Bil "hjem" til Danmark
Fra : mic

Dato : 25-10-05 20:25

Godaften i gruppen.

Vi påtænker, indenfor de næste 6 mdr, at flytte tilbage til Danmark, fra
Belgien. I den forbindelse ønsker vi at medtage vores dyt.

Er der nogle steder man konkret kan få evt. afgifter oplyst ved import ? Det
drejer sig om en Astra 1,7 cdti fra 2003, airco, der her 45.000 på
speedometret pt. Kan man kontakte de offentlige for et "Tilbud" ?

pft
Michael

Fra : ThomasT

Dato : 25-10-05 20:28

Prøv www.bilpriser.dk og told og skat's hjemmeside.

ThomasT

Fra : Michael

Dato : 25-10-05 20:39

"ThomasT" skrev>

av! prøvede lige bilpriser ... jeg fik jo næsten hjertestop - det var dyrt!

Tak for linket :)

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 20:38

Eller følg dele af denne vejledning: http://bilimport.tkrath.dk
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Michael

Dato : 25-10-05 20:43

"Mogens" wrote in message

> Eller følg dele af denne vejledning: http://bilimport.tkrath.dk

Godt link! TAK!

/Michael

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 20:46

"Michael" <m@nomailforspam.dk> wrote in message

> Godt link! TAK!

Ja. dét giver dig svar på det meste.

Hvis jeg var dig, ville jeg annoncere bilen til salg lokalt samt i DK
(det er blevet lettere at handle uden afgift i DK - folk tør godt nu).
På den måde lodder du "stemningen" på markedet.

Sideløbende dermed kører du en aktion med T&S, hvor du des-
værre må anvende en stråmand for at få forhåndsafgiften at vide.
Send mig en mail - så ordner jeg det sidste for dig

Fra : Ivar

Dato : 25-10-05 21:15

Michael skrev:

> Godt link! TAK!

Den side er om import. Der gælder vist specielle regler, hvis
man rejser til danmark med en bil.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
alarm ved svar på egne meddelelser, yEnc, statestik for grupper mm.

Fra : J.L.

Dato : 25-10-05 20:51

"mic" <m@nomailforspam.dk> wrote in message
> [...]
> Det drejer sig om en Astra 1,7 cdti fra 2003, airco, der her 45.000 på
> speedometret pt. Kan man kontakte de offentlige for et "Tilbud" ?

Hvis I har haft bilen fra ny, så er der noget med en ekstra stor
afgiftsrabat efter x antal år når man vil have bilen med sig hjem efter et
udlandsophold ........ men jeg ville tage kontakt et af toldcentrene i DK
for yderligere oplysninger

Mvh J.L

Fra : Brizz

Dato : 25-10-05 23:02

J.L. wrote:
> [...]
> udlandsophold ........ men jeg ville tage kontakt et af toldcentrene i DK

Den gamle regel om flyttegods er forlængs afskaffet. Fuld afgift eller
ingen bil.

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-10-05 11:18

Ivar skrev:

> Den side er om import. Der gælder vist specielle regler, hvis
> man rejser til danmark med en bil.

'sværre. Der gælder nøjagtig de samme regler.

Eneste flyttegods-lempelse er at man kan slippe for moms+told hvis man
har bilen med fra et ikke-eu-land - registreringsafgiften er den samme.

mvh

Martin

Fra : Ivar

Dato : 26-10-05 18:16

Martin Sørensen skrev:

> 'sværre. Der gælder nøjagtig de samme regler.

Jeg er sikker på, at en udlænding der bosætter sig her i landet, må
køre i en udenlandsk indregistreret bil i et år. Og det gælder
vist også for danskere, der har været bosiddende i udlandet i en
årrække.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-10-05 09:51

Ivar skrev:

> [...]
> køre i en udenlandsk indregistreret bil i et år. Og det gælder
> vist også for danskere, der har været bosiddende i udlandet i en

Jeg kunne ikke lige støve reglerne op, men T&S har dem sikker liggende
på nettet. Som jeg husker det har tilflyttere fra udlandet (uanset
nationalitet) normalt 3 mdr til at omregistrere. Hvis man kan
argumentere med at man er her midlertidigt (f.eks. pga. arbejde) kan
man få dispensation op til et eller 2 år.

Der er en længere snak om emner her
http://www.sunddebat.com/discus/messages/172/446.html?1082675204

men det er jo ikke et juridisk forum.

dk.videnskab.jura ville nåske være bedre?

mvh

Martin