Vægt/grøn ejerafgift
Fra : Brian

Dato : 27-10-05 17:43

Hejsa

Så vidt jeg kan læse mig frem til, ligger skillelinien mellem vægt og grøn
ejerafgift ved 1. Juli 1997. Er den dato 100% fast, eller er det afhængig af
bilen ?

Et eksempel kunne være en Golf 3. Den kan være indreg. første gang både før
og efter 1. Juli 1997. Hvis den er fra før 1. Juli vil den koste knap 5800
årligt, hvis den er efter den 1. Juli vil den koste efter brændstofforbrug.

Er det rigtigt forstået ?

/Brian

Fra : clarke_dk

Dato : 27-10-05 21:45

Yes, det er rigtig forstået.

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-10-05 07:42

"clarke_dk" <clarke_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Yes, det er rigtig forstået.
>

> "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> af

> før
> brændstofforbrug.

Var det ikke en "blød" skillelinie, således at biler indregistreret mellem
1/1-97 og 1/7-97 kunne selv vælge om de ville køre efter den ene eller den
anden lovgivning ???

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : clarke_dk

Dato : 28-10-05 08:45

Jo, det har du ret i. Men kun på lignøjagtig den bestemt bil du kigger på og
ikke generelt. Der er visse bil typer som ikke kan ændres på. Det har vidst
noget med insprøjtning/katalysator osv at gøre.

Fra : Brian

Dato : 28-10-05 15:16

Jan Vennike wrote:

> Var det ikke en "blød" skillelinie, således at biler indregistreret
> mellem 1/1-97 og 1/7-97 kunne selv vælge om de ville køre efter den
> ene eller den anden lovgivning ???

Sådan har jeg også sidenhen fået forklaret det, og eftersom i også
begge kommer frem til det, er det sgu nok ikke helt forkert

Takker for svarene til jer begge.

/Brian