Kanon tilbud i Aldi...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-10-05 22:10

Hej Folkens

Aldi har et kanon tilbud - hvis denne radio kunne styres i biler med
ratbetjening, tror jeg, jeg købte en....:

http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_44/OFF02.HTM

/Jan W Nielsen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-10-05 22:26

> [...]
>
> Aldi har et kanon tilbud - hvis denne radio kunne styres i biler med
> ratbetjening, tror jeg, jeg købte en....:

Ser jeg helt forkert, eller står der "BlueTinum" ?

Har kigget på www.bluetinum.net, men kan ikke finde den
specifikke model

Kunne være sjovt med lidt data på den

Evt. download af manual, så man kan se om den er helt
tåbelig, eller.....

Man kunne jo også bare købe og aflevere skidtet igen hvis den ikke
fungerer som man ønsker

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-10-05 22:43

> Man kunne jo også bare købe og aflevere skidtet igen hvis den ikke
> fungerer som man ønsker

Ja - du finder ikke bedre service end i Aldi - og jeg mener det sgu..

Kør med den en måned - og aflever den så bare tilbage og få dine penge igen,
hvis du ikke gider have den - no questions asked...!

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 10:37

> Ja - du finder ikke bedre service end i Aldi - og jeg mener det sgu..
>
> Kør med den en måned - og aflever den så bare tilbage og få dine penge
> igen, hvis du ikke gider have den - no questions asked...!

Det skal du ikke sige, sådan var det tidl., men nu STINKER deres support.
Jeg har haft samme mening, men efter en kollega har haft STORE probs. med at
få repareret en bærbar hos dem/ det firma som skal håndtere reklamationer /
reparationer, er jeg færdig med at købe noget hos dem, som ikke bare kan
smides over skulderen, når det går i udu :((.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-10-05 10:41

> Det skal du ikke sige, sådan var det tidl., men nu STINKER deres support.

Enig - Compare Support (som er servicefirma for Aldi) er noget lort -
uhæmmet - de stinker..!!

Men Aldi rykker, og hvis Compoare Support ikke makker ret, så skal du bare
meddele deres administration, at du går direkte til Aldis administration, så
falder de til patten.

På den måde fik jeg nyprisen tilbage for en næsten 2 år gammel computer, der
havde et problem, som de ikke havde kunnet løse....men hvor de i stedet
havde slettet hele min HD.

/Jan W NIelsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 12:53

> På den måde fik jeg nyprisen tilbage for en næsten 2 år gammel computer,

Det er nu lettest, at lade være med at opsøge probs- undlade at købe
avanceret hos Aldi. ;).

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-10-05 22:28

> Aldi har et kanon tilbud - hvis denne radio kunne styres i biler med
> ratbetjening, tror jeg, jeg købte en....:
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_44/OFF02.HTM

Slukker filmen eller skærmen, når bilen kører? Eller kræver det at stikkene
bagpå tilsluttes på en speciel måde? Er der nogen som ved det?

Mvh

Emil

Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-10-05 22:31

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Slukker filmen eller skærmen, når bilen kører? Eller kræver det at
> stikkene bagpå tilsluttes på en speciel måde? Er der nogen som ved det?
>
> Mvh
>
> Emil

Umiddelbart tror jeg ikke at den slukker noget som helst, men hvis den
endelig skulle ha' en speedometer-indgang, så at det jo bare at grounde
denne

Det kan ihvertfald ikke være et problem at omgå en evt. spærring i
sådan en eftermonteret en

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : jk

Dato : 26-10-05 08:03

> Hej Folkens
>
> Aldi har et kanon tilbud - hvis denne radio kunne styres i biler med
> ratbetjening, tror jeg, jeg købte en....:
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_44/OFF02.HTM

