/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Saab 9000 fra 1993 - kvalitet?
Fra : Michael Pagh


Dato : 29-10-05 18:31

Daws

Jeg overvejer køb af en Saab 9000 2.0 CS fra slutningen af 1993. Jeg har
egentlig haft Volvo i sigtekornet, men kan også godt li` Saab. Men hvordan
er kvaliteten på sådan en 9000`er ifh. til fx Volvo 940 i samme årgang?

Ved at de første udgaver af Saab 900 fra omkring 93-94 er rene rustbunker,
men hvordan med 9000-serien?

Ellers andet jeg skal være opmærksom på?

MVH
Michael Pagh



 
 
Michael Pagh (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 29-10-05 18:34

Ahem, måske jeg skulle nævne hvor meget den havde gået også. Den har rundet
241.000km, men det er vel ikke et problem for en sådan bil?

Jamen så prøver vi igen....



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 18:06

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in
news:dk0br5$2h1f$1@newsbin.cybercity.dk:

> Ahem, måske jeg skulle nævne hvor meget den havde gået også. Den har
> rundet 241.000km, men det er vel ikke et problem for en sådan bil?

Overhovedet ikke. Min egen har rundet 273kkm og den starter og spinder som
en mis, bruger hverken olie eller vand.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 18:06

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in
news:dk0bkt$2h07$1@newsbin.cybercity.dk:

> Ved at de første udgaver af Saab 900 fra omkring 93-94 er rene
> rustbunker, men hvordan med 9000-serien?

900-modellen sluttede i 93, hvor den i 94 blev erstattet af den "nye" 900
fra GM-erraen.

Hverken den ene eller anden af dem er deciderede rustbunker, men da C900 -
93 er ved at have nogle år på bagen så er det klart de begynder at ruste -
præcis som en hvilken som helst anden bil i den alder.

> Ellers andet jeg skal være opmærksom på?

Ang. 9000 som du kigger på så vil jeg lige spørge om den har soltag? Hvis
ja, så vær EKSREMT opmærksom på om der er flimmer/bobler i lakken bag
soltaget..

Ellers er eneste anke nok motoren. Bilen vejer 1400kg, så der skal kræfter
til at flytte den. Er den 2,0 uden turbo så har den kun 130HK og et
begrænset bundtræk hvilket gør at jeg ville vælge en anden motor. Som
minimum bør du vælge en 2,3 - den har 150hk og et pænt bedre moment.

Alternativt en turbo model.. selve bilen er identisk, motoren har bare fået
kunstigt åndedræt og det giver en helt anden bil! :)

Rust.. tjek dørbundende, tagrende ved soltag, a-stolper samt tagrende ved
bagsmækken.

Bare fyr løs ellers :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Michael Pagh (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 30-10-05 18:28


>> Ved at de første udgaver af Saab 900 fra omkring 93-94 er rene
>> rustbunker, men hvordan med 9000-serien?
>
> 900-modellen sluttede i 93, hvor den i 94 blev erstattet af den "nye" 900
> fra GM-erraen.

Heh, ja ok, mente selvfølgelig GM modellen.

>
> Hverken den ene eller anden af dem er deciderede rustbunker, men da C900 -
> 93 er ved at have nogle år på bagen så er det klart de begynder at ruste -
> præcis som en hvilken som helst anden bil i den alder.
>
>> Ellers andet jeg skal være opmærksom på?
>
> Ang. 9000 som du kigger på så vil jeg lige spørge om den har soltag? Hvis
> ja, så vær EKSREMT opmærksom på om der er flimmer/bobler i lakken bag
> soltaget..
>
> Ellers er eneste anke nok motoren. Bilen vejer 1400kg, så der skal kræfter
> til at flytte den. Er den 2,0 uden turbo så har den kun 130HK og et
> begrænset bundtræk hvilket gør at jeg ville vælge en anden motor. Som
> minimum bør du vælge en 2,3 - den har 150hk og et pænt bedre moment.
>
> Alternativt en turbo model.. selve bilen er identisk, motoren har bare
> fået
> kunstigt åndedræt og det giver en helt anden bil! :)
>
> Rust.. tjek dørbundende, tagrende ved soltag, a-stolper samt tagrende ved
> bagsmækken.
>
> Bare fyr løs ellers :)

Jamen det gør jeg så.
Var over og kigge på den idag, og jeg gad ikke engang at køre en tur i den.
Den havde en del rust og motoren lød som en kasse skruer.

