Pivlyde fra Golf IV
Fra : Tue Jensen

Dato : 27-10-05 11:25

Det drejer sig om en femd¸rs Golf IV 2.0 fra 2003 som er begyndt at ¡pive¡.
Pivlyden kommer uregelm¿ssigt, nogle gange er den der andre gange ikke, den
kan nogle gange fremprovokeres ved at lave et pludseligt udslag i rattet
til venstre, således der kommer ekstra v¿gt på h¸jre hjuls¿t. Det lyder som
om lyden kommer fra h¸jre baghjul. Lyden f¸lger ikke nogen fast rytme, den
¡piver¡ tilf¿ldigt.
Hvad kan det v¿re? nogle der kender til det?

--
Tue

Fra : Ole S¸rensen

Dato : 27-10-05 12:35

Tue Jensen wrote:
> [...]
> baghjul. Lyden f¸lger ikke nogen fast rytme, den ¡piver¡ tilf¿ldigt.
> Hvad kan det v¿re? nogle der kender til det?

Jeg kender en som havde en Golf IV årg. 03 med n¸jagtig samme problem.
V¿rkstedet sagde, at det var bremserne der nok havde samlet lidt rust i
kanten. Han fik at vide, at han skulle foretage et par katastrofe
opbremsninger for at få slidt rusten v¿k. Det hjalp. Bremseklodserne var
ikke nedslidt. Måske kan du bruge det til noget...

hilsen ole

Fra : Tue Jensen

Dato : 27-10-05 13:18

On Thu, 27 Oct 2005 13:35:07 +0200, Ole S¸rensen wrote:

> [...]
> opbremsninger for at få slidt rusten v¿k. Det hjalp. Bremseklodserne var
> ikke nedslidt. Måske kan du bruge det til noget...

Det lyder sjovt det vil jeg prøve.

--
Tue

Fra : Ole Sørensen

Dato : 27-10-05 20:44

Tue Jensen wrote:
> Det lyder sjovt det vil jeg prøve.

Men du skal HELT op på bremsen og stå. Og ikke noget med at køre 30 km/t.
Skal være højere fart.
OG!! Bør foretages et sikkert sted!

hilsen ole