Det er ikke for at sætte skår i glæden, men jeg vil bare advare imod at købe
den slags elektronik i Aldi - problemet er, at prisen desværre følger
kvaliteten - mit seneste køb var eksempelvis Aldi's DVD-afspiller - på
papiret en sag som tog stort set alt - navnlig ting jeg sætter stor pris
på - Xvid, DivX, VobSub understøttelse - lækkert ikke ? - nu var der jo bare
det ved det, at det vist var en sandhed med modifikationer - lortet tog
nemlig ganske rigtigt nogle af filmene, men mere end halvdelen kunne den
ikke læse -og dem den KUNNE læse hakkede - den DVD afspiller røg retur næste
morgen. Jeg har oplevet noget tilsvarende med et Aldi digital kamera, som i
øvrigt også røg retur.

/JK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-10-05 10:44

> Det er ikke for at sætte skår i glæden, men jeg vil bare advare imod at
> købe den slags elektronik i Aldi - problemet er, at prisen desværre følger
> kvaliteten

Æwl.

Deres elektronik er nøjagtig lige så god som alt mulig anden elektronik i
den billigere ende af prisskalaen - og nogle gange langt bedre.

Forskellen på Aldi og andre steder er, at du i Aldi ikke skal bæwle-bøwle
med en eller anden ekspedient ofr at få pengene igen - de får den bare - med
et smil.

Det er MIN erfaring - og det er officiel politik.

/Jan W Nielsen

Fra : jk

Dato : 26-10-05 10:57

> [...]
> med et smil.
>
> Det er MIN erfaring - og det er officiel politik.

puuuha-da, jeg sku' sku' da godt nok stå og snakke for min syge moster, da
det digital kamera sku' retur - shit mand, konen blev VED med at sige "jam,
du skal ringe til hotline" - søster... "jeg er ikke tilfreds med varen"
(Aldi's eget citat) alligevel skulle den sag ind omkring en eller anden
marketingchef hos Aldi, før pengene kom retur...

så øøhh !

...og nej, deres elektronik er sq en kende mere "lausi" end andre steder, her
har man gjort sig umage for at få noget rigtig lort.

/JK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-10-05 11:43

> puuuha-da, jeg sku' sku' da godt nok stå og snakke for min syge moster, da
> det digital kamera sku' retur - shit mand, konen blev VED med at sige
> "jam, du skal ringe til hotline"

Så er der gået mere end 30 dage - og så er det vel meget naturligt, at der
skal en anden person, end hende der sælger sød-mælk, til at give dig pengene
retur.

Som udgangspunkt har man overhovedet ikke krav på pengene retur - men kun på
at få varen udbedret indenfor rimelig tid.

> ..og nej, deres elektronik er sq en kende mere "lausi" end andre steder,
> her har man gjort sig umage for at få noget rigtig lort.

Hvad fa´en er det for noget vrøvl..?

Jeg har haft en del computere derfra, og de er til prisen markant bedre alt
andet, jeg har set/prøvet. (Selv de faktisk er nominelt dyre). De er
sammensat af absolut kvali-varer, de er hurtige, og de er driftssikre.

Jeg har haft og har to titanium-line som denne http://www.medion.de/md8383/
(købt for måske et års tid siden), og en bærbar med amok-præstationer. (Er
dog solgt igen)

I modsætning til de fleste danske butikker afprøver Aldi faktisk deres
varer, før de sendes til salg i butikkerne, og derfor har de efter min
mening en højere standard på non-food-produkt-sortimentet end Bilka, Netto
mv.

Et andet eksempel: Bits til boremaskiner. Aldis til 45 kroner kan ikke
vrides i stykker med en 650W-maskine - dem fra Netto og Bilka tværer for et
godt ord (medmindre det er Bosh ell. lign.)

/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-10-05 11:52

Jan W Nielsen wrote:
> Et andet eksempel: Bits til boremaskiner. Aldis til 45 kroner kan ikke
> vrides i stykker med en 650W-maskine - dem fra Netto og Bilka tværer for et
> godt ord (medmindre det er Bosh ell. lign.)