Nu mener jeg at kunne huske at du importerede din Saab, korrekt? Hvad endte
du med at give for den, og var det besværligt?

Er vant til en Xantia der vejer 1275 kg, med en 1.8L motor med 103hk, og det
er egentlig ok, men mangler lidt bundtræk. Så tror fint jeg kan klare mig.
Men jo, kender godt følelsen af en turbo, har kørt en del i en Volvo 740
Turbo fra `86, det går fremad.

Men var ude og prøve en Skoda Octavia, lækker bil, men lidt for dyr til mit
budget.

Men hvordan er den generelle kvalitet på Saab ifht. Volvo?

Kender du evt. nogle gode forhandlere omkring Kolding?

>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

MVH
Michael Pagh - Også i 6000.



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 19:51

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in
news:dk2vqn$ll7$1@newsbin.cybercity.dk:

> Heh, ja ok, mente selvfølgelig GM modellen.

OK - den synes jeg nu ikke er specielt grim med hensyn til rust.

Vid dog at rust i dørbunde er standardudstyr på mange SAAB'er uden at
sige noget om resten af standen.

> Jamen det gør jeg så.
> Var over og kigge på den idag, og jeg gad ikke engang at køre en tur i
> den. Den havde en del rust og motoren lød som en kasse skruer.

Hvad skulle prisen være på den?

> Nu mener jeg at kunne huske at du importerede din Saab, korrekt?

Yessør :)

> Hvad
> endte du med at give for den, og var det besværligt?

Jeg har ikke fået den endelige vurdering endnu så jeg må melde pas. Men
et sted mellem 60-80kkr når alt kommer til alt vil jeg tro.

Besværligt? Hmm det er besværligt når man sidder og læser om hvad man
skal gøre og hvad man skal huske.

Men når man står midt i det er det ingen sag. Det hele kommer jo en ting
af gangen og har man det hele skrevet ud så er der styr på det.

Jeg synes det har været herligt indtil videre! Alene det at køre ned
efter sin "drømmebil" og håbe på den er som på billerder og beskrivelse
er et kapitel for sig.

> Er vant til en Xantia der vejer 1275 kg, med en 1.8L motor med 103hk,
> og det er egentlig ok, men mangler lidt bundtræk. Så tror fint jeg kan
> klare mig. Men jo, kender godt følelsen af en turbo, har kørt en del i
> en Volvo 740 Turbo fra `86, det går fremad.

Du kender til det kan jeg se :)

> Men hvordan er den generelle kvalitet på Saab ifht. Volvo?

Personligt kender jeg intet til Volvo, men efter hvad man hører rundt
omkring er det vist nogenlunde det samme = høj kvalitet. HOST er der nok
nogen der vil sige nu, men jeg glædes hvergang jeg drejer nøglen i min..
Har lige haft den på rullefelt og alle ponyer var i stalden stadig efter
272kkm

> Kender du evt. nogle gode forhandlere omkring Kolding?

Hmm egentlig ikke - selv kører jeg nogle km til dem jeg bruger. Jeg
bruger en reperatør til det jeg ikke kan/vil lave selv i Ansager og så
køber jeg stort set kun dele over nettet i England. Haster det så må jeg
ty til Asbjørn fx.

Jeg kan varmt anbefale Asbjørn i Silkeborg.. hvad den mand ikke ved om
SAAB er helt sygt.. Og så har han mange gode vogne til salg. Og sidst
men ikke mindst.. skideflink at snakke med!

> Michael Pagh - Også i 6000.

Hehe cool :)

Hvad kører du i nu? Xantia'en? Den ligger pissegodt på vejen sådan en -
rigtig flyderstil, blød og "svævende".

"Problemet" med med SAAB'ens 16-ventilede motor kontra din Xantia's
formentelig 8-ventilede motor er, at den 16-ventilede uden turbo er så
bundsvag man tror det er løgn. Den skal hele tiden nedgeares og have
"kniven" op af stejle stigninger.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-10-05 20:10

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns96FFC9DCCAFCAnononoinvalid@62.243.74.163...

> "Problemet" med med SAAB'ens 16-ventilede motor kontra din Xantia's
> formentelig 8-ventilede motor er, at den 16-ventilede uden turbo er så
> bundsvag man tror det er løgn. Den skal hele tiden nedgeares og have
> "kniven" op af stejle stigninger.

Ikke en 2,3'er...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 20:16

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43651a85$0$147
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Ikke en 2,3'er...

