Geländewagen
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-10-05 17:34

Jeg faldt tilfældigvis over en Mercedes 240GD fra midt-80'erne. Det er jo en
sjælden bil, men kan det virkeligt passe at de uden afgift koster > 50.000
kr i tyskland? Eller er det mig der ikke kan bruge mobile.de?
Hvordan er den, terrænmæssigt ift. en Land Rover f.eks?
- Iøvrigt er det sejt at G-klassen ikke har skiftet udseende siden ;)

/Kasper Hansen

Fra : NS

Dato : 26-10-05 17:56

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> Hvordan er den, terrænmæssigt ift. en Land Rover f.eks?
> - Iøvrigt er det sejt at G-klassen ikke har skiftet udseende siden ;)

Ja, forsvaret bruger dem i vid udstrækning så de er nok ret gode.

NS

Fra : K ö n i g

Dato : 26-10-05 18:41

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

? Eller er det mig der ikke kan bruge mobile.de?
> Hvordan er den, terrænmæssigt ift. en Land Rover f.eks?
> - Iøvrigt er det sejt at G-klassen ikke har skiftet udseende siden ;)

Den er stadigvæk ikke til at købe for billig penge, ej heller i Tyskland

Med spær på for- og bagakslen er den ikke til at sætte fast i terrænet. Den
har været faceliftet et par gange siden den kom første gang . . . .

Mvh Peter
Mercedes 300GD LWB

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 26-10-05 20:19

> [...]
> Hvordan er den, terrænmæssigt ift. en Land Rover f.eks?
> - Iøvrigt er det sejt at G-klassen ikke har skiftet udseende siden ;)

Hvis du er lidt heldig kan de også købes i danmark når HMAK sælger ud.
Jeg mener at have set et par stykker i auktionskataloget fra tidligere i år.

Selv vil jeg nok foretrække en Land Rover.

Jesper

Fra : Peter Weis

Dato : 26-10-05 20:18

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Hvordan er den, terrænmæssigt ift. en Land Rover f.eks?

Hvis jeg husker rigtigt, så kan den relativt ofte hænge fast på pukler.

Min erindring stammer fra en sammenlignende test af 4X4'ere i
Bilmagasinet eller Bilen, Motor og Sport for rigtigt mange år siden,
hvor bl.a. en Pajero klarede sig overraskende godt på grund af et skjold
under motoren, som den kunne glide på over mange forhindringer på.

Mercedesen havde vist for stor sporvidde til meget puklet terræn.

mvh
Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-10-05 20:54

> [...]

> Det er jo en sjælden bil, men kan det virkeligt passe at de uden
> afgift koster > 50.000 kr i tyskland? Eller er det mig der ikke

Jeg fandt netop 6 stykker på mobile.de. Heraf en til 25K og en til
45K, så det kan da lade sige gøre.

Tips til søgningen:

Marke: Mercedes-Benz
Preis von: EUR 1000 bis EUR 7000
Kategorie: Geländewagen/Pickup
Leistung bis: 66kW(90 PS)
Erstzulassung bis: 1990
Kraftstoffart: Diesel

Øvrige felter lader du være blanke. Det skulle finde samtlige biler
der er interessante for dig med ganske få fejlhits.

> Hvordan er den, terrænmæssigt ift. en Land Rover f.eks?

Efter sigende skulle Geländewagen være verdens bedste off-roader.
Ihvertfald uopslidelig som G240.

Netop G240 modellen er stadig efterspurgt fordi den er helt og
aldeles uopslidelig. Ved 300.000 km er den motor kun lige kørt til :-
)

Der er sikkert større chance for at finde en G300 til en fornuftig
pris. Det er faktisk samme motor "bare" med en ekstra cylinder. Men
den har ikke samme ry for holdbarhed(uden at den altså falder fra
hinanden af den grund) som G240.

> - Iøvrigt er det sejt at G-klassen ikke har skiftet
> udseende siden ;)

Men det er også snart slut. Imponerende at bilen blev lanceret med 72
hk, og nu kan fås med 476 hk. Ingen anden model har haft en
tilsvarende udvikling i motoreffekt.

Held og lykke med eftersøgningen.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-10-05 21:16

> Jeg fandt netop 6 stykker på mobile.de. Heraf en til 25K og en til
> 45K, så det kan da lade sige gøre.

Det kom sig egentligt af at jeg sad og kiggede på auktionskataloget over
hærens overskudsmateriel. Der er en del af dem til salg (knap 10 så vidt jeg
husker)... Og så var det jo rart at vide hvad vurderingen på sådan en krabat
var, og om det virkeligt kunne passe at den var så høj.
Jeg ved nu ikke om det er noget jeg vil bruge så mange penge på - Min
interesse for terrænkørsels blev bare vakt da jeg for nyeligt var på sådan
en racerdag på Sturup Raceway, hvor en af diciplinerne var Offroad kørsel.

Tak til alle der har svaret på tråden - jeg vil prøve at holde øje med hvad
de går til....

/Kasper Hansen