Udskyde syn
Fra : Ole Jensen

Dato : 26-10-05 10:30

Hej

Jeg har fået en indkaldelse til syn af min bil, som skal være synet og
godkendt senest 9. december.

Jeg ville dog gerne have det udskudt til marts, da jeg har planlagt at
skulle have nyt bil på det tidspunkt.

Er der nogen mulighed for at udskyde synet?

Hvad er konsekvenserne hvis jeg ikke møder op? Får jeg en bøde, eller
kommer de og klipper pladerne? Og i givet fald, hvornår kommer de?

Kan jeg komme med nogle dårlige undskyldninger som kan bruges.

Kort sagt: Er der en smutvej?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-05 10:51

Ole Jensen skriver:

> Er der nogen mulighed for at udskyde synet?

Hvad tid har du fået indkaldelse til ?

> Kort sagt: Er der en smutvej?

Ring til dem og få det udsat.

Der kan du nok vinde en måneds tid eller 2. Derefter bliver du
"behændigt" syg på datoen og får det udsat igen (selvfølgelig
beklagende). Er du heldig kan du vinde de 3 måneder.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Troels Hansen

Dato : 26-10-05 11:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ring til dem og få det udsat.
>
> Der kan du nok vinde en måneds tid eller 2. Derefter bliver du
> "behændigt" syg på datoen og får det udsat igen (selvfølgelig
> beklagende). Er du heldig kan du vinde de 3 måneder.....

Derefter kører du så til syn, uden at have rørt bilen. Den dumper, og du
skal møde til syn igen indenfor en måned. Så er du oppe på 4 måneder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-05 11:18

Troels Hansen skriver:

> Derefter kører du så til syn, uden at have rørt bilen. Den dumper, og du
> skal møde til syn igen indenfor en måned. Så er du oppe på 4 måneder

Med mindre at den er så ringe at man ikke får lov til at køre den
derfra....

Fra : Troels Hansen

Dato : 26-10-05 11:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Med mindre at den er så ringe at man ikke får lov til at køre den
> derfra....

Så skal den da vist også være meget dårlig?

Fra : aadam

Dato : 26-10-05 14:15

On Wed, 26 Oct 2005 11:29:56 +0200, Ole Jensen wrote:

> [...]
>
> Hvad er konsekvenserne hvis jeg ikke møder op? Får jeg en bøde, eller
> kommer de og klipper pladerne? Og i givet fald, hvornår kommer de?

Mogens med camaroen fra gruppen har paa en eller anden maade faaet det
faste antal uger foer der "sker noget". Du kan soege tilbage for at finde
dem, men jeg mener at kunne huske det var 16 uger. Det passer med hvad jeg
har proevet engang. Efter ca. 4-5 maaneder kom der et brev med at nu ville
politiet snart efterlyse bilen, hvis ikke jeg moedte op til syn snarest

Mvh
Vinterbil: Opel Kadett Caravan 89, saelges

Fra : Mogens

Dato : 26-10-05 17:15

"aadam" <adam@localhost.localdomain> wrote in message

> Mogens med camaroen fra gruppen har paa en eller anden maade faaet det
> faste antal uger foer der "sker noget". Du kan soege tilbage for at finde
> dem, men jeg mener at kunne huske det var 16 uger.

Jep - det var 3 mdr = 12 uger.

Jeg ringede til bilsyn for at høre dem om mulighederne, idet jeg var
i den situation, at bilen skulle sælges til udlandet. Call-centermedar-
bejderen nævnte, at jeg blot kunne lade stå til i 12 uger, hvorefter
politiet ville få adgang til mine files (der blev ikke sendt noget ud inden,
og efter den dato ville der stå "klip pladerne", hvis de søgte på min bil)
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Mogens

Dato : 26-10-05 19:38

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Jep - det var 3 mdr = 12 uger.