Nej jeg havde lige den 2,0'er i tankerne som han snakkede om i starten.

2,3'eren er korrekt nok en del mere bundstærk.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Michael Pagh (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 30-10-05 20:27


>> Heh, ja ok, mente selvfølgelig GM modellen.
>
> OK - den synes jeg nu ikke er specielt grim med hensyn til rust.
>
> Vid dog at rust i dørbunde er standardudstyr på mange SAAB'er uden at
> sige noget om resten af standen.

Hmmm, ok. Ved selvfølgelig godt at biler ruster med alderen, men nogle er jo
værre end andre.
Har bare kigget på 2 stk. GM900 begge fra `97, og de var godt igang med at
ruste.

>
>> Jamen det gør jeg så.
>> Var over og kigge på den idag, og jeg gad ikke engang at køre en tur i
>> den. Den havde en del rust og motoren lød som en kasse skruer.
>
> Hvad skulle prisen være på den?

60K, du kan da lige få et link til den:
http://www.jacon.dk/Brugt/Biler/BilDetalje.asp?BI=1542
Der var lappet lidt rundt omkring med maling som ikke passede helt sammen
med den originale.

>
>> Nu mener jeg at kunne huske at du importerede din Saab, korrekt?
>
> Yessør :)
>
>> Hvad
>> endte du med at give for den, og var det besværligt?
>
> Jeg har ikke fået den endelige vurdering endnu så jeg må melde pas. Men
> et sted mellem 60-80kkr når alt kommer til alt vil jeg tro.
>
> Besværligt? Hmm det er besværligt når man sidder og læser om hvad man
> skal gøre og hvad man skal huske.
>
> Men når man står midt i det er det ingen sag. Det hele kommer jo en ting
> af gangen og har man det hele skrevet ud så er der styr på det.
>
> Jeg synes det har været herligt indtil videre! Alene det at køre ned
> efter sin "drømmebil" og håbe på den er som på billerder og beskrivelse
> er et kapitel for sig.
>

Ja, det ser lidt forvirrende ud når man kigger Kraths huskeliste igennem.
Men må ærligt indrømme at jeg er ikke lige er opsat på at skulle igennem alt
dette i øjeblikket.

>> Er vant til en Xantia der vejer 1275 kg, med en 1.8L motor med 103hk,
>> og det er egentlig ok, men mangler lidt bundtræk. Så tror fint jeg kan
>> klare mig. Men jo, kender godt følelsen af en turbo, har kørt en del i
>> en Volvo 740 Turbo fra `86, det går fremad.
>
> Du kender til det kan jeg se :)
>

Yepper, den har omkring de 180 hypper.

>> Men hvordan er den generelle kvalitet på Saab ifht. Volvo?
>
> Personligt kender jeg intet til Volvo, men efter hvad man hører rundt
> omkring er det vist nogenlunde det samme = høj kvalitet. HOST er der nok
> nogen der vil sige nu, men jeg glædes hvergang jeg drejer nøglen i min..
> Har lige haft den på rullefelt og alle ponyer var i stalden stadig efter
> 272kkm
>

Har altid gerne villet have en Volvo, men tror jeg vil befinde mig bedre i
en Saab.
Den 740 TIC jeg har kørt i føles meget stor at køre, osse fordi der er så
meget plads omkring førepladsen.

>> Kender du evt. nogle gode forhandlere omkring Kolding?
>
> Hmm egentlig ikke - selv kører jeg nogle km til dem jeg bruger. Jeg
> bruger en reperatør til det jeg ikke kan/vil lave selv i Ansager og så
> køber jeg stort set kun dele over nettet i England. Haster det så må jeg
> ty til Asbjørn fx.
>
> Jeg kan varmt anbefale Asbjørn i Silkeborg.. hvad den mand ikke ved om
> SAAB er helt sygt.. Og så har han mange gode vogne til salg. Og sidst
> men ikke mindst.. skideflink at snakke med!
>

Hmmm, ok. Havde egentlig regnet med at købe en Volvo hos Jens Jacoben på
Ndr. Ringvej, men der er ikke noget interessant i øjeblikket.
Desuden er Saab er billigere at forsikre. Er kun 21, så det har meget at
sige. Den Skoda Octavia er 5K billigere om året i forsikring ifht. en Volvo
940.

>> Michael Pagh - Også i 6000.
>
> Hehe cool :)

Yepper, var lige nysgerig, så slog lige din adr. op. Du bor næsten kun et
stenkast fra mig.

