Klippekortsordningen - succes?
Fra : DaFosia

Dato : 28-10-05 13:40

Lidt at tænke over.......

Der var 27% færre dræbte i september måned 2005 i forhold til sidste
år og det var "Rådet for Større Færdselssikkerhed" selvfølgelig
sikker på var pga. klippekortsordningen.

Pr. 27. oktober 2005 er der så indtil videre 33% FLERE dræbte i
forhold til oktober sidste år. Hvad skyldes det så?

Et godt eksempel på at statistik ikke kan bruges så firkantet og man
skal nok være lidt forsigtig med at skamrose klippekortsordningen.

Kilde: http://www.sikkertrafik.dk/

Fra : Thomas H.

Dato : 28-10-05 14:00

"DaFosia" <dafosia@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
>Et godt eksempel på at statistik ikke kan bruges så firkantet og man
>skal nok være lidt forsigtig med at skamrose klippekortsordningen.

Det er naturligvis statistisk unøjagtighed når det er den vej ....
Nej det er ufatteligt at folk, og ikke mindst politikere, bliver ved med at
hoppe på de der billige tricks

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-10-05 14:26

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er naturligvis statistisk unøjagtighed når det er den vej ....
> Nej det er ufatteligt at folk, og ikke mindst politikere, bliver ved med
> at
> hoppe på de der billige tricks

Du mener ikke klippekortet virker på antal dræbte?

Prøv at trække de dræbte fra, som kørte som om de ikke kendte til
klippekortsystemet og se lidt igen på tallene ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-05 14:07

DaFosia skriver:

> Pr. 27. oktober 2005 er der så indtil videre 33% FLERE dræbte i
> forhold til oktober sidste år. Hvad skyldes det så?

Det gode vejr....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 14:13

KLIP

> Det gode vejr....

Netop ... det har givet en del medvind på cykelstierne...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-05 14:12

BJ skriver:

> Netop ... det har givet en del medvind på cykelstierne...

Åbenbart, eller var det sidevind ?

--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 14:19

KLIP

> Åbenbart, eller var det sidevind ?

Det må mestendels være sidevind.

Togene har jo ikke rigtig været i stand til at skabe det sædvanlige læ.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-05 14:20

BJ skriver:

> Togene har jo ikke rigtig været i stand til at skabe det sædvanlige læ.

Jo, da de har kørt næsten lige så langsom som cyklisterne...

--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 14:27

KLIP

> Jo, da de har kørt næsten lige så langsom som cyklisterne...

... og således mistet i tusindvis af kunder som derved har benyttet
alternativ transport.

PS: Som en fra etaten udtalte det:"Havde vi været en privat virksomhed,
ville vi virkelig være i store vanskeligheder".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 28-10-05 14:35

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Tillykke

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 14:36

KLIP

> Tillykke

Den er jeg med på.

Tillykke med reproduktionen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-05 14:37

Leonard skriver:

> Tillykke

Tak

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-05 15:31

> Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

OT: Huuha - godt der var kryds i "levende" - lidt en barsk seddel at hæfte
på et nyfødt barn.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-05 21:18

Claus Petersen skriver:

> OT: Huuha - godt der var kryds i "levende" - lidt en barsk seddel at hæfte
> på et nyfødt barn.

Jeps.

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-05 19:10

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Tillykke med det flotte resultat.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : John Sahl

Dato : 28-10-05 20:04

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Han ligner sgu det lokale postbud! Tillykke med ham

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 20:07

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han ligner sgu det lokale postbud! Tillykke med ham

Kommer sådan nogen ellers ikke med luftpost..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 28-10-05 20:21

BJ wrote:
> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Kommer sådan nogen ellers ikke med luftpost..?..

Det er kun i de fine kvarterer ;c)

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 20:30

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er kun i de fine kvarterer ;c)

LOL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-05 21:21

John Sahl skriver:

> Han ligner sgu det lokale postbud!

Nope, sådan noget kan _hun_ ikke lave......

Til gengæld har lægen ordnet det, men det er heller ikke lægen der er
faderen, for det var også en kvinde.

Så skal barnet blive smukt, må det jo være efter moderen
Lige nu ligner han jo alle andre spædbørn (er ikke særlig køn)

> Tillykke med ham

Takkker (også jer andre)

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : Thomas H.

Dato : 28-10-05 14:19

> Det gode vejr....

Men kunne vejret så ikke også være årsagen til faldet i september, eller ser
det bedst ud at det er pengemaskinen?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-05 14:19

"Thomas H." skriver:

> Men kunne vejret så ikke også være årsagen til faldet i september, eller ser
> det bedst ud at det er pengemaskinen?

Det ser da klart bedst ud - og jeg tror nu også at de har ret. Folk
kørte i en hel måned og passede på, nu har de flemt det igen.

Klaus
--
Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html