|
| Primera P11: Ladelampen lyser og Kørelyset~ Fra : Leif |
Dato : 27-10-05 19:09 |
|
Kom bare pludseligt - måske i forbindelse med at jeg lige brugte
det lange lys til at se med.
Er der nogen herinde, der kender til det?
Måske er det generatoren, der er fået en tur.
Når jeg måler direkte på det fede stik på den, er der 11.7volt
(på batteriet det samme, men stiger op til 12.5 volt med slukket motor).
Måske der er et eller andet i lyskontakten...............
Modellen er en 2001 P11 1.8 stationcar, der forresten aldrig kan lokkes
over 11-11.5 km/l.....
Mvh, Leif
| |
Uffe Ravn (27-10-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 27-10-05 19:23 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev
> Kom bare pludseligt - måske i forbindelse med at jeg lige brugte
> det lange lys til at se med.
>
> Er der nogen herinde, der kender til det?
>
> Måske er det generatoren, der er fået en tur.
>
> Når jeg måler direkte på det fede stik på den, er der 11.7volt
> (på batteriet det samme, men stiger op til 12.5 volt med slukket motor).
>
> Måske der er et eller andet i lyskontakten...............
Næh, det er i eller omkring generatoren.
Tjeck for løse forbindelser, inden du skifter generatoren eller kullene.
Stiger batterispændingen hvis du gasser de lidt op i omdrejninger?
Mvh. Uffe Ravn
| |
Leif (27-10-2005)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 27-10-05 19:38 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message
news:43611b1d$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev
>
>
> Næh, det er i eller omkring generatoren.
>
> Tjeck for løse forbindelser, inden du skifter generatoren eller kullene.
>
Alt virker fornuftigt her...
> Stiger batterispændingen hvis du gasser de lidt op i omdrejninger?
>
Næh. Og falder kun lidt (i decimal-området) - og ikke under de 11 volt -
med forbrug; Lys, elbagrude blæser osv.
Måske spændingen kommer længere ned i morgen, når bilen har kørt morgentur
på batteriet.
Hmm. Konen siger forresten at hun har da godt, i den sidste tid, lagt mærke
til at lyset er blevet svagere med diverse forbrugere til.
Må nok lige runde mekkeren fra morgen af.......
| |
OZ3BTO (27-10-2005)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 27-10-05 19:49 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43611df8$0$38680$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message
> news:43611b1d$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev
> >
> >
> > Næh, det er i eller omkring generatoren.
> >
> > Tjeck for løse forbindelser, inden du skifter generatoren eller kullene.
> >
>
> Alt virker fornuftigt her...
>
> > Stiger batterispændingen hvis du gasser de lidt op i omdrejninger?
> >
> Næh. Og falder kun lidt (i decimal-området) - og ikke under de 11 volt -
> med forbrug; Lys, elbagrude blæser osv.
>
> Måske spændingen kommer længere ned i morgen, når bilen har kørt morgentur
> på batteriet.
>
> Hmm. Konen siger forresten at hun har da godt, i den sidste tid, lagt
mærke
> til at lyset er blevet svagere med diverse forbrugere til.
>
> Må nok lige runde mekkeren fra morgen af.......
>
>
Prøv lige kullene først tager ikke mange minutter og koster ikke meget
Gav 165 sidst til sierraen
OZ3BTO
| |
clarke_dk (27-10-2005)
| Kommentar Fra : clarke_dk |
Dato : 27-10-05 21:41 |
|
Når generator lader skal den over de 13,5volt. DVS Når du måler på batteriet
når motoren er slukket, så kan den godt være rimelig lav (dog ikke under
11volt). Når du så tænder for motoren SKAL den op på over 13.5volt tilsammen
med generator spænding.
gør den ikke det = dårlig generator/kul
gør den det = dårlig batteri (da i mister power når i kører)
kommer den højere op med omdrejningstallet = dårlig dioder.
Men jeg hælder mest til en dårlig generator.
MVH
Primera W10 ST.car
"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43611735$0$38677$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Kom bare pludseligt - måske i forbindelse med at jeg lige brugte
> det lange lys til at se med.
>
> Er der nogen herinde, der kender til det?
>
> Måske er det generatoren, der er fået en tur.
>
> Når jeg måler direkte på det fede stik på den, er der 11.7volt
> (på batteriet det samme, men stiger op til 12.5 volt med slukket motor).
>
> Måske der er et eller andet i lyskontakten...............
>
> Modellen er en 2001 P11 1.8 stationcar, der forresten aldrig kan lokkes
> over 11-11.5 km/l.....
>
>
> Mvh, Leif
>
>
| |
Leon Hulstroem \(422~ (27-10-2005)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem \(422~ |
Dato : 27-10-05 22:53 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43611735$0$38677$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Kom bare pludseligt - måske i forbindelse med at jeg lige brugte
> det lange lys til at se med.
>
> Er der nogen herinde, der kender til det?
>
> Måske er det generatoren, der er fået en tur.
>
> Når jeg måler direkte på det fede stik på den, er der 11.7volt
> (på batteriet det samme, men stiger op til 12.5 volt med slukket motor).
Lyder som D+ der er knækket/røge af eller en død diodebro, jeg vil æde min
hat på at den heller ikke lader.
-Leon
| |
Leif (28-10-2005)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 28-10-05 11:39 |
|
Tak for alle indlæg.
Diagnose er: defekt enrettet / relæ-- ikke muligt at få dele til ==> en
ombytter er undervejs ~1400 +moms...........
| |
|
|