>
> Hvad kører du i nu? Xantia'en? Den ligger pissegodt på vejen sådan en -
> rigtig flyderstil, blød og "svævende".

Hehe, den ligger rigtigt godt på vejen. Og befinder mig rigtig godt i den,
men den har for mange underlige fejl, og der kommer hele tiden flere til.
Man skal jo sige stop på et eller andet tidspunkt. Mit varmeapp. er gået i
stykker, og nu kan jeg ikke holde den dugfri mere om morgenen.
Det koster en bondegård at få skiftet, så jeg ligger og drøner rundt i den
Volvo 740 TiC i øjeblikket.

>
> "Problemet" med med SAAB'ens 16-ventilede motor kontra din Xantia's
> formentelig 8-ventilede motor er, at den 16-ventilede uden turbo er så
> bundsvag man tror det er løgn. Den skal hele tiden nedgeares og have
> "kniven" op af stejle stigninger.

Lyder som om at den har samme problem som min Xantia. Den skal have over
3500 rpm før der sker lidt, så der skal ofte røres i gryden.
Men igen, det meste føles langsomt og svagt ifht. sådan en gammel 2.3 liters
Volvo motor med turbo.

>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

Var lige inde på din side. Du skulle vel ikke ligge inde med en ATX PSU,
bare omkring de 230-250w?

MVH
Michael Pagh



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 21:08

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in
news:dk36qv$p4v$1@newsbin.cybercity.dk:

> Hmmm, ok. Ved selvfølgelig godt at biler ruster med alderen, men nogle
> er jo værre end andre.
> Har bare kigget på 2 stk. GM900 begge fra `97, og de var godt igang
> med at ruste.

Mine forældre har en GM900 fra 96 som ikke har fået supplerende
beskyttelse. Den er kun rusten i dørbundene.

> 60K, du kan da lige få et link til den:
> http://www.jacon.dk/Brugt/Biler/BilDetalje.asp?BI=1542
> Der var lappet lidt rundt omkring med maling som ikke passede helt
> sammen med den originale.

Kigger lige.

> Ja, det ser lidt forvirrende ud når man kigger Kraths huskeliste
> igennem.

Meget forvirrende. Men det er slet slet ikke så slemt som det ser ud
til.

> Men må ærligt indrømme at jeg er ikke lige er opsat på at
> skulle igennem alt dette i øjeblikket.

Man skal være opsat på det, ellers kører man surt i det.

> Desuden er Saab er billigere at forsikre.

Seriøst?

> Er kun 21, så det har meget
> at sige.

Jeg er 25 - stadig jaget vildt

> Yepper, var lige nysgerig, så slog lige din adr. op. Du bor næsten kun
> et stenkast fra mig.

Nu er jeg en ringe stenkaster, men jeg er tæt ved at tro jeg kan ramme
ser jeg )

> Hehe, den ligger rigtigt godt på vejen. Og befinder mig rigtig godt i
> den, men den har for mange underlige fejl, og der kommer hele tiden
> flere til. Man skal jo sige stop på et eller andet tidspunkt. Mit
> varmeapp. er gået i stykker, og nu kan jeg ikke holde den dugfri mere
> om morgenen.

Argh det er træls når det ingen ende vil tage. Har den gået mange km
eller er du bare uheldig med den?

> Lyder som om at den har samme problem som min Xantia. Den skal have
> over 3500 rpm før der sker lidt, så der skal ofte røres i gryden.
> Men igen, det meste føles langsomt og svagt ifht. sådan en gammel 2.3
> liters Volvo motor med turbo.

Hver gang jeg kører i mine forældres GM900 2,0 uden turbo så tror jeg
der er noget galt - den er bare så sløv i forhold til min egen

> Var lige inde på din side. Du skulle vel ikke ligge inde med en ATX
> PSU, bare omkring de 230-250w?

Du er heldig :)

Jeg ser lige i morgen hvad jeg præcist har liggende for der ligger en 3
stykker i skabet så hut jeg hvisker... jeg vender tilbage lige til det
emne i morgen.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Michael Pagh (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 30-10-05 21:31

>> Hmmm, ok. Ved selvfølgelig godt at biler ruster med alderen, men nogle
>> er jo værre end andre.
>> Har bare kigget på 2 stk. GM900 begge fra `97, og de var godt igang
>> med at ruste.
>
> Mine forældre har en GM900 fra 96 som ikke har fået supplerende
> beskyttelse. Den er kun rusten i dørbundene.