Det var en god information, jeg tror jeg vil købe nogen og teste dem.

mvh

Christian

Fra : jk

Dato : 26-10-05 12:14

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> godt ord (medmindre det er Bosh ell. lign.)

Det var en god information, jeg tror jeg vil købe nogen og teste dem.

go' fornøjelse (håber jeg..)

/JK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-10-05 14:00

> Det var en god information, jeg tror jeg vil købe nogen og teste dem.

Ok - det kan du roligt gøre.

/Jan W Nielsen

Fra : jk

Dato : 26-10-05 20:57

> Ok - det kan du roligt gøre.

blot en sidste advarsel - selvom der står en masse fine ting på en pakke,
betyder det altså desværre ikke, at det rent faktisk også forholder sig
således...

/JK

Fra : ms

Dato : 27-10-05 10:13

> blot en sidste advarsel - selvom der står en masse fine ting på en pakke,
> betyder det altså desværre ikke, at det rent faktisk også forholder sig
> således...

Fjols!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-10-05 12:19

> Fjols!

MS - tør hvor andre tier..

/Jan W Nielsen

Fra : jk

Dato : 28-10-05 09:23

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> MS - tør hvor andre tier..

tør' han også op, hvor andre tisser ?

Stodder !

iiih,nej -da - God motherBEEEPing damnIT, jeg ku' sku' også - får jeg så en
præmie Jan ?

/JK

Fra : jk

Dato : 28-10-05 07:34

"ms" <maxses_Snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fjols!

flot min ven - HAR du fået lært og stave til "k - a - t"

dyyyyyyygtig

/JK

Fra : Non-Desperado

Dato : 28-10-05 09:44

"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev:

>"ms" <maxses_Snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>flot min ven - HAR du fået lært og stave til "k - a - t"

Næste gang du er sarkastisk omkring stavning af ord, så husk at
det hedder "...lært at stave..."! ;-p

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : jk

Dato : 28-10-05 11:38

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:83p3m19d332kdvgo3r0btsdi1tjosngv22@4ax.com...

> Næste gang du er sarkastisk omkring stavning af ord, så husk at
> det hedder "...lært at stave..."! ;-p

nej min ven- det var faktisk en bevidst handling
og hvor ER du dog dygtig.

/JK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-10-05 21:35

> nej min ven- det var faktisk en bevidst handling
> og hvor ER du dog dygtig.

Du skal også huske at sætte kommaer....

/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-10-05 12:18

jk wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en god information, jeg tror jeg vil købe nogen og teste dem.
>
> go' fornøjelse (håber jeg..)

Mange tak, håber jeg.

Normalt køber jeg kun kvalitetsbits, men hvis de virkelig er gode så
er det da dejligt.
Det er nemt og hurtigt at teste og koster ikke så meget men kan spare
en for en del penge over tid hvis de er så gode.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-10-05 08:10

jk wrote:
> [...]
>
> blot en sidste advarsel - selvom der står en masse fine ting på en pakke,
> betyder det altså desværre ikke, at det rent faktisk også forholder sig

Nej, men en praktisk test er aldrig dårlig.

mvh

Christian

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 31-10-05 21:57

Hej,

Manualen kan findes her, hvis nogle skulle være interesserede :
http://www.bluetinum.net/BlueTinum%20DK/downloads/downloads/Car_DVD_CDT7300/Autoradio_DVD_Manual_DK.pdf

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 19:13

> Hej Folkens
>
> Aldi har et kanon tilbud - hvis denne radio kunne styres i biler med
> ratbetjening, tror jeg, jeg købte en....:
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_44/OFF02.HTM

Så køb du bare lortet

Har selv fået noget der ligner.....GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR mage
til fænakker af kinesere der har prøvet at konstruere en afspiller.

På papiret så den rigtig godt ud, med TV, DVD, FM, Sourround, MP3, JPG,
4x50W, 7" TFT osv osv.

