.
> Hun fik jo vel også nærmest hvad hun havde fortjent.

Nå?

--
Tom

Fra : Casper R

Dato : 30-10-05 12:37

> Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det svært
at
> have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

Tja.. Imo ville det være dejligt at høre om flere biltyve som blev tævet
sønder og sammen
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-10-05 11:43

Tom (snabela) wrote:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3352594/
>
> Nu har man ikke set hvordan svinet blev tæsket, men egenlig er det svært at
> have ondt af manden selv om det er gået FOR voldsomt til sig

Det samme med andre billister som leger politibetjente ?

mvh

Christian