Hmmm, ok. Det kan være man skal kigge efter sådan en alligevel.

>
>> 60K, du kan da lige få et link til den:
>> http://www.jacon.dk/Brugt/Biler/BilDetalje.asp?BI=1542
>> Der var lappet lidt rundt omkring med maling som ikke passede helt
>> sammen med den originale.
>
> Kigger lige.
>
>> Ja, det ser lidt forvirrende ud når man kigger Kraths huskeliste
>> igennem.
>
> Meget forvirrende. Men det er slet slet ikke så slemt som det ser ud
> til.
>
>> Men må ærligt indrømme at jeg er ikke lige er opsat på at
>> skulle igennem alt dette i øjeblikket.
>
> Man skal være opsat på det, ellers kører man surt i det.
>
>> Desuden er Saab er billigere at forsikre.
>
> Seriøst?

Priserne for mig, undersøgt hos Alm. Brand, FDM og TopDK, bare de
billigeste.

Skoda Octavia 2000 - 11K, Volvo 940 1992 - 15,5K og Saab 9000CS 2.0 1993 -
13K.


>
>> Er kun 21, så det har meget
>> at sige.
>
> Jeg er 25 - stadig jaget vildt
>
>> Yepper, var lige nysgerig, så slog lige din adr. op. Du bor næsten kun
>> et stenkast fra mig.
>
> Nu er jeg en ringe stenkaster, men jeg er tæt ved at tro jeg kan ramme
> ser jeg )

Du behøver ikke at være ræd for at jeg rammer din bil, kaster som en pige,
så bare rolig.

>
>> Hehe, den ligger rigtigt godt på vejen. Og befinder mig rigtig godt i
>> den, men den har for mange underlige fejl, og der kommer hele tiden
>> flere til. Man skal jo sige stop på et eller andet tidspunkt. Mit
>> varmeapp. er gået i stykker, og nu kan jeg ikke holde den dugfri mere
>> om morgenen.
>
> Argh det er træls når det ingen ende vil tage. Har den gået mange km
> eller er du bare uheldig med den?

Den har gået 280K efterhånden.

>
>> Lyder som om at den har samme problem som min Xantia. Den skal have
>> over 3500 rpm før der sker lidt, så der skal ofte røres i gryden.
>> Men igen, det meste føles langsomt og svagt ifht. sådan en gammel 2.3
>> liters Volvo motor med turbo.
>
> Hver gang jeg kører i mine forældres GM900 2,0 uden turbo så tror jeg
> der er noget galt - den er bare så sløv i forhold til min egen

Tjaeee, det er da sjovt med mange hypper, men det er ikke det jeg sætter i
højsædet i øjeblikket.

>
>> Var lige inde på din side. Du skulle vel ikke ligge inde med en ATX
>> PSU, bare omkring de 230-250w?
>
> Du er heldig :)

Wow, den var ny.

>
> Jeg ser lige i morgen hvad jeg præcist har liggende for der ligger en 3
> stykker i skabet så hut jeg hvisker... jeg vender tilbage lige til det
> emne i morgen.

Bare iorden, venter spændt.

>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

MVH
Michael Pagh



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 21:44

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in
news:dk3ai0$r7d$1@newsbin.cybercity.dk:

> Hmmm, ok. Det kan være man skal kigge efter sådan en alligevel.

Det er helt igennem en dejlig bil. Ligger skidegodt på vejen, selv i høj
fart.

> Priserne for mig, undersøgt hos Alm. Brand, FDM og TopDK, bare de
> billigeste.
>
> Skoda Octavia 2000 - 11K, Volvo 940 1992 - 15,5K og Saab 9000CS 2.0
> 1993 - 13K.

Prøv Sønderjydske Forsikring (sig du bor i Dalby) eller Aros Forsikring.

> Du behøver ikke at være ræd for at jeg rammer din bil, kaster som en
> pige, så bare rolig.

Jeg tager hatten af hvis du kan - den holder i garage :D

> Den har gået 280K efterhånden.

Det er også en sjat jo.

> Tjaeee, det er da sjovt med mange hypper, men det er ikke det jeg
> sætter i højsædet i øjeblikket.

Så vil en GM900 2,0 med 130HK være kanon tror jeg. De ligger nemlig omkring
de 50-60 kilo for et rigtig flot eksemplar.

> Bare iorden, venter spændt.