Her kommer SANDHEDEN.
- Elendig følsomhed på FM-modtager
- Ingen Loudness funktion
- Ingen RDS eller andet i forbindelse med FM modtagelse. Den har KUN en
simpelt skod FM-modtager i stereo.
- Ingen automatisk søgefunktion til stationer, så når man kommer uden for
sit normale køre-område, tager det lang tid at finde en ny station.
- Ikke med ISO-stik men et eller andet non standard stik
- Starter ALTID op i DVD mode
- Total usammenhængende placering af knapper, både på afspiller og
fjernbetjening
- Kan ikke ejecte CD eller DVD hvis ikke man skifter til DVD mode.
- Kan ikke huske opsætning ved DVD afspilning og starter underligt nok ALTID
op i en mode hvor den afspiller den første folder igen og igen. Den husker
ikke hvor dem kom til fra sidst den var tændt. Og det er VIRKELIG
irriterende når man har 1000 MP3 filer liggende.
- Smider man 1000 filer i \root\ directory så kan den kun afspille de 128
første numre
- Dårlig følsomhed på TV-modtager
- Dækker ikke de TV-kanaler hvor DR ligger
- Kan ikke huske hvor meget den max må åbne TFT, så den forsøger altid at
klappe HELT op og støder derfor imod instrumentpaneler, men motoren står og
knurrer for evigt.
- At skærmen ikke kan komme ud hvis jeg har bilen i 1, 3, eller 5. gear kan
producenten ikke gøre for
- Eller at jeg ikke kan stille på AC og temp. når skærmen er ude
- Kan ikke rigtig skifte mellem 4:3 og 16:9 format. Den kører ALTID i 16:9
både ved DVD og TV
- Meget ringe opsætning af en ellers avanceret afspiller, kun meget få
parametre kan indstilles

Kinesiske ingeniører SUCKS ((((((
De har ikke lært at bruge hovedet til at lave andet end SKRAMMEL der bare
skal ud af døren.
AAAARRRRRRRGGGH

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-11-05 21:46

> Så køb du bare lortet

> Har selv fået noget der ligner.....GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR mage
> til fænakker af kinesere der har prøvet at konstruere en afspiller.

Du har haft dårlige erfaringer med et andet produkt - og nu siger du, at så
er det nok også sådan med andre lignende produkter..?

.....eller hvad..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 21:49

> Du har haft dårlige erfaringer med et andet produkt - og nu siger du, at
> så er det nok også sådan med andre lignende produkter..?
>
> ....eller hvad..?

Det her er bare ment som skræk og advarsel på at det er ikke alt hvad der
ligner guld som også er guld, Aner ikke om den fra Aldi er bedre, men min
har ca. samme data hvis man ser reklamen for den

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-11-05 08:46

> Aner ikke om den fra Aldi er bedre, men min har ca. samme data hvis man
> ser reklamen for den

Hvad mener du med "data"..?

Mener du blot samme funktioner - og hvorfor har det i givet fald nogen
betydning...?

(Undersøgte du i grunden, om der kunne tilsluttes en ekstra tv-antenn på det
skrammel,som u købte i sin tid..?)

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-05 17:27

> Hvad mener du med "data"..?

Det salgsmateriale som sælgeren præsenterede

> Mener du blot samme funktioner - og hvorfor har det i givet fald nogen
> betydning...?

Det har vel en vis form for betydning at f.eks følsomheden er så elendig at
den er uegnet til modtagelse via en bilantenne. Kan godt være den er fin nok
hvis den får tilsluttet en stueantenne el.lign.
Det er sådanne ting man heller ikke umiddelbart kan se på Aldi radioen.

> (Undersøgte du i grunden, om der kunne tilsluttes en ekstra tv-antenn på
> det skrammel,som u købte i sin tid..?)

Den er skam lavet til en extern antenne, men det gavner jo intet når den
kræver så kraftigt et signal at den ikke fungerer med en standard antenne
når man ikke ligefrem opholder sig med bilen max 5 Km væk fra senderne.

--
Tom