må man køre til udlandet med en midlertidi~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-10-05 09:37

Hej gruppe,

Hvordan er det i grunden ? - må man køre et smut til Tyskland, når man lige
har købt ny bil, og endnu ikke fået sin originale registreringsattest, men
kun har den midlertidige, som forhandleren udleverer ?
- Jeg mener at kunne huske at man ikke måtte dette i gamle dag, men er det
lavet om ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-05 13:45

> [...]
> kun har den midlertidige, som forhandleren udleverer ?
> - Jeg mener at kunne huske at man ikke måtte dette i gamle dag, men er det

Er det ikke ligemeget. Jeg har ALDRIG min reg.attest med til tyskland og jeg
er MEGET ofte i tyskland. Har heller ALDRIG skulle vise "wagenpapire" de
gange hvor jeg tidl. blev stoppet ved grænsen

--
Tom

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 28-10-05 14:24

> [...]
> kun har den midlertidige, som forhandleren udleverer ?
> - Jeg mener at kunne huske at man ikke måtte dette i gamle dag, men er det

Klippet fra FDM og gældende for Tyskland:
Kræves: Pas, (navngivne børn under 15 år kan rejse i forældrenes pas sålænge
passet er gyldigt), dansk kørekort, original registreringsattest, DK-skilt.

Det er muligt at købe en kopi af den originale registreringsattest på
Motorkontorerne. Attesten koster 50 kr."

Anbefales: Det gule sygesikringskort, FDMs Udlandshjælp, Grønt-kort,Rødt
SOS-kort.

Hilsen Matthias

Fra : HKN

Dato : 28-10-05 18:15

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kun har den midlertidige, som forhandleren udleverer ?
> - Jeg mener at kunne huske at man ikke måtte dette i gamle dag, men er

Ja, du kan få den midlertidige stemplet på det lokale motorkontor, således
at den accepteres af de udenlandske myndigheder.

Det er gratis!!

Mvh
Henrik

It has removed 55 spam emails to date.