Nye regler for bilpladebiler???
Fra : JS

Dato : 28-10-05 09:15

En bekendt påstår at have hørt at reglerne for køb af gulpladebiler til
private bliver strammet op så det i fremtiden ikke er så fordelagtigt som
nu. Han kender tilmed én der har solgt sin bil pr. omgående fordi at det
ikke længere er så god en "forretning". Jeg har intet hørt og kan da på
ingen måde tro at et evt. lovindgreb skulle have betydning for nuværende
ejere af momsfrie gulpladebiler...

Er han helt ude i skoven eller er jeg gået glip af noget?

Fra : JS

Dato : 28-10-05 09:17

GULpladebiler skulle der naturligvis stå i "emne"

Fra : JK

Dato : 28-10-05 09:34

On Fri, 28 Oct 2005 10:14:35 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ejere af momsfrie gulpladebiler...
>
>Er han helt ude i skoven eller er jeg gået glip af noget?

Totalvægten bør holdes under 2 tons:

http://www.tax.dk/pjecer/biler_paa_gule_plader.htm

for privatkørsel.

Der er noget murren med et lovforslag om en stramning, men jeg kan
ikke huske det præcist og ej finde det med google. Sådan går det jo,
når noget bliver sjovere end det må.

mvh

John

Fra : JS

Dato : 28-10-05 09:52

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Totalvægten bør holdes under 2 tons:
>
> http://www.tax.dk/pjecer/biler_paa_gule_plader.htm
>
> for privatkørsel.

Men er det ikke samme vilkår som der har været længe?

> Der er noget murren med et lovforslag om en stramning, men jeg kan
> ikke huske det præcist og ej finde det med google. Sådan går det jo,
> når noget bliver sjovere end det må.

Ja, det har jeg også hørt, men det kommer næppe til at påvirke nuværende
ejere af private gulpladebiler, når de engang bliver enige om en ordning. Er
det ikke frøken Dyremose der var mest ivrig efter at få lavet et indgreb
(altså af regeringspartierne...)?