Sorry -> man kan i princippet køre 14 uger (hvide plader) og 10 uger (gule
plader)
efter dato'en på synsindkaldelsen, inden oplysninger om dit manglende syn
frigives

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 26-10-05 18:43

"aadam" <adam@localhost.localdomain> skrev i en meddelelse

> [...]
> politiet snart efterlyse bilen, hvis ikke jeg moedte op til syn snarest

Godt at høre. Jeg kører selv på 8. uge nu og regner med at handle ny bil
inde for 2-3 uger.
Jeg var bange for, at de ville beholde bilen, hvis jeg tog den til syn. Den
er dog sikkerhedsmæssigt forsvarlig men pilrusten i bunden

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 26-10-05 14:21

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville dog gerne have det udskudt til marts, da jeg har planlagt at
> skulle have nyt bil på det tidspunkt.

Med chance for at lyde lidt morakker-agtigt, så *kunne* du jo også
få udbedret de fejl og mangler som der lyder til at være, køre til syn,
få bilen godkendt, køre i en sikkerhedsmæssigt mere forsvarlig bil og
sælge dytten som nysynet til marts...

Jeg synes ærlig talt det er lidt tamt at snige sig udenom - *specielt* hvis
man gør det for at slippe for at udbedre fejl!!

....men som sagt: "Med fare for at lyde lidt morakker-agtigt..."
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 15:59

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> man gør det for at slippe for at udbedre fejl!!
>
> ...men som sagt: "Med fare for at lyde lidt morakker-agtigt..."

Helt enig !

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk DMCN#409

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-10-05 16:42

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

> "Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Helt enig !

Jamen det er da også enig i, men jeg synes bare det er lidt fjollet at
bruge 15-20.000 kr. på at få synet bilen, da jeg er sikker på, at den
ikke kan sælges for mere end det halve, selvom jeg får det lavet

Hele problematikken bunder i, at jeg skal have bygget nyt værksted og
lavet nyt centralvarme til foråret, og i den forbindelse er det smartere
at lave hele huslånet om, og samtidig få lån til en ny bil.

Oveni kan jeg oplyse, at på grund af de lange ventetider der var sidst
jeg fik den synet, blev den først synet i marts 2004. Ikke at det er en
undskyldning, men bare en oplysning.

Men ellers takker jeg for alle svarene.

Fra : Kent Friis

Dato : 26-10-05 18:18

Den Wed, 26 Oct 2005 17:41:32 +0200 skrev Ole Jensen:

> Jamen det er da også enig i, men jeg synes bare det er lidt fjollet at
> bruge 15-20.000 kr. på at få synet bilen,

Dvs. du ved allerede nu at den er uforsvarlig at køre i, og det vil
koste 15-20.000,- at få den lavet forsvarlig?

Gider du venligst advare når bevæger dig ud på offentlig vej i den?

Mvh
Kent

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-10-05 19:59

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> koste 15-20.000,- at få den lavet forsvarlig?
>
> Gider du venligst advare når bevæger dig ud på offentlig vej i den?

Nu er den ikke uforsvarlig at køre rundt i, ny forrude, bremserne skal
sikkert have nye klodser, der skal sikkert også skiftes lejer i det ene
forhjul, bremserørene skal måske også skiftes og der skal laves rust i
bagskærmen.

Måske løber det ikke op i det beløb jeg nævnte, men det er vel tæt på.
Bare forruden koster 3.600 kr.

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 26-10-05 21:53

Hej,

> [...]
> sikkert have nye klodser, der skal sikkert også skiftes lejer i det ene
> forhjul, bremserørene skal måske også skiftes og der skal laves rust i

<IRONI>
Du har da helt ret - det er da fuldt forsvarligt at køre rundt med nedslidte
bremser og en dårlig forrude (så kan man jo ikke se det man kører ind i når
man nu ikke kan bremse)
</IRONI>

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 20:04

"Ole Jensen" <infomail@oleswebsite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge 15-20.000 kr. på at få synet bilen, da jeg er sikker på, at den
> ikke kan sælges for mere end det halve, selvom jeg får det lavet

Sådan er det nu en gang, at have bil, jeg har selv lige brugt 3 aftener på
gør det selv værkstedet i Sydhavnen, og lavet rust for at min egen kunne
synes, det har så kostet kr. 4800,- alt indregnet (Liftleje og stumper), den
gik igennem syn i går uden anmærkninger.