OK (håber jeg husker det nu.. hehe)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Michael Pagh (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 30-10-05 21:52

>> Hmmm, ok. Det kan være man skal kigge efter sådan en alligevel.
>
> Det er helt igennem en dejlig bil. Ligger skidegodt på vejen, selv i høj
> fart.

Lyder godt....Det går lidt hurtigt igennem svingene indimellem.

>
>> Priserne for mig, undersøgt hos Alm. Brand, FDM og TopDK, bare de
>> billigeste.
>>
>> Skoda Octavia 2000 - 11K, Volvo 940 1992 - 15,5K og Saab 9000CS 2.0
>> 1993 - 13K.
>
> Prøv Sønderjydske Forsikring (sig du bor i Dalby) eller Aros Forsikring.

Bor i Dalby...? Jamen de skal vel også have en adresse at sende papirer
o.s.v. til? Det må du lige uddybe lidt.

>
>> Du behøver ikke at være ræd for at jeg rammer din bil, kaster som en
>> pige, så bare rolig.
>
> Jeg tager hatten af hvis du kan - den holder i garage :D

Ahhh, ok. Ja, det er jo altid en god ting.

>
>> Den har gået 280K efterhånden.
>
> Det er også en sjat jo.

Yep, ihverfald for en Citroen.

>
>> Tjaeee, det er da sjovt med mange hypper, men det er ikke det jeg
>> sætter i højsædet i øjeblikket.
>
> Så vil en GM900 2,0 med 130HK være kanon tror jeg. De ligger nemlig
> omkring
> de 50-60 kilo for et rigtig flot eksemplar.

Ok, jamen det vil jeg da prøve at kigge lidt efter så.

>
>> Bare iorden, venter spændt.
>
> OK (håber jeg husker det nu.. hehe)

Hehe, bare rolig. Så meget haster det heller ikke.

>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

MVH
Michael Pagh



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 22:03

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in news:dk3bpm$rqb$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Lyder godt....Det går lidt hurtigt igennem svingene indimellem.

I sving er den så knap så god faktisk.. lidt sejlende synes jeg.


> Bor i Dalby...? Jamen de skal vel også have en adresse at sende papirer
> o.s.v. til? Det må du lige uddybe lidt.

Jo.. De forsikrer ikke Kolding - kun Sønderjyllands amt.. men i Kolding er
forstaden "herude bagved" undtaget - den vil de gerne forsikre. Og da du og
jeg bor i Dalby sogn (jeg gør ihvertfald) så godtager de den

> Yep, ihverfald for en Citroen.

Ja. Min gamle Citroën ZX fra 1994 med 230kkm på bagen var betydeligt mere
"slidt" i det end den her SAAB med 272kkm på klokken. Det samme er gældende
for stort set alle andre jeg har lagt øjne på også.

Volvo egentlig også .. de holder også bare uden at "blive slidte" på samme
måde som mange andre mærker.

> Ok, jamen det vil jeg da prøve at kigge lidt efter så.

Lad dig ikke skræmme af rusten i dørbundene... bare sørg for at komme ind
under den. Få en med dig som har forstand på SAAB evt. som ved hvor
svaghederne gemmer sig ved øjekast.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Henrik B. (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-10-05 20:07

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:dk2vqn$ll7$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jamen det gør jeg så.
> Var over og kigge på den idag, og jeg gad ikke engang at køre en tur i
> den. Den havde en del rust og motoren lød som en kasse skruer.

Kan kun tilslutte mig Martin - Køb en 2,3i (alternativt en turbo - de har
som regel mere udstyr). Hedder bilen CSE, er det udstyrsmodellen.

9000 CS er desuden væsentlig bedre rustbeskyttet (og galvaniseret) end de
tidligere modeller af 9000. De er meget ruststærke, hvilket de svenske
undersøgelse også vidner om. Men få den alligevel rustbeskyttet.

> Nu mener jeg at kunne huske at du importerede din Saab, korrekt? Hvad
> endte du med at give for den, og var det besværligt?

Jeg importerede en '93 9000 CSET(urbo) fra Tyskland sidste år. Den har ALT i
udstyr - sågar benzinfyr. Den gav jeg ca. 75.000,- for alt inkl.

> Er vant til en Xantia der vejer 1275 kg, med en 1.8L motor med 103hk, og
> det er egentlig ok, men mangler lidt bundtræk. Så tror fint jeg kan klare
> mig. Men jo, kender godt følelsen af en turbo, har kørt en del i en Volvo
> 740 Turbo fra `86, det går fremad.

