Skat på parkering i Sverige
Fra : Broegger

Dato : 27-10-05 13:42

Hej

Så kom der skat på parkering i Stockholms området. Det gælder hvis en
arbejdsgiver stiller parkeringspladser tilrådighed for medarbejderne. Og
det er jo ret almindeligt.
Jeg hørte at medarbjederne ved et stort IT firma der holder til i Kista (en
forstad til Stckhlm.) nu bliver beskattet af 10 kr pr dag de har bilen med
på arbejde.
Hvis man arbejder inde i centrum beskattes man af op til 150 kr om dagen!

Nu håber jeg bare ikke den danske regering får lignende ideer!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : BJ

Dato : 27-10-05 13:44

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis man arbejder inde i centrum beskattes man af op til 150 kr om dagen!
>
> Nu håber jeg bare ikke den danske regering får lignende ideer!

Vi har skattestop, men du kan bare vente dig, kan du..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-10-05 13:48

Broegger wrote:
> [...]
> Hvis man arbejder inde i centrum beskattes man af op til 150 kr om dagen!
>
> Nu håber jeg bare ikke den danske regering får lignende ideer!

Og hvordan tjekkes det så ?

mvh

Christian

Fra : Broegger

Dato : 27-10-05 14:00

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev

> Og hvordan tjekkes det så ?

Ved at følge med i Statstidende om loven er blevet vedtaget.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-10-05 14:10

Broegger wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev

> Ved at følge med i Statstidende om loven er blevet vedtaget.

jeg citerede forkert, jeg skulle have klippet efter denne linie:

> Hvis man arbejder inde i centrum beskattes man af op til 150 kr om dagen!

Så giver mit spørgsmål mere mening:

Og hvordan tjekkes det så om man er i bil ?

mvh

Christian

Fra : Broegger

Dato : 27-10-05 14:15

> jeg citerede forkert, jeg skulle have klippet efter denne linie:

> Så giver mit spørgsmål mere mening:
>
> Og hvordan tjekkes det så om man er i bil ?
Undskyld, jeg kunne ikke lade være

Jeg ved ikke hvordan det tjekkes. Men jeg ved at medarbejderne skal
rapportere det i et system på virksomheden. Det er så den enkelte
virksomhed der skal indeholde pengene.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-10-05 14:17

Broegger wrote:
> [...]
>
> Jeg ved ikke hvordan det tjekkes. Men jeg ved at medarbejderne skal
> rapportere det i et system på virksomheden. Det er så den enkelte

Og det er så samme virksomhed som skal til at lønne deres
medarbejdere med op til 150 kr / dag mere.

Svenskere !?!?! De er sgu underlige.

mvh

Christian

Fra : Broegger

Dato : 27-10-05 14:27

> Og det er så samme virksomhed som skal til at lønne deres
> medarbejdere med op til 150 kr / dag mere.

Det er jo ikke en del af aftalen, men mon ikke deres fagforeninger kommer
med et krav i den retning?

> Svenskere !?!?! De er sgu underlige.

Næsten lige så underlige som Romerne

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-10-05 15:37

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev

> Det er jo ikke en del af aftalen, men mon ikke deres fagforeninger kommer
> med et krav i den retning?

> Næsten lige så underlige som Romerne

Bare betal med bautasten.

Mvh AJH

Fra : Broegger

Dato : 27-10-05 15:58

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev

> Bare betal med bautasten.

man skal vel bare være sikker på at ramme. Så kan der ikke være noget
problem!

--
Hilsen Thomas
der må trækkes med en bovlam punto til imorgen!

Fra : Juul

Dato : 28-10-05 18:09

"Broegger" <> Så kom der skat på parkering i Stockholms området. Det gælder
> [...]
> Hvis man arbejder inde i centrum beskattes man af op til 150 kr om dagen!
>
> Nu håber jeg bare ikke den danske regering får lignende ideer!

Jeg betaler da 1000 SEK om året for at parkere ved min arbejdsplads i
Göteborg. Det tyveri har stået på i flere år... :(

VH Juul