> Hele problematikken bunder i, at jeg skal have bygget nyt værksted og
> lavet nyt centralvarme til foråret, og i den forbindelse er det smartere
> at lave hele huslånet om, og samtidig få lån til en ny bil.

Hvorfor ikke lave lånet om nu så ?

> Oveni kan jeg oplyse, at på grund af de lange ventetider der var sidst
> jeg fik den synet, blev den først synet i marts 2004. Ikke at det er en
> undskyldning, men bare en oplysning.

Ja min var til syn i Februar 2004, og blev indkaldt i denne måned det er
ikke en undskyldning. Sorry

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 20:48

Ole Skrev
> [...]
>sikkert have nye klodser, der skal sikkert også skiftes lejer i det ene
>forhjul, bremserørene skal måske også skiftes og der skal laves rust i

Ikke andet?? som om det ikke var nok hvis de skal skiftes nu hvordan er
den
så ikke til februar/marts jeg vil nødig møde dig på landevejen det
fortæller
lidt om din moral

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-10-05 22:33

"Preben Christensen" <dundersnabelapc.dk> skrev :

>Ikke andet?? som om det ikke var nok hvis de skal skiftes nu hvordan er
>den så ikke til februar/marts jeg vil nødig møde dig på landevejen det
>fortæller lidt om din moral

Tjaehhhh ...

Skal vi ikke sætte det lidt i relief, inden en helt masse mennesker
skal tømme butikshylderne for Brasso ?

I fordums tid, da bilerne ikke skulle periodesynes, havde folk vist
temmeligt meget mindre travlt med hinandens biler.

At bilen måske trænger til nye klodser, bremserør, siger jo i
virkeligheden ikke en hujende fis om bilen sikkerhedsmæssigt er
forsvarlig eller ej.

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-10-05 22:51

<jan@stevns.net> skrev

> [...]
>
> At bilen måske trænger til nye klodser, bremserør, siger jo i
> virkeligheden ikke en hujende fis om bilen sikkerhedsmæssigt er

Korrekt, lad os tage bremseklodserne som eksempel.

Hvis man som jeg kan lide at adskille bremserne hvert ½ år, for at rense,
afgrate, kontrolere og smøre, kan man vente med at skifte klodserne, og
skiverne til de når det punkt hvor man må forvente de ikke kan holde et ½ år
mere.

Men hvis bilen kun kommer til mekanikkeren hvert andet år inden syn, er man
jo nød til at skifte både bremser og klodser hvergang. Også fordi man har en
mekanikker i sving til en timel´øn af en hvis størrelse.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-10-05 23:13

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

> [...]
>skiverne til de når det punkt hvor man må forvente de ikke kan holde et ½ år

Nu kører vi jo begge i en bil, hvor bremserne foran har en notorisk
evne til at calibren sætter sig fast i det horisontale plan, og derfor
har ganske godt af lidt massage.

Når man "kender sin bil" - kan man jo mærke at det er på tide at
massere pivetøjet. Det gælder jo bare ikke for alle der kører i en
bil, og måske ikke lægger mærke til at de er blevet lidt sløjere hen
ad vejen.

>Men hvis bilen kun kommer til mekanikkeren hvert andet år inden syn, er man
>jo nød til at skifte både bremser og klodser hvergang. Også fordi man har en
>mekanikker i sving til en timel´øn af en hvis størrelse.

Mjoehhhhh - nødt til, og nødt til - er vel også sat lidt på spidsen?

Jeg skiftede klodser og skiver til forrige syn (*1) - de holder fint
stadig, til synet for nyligen, havde de ingen kommentarer til
bremserne.

*1 Altså for 68.ooo kilometre siden

Nødt til - holder kun vand, hvis man ved, at tingene ikke holder til
næste gang bilen ser et værksted. (så længe vi taler om biler der ser
et sådan jævnligt ;)

Er man en af dem, der selv passer bilen - ved man jo hele tiden
hvordan det står til.