2,3i med 150 Hk er en MEGET harmonist bil, hvor det hele ligesom går op i en
højere endhed. Vælger man turbo'en får man tillige en masse "sjov" i gaden.

> Men hvordan er den generelle kvalitet på Saab ifht. Volvo?

Det er nok det samme.

> Kender du evt. nogle gode forhandlere omkring Kolding?

Hér er et godt bud:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=429900207&page=1

Han har flere til salg:
http://www.bilinfo.dk/asbjorn-auto/brugt.asp

Og hér er en:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=696300015&page=1

Du er velkommen til at mail'e, hvis du skulle have flere spørgsmål:
saab(snabel-a)tdcadsl.dk

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-10-05 20:10


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:436519ca$0$125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg

ROTFL ... Here we go again...

PS: Skulle sidde fast i mudderet på markvejen, kalder du bare, så kommer jeg
med traktoren!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-10-05 20:39

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43651a7e$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> -----------------------------------
>> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>
> ROTFL ... Here we go again...

))

> PS: Skulle sidde fast i mudderet på markvejen, kalder du bare, så kommer
> jeg med traktoren!

Én takker ærbødigst...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Jan W Nielsen (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 31-10-05 21:30

> Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Ha-ha...

+ 10 point for humoristisk sans.

/Jan W Nielsen




BJ (31-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 31-10-05 21:34


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43667e37$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Ha-ha...
>
> + 10 point for humoristisk sans.

Jep, den bliver svær at slå..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 20:14

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:436519ca$0$125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hér er et godt bud:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=429900207&page=1

Er den ikke lidt dyr?

Kan 1 år og 100kkm virkelig slå 50kkr af prisen?

> Du er velkommen til at mail'e, hvis du skulle have flere spørgsmål:
> saab(snabel-a)tdcadsl.dk

Nåh ja det glemte jeg lige.. det gælder også for mit vedkommende Pagh -
skriv bare :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Michael Pagh (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 30-10-05 20:39


>> Jamen det gør jeg så.
>> Var over og kigge på den idag, og jeg gad ikke engang at køre en tur i
>> den. Den havde en del rust og motoren lød som en kasse skruer.
>
> Kan kun tilslutte mig Martin - Køb en 2,3i (alternativt en turbo - de har
> som regel mere udstyr). Hedder bilen CSE, er det udstyrsmodellen.
>
> 9000 CS er desuden væsentlig bedre rustbeskyttet (og galvaniseret) end de
> tidligere modeller af 9000. De er meget ruststærke, hvilket de svenske
> undersøgelse også vidner om. Men få den alligevel rustbeskyttet.

Hehe, ja, ville skam gerne have en turbo, men der er noget der hedder
indkøbspris, samt forsikring.

>
>> Nu mener jeg at kunne huske at du importerede din Saab, korrekt? Hvad
>> endte du med at give for den, og var det besværligt?
>
> Jeg importerede en '93 9000 CSET(urbo) fra Tyskland sidste år. Den har ALT
> i udstyr - sågar benzinfyr. Den gav jeg ca. 75.000,- for alt inkl.

Havde regnet med 60K og så 10K for min Xantia så vi lander på ca. 50K, så
det er en del over budgettet.

>
>> Er vant til en Xantia der vejer 1275 kg, med en 1.8L motor med 103hk, og
>> det er egentlig ok, men mangler lidt bundtræk. Så tror fint jeg kan klare
>> mig. Men jo, kender godt følelsen af en turbo, har kørt en del i en Volvo
>> 740 Turbo fra `86, det går fremad.
>
> 2,3i med 150 Hk er en MEGET harmonist bil, hvor det hele ligesom går op i
> en højere endhed. Vælger man turbo'en får man tillige en masse "sjov" i
> gaden.
>
>> Men hvordan er den generelle kvalitet på Saab ifht. Volvo?
>
> Det er nok det samme.

Oki, jamen det lyder godt så.

>
>> Kender du evt. nogle gode forhandlere omkring Kolding?
>
> Hér er et godt bud:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=429900207&page=1

Prisen....prisen....

>
> Han har flere til salg:
> http://www.bilinfo.dk/asbjorn-auto/brugt.asp

Tjoeee...

>
> Og hér er en:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=696300015&page=1

Ja, ok, den var ikke ligefrem billigere.

