Elektronisk tænding escort 1981
Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-10-05 18:52

Nogen der lige ved hvordan man måler om den lille sorte transistor på siden
af strømfordeleren er brændt? Bilen gik ud i et hug i dag. Og vi kan måle os
frem til at der ingen tænding er, men at der kommer strøm til fordeleren.

Det irriterende er at hele strømfordelerhuset maks har kørt 5000km over de 5
år siden det som nyt blev monteret.

Det er en Escort 1981 1,3 CVH

FOCs

Fra : Frank - Newd

Dato : 26-10-05 22:02

Freddy O. Christensen wrote:
> [...]
>
> Det irriterende er at hele strømfordelerhuset maks har kørt 5000km over de 5

Jeg svarer nok ikke direkte på dit spørgsmål, men er din strømfordeler

en Lucas eller en Bosch model.

Et nyt tændingsmodul kan vel få hos Høyer eller Biltema for 300-500 kr.

Frank

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-10-05 20:27

> en Lucas eller en Bosch model.

Bosch så vidt jeg kan se. Det står dog ikke på den. Men det ser sådan ud i
Haynes.

> Et nyt tændingsmodul kan vel få hos Høyer eller Biltema for 300-500

Bare ked af at forsøge mig frem og den der sidder er som nævnt næsten ubrugt
med ca 5 år på bagen. Hvis det nu er signalgiveren eller en knækket ledning
der er problemet.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-10-05 07:42

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> wrote in

> Bare ked af at forsøge mig frem og den der sidder er som nævnt næsten
> ubrugt med ca 5 år på bagen. Hvis det nu er signalgiveren eller en
> knækket ledning der er problemet.

At den er næsten ubrugt passer jo ikke, den er 5 år gammel og for
elektriske komponenter er det alderen der er værst, så at bilen knap har
kørt de sidste 5 år, er mere end rimelig grund til at antage at den kan
være blevet træt.

Thomas

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 27-10-05 16:44

> [...]
> elektriske komponenter er det alderen der er værst, så at bilen knap
> har kørt de sidste 5 år, er mere end rimelig grund til at antage at

Snøft. Hvorfor er der ikke nogen der svarer på det jeg spørger om? Og en
elektronik komponent burde bestemt ikke sætte ud eftre 5 år i en knastør
garage. Og den første af dem holdt da 20 år!

Men det må være muligt at finde et diagram over dimsen. Nu ligger den her og
kigger på mig.

Fra : Frank - Newd

Dato : 27-10-05 19:24

Freddy O. Christensen wrote:

> [...]
> kigger på mig.

>Okay, Giverspolen eller styrespolen som sidder nede i din strømfordeler
vil jeg mene du skal kune måle ca 1000-1200 ohm på.

Er der ingen gennemgang er det vel nok den der er stået af,
er der de 1000-1200 ohm på spolen så er der jo kun modulet tilbage.
Håber det hjælper dig

Frank

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-05 20:54

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev

> Nogen der lige ved hvordan man måler om den lille sorte transistor på
siden
> af strømfordeleren er brændt?

Hvis det er en bipolar transistor, lodder du den af og måler 2
diodestrækninger på den, resten skal være afbrudt.

Hvad står der på den?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 14-11-05 22:00

> siden
>
> Hvis det er en bipolar transistor, lodder du den af og måler 2
> diodestrækninger på den, resten skal være afbrudt.
>
> Hvad står der på den?
g115 p5543H

4 BEN