Når jeg bøvser lidt, er det fordi "man" overfalder Ole, uden egentligt
at vide en hujende om bilen er iorden eller hvad, men blot pr.
automatik tror den er til fare for trafiksikkerheden

At det så egentligt er fjoget at "trække" et syn er jo noget andet, en
bil, der kører på vejene, skal jo være sikkerhedsmæssigt forsvarlig,
hvilket er indiskutabelt - de fleste's biler er vel i en sådan stand,
at man til enhver tid, kan klare en tur gennem synshallen, eller et
møde med polisen.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-10-05 23:51

<jan@stevns.net> skrev

> [...]

> massere pivetøjet. Det gælder jo bare ikke for alle der kører i en
> bil, og måske ikke lægger mærke til at de er blevet lidt sløjere hen

Netop

> [...]
>
> Jeg skiftede klodser og skiver til forrige syn (*1) - de holder fint
> stadig, til synet for nyligen, havde de ingen kommentarer til

Tja mine er kun 50.000 km gamle

> [...]
> hvilket er indiskutabelt - de fleste's biler er vel i en sådan stand,
> at man til enhver tid, kan klare en tur gennem synshallen, eller et

Ja lige på det punkt kan jeg ikke være med idag, bagpotten er lige knækket.

Gamle bras, jeg har kørt med den i 4 år, på 2 forskellige biler, og allerede
da jeg monterede den på den første bil var den brugt

Men i morgen skal jeg i Biltema.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-10-05 00:02

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Men i morgen skal jeg i Biltema.

De har ikke potten til stationcar, kun sedan

Been there - done that - got the T-shirt !

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-10-05 00:14

<jan@stevns.net> skrev

> De har ikke potten til stationcar, kun sedan

Sure?

For bagpotten er ens på stationcaren og Sedanen

Det er mellempotten til stationcaren de ikke har!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-10-05 18:35

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

> Sure?
>
> For bagpotten er ens på stationcaren og Sedanen
>
> Det er mellempotten til stationcaren de ikke har!

Hrm. øh du havde ret, rørhalen på sedanen er faktisk lidt længere.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-10-05 20:20

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hrm. øh du havde ret, rørhalen på sedanen er faktisk lidt længere.

Jeg kiggede på Walkers katalog sidst jeg skulle ha' en ny potte til
den blå - iflg det, er der forskellige varenumre på både mellempotten
og rumpetten

(Der er iøvrigt også forskel på ophængs-beslaget helt bagest)

Fra : Uni Bull

Dato : 27-10-05 01:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Når jeg bøvser lidt, er det fordi "man" overfalder Ole, uden egentligt
> at vide en hujende om bilen er iorden eller hvad, men blot pr.
> automatik tror den er til fare for trafiksikkerheden

Det var som sådan ikke min mening fra start af. Derfor også
formuleringen: "Med fare for..."

> [...]
> hvilket er indiskutabelt - de fleste's biler er vel i en sådan stand,
> at man til enhver tid, kan klare en tur gennem synshallen, eller et

....og det er præcis hér jeg mener fejlen begås: Man (Ole) forsøger at
udskyde reparation af kendte og sikkerhedsmæssige mangler - dét
synes *jeg* bare er upassende. Jeg har naturligvis forståelse for
problematikken og var periodesyn ikke blevet opfundet, så var der
jo aldrig nogen der havde "opdaget noget", men det er jo præcis
fejl og mangler som på Oles dyt som periodesyn skal finde og
holde væk fra de danske veje... ...derfor min indledende bemærk-
ning...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 26-10-05 21:12

Hej Ole.
Nu ved jeg ikke hvilken by du bor i, og hvordan Politiet er.
Men jeg skulle havde været til syn senest 25Maj, Jeg var det i Fredags. Jeg
fik en påmindelse, og så var lokal betjenten ude og besøge mig. Men ingen
bøder eller noget.
Thomas