>
> Du er velkommen til at mail'e, hvis du skulle have flere spørgsmål:
> saab(snabel-a)tdcadsl.dk

Jamen jo tak da.

>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>

MVH
Michael Pagh



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 21:10

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in
news:dk37gj$peg$1@newsbin.cybercity.dk:

> Hehe, ja, ville skam gerne have en turbo, men der er noget der hedder
> indkøbspris, samt forsikring.

Forsikringen er det mindste problem, tro mig. Aros er din ven i den
henseende :)

Ang. indkøbspris så behøver den ikke blive så meget dyrere igen.

> Havde regnet med 60K og så 10K for min Xantia så vi lander på ca. 50K,
> så det er en del over budgettet.

Hvor "gammel" må en 9000 Turbo være for dig? Du kan sagtens få en 2,3 Turbo
for 50kilo, men det bliver desværre nok ikke en af de nye CS'ere.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Michael Pagh (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 30-10-05 21:38

>> Hehe, ja, ville skam gerne have en turbo, men der er noget der hedder
>> indkøbspris, samt forsikring.
>
> Forsikringen er det mindste problem, tro mig. Aros er din ven i den
> henseende :)

Ok, for mig er det bare et stort problem i øjeblikket, men det ville da være
rart hvis det blev noget billigere.

>
> Ang. indkøbspris så behøver den ikke blive så meget dyrere igen.
>
>> Havde regnet med 60K og så 10K for min Xantia så vi lander på ca. 50K,
>> så det er en del over budgettet.
>
> Hvor "gammel" må en 9000 Turbo være for dig? Du kan sagtens få en 2,3
> Turbo
> for 50kilo, men det bliver desværre nok ikke en af de nye CS'ere.

Uha, så ny som mulig.
Ej, det er svært. Som sagt, jeg søger egentlig bare en bil som kan holde en
4 års tid og som ikke ligner lort.
Dvs. være billig at holde kørende. Skide være med benxinforbruget, syntes at
alle større biler ligger omkring 10km/l.
Volvo`en går lige så langt som min Xantia....man undres.

>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

MVH
Michael Pagh

PS: Nej, jeg skal ikke have Toyota!



Michael Pagh (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 30-10-05 21:44


>> Forsikringen er det mindste problem, tro mig. Aros er din ven i den
>> henseende :)
>
> Ok, for mig er det bare et stort problem i øjeblikket, men det ville da
> være rart hvis det blev noget billigere.
>

Var lige på deres side, man skal være 25 år for kunne tegne en kasko
forsikring hos dem. Og deres ansvarsforsikring er alt for dyre ifht. hvad
jeg kan få igennem FDM.

MVH
Michael Pagh



Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 21:48

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in
news:dk3ban$rht$1@newsbin.cybercity.dk:

> Var lige på deres side, man skal være 25 år for kunne tegne en kasko
> forsikring hos dem. Og deres ansvarsforsikring er alt for dyre ifht.
> hvad jeg kan få igennem FDM.

Du har jo ret - havde helt glemt det med alderen hos Aros :(

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Martin Johansen [600~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-05 21:47

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in
news:dk3aui$rap$1@newsbin.cybercity.dk:

> Dvs. være billig at holde kørende. Skide være med benxinforbruget,
> syntes at alle større biler ligger omkring 10km/l.

Min egen ligger på følgende...:

Ren bykørsel med meget kø og koldstarter og en smule "Brian":
13,6 Liter/100KM

Landevej med konstant 90 km/t:
6,5-7 Liter/100KM

Motorvej med 4 mand i bilen og meget "briankørsel, herunder med topfart:
9,5 Liter/100KM

Jeg må indrømme at være fuldt ud tilfreds.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Michael Pagh (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 30-10-05 20:45

Skal måske lige nævne hvad jeg egentlig søger.

Jeg søger en bil som er driftsikker! Som ikke har alle mulige underlige
designfejl. Jeg har et budget på 50K fra banken, det jeg kan prutte og min
Xantia i bytte.

Derfor kigger jeg på Saab og Volvo da "JEG" mener at de er af rigtig god
kvalitet og ville passe godt til mine krav. Ang. motor, så er det helt ok
med mig, hvis den bare er nogenlunde lige så "langsom" som min Xantia med
103hk.

Desuden har forsikringen høj proritet hos mig da jeg kun er 21 år, og derfor
udgør en stor del af budgettet. Så turbo vil nok ikke være særlig smart.

Det ligesom det jeg har i tankerne.

MVH
Michael Pagh



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste